De Site / Gebruikers / Rob van de Griend 🖤
zoeken in:
5
geplaatst: 29 oktober 2025, 08:00 uur
Ik zag op facebook dat Rob van de Griend (VanDeGriend) is overleden. Ben hier wel van geschrokken. Altijd bewondering voor hem gehad. Door zijn webshop cdvriend ben ik ook ooit Sounds for Sure begonnen. Ik kende Rob via hier en had hem als facebookvriend. Echt heel triest dit. Rob was een megamuziekliefhebber met een groot gevoel voor humor. Hij is binnen een maand na de diagnose ziekte van Creutzfeldt-Jakob gestorven. Hij laat een vrouw en vier kinderen achter. Rob was nog maar 60 jaar oud.
Rust zacht beste Rob
Rust zacht beste Rob

0
geplaatst: 29 oktober 2025, 09:22 uur
Dit doet me wel wat. Gebruiker van het eerste uur. Heb in mijn eerste jaren hier veel tips dankzij Rob opgedaan (en cd’tjes gekocht via zijn webshop). Is ook heel snel gegaan lees ik op zijn Facebook. Verdrietig hoor, veel sterkte aan zijn vrouw en vier dochters. Rust zacht Rob.
0
geplaatst: 29 oktober 2025, 09:35 uur
Wat een droevig bericht - kwam 'em onlangs nog tegen bij het Grote Fabric(Live) topic, idd user van het eerste uur met een brede smaak die zich ook in andere muzieksoorten wilde verdiepen. Nooit ontmoet, wel veel van gedachten gewisseld over muziek.
Rust zacht Rob.
Rust zacht Rob.
0
geplaatst: 29 oktober 2025, 09:53 uur
In de beginjaren van MM veel met Rob gepmd, de laatste 10 jaren is dat wat gesleten, maar deze komt wel even binnen. Rust zacht Rob!
1
Casartelli (moderator)
geplaatst: 29 oktober 2025, 10:18 uur
Verdrietig bericht inderdaad. MusicMeteraar van het eerste uur, moderator van het tweede, de laatste jaren meer een facebookgezicht. Nooit te beroerd voor een duidelijke mening. Leek me een geschikt persoon - sterkte aan allen die hem wat nader waren.
0
geplaatst: 29 oktober 2025, 10:18 uur
Ach wat triest. Heel veel sterkte aan zijn familie en dierbaren. 

0
geplaatst: 29 oktober 2025, 10:30 uur
60 jaar, goh, rust in alle vrede, VanDeGriend - MusicMeter.nl
0
geplaatst: 29 oktober 2025, 11:02 uur
Wat een vreselijk, vreselijk nieuws. Ook de manier waarop, de ziekte van Creutzfeldt-Jakob is waar hij aan is overleden. Een aftakelziekte.
Ook ik ken hem via hier, -ik denk al wel 10 jaar geleden- via zijn webshop wel dingen besteld, weleens gekletst op Messenger enzo. Heerlijke humor en echt een eigen mening. Ik mocht hem erg graag.
RIP Rob en ontzettend veel sterkte voor zijn vrouw en kinderen.
Ook ik ken hem via hier, -ik denk al wel 10 jaar geleden- via zijn webshop wel dingen besteld, weleens gekletst op Messenger enzo. Heerlijke humor en echt een eigen mening. Ik mocht hem erg graag.
RIP Rob en ontzettend veel sterkte voor zijn vrouw en kinderen.

0
titan (crew)
geplaatst: 29 oktober 2025, 14:13 uur
Ik lees het net op Facebook. De snedige reacties daar van deze even vriendelijke als melomane man zal ik missen. Ik wens de nabestaanden veel sterkte.
0
geplaatst: 29 oktober 2025, 15:26 uur
Dat is een treurig bericht zeg, goed dat je het even geplaatst heb Paul.
We hadden een gedeeltelijk overeenkomstige muzieksmaak dus ik kwam hem her en der nog wel eens tegen. Niet enkel op MuMe maar ook in een muziekgroep op FB waar we het vaak eens waren als het over bv Talk Talk, Depeche Mode, New Order maar ook Marillion e.d. ging.
Dit is een typische reactie van hem tegen een hoop pure jaren 70 rockliefhebbers aldaar:
Ik las ergens dat jaren 80 platen met de afwezigheid, of minder prominente rol, van de gitaar, er niet toe doen. Ik vervolg met New Order - Technique, dat is cd tig die het tegendeel bewijst
Rob je zal gemist worden!
We hadden een gedeeltelijk overeenkomstige muzieksmaak dus ik kwam hem her en der nog wel eens tegen. Niet enkel op MuMe maar ook in een muziekgroep op FB waar we het vaak eens waren als het over bv Talk Talk, Depeche Mode, New Order maar ook Marillion e.d. ging.
Dit is een typische reactie van hem tegen een hoop pure jaren 70 rockliefhebbers aldaar:
Ik las ergens dat jaren 80 platen met de afwezigheid, of minder prominente rol, van de gitaar, er niet toe doen. Ik vervolg met New Order - Technique, dat is cd tig die het tegendeel bewijst
Rob je zal gemist worden!
0
geplaatst: 29 oktober 2025, 15:49 uur
Wat een triest nieuws zeg. Alle sterkte voor iedereen die hem lief was.
0
geplaatst: 29 oktober 2025, 16:06 uur
Wow, hier schrik ik enorm van
Idd Musicmeteraar van het eerste uur en heb ook aardig wat cd's besteld bij zijn website CDVriend. 60 jaar is veel te jong..
Alle sterkte aan de nabestaanden.
Idd Musicmeteraar van het eerste uur en heb ook aardig wat cd's besteld bij zijn website CDVriend. 60 jaar is veel te jong.. Alle sterkte aan de nabestaanden.
0
geplaatst: 29 oktober 2025, 18:45 uur
Daar schrik ik echt van.
Rust zacht Rob.
Heel veel sterkte aan zijn familie en dierbaren.
Rust zacht Rob.
Heel veel sterkte aan zijn familie en dierbaren.
0
DjFrankie (moderator)
geplaatst: 29 oktober 2025, 20:40 uur
Vreselijk nieuws, ook vroeger in zijn online shop muziek gekocht. En veel te jong.
Sterkte voor alle nabestaanden.
Sterkte voor alle nabestaanden.
0
geplaatst: 29 oktober 2025, 20:46 uur
Wat een heftig en verdrietig nieuws. Veel mooie herinneringen aan Rob zowel hier als op facebook.
Ben er stil van, rust zacht Rob.
Ben er stil van, rust zacht Rob.
0
geplaatst: 29 oktober 2025, 21:38 uur
Heel veel sterkte aan de nabestaanden...
Wat naar om te lezen, vast ooit interactie geweest (ik las Fabric).
En wat een eng idee diagnose en zo kort daarna.....
Zoiets komt toch heel erg binnen.
Wat naar om te lezen, vast ooit interactie geweest (ik las Fabric).
En wat een eng idee diagnose en zo kort daarna.....

Zoiets komt toch heel erg binnen.
0
geplaatst: 30 oktober 2025, 18:44 uur
Holy shit, dit komt wel even binnen hier. Slechts 1x heel lang geleden ontmoet op een MuMe-meeting, maar wel altijd veel interactie mee gehad op FB. Vreemd genoeg van z'n ziekte en overlijden helemaal niks meegekregen, zal vast aan dat klote algoritme van FB liggen.
Rust zacht Rob, het eerste mespuntje winter van 2025 ga je niet meer meemaken helaas
Rust zacht Rob, het eerste mespuntje winter van 2025 ga je niet meer meemaken helaas

0
geplaatst: 31 oktober 2025, 11:43 uur
Vreselijk nieuws en zo jong nog.... gecondoleerd aan allen die hem lief hebben/hadden.
* denotes required fields.