menu

De Site / Gebruikers / Welke sites worden vaak bezocht door MuMe gebruikers

zoeken in:
boomkat
id Reverberations
NO NOT FUN NOT FUN
Weedtemple
Static Fuzz (maar die vernieuwd niet al te snel)
Gorilla vs. Bear

avatar van OmeWillem
Zal zelf ook een duit in het zakje doen. Ik volg onder meer:

Gorilla vs. Bear
Ghost in Radio
KiNGS
Aerophones On Aeroplanes
Weekly Tape Deck

avatar van herman
Ik bezoek er heel veel (via een newsreader is dat niet zoveel werk).

Overzichtje van een paar blogs van individuen die regelmatig worden geupdate:

blissblog - blissout.blogspot.com
Blog van muziekjournalist Simon Reynolds (o.a. van The Guardian, maar ook de schrijver van de bekende post-punkbijbel)

border community recordings - bordercommunity.com
Blog van Border Community

De Subjectivisten
Blog van De Subjectivisten, ik pik soms wel eens wat nieuwe muziek op het Schaduwkabinet

Dummy - dummymag.com
Tsja, misschien wel het beste muziek webzine dat er is.

Eerste Hulp bij Plaatopnamen - eerstehulpbijplaatopnamen.blogspot.com
Over muziek, social media, marketing, management, etc.

http://www.hestercarvalho.nl/
Blog van NRC/Oor-scribent

http://www.jobdewit.nl/
Blog van Job de Wit. In 2010 een videoblog, dat vind ik wel wat minder (want video's interesseren me niet echt). Hopelijk vanaf 2011 weer gewoon...

http://www.pimvandewerken.nl/
Blog van Pim de de Werken, dikke aanrader dit.

Verder:
The ill-ec-tro-nic - ill-ec-tro-nic.blogspot.com
BIGSTEREO - this.bigstereo.net
Disco Delicious - discodelicious.com
DISCODUST - discodust.blogspot.com
Electric Zoo - electriczoo.blogspot.com
Electrorash | indie / electro / techno / disco
fluo kids - fluokids.blogspot.com
Palms Out Sounds - palmsout.net


avatar van herman
Ja, die ook inderdaad. En ook de rss-feed van Resident Advisor.

avatar van Agony
als het gaat om rockmuziek zit ik veel ophttp://www.rockblog.nl

avatar van Thomzic
welke reader gebruiken jullie?

avatar van herman
Google Reader.

avatar van Rhythm & Poetry
twitter
hyves
hiphopleeft
undergroundhiphop (in mindere mate)

Sites als moviemeter, gamesmeter en boekmeter check ik eigenlijk niet meer.

avatar van Raconteur
In Muziek > Algemeen > Muziekblogs:

Aangezien ik hier nergens anders een topic over vind op deze site en ik toch graag volgende sites met jullie willen delen, zie hier een overzicht van enkele interessante muziekblogs die ik doorheen de maanden ben tegengekomen:

http://rcrdlbl.com

voor wie? liefhebber van elk elektrisch (sub)genre & in mindere mate de indie-liefhebber

waarschijnlijk één van de bekendste. rcrdbl is een 'vereniging' van een aantal labels waar je elke dag gratis én legaal liedjes kan downloaden & streamen (daar het van de labels zelf uitgaat), is voornamelijk interessant voor liefhebbers van het elektronische genre, al vind je er ook zeer goede hipster en andere indiebandjes (Caribou, Beach House, Band of Horses, Yeasayer, Woods, Real Estate, No Age, Deerhunter, Deerhoof, Au Revoir Simone, zelfs Elliott Smith, you name it, they have it).
Vergt wel wat zoekwerk bij artists, maar sowieso een plezier voor elke muziekliefhebber.

http://www.daytrotter.com

voor wie? de indie-liefhebber

"One band a day, every day, 28 Daytrotter Session songs each week" is het motto van de site. Elke dag komt er een indieband langs in de record studio gesitueerd in Illinois, die geeft twee uur lang het beste van zichzelf, wordt even later minimaal geproduceerd en op de site gezwierd om te streamen en te downloaden (eveneens legaal natuurlijk). Het geeft voornamelijk een schets van de band in kwestie, ze spelen zelden hun bekendste nummers (meestal passeren nummers van EP's aangevuld met een bekend nummer), maar desalniettemin zeer interessant live luistermateriaal voor zowel de doorgewinterde fan als iemand die de band wilt leren kennen. Bands zoals The National, Caribou, Beach House, Okkervil River, Daniel Johnston, Spoon, Cold War Kids, Alela Diane, Andrew Bird, Sleepy Sun, Bonnie 'Prince' Billy, Deerhoof, Deerhunter, Holy Fuck, Local Natives en nog vele vele anderen zijn er gepasseerd.

verder zijn er ook nog:

All, Everyone, United - alleveryone.blogspot.com

http://magiska.vlsweb.net.br/

voor de zeer doorgewinterden, (zijn veelal youtube filmpjes aangevuld met enkele streams) maar de moeite waard als je helemaal up to date wilt blijven.

- moderator knip -

Hier ook geen reclame.

avatar van Protonos
Progarchives
Moviemeter
Last.fm

avatar van Don Cappuccino
theneedledrop
Metalfan
Zware Metalen
Sputnikmusic
TheNewReview
Progarchives
Last FM

bennerd
Don Cappuccino schreef:

Zware Metalen
Sputnikmusic
TheNewReview
Last FM


Dat zijn de sites die ik ook geregeld check.

Vooral die eerste dan.[/spam]

avatar van Don Cappuccino
bennerd schreef:
Vooral die eerste dan.[/spam]



avatar van Slowgaze
deviantART (helaasch van al die emo's die er tegenwoordig zitten), BoekMeter, poëzie-weblog De Contrabas en Bulbapedia. Die laatste is echt

avatar van jasper1991
last.fm
metalfan.nl
vi.nl
transfermarkt.de

Los van nieuwssites, google, wikipedia etc.

avatar van niels94
Als het gaat om muzieksites:

Hiphopleeft (uiteraard )
Enola.be
Rateyourmusic (heel soms)

En dan houdt het zo'n beetje op. Heeft Nederland eigenlijk een site à la Enola.be?

sxesven
sxesven schreef:
(quote)

Hier nog één! Tevens wat andere dingen als White Ninja, Megatokyo en Nuklear Power, maar niet zo regelmatig als QC.

Verder:

pitchforkmedia.com
stylusmagazine.com
cokemachineglow.com
last.fm
toetagpictures.com
unearthedfilms.com
mandiapple.com
sexgoremutants.co.uk
dvdmaniacs.net
passingafternoon.com
snopes.com
imdb.com
allmusic.com

En dan nog een rits artiesten/label websites (fat-cat.co.uk, merzbow.net etc.) en webshops (blahdvd.com etc.).

Eigenlijk geen van deze meer, op iMDB na (maar ja, 6 jaar later). Nu:

discogs.com
chondriticsound.com/forum (Troniksforum, noise)
special-interests.net forum (noise etc.)
harshnoisewall.com (HNW)
ahsforum.com (Ayumi Hamasaki forum)
musiquemachine.com

avatar van oceanvolta
twitter (ik volg onder andere NME, Pitchfrok, Oor, 013, Melkweg, etc. etc. en kom dan via twitter regelmatig op hun site)
discogs.nl
wowhd.nl
play.com
zubb.nl

en nog allerlei sites die geen verband houden met muziek

avatar van Ataloona
Moviemeter
WhatIWatch
Boekmeter
Nu.nl
een aantal blogspots
Scaruffi.com
youtube
google
IMDb
wikipedia
Onmogelijk veel pindakaassites (en niet alleen calvé)
Karagarga

spit.tsvnami
- Tumblr (maar niet om lelijke foto'tjes te rebloggen)
- De Redactie
- Last.fm
- Facebook (als ik niemand moet contacteren ofzo zit ik er gewoonlijk niet op)
- BBC news
- MusicMeter
- MovieMeter
- Wikipedia
- Erg veel GoogleMaps
- FilmTotaal
- Pitchfork
- Amoeba Music
- Yelp.com is ook enorm handig
En dan sites die ook soms wel check zijn Soundcloud, Twitter, Wikitravel, Rokit en Beyond Retro voor online kleren kopen en Tokyo Toys (ook voor online dingen te bestellen.)

avatar van Pietro
Inmiddels zijn we ruim zes jaar verder sinds de laatste post in dit topic en heeft sociale media - nog meer dan in 2012 - een enorme vlucht genomen.

Ik heb zelf nooit zo veel gehad met sociale netwerksites als Instagram, Twitter of Facebook. Mijn vrienden zie ik buiten Facebook om ook regelmatig, daar heb ik die site niet voor nodig.

Andere sites die ik naast MusicMeter regelmatig bezoek (in willekeurige volgorde):

itunes.apple.com
youtube.com
vi.nl
linkedin.com
nl.wikipedia.org
en.wikipedia.org
verstappen.nl
moviemeter.nl
fortunasittard.nl
planetrock.com
uncut.co.uk

avatar van B.Robertson
boekmeter.nl en wat daarvoor o.m. bezocht wordt m.b.t .toevoegen: literatuurplein.nl / goodreads.com / worldcat.org / amazon.com / abebooks.com / fantasticfiction.com / bookspot.nl / bol.com/nl / librarything.com / dnb.de / kb.dk / bibliotheek.nl / boekbeschrijvingen.nl / sites van uitgevers, boekhandels en diverse wikipedia's.

m.b.t. muziek: discogs.com / metal-archives.com / rateyourmusic.com / progarchives.com / spirit-of-metal.com / cdhal.nl en YouTube / Bandcamp.

avatar van Don Cappuccino
Inmiddels een vrij vast rijtje aan muzieksites dat ik dagelijks bezoek:

Pitchfork
Enola
AngryMetalGuy
ToiletOvHell
NoCleanSinging

Gast
geplaatst: vandaag om 13:52 uur

geplaatst: vandaag om 13:52 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.