De Site / Gebruikers / Musicmeter Meeting
zoeken in:
0
geplaatst: 13 augustus 2011, 08:55 uur
wibro schreef:
Zeer grote kans dat ik ook kom.
Zeer grote kans dat ik ook kom.
Neen dus. Door ziekte van een van mijn collega's werd mij gevraagd haar te vervangen vandaag. Dus, ik moet werken vandaag.

Verder wens ik iedereen een aangename dag in Antwerpen.

0
Sir Spamalot (crew)
geplaatst: 13 augustus 2011, 20:22 uur
En wij zijn thuis van de meeting in Antwerpen. Goed gezelschap en ferme inkopen gedaan. Het weer was een beetje miezerig maar de aankopen waren dat zeker niet. Later meer. Bedankt aan allen voor de fijne meeting in de Sinjorenstad.
0
Sir Spamalot (crew)
geplaatst: 13 augustus 2011, 20:39 uur
My friend, be afraid, be very afraid
. Ik denk zo'n 20 stuks...
. Ik denk zo'n 20 stuks...
0
geplaatst: 13 augustus 2011, 21:20 uur
Hopelijk was het weer niet zo slecht als in Leiden vanmiddag. Daar kwam het af en toe met bakken uit de hemel. Ben ook wel benieuwd naar de verslagen. 

0
geplaatst: 13 augustus 2011, 21:49 uur
Even kort tussendoor.
Over de buit (10 nieuwe geremasterde CDs - samen 54 euro).
In de Media Markt en de Saturn hield ik me een beetje gedeisd.
Ik zou namelijk in de Record Collector wat Nederlandstalige albums meenemen.

Daar heb ik dan ook anderhalf uur nodig gehad om het hele alfabet langs te lopen
en er de lekkerste beetjes uit te halen ... tot de anderen uit ons gezelschap een aantal
plastieken dozen hadden ontdekt boordevol nagelnieuwe CDs van de betere, alternatieve namen.

5 euro per CD, dames en heren, en zo heb ik een paar remasters van John Hiat mee,
twee van Split Enz, de drie albums van The Comsat Angels en de eerste van The Associates.
Allemaal verzorgd uitgegeven en voorzien van uitvoerige en interessante liner notes ...

In de Fat Cat kwam het toetje: een al even sublieme remaster van Tuxedomoons Desire.
Bleek dat 3 van de 8 aanwezigen die plaat in hun top 20 hebben staan. Blij dat ik hem heb.
Tenslotte eindigden we in Vinyl and Coffee, de vernieuwde versie van de vroegere Vinyl.

Zomaar gratis een handvol Noord-Nederlandse uitdrukkingen geleerd.
Iemand leren kennen die platen koopt omdat ze een leuke hoes hebben
en dan maar hoopt dat er ook muzikaal nog wat inzit.

Cultuur overpeinzing: aan de ene kant een broodje met koffie aan de andere kant frieten met bier.
Zoals steeds kwamen de tongen pas los aan het einde van de rit ... eigenlijk zou je nog de hele avond
moeten kunnen doorzakken. Maar als het thuisfront roept vanuit de vier windstreken ...

Met een warme dank en de groeten aan de drie Noorderburen DjFrankie, Lukas en Jazper,
de chille kempenzoon Ploppesteksel, de onfortuinlijke freddze die naast een schat van 5 euro greep
en aan Sir Spamelot en Jellorum, de beide streekgenoten uit West-Vlaanderen.
ps. Wil je meer weten over de liefde tussen Sir Spamalot en zeehondenpups
met grote zwarte ogen, dat moet je morgenvroeg afstemmen op het volgende topic.
Wat draai je nu? #4 Wedden dat hij er zijn hele buit dan doordraait?
Over de buit (10 nieuwe geremasterde CDs - samen 54 euro).
In de Media Markt en de Saturn hield ik me een beetje gedeisd.
Ik zou namelijk in de Record Collector wat Nederlandstalige albums meenemen.

Daar heb ik dan ook anderhalf uur nodig gehad om het hele alfabet langs te lopen
en er de lekkerste beetjes uit te halen ... tot de anderen uit ons gezelschap een aantal
plastieken dozen hadden ontdekt boordevol nagelnieuwe CDs van de betere, alternatieve namen.

5 euro per CD, dames en heren, en zo heb ik een paar remasters van John Hiat mee,
twee van Split Enz, de drie albums van The Comsat Angels en de eerste van The Associates.
Allemaal verzorgd uitgegeven en voorzien van uitvoerige en interessante liner notes ...

In de Fat Cat kwam het toetje: een al even sublieme remaster van Tuxedomoons Desire.
Bleek dat 3 van de 8 aanwezigen die plaat in hun top 20 hebben staan. Blij dat ik hem heb.
Tenslotte eindigden we in Vinyl and Coffee, de vernieuwde versie van de vroegere Vinyl.

Zomaar gratis een handvol Noord-Nederlandse uitdrukkingen geleerd.
Iemand leren kennen die platen koopt omdat ze een leuke hoes hebben
en dan maar hoopt dat er ook muzikaal nog wat inzit.

Cultuur overpeinzing: aan de ene kant een broodje met koffie aan de andere kant frieten met bier.
Zoals steeds kwamen de tongen pas los aan het einde van de rit ... eigenlijk zou je nog de hele avond
moeten kunnen doorzakken. Maar als het thuisfront roept vanuit de vier windstreken ...

Met een warme dank en de groeten aan de drie Noorderburen DjFrankie, Lukas en Jazper,
de chille kempenzoon Ploppesteksel, de onfortuinlijke freddze die naast een schat van 5 euro greep
en aan Sir Spamelot en Jellorum, de beide streekgenoten uit West-Vlaanderen.
0
geplaatst: 13 augustus 2011, 22:36 uur
't Was een leuke dag met oude bekenden en ook een aantal nieuwe gezichten!
Nog vanalles te doen vanavond, maar ik post hier zeker nog een berichtje morgen of overmorgen
Nog vanalles te doen vanavond, maar ik post hier zeker nog een berichtje morgen of overmorgen

0
geplaatst: 13 augustus 2011, 22:46 uur
dazzler schreef:
...tot de anderen uit ons gezelschap een aantal
plastieken dozen hadden ontdekt boordevol nagelnieuwe CDs van de betere, alternatieve namen. 5 euro per CD, dames en heren,...
...tot de anderen uit ons gezelschap een aantal
plastieken dozen hadden ontdekt boordevol nagelnieuwe CDs van de betere, alternatieve namen. 5 euro per CD, dames en heren,...
De plastieken dozen in de Record Collector...

Kronos schreef:
Wat heb je als laatste gekocht?
Weer best veel. Ik ging vandaag nog snel even een paar plaatjes halen in de Record Collector maar terwijl ik stond af te rekenen zag ik iemand schuin achter me in een plastic box neuzen met pas binnen gekomen cd's. Daar wilde ik ook nog wel even in kijken, maar het bleken tien van die boxen te zijn. Ruim 1000 cd's. Iemand die zijn hele verzameling van de hand heeft gedaan en iemand met niet dezelfde smaak als ik maar toch een serieuze overlap. Voor 5 euro 't stuk heb ik er heel wat uitgevist, waarvan sommige niet of moeilijk verkrijgbaar. Voor wie in A'pen woont of er toch op bezoek is, zeker de moeite om eens binnen te wippen.
Wat heb je als laatste gekocht?
Weer best veel. Ik ging vandaag nog snel even een paar plaatjes halen in de Record Collector maar terwijl ik stond af te rekenen zag ik iemand schuin achter me in een plastic box neuzen met pas binnen gekomen cd's. Daar wilde ik ook nog wel even in kijken, maar het bleken tien van die boxen te zijn. Ruim 1000 cd's. Iemand die zijn hele verzameling van de hand heeft gedaan en iemand met niet dezelfde smaak als ik maar toch een serieuze overlap. Voor 5 euro 't stuk heb ik er heel wat uitgevist, waarvan sommige niet of moeilijk verkrijgbaar. Voor wie in A'pen woont of er toch op bezoek is, zeker de moeite om eens binnen te wippen.
0
geplaatst: 13 augustus 2011, 23:37 uur
De groepsfoto die Sir Spamalot getrokken heeft zal hij zelf nog wel posten. Hier is de foto van hem die ik met mij gsm trok toen hij aan het kijken was op zijn gsm of we allemaal (uitgezonderd Ploppesteksel die al onderweg naar huis was) goed op de foto stonden:

0
geplaatst: 13 augustus 2011, 23:39 uur
Mooie aanwinst Dazzler!
Om welke albums van Split Enz ging het?
Om welke albums van Split Enz ging het?
0
geplaatst: 13 augustus 2011, 23:48 uur
Frenzy en True Colours.
De remasters, maar niet de luxe uitgaves.
Gewoon in een jewelcase en op het Warner label.
Misschien Amerikaanse versies van de remasters.
Jammer dat er enkel die twee (nog) lagen of wie weet
had de eigenaar nog dozen achter de hand ...
Opmerkelijk dat het boekje bij Frenzy heel erg saai is vormgegeven
terwijl dat van True Colours heel fris oogt. Beide met teksten,
maar de tekst van de bonustracks ontbreekt.
De remasters, maar niet de luxe uitgaves.
Gewoon in een jewelcase en op het Warner label.
Misschien Amerikaanse versies van de remasters.
Jammer dat er enkel die twee (nog) lagen of wie weet
had de eigenaar nog dozen achter de hand ...
Opmerkelijk dat het boekje bij Frenzy heel erg saai is vormgegeven
terwijl dat van True Colours heel fris oogt. Beide met teksten,
maar de tekst van de bonustracks ontbreekt.
0
geplaatst: 13 augustus 2011, 23:56 uur
Ik had gehoopt op onderstaande:
Split Enz - The Rootin Tootin Luton Tapes (2007)
Maar die blijft zeker lastig te vinden.
Split Enz - The Rootin Tootin Luton Tapes (2007)
Maar die blijft zeker lastig te vinden.
0
Sir Spamalot (crew)
geplaatst: 14 augustus 2011, 08:43 uur
dazzler schreef:
Het staat er al op
: klik.
0
Sir Spamalot (crew)
geplaatst: 14 augustus 2011, 08:44 uur
freddze schreef:
Hier is de foto van hem die ik met mij gsm trok toen hij aan het kijken was op zijn gsm of we allemaal (uitgezonderd Ploppesteksel die al onderweg naar huis was) goed op de foto stonden.
Hier is de foto van hem die ik met mij gsm trok toen hij aan het kijken was op zijn gsm of we allemaal (uitgezonderd Ploppesteksel die al onderweg naar huis was) goed op de foto stonden.
Hm, dringend weer eens naar de kapper...
0
Sir Spamalot (crew)
geplaatst: 14 augustus 2011, 08:51 uur
freddze schreef:
De groepsfoto die Sir Spamalot getrokken heeft zal hij zelf nog wel posten.
De groepsfoto die Sir Spamalot getrokken heeft zal hij zelf nog wel posten.

Van links naar rechts: Jellorum, Freddze, Dazzler, Lukas, DjFrankie en Jazper.
0
geplaatst: 14 augustus 2011, 11:02 uur
Ik heb ook best een leuke dag gehad gisteren, maar was denk ik toch liever naar Antwerp afgereisd 

0
Sir Spamalot (crew)
geplaatst: 14 augustus 2011, 11:14 uur
Klein verslagje met enkele indrukken van mijnen kant.
Na een anderhalf uur durende treinreis vanuit Oostende kwam ik om 9u30 aan in de Mediamarkt. Niemand te zien, dus ik dook eerst de computerafdeling in en vervolgens de cd-afdeling waar ik gauw collega Ploppesteksel in de gaten kreeg. Een tijdje later kwamen de andere collega's aan en algauw kreeg ik een telefoontje van DjFrankie om te melden dat hij op de volgende afspraak was, namelijk de Saturn. Daar deed de Sir zijn eerste aankoop, Damnation van Opeth op cd voor 6,90 eur. Verder hield ik de vinger op de knip want de Record Collector kwam er nog aan...
Na een frietje met gehaktbal maar een Cola Zero (een mens moet een beetje opletten) ging de plundertocht verder in de Record Collector. Kort verhaal, 17 albums op vinyl in de metalafdeling voor 103,00 eurokes. Ik ging nog op zoek naar enkele albums van Miles Davis, John Coltrane, Camel, Wishbone Ash en nog enkele. Enkel de vraagprijs schrikte me een beetje af. Ik vond de Record Collector een beetje te vol worden met al de dozen op de grond.
Volgende etappe was de Fat Kat, waar ik een beetje recupereerde van het slagveld in de Record Collector. Coffee & Vinyl (onlangs verhuisd naar de Volkstraat) leverde nog twee albums op vinyl op, Force It van UFO en Eclipse van Yngwie Malmsteen voor de democratische prijs van 11,00 eur. Buiten werden nog een paar foto's getrokken en gingen we terug richting station. Mijn voeten begonnen al ferm pijn te doen, want we hebben enkele kilometers afgelegd, zulle.
Ik nam afscheid want ik dacht dat ik mijn trein van 18u20 nog kon halen. Noppes, wel stond er één klaar om naar Oostende te vertrekken om 18u34. Blijkbaar had ik de dienstregeling opgeschreven betreffende weekdagen...
Mijn dank aan de collega's Dazzler, DjFrankie, Freddze, Jazper, Jellorum, Lukas en Ploppesteksel voor de fijne dag in Antwerpen. Ik kan het iedereen aanraden om mee te doen aan zo'n meeting. Komaan, niet beschaamd zijn
.
Na een anderhalf uur durende treinreis vanuit Oostende kwam ik om 9u30 aan in de Mediamarkt. Niemand te zien, dus ik dook eerst de computerafdeling in en vervolgens de cd-afdeling waar ik gauw collega Ploppesteksel in de gaten kreeg. Een tijdje later kwamen de andere collega's aan en algauw kreeg ik een telefoontje van DjFrankie om te melden dat hij op de volgende afspraak was, namelijk de Saturn. Daar deed de Sir zijn eerste aankoop, Damnation van Opeth op cd voor 6,90 eur. Verder hield ik de vinger op de knip want de Record Collector kwam er nog aan...
Na een frietje met gehaktbal maar een Cola Zero (een mens moet een beetje opletten) ging de plundertocht verder in de Record Collector. Kort verhaal, 17 albums op vinyl in de metalafdeling voor 103,00 eurokes. Ik ging nog op zoek naar enkele albums van Miles Davis, John Coltrane, Camel, Wishbone Ash en nog enkele. Enkel de vraagprijs schrikte me een beetje af. Ik vond de Record Collector een beetje te vol worden met al de dozen op de grond.
Volgende etappe was de Fat Kat, waar ik een beetje recupereerde van het slagveld in de Record Collector. Coffee & Vinyl (onlangs verhuisd naar de Volkstraat) leverde nog twee albums op vinyl op, Force It van UFO en Eclipse van Yngwie Malmsteen voor de democratische prijs van 11,00 eur. Buiten werden nog een paar foto's getrokken en gingen we terug richting station. Mijn voeten begonnen al ferm pijn te doen, want we hebben enkele kilometers afgelegd, zulle.
Ik nam afscheid want ik dacht dat ik mijn trein van 18u20 nog kon halen. Noppes, wel stond er één klaar om naar Oostende te vertrekken om 18u34. Blijkbaar had ik de dienstregeling opgeschreven betreffende weekdagen...
Mijn dank aan de collega's Dazzler, DjFrankie, Freddze, Jazper, Jellorum, Lukas en Ploppesteksel voor de fijne dag in Antwerpen. Ik kan het iedereen aanraden om mee te doen aan zo'n meeting. Komaan, niet beschaamd zijn
.
0
geplaatst: 14 augustus 2011, 20:06 uur
oei, met mijn trui toegeritst zou ik er toch wat minder clochard uitgezien hebben 

0
Sir Spamalot (crew)
geplaatst: 14 augustus 2011, 20:40 uur
Het was mijn derde meeting dit jaar, januari in Antwerpen, februari in Nijmegen en gisteren opnieuw in Antwerpen. Mij valt op hoe relaxed de deelnemers telkens zijn, niets moet, alles kan en laten we ons niet druk maken want we komen er wel. Ik ben telkens blij om iedere keer de mens achter de avatar een beetje te leren kennen.
0
geplaatst: 14 augustus 2011, 20:43 uur
Sir Spamalot schreef:
Het was mijn derde meeting dit jaar, januari in Antwerpen, februari in Nijmegen en gisteren opnieuw in Antwerpen.
Het was mijn derde meeting dit jaar, januari in Antwerpen, februari in Nijmegen en gisteren opnieuw in Antwerpen.
En die in Nijmegen was natuurlijk het gezelligst.

0
Sir Spamalot (crew)
geplaatst: 14 augustus 2011, 20:45 uur
Het was inderdaad gezellig in Nijmegen maar het eerste glas met Leffe was te klein
.
.
0
geplaatst: 15 augustus 2011, 19:16 uur
Het was tof in Antwerpen zaterdag.
Vooral in de vinylwinkels veel goeie dingen gevonden, sommige voor weinig geld, andere waren dan weer wat duurder.
Alhoewel ik van mijn lijstje maar 2 items kon schrappen ben ik toch tevreden met de buit, allemaal platen die ik toch ooit eens in huis zou halen.
Vroeg uit de veren en laat thuis, dat wel maar ik zou zo nog eens gaan. Lekker gegeten ook ’s middags (en gezond!).
Die Record Collector had wel een collectietje staan zeg!
Ik was gelijk al ietwat ontmoedigd toen ik daar binnenkwam, zoveel! Hoe moet ik daar in godsnaam iets vinden? Armen die een beetje zwaar werden van hele plakken vinyl tegen te houden en zweetplekken onder de oksel waren mijn deel. 
Maar ook de wandelingetjes van plek naar plek waren best gezellig en vooral niet te gejaagd, helemaal mijn ding. Ook de rustpauze in een of andere veredelde kantine op de grote markt was aangenaam en verkwikkend.
Met dank aan de collega’s!
Vooral in de vinylwinkels veel goeie dingen gevonden, sommige voor weinig geld, andere waren dan weer wat duurder.
Alhoewel ik van mijn lijstje maar 2 items kon schrappen ben ik toch tevreden met de buit, allemaal platen die ik toch ooit eens in huis zou halen.
Vroeg uit de veren en laat thuis, dat wel maar ik zou zo nog eens gaan. Lekker gegeten ook ’s middags (en gezond!).
Die Record Collector had wel een collectietje staan zeg!
Ik was gelijk al ietwat ontmoedigd toen ik daar binnenkwam, zoveel! Hoe moet ik daar in godsnaam iets vinden? Armen die een beetje zwaar werden van hele plakken vinyl tegen te houden en zweetplekken onder de oksel waren mijn deel. 
Maar ook de wandelingetjes van plek naar plek waren best gezellig en vooral niet te gejaagd, helemaal mijn ding. Ook de rustpauze in een of andere veredelde kantine op de grote markt was aangenaam en verkwikkend.
Met dank aan de collega’s!
0
DjFrankie (moderator)
geplaatst: 18 augustus 2011, 13:19 uur
Ook weer thuis, ik was enorm blij met de ontdekkingen in de record collector, wat een fijne winkel.
En dan de Scars vinden op cd voor 5,--?
Dat maakt het allemaal erg leuk.
Mijn aankopen net erin gezet link .
Prima dag gehad, weer mooi om de mens te ontdekken achter de avatar.
En lekker over muziek te praten.
@ Freddze bedankt voor de links, 'k ga ze opsnorren.
@ Sir Spamalot, na zaterdag nog diverse Leffe's gedronken uit het juiste glas.
@ Lukas dB's idd New York, had je juist.
@ Ploppesteksel succes met de herkansingen
En dan de Scars vinden op cd voor 5,--?
Dat maakt het allemaal erg leuk.
Mijn aankopen net erin gezet link .
Prima dag gehad, weer mooi om de mens te ontdekken achter de avatar.
En lekker over muziek te praten.
@ Freddze bedankt voor de links, 'k ga ze opsnorren.
@ Sir Spamalot, na zaterdag nog diverse Leffe's gedronken uit het juiste glas.

@ Lukas dB's idd New York, had je juist.
@ Ploppesteksel succes met de herkansingen

0
geplaatst: 22 september 2011, 12:58 uur
Is er misschien animo voor een meeting om en nabij Nijmegen? Lijkt me erg tof. 

* denotes required fields.