De Site / Gebruikers / De User Tip 5
zoeken in:
0
geplaatst: 21 februari 2012, 10:12 uur
Bakema NL schreef:
Eerste ook, Anthony Rother kan ik altijd wel waarderen.
(quote)
Eerste ook, Anthony Rother kan ik altijd wel waarderen.
Bedenk wel dat dit een ietwat abstracte ambient/drones plaat is van hem uit z'n jaren '90 archieven. Dus niet z'n "vertrouwde" electro-sound.
0
geplaatst: 21 februari 2012, 10:42 uur
shadowboxer schreef:
Heren tippers, graag zie ik mij ook getipt worden. Iets met toeters (Kitchie Kitchie Ki Me O, nieuwe Motorpsycho) doet het de afgelopen maanden bizar goed in huize Boxer. ...and i'll return the favor
Heren tippers, graag zie ik mij ook getipt worden. Iets met toeters (Kitchie Kitchie Ki Me O, nieuwe Motorpsycho) doet het de afgelopen maanden bizar goed in huize Boxer. ...and i'll return the favor
Daar kan ik wel iets mee:
T.R.A.M. - Lingua Franca
Charles Mingus - Pithecanthropus Erectus
The Mars Volta - The Bedlam In Goliath
Beardfish - Mammoth (je hebt hem 3 sterren gegeven, ik zou hem echt nog een kans geven)
Kytecrash - Kytecrash
0
geplaatst: 21 februari 2012, 10:42 uur
Ik wil ook wel wat tips. Het is immers vakantie.
Graag uit één van de volgende (sub)genres:
- Neo- en/of symfoprog
- Triphop (graag iets wat aansluit op mijn smaak)
- Art Pop/Rock
Maar als je iets anders hebt waarvan je denkt dat ik het geweldig ga vinden, mag dat natuurlijk ook.
- Neo- en/of symfoprog
- Art Pop/Rock
Maar als je iets anders hebt waarvan je denkt dat ik het geweldig ga vinden, mag dat natuurlijk ook.

0
geplaatst: 21 februari 2012, 10:48 uur
Portishead? Massive Attack? toch de 1ste namen waar ik aan denk als je triphop zegt.
0
geplaatst: 21 februari 2012, 10:55 uur
Ik weet wel 5 tips, chevy93:
Ulver - Perdition City
Lamb - Lamb
...And You Will Know Us by the Trail of Dead - Tao of the Dead
Leprous - Bilateral
Destroyer - Kaputt
Al is Art Rock wel een heel vaag begrip.
Ulver - Perdition City
Lamb - Lamb
...And You Will Know Us by the Trail of Dead - Tao of the Dead
Leprous - Bilateral
Destroyer - Kaputt
0
geplaatst: 21 februari 2012, 11:09 uur
Don Cappuccino schreef:
Klopt, maar weet niet zo goed hoe dat soort muziek anders te omschrijven. Op RYM vind ik er vaak leuke dingen mee.Al is Art Rock wel een heel vaag begrip.
Bedankt voor de tips (en de anderen ook uiteraard).

0
geplaatst: 21 februari 2012, 11:12 uur
Astra 
Die komen in maart met een nieuw album genaamd The Black Chord.

Die komen in maart met een nieuw album genaamd The Black Chord.
0
shadowboxer
geplaatst: 21 februari 2012, 11:21 uur
Misschien is het voor Chevy ook tijd om naast Industrial Silence wat meer van Madrugada te checken? En dan direct de hele beweging eromheen ook maar? Sivert Høyem (+ Volunteers), My Midnight Creeps, Kitchie Kitchie Ki Me O en The Ricochets.
0
geplaatst: 21 februari 2012, 11:24 uur
Ik heb er nog wat voor Chevy, ze sluiten wel niet echt allemaal aan op je smaak.
1. Circle Takes The Square - A...
2. Light Bearer - Lapsus
3. Orchid - Totality
4. Motorpsycho - Timothy's Mon...
5. Snowing - Fuck Your Emotion...
1. Circle Takes The Square - A...
2. Light Bearer - Lapsus
3. Orchid - Totality
4. Motorpsycho - Timothy's Mon...
5. Snowing - Fuck Your Emotion...
0
geplaatst: 21 februari 2012, 11:35 uur
Dat denk ik ook maar het kan zijn dat het hem juist wel ligt.
Ik had ook nooit gedacht dat ik ooit zulke genres zou kunnen waarderen.
Ik had ook nooit gedacht dat ik ooit zulke genres zou kunnen waarderen.
0
geplaatst: 21 februari 2012, 11:40 uur
Ik vrees niet dat Chevy Orchid erg gaat waarderen...
En de rest ook niet inderdaad.
En nou maar hopen dat hij het niet leuk vind dit te lezen, ons het tegendeel wil bewijzen, het geweldig vind en het in zijn top 10 gaat zetten... maar dat denk ik niet.
En de rest ook niet inderdaad.En nou maar hopen dat hij het niet leuk vind dit te lezen, ons het tegendeel wil bewijzen, het geweldig vind en het in zijn top 10 gaat zetten... maar dat denk ik niet.
0
geplaatst: 21 februari 2012, 11:52 uur
Gelukkig heeft de EP van Snowing maar een lengte van 12 minuten, en Orchid maar 37 minuten.Ik heb nog een tip die je misschien wat meer ligt: Bonnie 'Prince' Billy - I S... of Burial - Untrue.
0
geplaatst: 21 februari 2012, 13:08 uur
Ik vrees dan toch dat ik mij ga beroep op dit gedeelte van mijn bericht:
Circles Takes the Square is verschrikkelijk (SvH-jaar competitie 2011),
Light Bearer: "Oftewel: goeie epische schreeuw metaal." & "de verbluffende screams" (= no go)
Motorpsycho doet me (voorlopig) nog niet zoveel.
Orchid zou ik alleen puur uit nieuwsgierigheid luisteren.
Snowing is niet te lang. Heb even het populairste nummer beluisterd. Vrij kort, met in het begin veel herrie en daarna lekker rustig. Maar daar zal ik eens echt voor moeten gaan zitten.
Die van Bonnie 'Prince' Billy (of Will Oldham) ken ik al een hele tijd. Heb er alleen nog geen stem op uitgebracht en nog geen bericht bij geplaatst. Wil hem eerst nog een (paar?) keer luisteren.
Wat betreft Burial, ik heb echt geen flauw benul waarom je ook maar enigszins zou denken dat ik dat goed zou vinden.
Edit: Als ik naar jouw lijst kijk, zou ik eerder denken aan Hot Rats, God Machine, Blackfilm of iets van Opeth (Ghost Deliveries bv.)
waarvan je denkt dat ik het geweldig ga vinden
Maar vooruit:Circles Takes the Square is verschrikkelijk (SvH-jaar competitie 2011),
Light Bearer: "Oftewel: goeie epische schreeuw metaal." & "de verbluffende screams" (= no go)
Motorpsycho doet me (voorlopig) nog niet zoveel.
Orchid zou ik alleen puur uit nieuwsgierigheid luisteren.
Snowing is niet te lang. Heb even het populairste nummer beluisterd. Vrij kort, met in het begin veel herrie en daarna lekker rustig. Maar daar zal ik eens echt voor moeten gaan zitten.
Die van Bonnie 'Prince' Billy (of Will Oldham) ken ik al een hele tijd. Heb er alleen nog geen stem op uitgebracht en nog geen bericht bij geplaatst. Wil hem eerst nog een (paar?) keer luisteren.
Wat betreft Burial, ik heb echt geen flauw benul waarom je ook maar enigszins zou denken dat ik dat goed zou vinden.

Edit: Als ik naar jouw lijst kijk, zou ik eerder denken aan Hot Rats, God Machine, Blackfilm of iets van Opeth (Ghost Deliveries bv.)
shadowboxer schreef:
Misschien is het voor Chevy ook tijd om naast Industrial Silence wat meer van Madrugada te checken?
Ik heb me een keer gewaagd aan Nightly Disease, maar dat was op de luidspreker en dat was geen succes (bij mijn ouders).Misschien is het voor Chevy ook tijd om naast Industrial Silence wat meer van Madrugada te checken?
0
geplaatst: 24 februari 2012, 22:39 uur
chevy93 schreef:
Alpha - Stargazing (2003)
Stargazing - Alpha | AllMusic
0
geplaatst: 27 februari 2012, 14:35 uur
0
geplaatst: 27 februari 2012, 18:30 uur
GrafGantz schreef:
Bedenk wel dat dit een ietwat abstracte ambient/drones plaat is van hem uit z'n jaren '90 archieven. Dus niet z'n "vertrouwde" electro-sound.
(quote)
Ik zal hem eens luisteren. Dingen als Simulationszeitalter, Little computer people en Hacker vind ik super.
0
geplaatst: 14 april 2012, 11:51 uur
Ik heb ook wel weer zin in wat tips! Het liefste metal, maar alles is welkom 

0
geplaatst: 14 april 2012, 11:55 uur
Alright 
1. After the Burial - Forging a Future Self
2. Between the Buried and Me - Colors
3. Bloodiest - Descent
4. John Zorn - Astronome
5. Year of No Light - Ausserwelt
Edit: of, beschreven in genres:
1. Progressieve deathcore toen progressieve deathcore nog progressieve deathcore kon genoemd worden.
2. Progressieve metalcore
3. Metal op z'n psychedelisch
4. John Zorn
5. Post-metal

1. After the Burial - Forging a Future Self
2. Between the Buried and Me - Colors
3. Bloodiest - Descent
4. John Zorn - Astronome
5. Year of No Light - Ausserwelt
Edit: of, beschreven in genres:
1. Progressieve deathcore toen progressieve deathcore nog progressieve deathcore kon genoemd worden.
2. Progressieve metalcore
3. Metal op z'n psychedelisch
4. John Zorn
5. Post-metal
0
geplaatst: 14 april 2012, 12:03 uur
Colors ken ik al, die plaat is inderdaad geweldig. Bedankt voor de tips 

0
geplaatst: 14 april 2012, 17:23 uur
Ook voor tijdens het wakker blijven. Of op een romantische date met een vrouw die je niet wilt hebben.
0
Misterfool
geplaatst: 20 mei 2013, 22:35 uur
Dit topic maar weer eens onder de aandacht brengen. Heeft iemand nog leuke tips voor me. Uiteraard zal ik graag de dienst terugbewijzen.
0
Misterfool
geplaatst: 20 mei 2013, 22:44 uur
erg Mooi. KC meets Black sabbath. Wil het nog eens helemaal beluisteren voordat ik stem.Edit:
Trebemmit: dit lijkt me iets voor jou:
Blackfilm - Blackfilm (2008)
* denotes required fields.