menu

De Site / Gebruikers / Veranderingen sinds MuMe

zoeken in:
Social_Mask
En niet wijzer?

avatar van Martin Visser
Aero schrijft dat hij zonder MuMe ook wel zoveel muziek zou hebben geconsumeerd. Voor mij was MuMe juist een enorme stimulans om me weer helemaal aan muziek over te geven.

Vanaf mijn middelbareschooltijd ben ik heel erg veel met muziek bezig geweest. Eerst top 40-muziek, zelf lijstjes maken, lijstjes uitwisselen, LP's huren bij muziekbibliotheken (daarvoor moest ik wel 30-40 minuten fietsen, maar dat had ik er wel voor over). Aan het eind van de middelbareschooltijd begon ik steeds meer mijn eigen smaak te ontwikkelen. Maar desondanks bleef ik nog wel in de grote namen hangen.

In mijn studententijd (Rotterdam) had ik ineens toegang tot een grote muziekbieb en in die tijd werden er cd's verhuurd. Dat leidde tot een cassettebandjes-explosie in huize Visser. Dat bleek ook een zeer grote stimulans om veel nieuws te proberen. Via de studentenvereniging leerde ik andere jongens kennen die ook gek waren op muziek en zo konden er vele tips worden uitgewisseld.

Maar ja, de meesten laten die manie achter zich. Zo droogde de kring met muziekfreaks om mij heen op en werd het een eenzame hobby. Dankzij het gaan werken nam het budget toe en kon ik vooral veel gaan kopen. Maar de muziekbieb was op den duur teveel gedoe en de manie zakte wat in. Daardoor bleef ik vooral hangen bij reeds bekende namen.

Tot ADSL in mijn leven kwam en ik heel veel muziek online kon beluisteren. Sinds die tijd is MuMe een belangrijke gids geworden. Ik las dan wel Oor en enkele muzieksites, maar ik heb altijd veel ontdekt via anderen. Ik vind dat er niets leukers is om met andere liefhebbers tips uit te wisselen. Natuurlijk hou ik nu ook allerlei nieuwsbrieven bij van platenzaken en labels. Maar het meeste geniet ik van ontdekkingen dankzij anderen.

Voorbeelden? Dan schieten mij meteen Spiderland van Slint en In the aeroplane over the sea van Neutral Milk Hotel te binnen. Dat zijn twee oudere platen van bands waar ik nog nooit van gehoord had tot ik ze in allerlei lijstjes hier op MuMe tegenkwam. Van veel nieuw werk is veel diffuser hoe ik het leerde kennen. Zag ik Sufjan Stevens hier het eerst of toch op een andere muzieksite? En hoe zat dat met Beirut, Patrick Wolf of Antony?

Op een gegeven moment is vanuit de basis MuMe een netwerk van informatiebronnen ontstaan. Het aantal cd-aankopen nam gigantisch toe en ik ging ook weer vaker naar concerten. En nu is MuMe vooral een site waar ik zo nu en dan rotatielijstjes check en waar ik lees wat anderen vinden van platen die ik op andere plekken op internet ben tegengekomen.

MuMe heeft me verder enkele "contacten" opgeleverd, mensen die me wel eens mailen via MuMe of via mijn weblog. Veruit de meeste tips krijg ik van Aerodynamic. En dat is dan meteen het mooie aan een site als MuMe. Je ontdekt dat er altijd iemand is met wie je een zeer groot deel van je muzieksmaak deelt. En dat terwijl mijn smaak zeer breed is. Maar een tip van Aero is vaak raak. En zo kom ik toch weer aan nieuwe muziek, ook in tijden dat ik het te druk heb om al die sites, bladen en emailnieuwsbrieven te checken.

Omayyad
Social_Mask schreef:
En niet wijzer?

Uiteraard, maar dat wilde ik hier niet meteen wereldkundig maken

avatar van herman
Ik haal mijn muziek overal en nergens vandaag, maar MuMe is toch wel de grootste bron. Al het enthousiasme van iedereen hier werkt wel 's overweldigend. Ik denk niet dat mijn smaak echt veranderd is door MuMe, maar hij is wel zeker verbreed en verdiept. Dank jullie wel allemaal!

avatar van schizodeclown
herman schreef:
Ik haal mijn muziek overal en nergens vandaag, maar MuMe is toch wel de grootste bron. Al het enthousiasme van iedereen hier werkt wel 's overweldigend. Ik denk niet dat mijn smaak echt veranderd is door MuMe, maar hij is wel zeker verbreed en verdiept. Dank jullie wel allemaal!

Graag gedaan Herman!En jij ook bedankt voor je werk hier samen met de andere mods!
En ook de rest bedankt

Sheplays
Louis2703 schreef:

Er zijn hier mensen met meer dan 7000 stemmen...

yoeridedeygere schreef:

correctie: er is hier een mens


Op het moment dat dit gepost werd was er één user met meer dan 7.000 stemmen.

Op dit moment, bijna vijf volle dagen verder, is er nog een bijgekomen die inmiddels op 7.540 staat.

540 stemmen in vijf dagen tijd, dus 108 per dag.

Ik geloof dat ik maar eens moet gaan herzien of ik wel zo'n muziekliefhebber ben met een totaal van circa 200 stemmen

avatar van schizodeclown
Sheplays schreef:
Op het moment dat dit gepost werd was er één user met meer dan 7.000 stemmen.

Op dit moment, bijna vijf volle dagen verder, is er nog een bijgekomen die inmiddels op 7.540 staat.

540 stemmen in vijf dagen tijd, dus 108 per dag.

Ik geloof dat ik maar eens moet gaan herzien of ik wel zo'n muziekliefhebber ben met een totaal van circa 200 stemmen

Mjah,kwantiteit staat niet gelijk aan kwaliteit he

avatar van Klumpie
Sheplays schreef:
(quote)

(quote)


Op het moment dat dit gepost werd was er één user met meer dan 7.000 stemmen.

Op dit moment, bijna vijf volle dagen verder, is er nog een bijgekomen die inmiddels op 7.540 staat.

540 stemmen in vijf dagen tijd, dus 108 per dag.

Ik geloof dat ik maar eens moet gaan herzien of ik wel zo'n muziekliefhebber ben met een totaal van circa 200 stemmen

Muziekliefhebber ben je niet om de hoeveelheid stemmen. Muziekliefhebber ben je als je je muziek lief hebt. Er zijn nou eenmaal verschillende manieren om als 'Muziekliefhebber' bestempelt te worden.

Klumpie schreef:
(quote)

Muziekliefhebber ben je niet om de hoeveelheid stemmen. Muziekliefhebber ben je als je je muziek lief hebt. Er zijn nou eenmaal verschillende manieren om als 'Muziekliefhebber' bestempelt te worden.


Wijze woorden
Kan ik ook weer lekker slapen

avatar van herman
Sheplays schreef:

Ik geloof dat ik maar eens moet gaan herzien of ik wel zo'n muziekliefhebber ben met een totaal van circa 200 stemmen


Ik heb het idee dat jij de albums waarop je gestemd wel van haver tot gort kent. Kan me moeilijk voorstellen dat de mensen met 10,000+ albums in hun collectie dat ook hebben.

Harald
herman schreef:
(quote)


Ik heb het idee dat jij de albums waarop je gestemd wel van haver tot gort kent. Kan me moeilijk voorstellen dat de mensen met 10,000+ albums in hun collectie dat ook hebben.


Daar stekt wel een stukje waarheid in maar toch is het niet 100% juist. Er zijn er wel platen die ik al jaare niet gedraaid heb maar toch heb ik deze in mijn hoofd. Veele oude platen zijn er ook collectors items b.v. picture discs, interview platen, rare 12" maxi platen, dit soort dinge dus die ik niet zo vaak draai. Maar zo 70% van mijn verzameling draai ik regelmatig (meer of min) en ga maar vanuit dat ik alle babies van mij heel goed ken

Sheplays
@harald
Het ging mij in ieder geval niet om jou maar om de snelle aanwas van de runnerup ná de constatering van yoeridedeygere dat er een user met 7.000 stemmen op MuMe is.

Ik kan me gerust wel voorstellen dat een wat oudere muziekliefhebber een grote verzameling en kennis heeft, dat blijkt ook wel uit je berichten bij de diverse albums.

Ik vond het gewoon opvallend dat er in no time twee met 7.000+ stemmen aanwezig waren.

avatar van herman
Ik zei ook bewust 'moeilijk' in plaats van 'niet'.

Harald
Sheplays schreef:
@harald
Het ging mij in ieder geval niet om jou maar om de snelle aanwas van de runnerup ná de constatering van yoeridedeygere dat er een user met 7.000 stemmen op MuMe is.

Ik kan me gerust wel voorstellen dat een wat oudere muziekliefhebber een grote verzameling en kennis heeft, dat blijkt ook wel uit je berichten bij de diverse albums.

Ik vond het gewoon opvallend dat er in no time twee met 7.000+ stemmen aanwezig waren.


@sheplays
yep....is me ook opgevallen en ik ben dan met een psychologische analyse en onderzoek begonnen, heb ook wat meer stemmen gegeven, gedeelte ook favourite tracks geselecteerd als ook het een en andere berichtje gepost om te zien wat er gebeurt....en het resulaat was heel erg interessant

Ok uit mij top tien zijn met de hulp van MM ondekt:
Slint-Spiderland

En nog verder:
5.0
My Bloody Valentine-Loveless

4.5
Joy Division - Substance
Mark Lanegan Band - Bubblegum

redelijk oost maar ik blijf toch nog vooral op mij gevoel luisteren

avatar van Cygnus
D-ark schreef:


redelijk oost maar ik blijf toch nog vooral op mij gevoel luisteren

Nu iets meer richting west luisteren, daar zijn ook genoeg mooie albums te vinden...

Sheplays
Harald schreef:

@sheplays
yep....is me ook opgevallen en ik ben dan met een psychologische analyse en onderzoek begonnen, heb ook wat meer stemmen gegeven, gedeelte ook favourite tracks geselecteerd als ook het een en andere berichtje gepost om te zien wat er gebeurt....en het resulaat was heel erg interessant


Ik ben dan toch wel benieuwd wat het resultaat van zo'n onderzoek is en hoe en wat er precies onderzocht is!

avatar van shinybeast
Sheplays schreef:
(quote)


Ik ben dan toch wel benieuwd wat het resultaat van zo'n onderzoek is en hoe en wat er precies onderzocht is!


nou ik ben die andere user en heb geen moeite met wat voor onderzoek dan ook

iedereen verdient respect of ze nou een kleine of een
grote verzameling hebben cq jong of oud zijn noch eenzijdige of uitgebreide muzieksmaak hebben....

Sheplays
shinybeast schreef:
(quote)


nou ik ben die andere user en heb geen moeite met wat voor onderzoek dan ook

iedereen verdient respect of ze nou een kleine of een
grote verzameling hebben cq jong of oud zijn noch eenzijdige of uitgebreide muzieksmaak hebben....


Toen ik mij registreerde als MuMe'r kon ik op ongeveer 100 albums uit mijn hoofd stemmen. Gaandeweg kwamen er via de updates albums onder ogen die ik over het hoofd had gezien en daar kon ik ook wat sterren aan honoreren. Inmiddels heb ik echter ook al weer veel herzien.

Nu sta ik dan op zo'n 200 en nu komen er af en toe nieuwe albums bij. Iedere nieuwe CD die ik koop of krijg probeer ik tenminste vijf keer te beluisteren alvorens ik stemmen uitdeel. Het wil wel gebeuren dat zo'n CD dagen niet uit mijn speler komt tot de volgende zich weer aandient maar dat kan wel pas ná een week zijn.

Ik begrijp dat jij een enorme verzameling hebt maar evenzogoed verwonder ik me er echt over dat jij elke dag meer dan honderd albums van stemmen kan voorzien.

avatar van schizodeclown
Sheplays schreef:
Iedere nieuwe CD die ik koop of krijg probeer ik tenminste vijf keer te beluisteren alvorens ik stemmen uitdeel.

Kijk en dat moeten meer mensen eens doen bij mijn favo plaatjes,minstens 5 keer beluisteren,als ik dat nooit had gedaan had ik het waarschijnlijk zooi gevonden.

avatar van shinybeast
schizodeclown schreef:
(quote)

Kijk en dat moeten meer mensen eens doen bij mijn favo plaatjes,minstens 5 keer beluisteren,als ik dat nooit had gedaan had ik het waarschijnlijk zooi gevonden.


sommige luister ik eigenlijk nooit . ik heb ze destijds zoveel geluisterd dat ik elke noot en elk woord van elk liedje ken. dat geld in ieder geval voor de gewone de "moeilijke" dat is meer een ervaring (overigens hebben die mijn voorkeur)

Sheplays
shinybeast schreef:
(quote)


sommige luister ik eigenlijk nooit . ik heb ze destijds zoveel geluisterd dat ik elke noot en elk woord van elk liedje ken. dat geld in ieder geval voor de gewone de "moeilijke" dat is meer een ervaring (overigens hebben die mijn voorkeur)


Ken je die albums dan zo goed dat je er zo'n 700 per week in je hoofd kunt afdraaien om er een stem aan te geven? Of heb je een chip laten implanteren?

avatar van shinybeast
het is voor mij een simpele kwestie om lp/cd's van een bepaalde artiest onderling met elkaar te vergelijken

Sheplays
Simpel? Ik begrijp er geen bal van!

jean maurice
Sheplays schreef:
(quote)


Ken je die albums dan zo goed dat je er zo'n 700 per week in je hoofd kunt afdraaien om er een stem aan te geven? Of heb je een chip laten implanteren?


lijkt mij gewoon niet mogelijk het menselijk geheugen is hiervoor te beperkt, maar je hebt natuurlijk altijd uitzonderingen

EVANSHEWSON
Ik ontdekte Porcupine Tree, of toch al een beetje, met een dubbele verzamelaar.

Té nieuwsgierig geworden door vele positieve recensies hier op Music Meter, vandaar.

Ontdekking Porcupine Tree : als positief ervaren!

Ontdekking Rush : momenteel kan ik dat echt nog niet smaken!

avatar van Casartelli
Casartelli (moderator)
EVANSHEWSON schreef:
Ontdekking Rush : momenteel kan ik dat echt nog niet smaken!

gewoon blijven proberen

mocht de stem het grootste probleem zijn, probeer het eerst eens met de platen uit de eerste helft van de jaren '80

avatar van jellorum
ik dank MuM voor
Slint, Shellac en vooral My Bloody Valentine, had voordien nog nooit gehoord van deze gasten
en verder vraag ik me af welke muziek Univers Zero maakt en vind ik hier een paar groepen volledig over- of ondergewaardeerd zoals o.a. over: Coldplay, Radiohead
onder: Karate, Campag Velocet

basketballerke
Veranderingen sinds MuMe, teveel om op te noemen, mijn gehele 5* lijst kende ik bijvoorbeeld niet voordat ik op deze site kwam, ik ben Electronic, Jazz, langere stukken muziek gaan waarderen, heb artiesten als The Cure, Talk Talk, King Crimson, Neil Young, Jethro Tull kunnen ontdekken, deze site heeft me ertoe gezet om Bob Dylan te gaan beluisteren (die naam kent iedereen lijkt me wel, zelfs zonder MuMe). Teveel om op te noemen dus, lijst kan nog veel groter.

avatar van Rufus
Harald schreef:
Maar in de loop van de tijd is mijn verzamelen een beetje uit handen gelopen. Gelukkig maar! In de loop van de tijd heb ik zo ca. 13.000 platen/cd's gekocht...of niet terug gegeven als ze uitgeleend waren. Ik kan zo nog even 5.000 keer stemmen maar het staat helaas nog niet alles op MuMe. Af en toe laat ik dan ook iets toevoegen omdat het zelfdoen, om welke reden dan ook, me niet lukt. Ik heb het ook alleen één keer geprobeerd en als ex-duitser heb ik natuurlijk ook geen geduld het een tweede keer te proberen.


Dit is toch een waanzinnig grote verzameling.
Als je elke week 6 platen koopt en dat 40 jaar lang dan kom
je aan zo'n verzameling.

Zelf heb ik ongeveer 1.000 platen/Cd's en dat is al een hele Lundia
kast vol. Hoeveel ruimte moet dit dan wel niet innemen.

Ik ben een hele tijd in een muziekslaap geweest, maar sinds
ik MUMe ontdekt heb ben ik ontwaakt en ben weer Cd's gaan kopen.

Gast
geplaatst: vandaag om 10:13 uur

geplaatst: vandaag om 10:13 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.