De Site / Gebruikers / Veranderingen sinds MuMe
zoeken in:
0
yoeridedeygere
geplaatst: 8 september 2007, 19:05 uur
Hoe heeft Musicmeter je smaak beinvloed? ben je anders gaan luisteren? ben je meer gaan luisteren?
Zelf heb ik me sinds musicmeter veel meer in de wereld van albums gegooid, ipv zich met singletjes bezig te houden. Mijn muziekkennis is er heel erg op vooruit gegaan, en ik luister nu ook in grotere hoeveelheden.
Voor een 17 jarige is dat wrs normaal, maar ik vraag me af hoe dat zit met oudere 'veel-stemmers'
Zelf heb ik me sinds musicmeter veel meer in de wereld van albums gegooid, ipv zich met singletjes bezig te houden. Mijn muziekkennis is er heel erg op vooruit gegaan, en ik luister nu ook in grotere hoeveelheden.
Voor een 17 jarige is dat wrs normaal, maar ik vraag me af hoe dat zit met oudere 'veel-stemmers'
0
geplaatst: 8 september 2007, 19:21 uur
Mijn smaak is veranderd van: Pop/Hiphop naar ---> Allerlei soorten veelal recente rock.
Mijn grootste ontdekking sinds Musicmeter is Radiohead, waarvan ik eerst nog nooit van had gehoord.
Ook ben ik kritischer gaan luisteren. Eerst vond ik radio538 het einde, maar sinds een hele tijd zie ik in dat ik dat eigenlijk enorme troep vind...
Een ding kan ik hier alleen niet bevatten:
Er zijn hier mensen met meer dan 7000 stemmen... Ik vind wat ik heb geluisterd al heel veel. Vooral in vergelijking bij klasgenoten etc...
Mijn grootste ontdekking sinds Musicmeter is Radiohead, waarvan ik eerst nog nooit van had gehoord.
Ook ben ik kritischer gaan luisteren. Eerst vond ik radio538 het einde, maar sinds een hele tijd zie ik in dat ik dat eigenlijk enorme troep vind...
Een ding kan ik hier alleen niet bevatten:
Er zijn hier mensen met meer dan 7000 stemmen... Ik vind wat ik heb geluisterd al heel veel. Vooral in vergelijking bij klasgenoten etc...
0
yoeridedeygere
geplaatst: 8 september 2007, 19:36 uur
correctie: er is hier een mens

ik heb ook best wel het gevoel dat ik met m'n 137 stemmen al aardig wat muziek heb beluisterd
0
geplaatst: 8 september 2007, 23:38 uur
yoeridedeygere schreef:
Ik ben zo'n oudere veelstemmer en ik moet zeggen dat mijn gedrag niet echt spectaculair is veranderd: ik ben altijd al veel met muziek bezig geweest, dus ook zonder deze site.
Nieuwe albums en bands ontdekken heb ik altijd op eigen houtje gedaan en ik doe dat nog steeds. Enige verschil is nu wel dat sommige users met wie ik een goede band heb o.a. omdat ze mijn smaak goed aanvoelen nu wel eens onverwacht met een top-cd komen waar ik zelf waarschijnlijk niet op was gekomen (Ruby 1966 en Martin Visser zijn hier heel sterk in), maar over het geheel genomen is dat dan slechts een zeer klein deel procentueel gezien.
Heel soms ga ik achter een album aan waar de meerderheid op deze site positief over is. Dit jaar is dat b.v. Night van Gazpacho (een echte mume-ontdekking dus).
Maar verder ben ik niet meer muziek gaan consumeren door deze site: het is wel zo dat je makkelijker en sneller muziek kunt luisteren en dat komt door de wondere wereld die internet heet. Dus ik luister misschien wel meer dan ooit maar dat is niet noodzakelijk door musicmeter.
Wat natuurlijk wel geldt is het feit dat je hier mensen ziet die net zo gek zijn als ik zelf, die net zo veel luisteren en kopen. Je voelt je er minder alleen door

Dat jongere users door deze site erg veel ontdekken in een razend tempo wil ik best geloven. Ik ontdek er een beetje door maar het staat nog niet echt in verhouding tot wat ik toch altijd al zelf deed en nog steeds doe.
Wat dat aan gaat ben ik nog steeds blij dat Titan me ooit op deze site wees (want zijn lijstjes e.d. volgde ik al ver voor de start van deze site).
0
geplaatst: 8 september 2007, 23:50 uur
Ik merk de laatste paar maanden wel dat ik met een aantal users actief ben in het aanbrengen van nieuwe ontdekkingen voor elkaar (o.a. Sheplays, Alicia, freddze, jean Maurice, Reptile 71 en Viking), waardoor de site voor mij een stuk leuker en interessanter wordt.
zo kende ik voor een paar maanden terug o.a.
- The Search
- Dragons
- Pink Turns Blue
- Love Like Blood
- Diary Of Dreams
nog niet, en weet nu dus dat er nog genoeg te ontdekken valt.
zo kende ik voor een paar maanden terug o.a.
- The Search
- Dragons
- Pink Turns Blue
- Love Like Blood
- Diary Of Dreams
nog niet, en weet nu dus dat er nog genoeg te ontdekken valt.
0
geplaatst: 8 september 2007, 23:56 uur
Ik heb dat toch wel minder, maar dat komt omdat ik te veel alle kanten op schiet denk ik en ik niet zo heel erg diep een bepaalde hoek in duik. Doe je dat wel zoals deric blijkbaar doet dan is de site zeker een aanvulling voor wat betreft ontdekkingen.
Daarbij vind ik het ook gewoon leuk om zelf dingen tegen te komen of te ontdekken (alhoewel ik zeker niet vies ben van tips).
Ik vind deze site vooral interessant om te weten hoe anderen over bepaalde albums denken en het is altijd leuk te zien dat sommige users heel enthousiast over hun favoriete albums schrijven, er ook echt moeite voor doen en verder komen dan 'tof album'.
Daarbij vind ik het ook gewoon leuk om zelf dingen tegen te komen of te ontdekken (alhoewel ik zeker niet vies ben van tips).
Ik vind deze site vooral interessant om te weten hoe anderen over bepaalde albums denken en het is altijd leuk te zien dat sommige users heel enthousiast over hun favoriete albums schrijven, er ook echt moeite voor doen en verder komen dan 'tof album'.
0
geplaatst: 9 september 2007, 00:01 uur
Ik ben eigenlijk meteen toen ik muziek ben gaan luisteren op internet op zoek gegaan en daar bij Musicmeter uitgekomen. Ervoor kende ik dus een paar radiodingetjes (Coldplay, Keane, Muse, Red Hot Chili Peppers, etc..) maar meer niet. Sinds ik op MuMe zit is het dus een stuk harder gegaan, maar om dat nou allemaal aan Musicmeter toe te schrijven gaat wel een beetje ver. Maar een heel groot deel heeft er in ieder geval mee te maken 

0
geplaatst: 9 september 2007, 00:04 uur
Ik denk wel dat musicmeter een stimulans is: absoluut. En alles komt op deze site weer samen. Zo gaat dat voor mij een beetje op.
Je ontdekt iets, vindt het te gek, voegt het toe, beoordeelt en hoopt dat anderen er wat aan hebben.
Zo niet dan staat het in je eigen lijstjes en dat is altijd handig, want musicmeter is een zeer nuttig naslagwerk voor mij.
Je ontdekt iets, vindt het te gek, voegt het toe, beoordeelt en hoopt dat anderen er wat aan hebben.
Zo niet dan staat het in je eigen lijstjes en dat is altijd handig, want musicmeter is een zeer nuttig naslagwerk voor mij.
0
geplaatst: 9 september 2007, 00:08 uur
Damn,ik ben echt verdomd blij dat ik deze site heb leren kennen zeg,hiervoor kon ik al Metallica,the Cure,Pink Floyd etc,dat zijn artiesten die ik altijd al goed heb gevonden.
Maar ik had hiervoor nooit geweten dat onbekende bands ook goed konden zijn,omdat ik simpelweg nooit muziek heb gehoord van onbekende bands dat ik kon waarderen.Dus ik dacht als ze niet bekend zijn zullen ze ook niet zo belangrijk zijn.
Blij dat ik van die gedachte af ben zeg ahah.
Mijn smaak jah,ik weet niet of ik meer georienteerd ben richting een bepaalde genre.Als je me top 10 ziet zie je wel mijn blijkbare voorkeur.
Maar dat betekent niet dat ik de rest af zou kraken.
Integendeel,eigenlijk ben ik juist meer open naar muziek erdoor geworden.Zie maar me laatste bericht bij The White Album.
En als je me top 10 kent weet je dat er toch wel een open mind voor nodig is om dat te kunnen waarderen meestal.
Ik bezie muziek in ieder geval vanuit een ander perspectief nou,ik probeer vooral juist de mooie punten eruit te halen ipv altijd zo kritisch te wezen(dat had ik dus ook een kleine periode toen ik hier op MuMe into prog was),of door snel verveeld te raken omdat je het niet 123 gelijk mooi vind.
En heb nou ook geleerd dat er ook vaak meerdere luisterbeurten nodig zijn om iets goed te kunnen oordelen.
De 1e luisterbeurt is meestal om te wennen aan de sound,en de 2e of 3e beurt met lyrics,maar lyrics doe ik de laatste tijd eigenlijk zelden,simpelweg omdat ik zoveel wil luisteren.Ook zonde eigenlijk maar goed,geniet wel van de muziek natuurlijk.
En op gegeven moment ben ik ook gaan merken dat een hoop muziek ook allerlei beelden kunnen oproepen in je hoofd,als je je ogen sluit en jezelf opsluit in die wereld.Waardoor je in feite andere dimensies binnengaat,dat is gewoon prachtig.
Maar ik had hiervoor nooit geweten dat onbekende bands ook goed konden zijn,omdat ik simpelweg nooit muziek heb gehoord van onbekende bands dat ik kon waarderen.Dus ik dacht als ze niet bekend zijn zullen ze ook niet zo belangrijk zijn.
Blij dat ik van die gedachte af ben zeg ahah.
Mijn smaak jah,ik weet niet of ik meer georienteerd ben richting een bepaalde genre.Als je me top 10 ziet zie je wel mijn blijkbare voorkeur.
Maar dat betekent niet dat ik de rest af zou kraken.
Integendeel,eigenlijk ben ik juist meer open naar muziek erdoor geworden.Zie maar me laatste bericht bij The White Album.
En als je me top 10 kent weet je dat er toch wel een open mind voor nodig is om dat te kunnen waarderen meestal.
Ik bezie muziek in ieder geval vanuit een ander perspectief nou,ik probeer vooral juist de mooie punten eruit te halen ipv altijd zo kritisch te wezen(dat had ik dus ook een kleine periode toen ik hier op MuMe into prog was),of door snel verveeld te raken omdat je het niet 123 gelijk mooi vind.
En heb nou ook geleerd dat er ook vaak meerdere luisterbeurten nodig zijn om iets goed te kunnen oordelen.
De 1e luisterbeurt is meestal om te wennen aan de sound,en de 2e of 3e beurt met lyrics,maar lyrics doe ik de laatste tijd eigenlijk zelden,simpelweg omdat ik zoveel wil luisteren.Ook zonde eigenlijk maar goed,geniet wel van de muziek natuurlijk.
En op gegeven moment ben ik ook gaan merken dat een hoop muziek ook allerlei beelden kunnen oproepen in je hoofd,als je je ogen sluit en jezelf opsluit in die wereld.Waardoor je in feite andere dimensies binnengaat,dat is gewoon prachtig.
0
geplaatst: 9 september 2007, 00:09 uur
JA.. dat zeker ook voor mij. Alles wat ik luister en niet op MUMe staat zet ik er meteen op als dat mogelijk is. En ook doordat anderen dat doen wordt het zo fijn en uitgebreid.
Het meeste heb ik ontdekt door op soulseek met mensen van MusicMeter te praten en er tips van te krijgen (en nu ook te geven)
Het meeste heb ik ontdekt door op soulseek met mensen van MusicMeter te praten en er tips van te krijgen (en nu ook te geven)
0
DutchViking
geplaatst: 9 september 2007, 00:17 uur
Nog even en dan ben ik twee jaar lid op deze site. Voor een deel is mijn smaak de afgelopen jaren veranderd. Ik luisterde tot een jaar of anderhalf geleden voornamelijk naar hardrock, punk en (allerlei soorten) metal, maar ben mijn ‘wilde haren’ min of meer letterlijk en figuurlijk verloren. Letterlijk, aangezien ik nu rondloop met een kortgeknipt koppie en figuurlijk omdat ik andere genres meer ben gaan waarderen, zoals folk, country en rootsmuziek. Daar luisterde ik voorheen ook wel eens naar, maar dat sneeuwde destijds enigszins onder bij de overvloed aan metal die ik luisterde. Hoewel ik nog altijd graag albums op hardrock- en metalgebied die ik destijds luisterde toevoeg aan deze site, doet de muziek me minder dan voorheen, uitzonderingen daargelaten zoals Meshuggah, Sepultura en Opeth.
Mijn interesse in folk en country werd aangewakkerd door enerzijds het 'herontdekken' van mijn pa’s platencollectie (met daarin vooral veel country(rock) uit de jaren ’60 en ‘70), maar anderzijds ook door deze site en door het zelf op onderzoek uitgaan. Momenteel is alternative country een genre waar ik geen genoeg van kan krijgen, dankzij Drive-By Truckers, Whiskeytown, Slobberbone en nog een aantal prachtplaten van andere artiesten uit dat wereldje. Het is een genre dat mij door zijn authenticiteit. originaliteit en puurheid direct aansprak. Voorheen luisterde ik het slechts zijdelings, maar nu is dat dus veranderd. Dat zou ik voor een deel wel aan MusicMeter willen toeschrijven, aangezien ik via deze site in aanraking ben gekomen met o.a. Slobberbone en Bonnie ‘Prince’ Billy. Vrijwel alles wat ik nu aan alternative country en ook folk beluister, gaat er in als zoete koek
Als ik de Drive-By Truckers beluister, ben ik in gedachten weer op de verlaten, schier eindeloze Route 66 in Tucson, Arizona waar ik me afgelopen zomer bevond. Verstand op nul en genieten maar…
Dat was een ervaring die ik met andere muziek nooit echt op een dusdanige manier heb beleefd of zou kunnen beleven.
Wat folk betreft, daarvan kende ik ten tijde van mijn aanmelding op deze site enkel The Pogues en enkele favorieten van mijn pa (zoals Neil Young en Van Morrison), maar dat is met het leren kennen van Luka Bloom, Christy Moore, Damien Rice en Bob Dylan enerzijds en Flogging Molly en The Tossers anderzijds rigoureus veranderd. Voornamelijk Ierse folk dus, of op Ierse leest geschoeide folkpunk in het geval van Flogging Molly en The Tossers. Ook via MusicMeter ontdek ik regelmatig leuke nieuwe folkartiesten en alleen al daarom kom ik nog altijd graag op deze site.
Al met al kan ik dus zeggen dat mijn smaak de afgelopen jaren geëvolueerd is (ik luister nu o.a. folk, country, punk, metal, roots-/wereldmuziek, hardrock en blues) en dat MusicMeter daartoe voor een bepaald deel mede aan heeft bijgedragen.
Mijn interesse in folk en country werd aangewakkerd door enerzijds het 'herontdekken' van mijn pa’s platencollectie (met daarin vooral veel country(rock) uit de jaren ’60 en ‘70), maar anderzijds ook door deze site en door het zelf op onderzoek uitgaan. Momenteel is alternative country een genre waar ik geen genoeg van kan krijgen, dankzij Drive-By Truckers, Whiskeytown, Slobberbone en nog een aantal prachtplaten van andere artiesten uit dat wereldje. Het is een genre dat mij door zijn authenticiteit. originaliteit en puurheid direct aansprak. Voorheen luisterde ik het slechts zijdelings, maar nu is dat dus veranderd. Dat zou ik voor een deel wel aan MusicMeter willen toeschrijven, aangezien ik via deze site in aanraking ben gekomen met o.a. Slobberbone en Bonnie ‘Prince’ Billy. Vrijwel alles wat ik nu aan alternative country en ook folk beluister, gaat er in als zoete koek
Als ik de Drive-By Truckers beluister, ben ik in gedachten weer op de verlaten, schier eindeloze Route 66 in Tucson, Arizona waar ik me afgelopen zomer bevond. Verstand op nul en genieten maar…
Dat was een ervaring die ik met andere muziek nooit echt op een dusdanige manier heb beleefd of zou kunnen beleven.Wat folk betreft, daarvan kende ik ten tijde van mijn aanmelding op deze site enkel The Pogues en enkele favorieten van mijn pa (zoals Neil Young en Van Morrison), maar dat is met het leren kennen van Luka Bloom, Christy Moore, Damien Rice en Bob Dylan enerzijds en Flogging Molly en The Tossers anderzijds rigoureus veranderd. Voornamelijk Ierse folk dus, of op Ierse leest geschoeide folkpunk in het geval van Flogging Molly en The Tossers. Ook via MusicMeter ontdek ik regelmatig leuke nieuwe folkartiesten en alleen al daarom kom ik nog altijd graag op deze site.
Al met al kan ik dus zeggen dat mijn smaak de afgelopen jaren geëvolueerd is (ik luister nu o.a. folk, country, punk, metal, roots-/wereldmuziek, hardrock en blues) en dat MusicMeter daartoe voor een bepaald deel mede aan heeft bijgedragen.
0
geplaatst: 9 september 2007, 00:57 uur
Verder is MusicMeter ook een leuke uitlaadklep om over muziek te praten. Veel van mijn vrienden gaat het vervelen als ik over muziek begin. Hier kan ik mijn ei wel kwijt, en krijg ik over het algemeen leuke reacties. Ik heb ook wel het idee dat ik muzikaal wijzer ben geworden, ook al was ik op muzikaal gebied best goed ontwikkeld.
0
geplaatst: 9 september 2007, 01:14 uur
deric raven schreef:
Verder is MusicMeter ook een leuke uitlaadklep om over muziek te praten. Veel van mijn vrienden gaat het vervelen als ik over muziek begin. Hier kan ik mijn ei wel kwijt, en krijg ik over het algemeen leuke reacties. Ik heb ook wel het idee dat ik muzikaal wijzer ben geworden, ook al was ik op muzikaal gebied best goed ontwikkeld.
Helemaal mee eens,vooral ook omdat je gewoon per album of genre of artiest waar anderen dezelfde interesse in hebben over kan meepraten samen.
Iets wat in mijn vriendenkring vrijwel zeldzaam is met mijn muziek.
0
geplaatst: 9 september 2007, 11:07 uur
deric raven schreef:
Veel van mijn vrienden gaat het vervelen als ik over muziek begin. Hier kan ik mijn ei wel kwijt.
Veel van mijn vrienden gaat het vervelen als ik over muziek begin. Hier kan ik mijn ei wel kwijt.
Het bekende probleem + oplossing voor de grootverbruikers hier

0
geplaatst: 9 september 2007, 11:43 uur
Nou, volgens mijn vrienden praat ik al extreem veel over muziek, en dat terwijl ik maar een kleinverbruiker ben hier. Ik heb wel een aantal vrienden waar ik echt altijd mee over muziek kan praten, 3 daarvan zijn ook actief (in stemmen dan) op musicmeter, en eentje ontvangt graag tips van mij.
0
EVANSHEWSON
geplaatst: 9 september 2007, 12:55 uur
Je leest wel eens recensies omdat je bepaalde figuren volgt, omdat hun smaak nogal matchen met je eigen smaak, en zo leer je soms iets nieuws ontdekken.
Niet altijd valt dat zo positief uit natuurlijk, smaken verschillen nu eenmaal nogal erg.
Ik ben blij dat ik toch nu een beetje Porcupine Tree leerde kennen - ik kocht een dubbele verzamelaar van hen, de rest blijft te ontdekken natuulijk. Voor ik hier op de site kwam had ik niet eens van die band gehoord.
Iemand anders liet me Rush ontdekken.... maar vooralsnog kan ik in die muziek totaal niet inkomen... we zien wel verder.
Maar ja, je wordt beïnvloed, of je dat nu wil of niet, natuurlijk.
Niet altijd valt dat zo positief uit natuurlijk, smaken verschillen nu eenmaal nogal erg.
Ik ben blij dat ik toch nu een beetje Porcupine Tree leerde kennen - ik kocht een dubbele verzamelaar van hen, de rest blijft te ontdekken natuulijk. Voor ik hier op de site kwam had ik niet eens van die band gehoord.
Iemand anders liet me Rush ontdekken.... maar vooralsnog kan ik in die muziek totaal niet inkomen... we zien wel verder.
Maar ja, je wordt beïnvloed, of je dat nu wil of niet, natuurlijk.
0
patrick_p72
geplaatst: 9 september 2007, 20:30 uur
MuMe heeft alles niet veranderd als wel vergemakkelijkt. Zo tot mijn 25ste volgde ik de muziek op de voet. In die tijd kreeg ik meer en meer ook andere bezigheden plus later kreeg ik meer kinderen nummer 2 en 3 kwam erbij zodat ik nog minder tijd over hield. De laatste jaren volgde ik het eigenlijk helemaal niet meer. Tot 2 jaar terug toen ik lid van MuMe ben geworden. Het is hier heel eenvoudig nieuwe muziek te ontdekken. Beetje rondneuzen hierbij zijn Wiki, MySpace en AllMusic ook erg handig. Maar nummer 1 in dit is voor mij toch MuMe. Nu maak ik gebruik van de inspanningen van anderen en vindt zo weer veel nieuws.
Ook door te kijken wat anderen ervan vinden en dan de betreffende cd maar eens een luisterbeurt te gunnen. Of gewoon eens van het net iets plukken waarvan je de naam etc hier gevonden hebt en dan maar eens gaat luisteren, Soms is het leuk soms niet. Maar het zoeken zelf is door MuMe zo vereenvoudigd. De site staat ook zeker in mijn top 10 van favo sites.
Maw MuMe is handig voor muziek liefhebbende vaders met te veel kinderen
.
Ook door te kijken wat anderen ervan vinden en dan de betreffende cd maar eens een luisterbeurt te gunnen. Of gewoon eens van het net iets plukken waarvan je de naam etc hier gevonden hebt en dan maar eens gaat luisteren, Soms is het leuk soms niet. Maar het zoeken zelf is door MuMe zo vereenvoudigd. De site staat ook zeker in mijn top 10 van favo sites.
Maw MuMe is handig voor muziek liefhebbende vaders met te veel kinderen
.
0
Sheplays
geplaatst: 9 september 2007, 22:13 uur
MuMe is ook erg handig voor oudere jongere dames zonder kinderen die met pijn in het hart terugdenken aan de tijd van de piraten, John Peel, Frits Spits en de vroege The Box....
0
Casartelli (moderator)
geplaatst: 10 september 2007, 09:51 uur
Meer en minder herkenbare reacties hierboven. Mijn muzieksmaak is, zeer grof ingedeeld, voor de helft progrock en voor de helft andere muziek.
Bij die eerste helft denk ik dat ik mijn info meer uit andere, meer gespecialiseerde kanalen haal en die kennis hier weer met andere gebruikers deel. Bij de iets bredere tweede helft is MuMe vaker een primaire informatiebron. Vooral in de wat betere jaren '80 pop / rock heb ik hier al een aantal mooie namen gevonden.
Bij die eerste helft denk ik dat ik mijn info meer uit andere, meer gespecialiseerde kanalen haal en die kennis hier weer met andere gebruikers deel. Bij de iets bredere tweede helft is MuMe vaker een primaire informatiebron. Vooral in de wat betere jaren '80 pop / rock heb ik hier al een aantal mooie namen gevonden.
0
geplaatst: 10 september 2007, 11:33 uur
Casartelli schreef:
Mijn muzieksmaak is, zeer grof ingedeeld, voor de helft progrock en voor de andere helft muziek.
Mijn muzieksmaak is, zeer grof ingedeeld, voor de helft progrock en voor de andere helft muziek.

0
Casartelli (moderator)
geplaatst: 10 september 2007, 12:03 uur
u solliciteert toevallig ook bij de telegraaf?
0
geplaatst: 10 september 2007, 12:07 uur
Casartelli schreef:
(quote)
ik werk er al!
was afgelopen zaterdag nog op een party waar ik (niet gelogen) achtereenvolgens jacques d'ancona en johan vlemmix tegenkwam
0
geplaatst: 10 september 2007, 12:38 uur
Ik ben Musicmeter en zijn leden ook nog steeds dankbaar voor de mooie ontdekkingen. Was ik in den beginne van mijn carriere hier nog vooral gericht op jaren zestig en zeventig muziek, nu is dat minder geworden. Al heb ik wel meer mooi werk ontdekt uit die jaren, ik ben vooral de muziek die in de jaren '00 zijn gemaakt gaan waarderen.
En ik ben kritischer geworden op mijn lievelingsband the Beatles. Ben geen hardcore fan meer en ben ze gaan relativeren. Ook ik vind ze soms wat overschat en kan de hardcore berichten van de fanatisten hier op de site steeds minder waarderen.
En ik ben kritischer geworden op mijn lievelingsband the Beatles. Ben geen hardcore fan meer en ben ze gaan relativeren. Ook ik vind ze soms wat overschat en kan de hardcore berichten van de fanatisten hier op de site steeds minder waarderen.
0
geplaatst: 10 september 2007, 16:13 uur
Ik denk dat het zonder Musicmeter me ook wel aardig was gelukt, alleen dan was ik hoogstwaarschijnlijk minder gericht op complete albums en had ik losse nummers gedownload. De laatste tijd heeft last.fm meer invloed op me, vanwege de recommendations, similar artists, etc.
0
Harald
geplaatst: 10 september 2007, 17:08 uur
yoeridedeygere schreef:
ik heb ook best wel het gevoel dat ik met m'n 137 stemmen al aardig wat muziek heb beluisterd
(quote)

Als ik 17 was heb ik mischien ook alleen 137 stemmen kunnen geven. Maar in de loop van de tijd is mijn verzamelen een beetje uit handen gelopen. Gelukkig maar! In de loop van de tijd heb ik zo ca. 13.000 platen/cd's gekocht...of niet terug gegeven als ze uitgeleend waren.
Ik kan zo nog even 5.000 keer stemmen maar het staat helaas nog niet alles op MuMe. Af en toe laat ik dan ook iets toevoegen omdat het zelfdoen, om welke reden dan ook, me niet lukt. Ik heb het ook alleen één keer geprobeerd en als ex-duitser heb ik natuurlijk ook geen geduld het een tweede keer te proberen.Het lezen van berichten zijn voor mij bijna iedere dag reden om oude platen te herbeluisteren en opnieuw te ontdekken. Bijvoorbeeld heb ik een lage score voor Peter Green's "End Of The Game " gegeven en dat was absolut fout. Aanleiding was deze note in een bericht van Toon1: "Vreemd, maar je bent niet de enige zie ik. Harald geeft 2.0". Ik heb die plaat dan zo 6 keer gedraaid en het is een 4*** geworden. Vaak kom ik spannende en enthousiaste berichte over cd's of artisten tegen waar ik nog nooit iets over gehoord heb en die mijn interesse wakker hebben gemaakt. Bijvoorbeeld "The Search", "Wipers", "Keb Mo" om maar drie te noemen.
Ook kom ik bijna dagelijks kleine maar interessante details tegen over platenproduktie, verder rare releases van welke artist dan ook, of hoe jullie en artist of cd inschatten. Ook ik kan nog heel veel leren. Muziek heeft geen begin en geen eind, dus....we kunnen in de toekomst nog zoveel bespreken
0
yoeridedeygere
geplaatst: 10 september 2007, 19:40 uur
Veel mensen halen het woord ontdekken hier boven. Bij mij ligt dat net zoals bij Judith anders, Last.fm vindt ik de ideale site om te ontdekken. Musicmeter vindt ik dan een perfecte aanvulling erbij om informatie te ontdekken, en ook om te zien wat anderen er van vinden. Musicmeter vult voor mij dus Last.fm aan
0
geplaatst: 10 september 2007, 19:56 uur
Ja, zo werkt het voor mij ook. Op musicmeter vergelijk ik meer mijn mening met die van anderen (hoewel ik weinig post, maar toch). Ben gewoon benieuwd wat anderen er van vinden, dat is op last.fm niet zo goed te zien, omdat daar de users vaak alleen wat neerzetten als ze de artiest of band goed vinden en dan doen ze er vaak met weinig argumenten bij, wat hier wel gedaan wordt.
0
geplaatst: 10 september 2007, 20:39 uur
Ik gebruik mijn last.fm eigenlijk meer als aanvulling op Musicmeter, ik vind al die databases echt heel handig. Dingendie je daar niet in kunt voeren, kan hier juist weer wel; Top 10, Rotatielijst en mijn albums. Ook gebruik ik heel vaak de toplijsten en het "Ga dat album eens reviewen-topic"
0
Omayyad
geplaatst: 10 september 2007, 20:45 uur
Sinds dat ik me in 2005 hier heb aangemeld, ben ik wat ouder geworden....
* denotes required fields.