MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

De Site / Gebruikers / Scheiding der Geesten #2

zoeken in:
Spijtoptant
schizodeclown schreef:
(quote)

Onder andere ja, valt je iets niet op?
Dat er tot nu toe dus geen leven ergens anders is ontdekt, ?

Ik schat dat ongeveer 0,0000000000001 procent van alle sterren is onderzocht op aanwezigheid van planeten. Laat staan op de aanwezigheid van planeten met leven.
Vind je het veel nullen ? Ik denk dat ik er nog eerder te weinig dan te veel heb getypt.

Het heelal is zo groot en zo vol (en toch leeg) met sterren.

Jep, het heelal is hartstikke interessant, toch kan je gewoon simpelweg niet bewijzen dat buitenaards leven er is, alleen maar omdat het heelal zo groot is.

Neem een vierkante meter lucht zonder leven, en neem daar 0,0000000000000000000001 % van, daar wonen wij ergens in, daar is nog niets gebleken van buitenaards leven, ga je dan zomaar zeggen dat er ergens anders wel leven is alleen maar omdat er hier in de buurt niks te vinden is?

Dan wil je het gewoon geloven, terwijl er gewoon simpelweg helemaal niks is bewezen, hoeveel ruimte de rest ook beslaat.

Spijtoptant
Ik kan inderdaad niets bewijzen. Maar dat was ook niet de opzet van deze Scheiding der Geesten.

Sheplays
schizodeclown schreef:
Waarvoor zou dat nou zijn?Voor ons plezier ofzo?

Zoals jij het stelt dus wel, alles draait om de mens.

Waren de dinosaurussen dan de try-outs voor ons?

Wij hangen in ons zonnestelsel waarschijnlijk op de juiste plek van de zon af, niet te koud, niet te warm. Waarom zou dat dan niet in andere zonnestelsels kunnen zijn?

Als je het mij vraagt, ik zou het ook graag willen geloven, maar ik heb er gewoon nog niks van gezien, dus tot dan neem ik aan dat er niks is.

Het leven op aarde is uniek:
- R & P (wij zijn de uitverkorene, mensen gefeliciteerd)
- schizodeclown (jaja bijbel is een boek met verhaaltjes, maar in het heelal zou er ergens anders opeens wel leven zijn zonder ook maar enkel bewijs)
- Tangmaster (Ben bang dat het zo is)
- FBG
- godlydevil7 (met elke planeet die we observeren en die geen (groot) leven herbergt, wordt de kans kleiner dat we het ooit zullen vinden of dat het er is)

Er zal vast nog wel ergens in het heelal leven zijn:
- Gajarigon (maar helemaal niet zo veel, daarvan is het universum nog te jong)
- reijersen (ach ja, waarom niet)

Het heelal wemelt van het leven:
- SelmaDuim (alleen zijn wij te dom om het te snappen)
- Sietse (Wat SelmaD. zegt)
- rayman (daar geloof ik heilig in)
- Spijtoptant (naar schatting 100 miljard sterrenstelsels met elk 100 miljard sterren. Da's wel veel)
- c-moon
- Toon1
- meyer
- Sheplays (maar laten we er niet naar gaan zoeken voordat we het op aarde een beetje op orde hebben)
- Cygnus
- aERodynamIC
- deric raven
- Status Seeker
- essence
- thelion
- Gyzzz
- Legan (wat SelmaDuim zegt)
- perfume (Zeker als je bedenkt hoe groot het heelal is. Een voorbeeld: De dichtstbijzijnde ster waar ik vandaan kom! Alpha Centauri is met de snelste aardse raket te bereiken in 1500 jaar! Als we een tiende van de lichtsnelheid zouden halen dan zou het in 40 jaar kunnen! En dan hebben we het over maar 4 lichtjaren!)
- levenvergeten (het heelal is groot, maar niet onmenselijk groot)
- by_the_way
- hd
- shinybeast
- AGE-411 (wat bacteriën en algen enzo)

Sheplays schreef:
(quote)

Zoals jij het stelt dus wel, alles draait om de mens.

Waren de dinosaurussen dan de try-outs voor ons?

De dino's waren er met een doel ja, het feit dat ze nou allemaal weggevaagd zijn pleit niet echt aan gelijke rechten met de mens.

schizodeclown schreef:
Als je het mij vraagt, ik zou het ook graag willen geloven, maar ik heb er gewoon nog niks van gezien, dus tot dan neem ik aan dat er niks is.

Als je dat nou ook nog met je god zou doen .

Status Seeker schreef:
(quote)

Als je dat nou ook nog met je god zou doen .

Als je wilt ga ik hier op in via PM, aangezien hier (helaas) religieuze discussies zijn verboden.
Of was het gewoon ff een smakeloze opmerking?

Wsl is die bijbel je enige houvast door je ziekte?

unmudded lake schreef:
Wsl is die bijbel je enige houvast door je ziekte?

Welke ziekte?

schyzophrenie

Het is perfect mogelijk bouwstenen van het leven te syntheseren in bepaalde omstandigheden.
Aminozuren, ze worden enkel door ons lichaam gemaakt... denkt u!

Neem:
- bliksemontladingen, UV-bestraling, zeer hoge temperatuur.
- De gassen die toendertijd op aarde waren: methaan, ammoniak, diwaterstof, water.
En wat krijg je? Dingen waarvan iedereen denkt dat enkel een levend iets ze kan aanmaken (aminozuren en andere organische stoffen)

Neem diezelfde gassen en omstandigheden op een andere planeet, en je krijgt ook (de bouwstenen voor het) leven.

Spijtoptant
Dat is allemaal maar theorie, AGE, er is nog nooit leven gemaakt op die manier. In elk geval niet bewijsbaar.

Ja natuurlijk , verdediging is nog iets wat afstamt uit het verre verleden. Zo gaan die buitenaardse beschavingen natuurlijk niet komen.

In een poging om leven in een laboratorium voort te brengen en aldus te verklaren hoe het ontstond, hebben scheikundigen elektrische ontladingen in mengsels van speciale gassen doen plaatsvinden. Hierdoor hebben zich onder andere enkele aminozuren gevormd (de soort van moleculen die de 'bouwstenen' van levende organismen vormen). Die aminozuren leefden echter niet. Bovendien waren ze niet het resultaat van louter toeval; ze werden door ervaren wetenschapsmensen onder gecontroleerde omstandigheden in moderne laboratoria voortgebracht.

Er bestaan meer dan tweehonderd natuurlijke aminozuren, maar in de eiwitten van levende organismen bevinden zich slechts twintig speciale aminozuren. Zelfs al zouden er door een bliksemflits aminozuren voortgebracht kunnen worden, wie heeft dan precies de juiste twintig geselecteerd die in levende materie worden aangetroffen? En hoe werden ze in precies de juiste volgorde gebracht die nodig is om een eiwit te vormen? Dr. J. F. Coppedge, een research-analist, heeft berekend dat 'de waarschijnlijkheid dat er uit een toevallige rangschikking van aminozuren één eiwitmolecule ontstaat, een kans is van 1 op 10287'. (Dat is een getal met 287 nullen.) Bovendien wees hij erop dat er 'voor de kleinste theoretische levensvorm' niet één, maar 'een minimum van 239 eiwitmoleculen nodig is'. Duiden dergelijke bewijzen er volgens u op dat het leven het resultaat is van blind toeval, of getuigen ze van intelligent ontwerp?

Even een scheldberichtje verwijderd. Lijkt me nergens voor nodig de gemoederen zo op te laten lopen.

Sheplays
schizodeclown schreef:
Duiden dergelijke bewijzen er volgens u op dat het leven het resultaat is van blind toeval, of getuigen ze van intelligent ontwerp?

Jaja, intelligent design maar wel met een tamelijk knullig resultaat!

Lin
ik moet ineens aan dit clipje denken

gaat niet echt over buitenaards leven maar wel raakvlakken met de discussie hier

Morrighancrow
Het leven op aarde is uniek:
- R & P (wij zijn de uitverkorene, mensen gefeliciteerd)
- schizodeclown (jaja bijbel is een boek met verhaaltjes, maar in het heelal zou er ergens anders opeens wel leven zijn zonder ook maar enkel bewijs)
- Tangmaster (Ben bang dat het zo is)
- FBG
- godlydevil7 (met elke planeet die we observeren en die geen (groot) leven herbergt, wordt de kans kleiner dat we het ooit zullen vinden of dat het er is)

Er zal vast nog wel ergens in het heelal leven zijn:
- Gajarigon (maar helemaal niet zo veel, daarvan is het universum nog te jong)
- reijersen (ach ja, waarom niet)

Het heelal wemelt van het leven:
- SelmaDuim (alleen zijn wij te dom om het te snappen)
- Sietse (Wat SelmaD. zegt)
- rayman (daar geloof ik heilig in)
- Spijtoptant (naar schatting 100 miljard sterrenstelsels met elk 100 miljard sterren. Da's wel veel)
- c-moon
- Toon1
- meyer
- Sheplays (maar laten we er niet naar gaan zoeken voordat we het op aarde een beetje op orde hebben)
- Cygnus
- aERodynamIC
- deric raven
- Status Seeker
- essence
- thelion
- Gyzzz
- Legan (wat SelmaDuim zegt)
- perfume (Zeker als je bedenkt hoe groot het heelal is. Een voorbeeld: De dichtstbijzijnde ster waar ik vandaan kom! Alpha Centauri is met de snelste aardse raket te bereiken in 1500 jaar! Als we een tiende van de lichtsnelheid zouden halen dan zou het in 40 jaar kunnen! En dan hebben we het over maar 4 lichtjaren!)
- levenvergeten (het heelal is groot, maar niet onmenselijk groot)
- by_the_way
- hd
- shinybeast
- AGE-411 (wat bacteriën en algen enzo)
- Morrighancrow

Sheplays schreef:
(quote)

Jaja, intelligent design maar wel met een tamelijk knullig resultaat!

Tja de vrije wil he, als het perfect moest kon je beter robots creeren.

Lin schreef:

gaat niet echt over buitenaards leven maar wel raakvlakken met de discussie hier

12000 jaar oud?Niet dat ik weet.

Sheplays
Lin schreef:

schizodeclown schreef:
(quote)

Tja de vrije wil he, als het perfect moest kon je beter robots creeren.

Welke vrije wil is dat dan?

Die van de mens dus.

Sheplays
schizodeclown schreef:
Die van de mens dus.

Er bestaat geen vrije wil. Er is maar één heerser en dat is de natuur. De mens zit gevangen in de eeuwige cyclus.
Samsara heet dat in het Buddhisme.

Omdat je hier geen religieuze discussies mag voeren zal ik dat ook nalaten.
Maar als je geen vrije wil had zou je simpelweg niet doen wat je zou willen doen, dan zou je alleen doen wat je werd opgedragen.
Bijv als jij een bepaalde artiest wilt luisteren doe je dat omdat je dat wilt.
Net zoals je nadenkt over deze discussie ed, dat maakt de mens zo uniek van andere wezens op deze planeet.

Morrighancrow
Sheplays schreef:
(quote)

Er bestaat geen vrije wil. Er is maar één heerser en dat is de natuur. De mens zit gevangen in de eeuwige cyclus.
Samsara heet dat in het Buddhisme.

Dat is interessant, ik zou samsara nooit uitleggen als 'er bestaat geen vrije wil'. Daar ga ik eens over nadenken (en niet hier posten want dat valt vast onder religieuze discussie ).

perfume
schizodeclown schreef:

Er bestaan meer dan tweehonderd natuurlijke aminozuren, maar in de eiwitten van levende organismen bevinden zich slechts twintig speciale aminozuren. Zelfs al zouden er door een bliksemflits aminozuren voortgebracht kunnen worden, wie heeft dan precies de juiste twintig geselecteerd die in levende materie worden aangetroffen? En hoe werden ze in precies de juiste volgorde gebracht die nodig is om een eiwit te vormen? Dr. J. F. Coppedge, een research-analist, heeft berekend dat 'de waarschijnlijkheid dat er uit een toevallige rangschikking van aminozuren één eiwitmolecule ontstaat, een kans is van 1 op 10287'. (Dat is een getal met 287 nullen.) Bovendien wees hij erop dat er 'voor de kleinste theoretische levensvorm' niet één, maar 'een minimum van 239 eiwitmoleculen nodig is'. Duiden dergelijke bewijzen er volgens u op dat het leven het resultaat is van blind toeval, of getuigen ze van intelligent ontwerp?

Hier heb je wel een punt.

-Hiddink is een verrader

-Hiddink is een held

-Hiddink wie?

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 19:26 uur

geplaatst: vandaag om 19:26 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.