MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

De Site / Gebruikers / Wie is wie op Last.FM (voorheen audioscrobbler)

zoeken in:
Op Last.fm heet ik (verrassend genoeg) UmindC. UmindC’s Music Profile – Users at Last.fm

(afbeelding)

Opmerkelijk.

Wat vind je daar zo opmerkelijk aan?

Omdat dat nog best wel hoog is. Hoger dan 3 is een vrij diverse smaak. Iets hoger dan 2 is dus niet heel erg divers, maar nog wel aardig. En dat terwijl mijn smaak redelijk uitwijst naar één stroming.

Laag AEP wijst op obsessief luisteren naar een bepaalde artiest, niet naar een bepaalde stroming. Als je top 50 meestgedraaide artiesten allemaal evenveel plays hebben heb je een AEP van 5, wanneer je zeer obsessief naar een bepaalde artiest luistert, is je AEP laag.

Die AEP wordt wel erg snel berekend. Zit een formule achter die best wat tijd kost om uit te rekenen (ze kijken naar het aantal unieke tracks van alle artiesten in je top 50), maar het is binnen een seconde gebeurd.

Met diverse smaak heeft het inderdaad niet zoveel te maken. In theorie kun je ook een hoge AEP hebben als je alleen maar de Beatles en allerlei solo-projecten luistert.

Sir Spamalot (crew)
Wow, de AEP... Ik heb even moeten googlen om te weten wat dat beestje was. Dergelijke cijfers zijn niet juist in mijn geval. Veel muziek staat om mijn peecee, veel muziek staat ook op cd maar ik heb ook een bescheiden vinylverzameling en die staat niet in die statistiek. Nu ligt bijvoorbeeld Raven op en die vliegt niet in de statistiek. "Wat draai je nu?" is in mijn geval een betere graadmeter, tenminste als de peecee aanligt.

Ben sinds vandaag lid van Last.fm: klik.

Hopelijk kan ik morgen ook scrobblen vanaf de computer van de baas waarop ik niks kan/mag installeren, via mijn externe harde schijf .

Onweerwolf
Al bijna 6 jaar aan het scrobblen op dit account.

Waar kan ik die AEP vinden?

Dit is trouwens mijn account.

Googelen Teunnis

http://www.davethemoonman.com/lastfm/aep.php

AEP for bonothecat is: 2.83

Zaklamp is de naam.

bonothecat schreef:
Googelen Teunnis

http://www.davethemoonman.com/lastfm/aep.php

AEP for bonothecat is: 2.83

Thanks

AEP for Teunnis is: 3.77

Ik heb sinds een week of zo ook een account op Last.fm, op aanraden van Don Cappuccino. Is wel leuk

Mijn naam is dezelfde als hier

Vriendje worden?

http://www.last.fm/user/Coo...

Het verbaast mij hoeveel muziek ik luister. En dan te bedenken dat het IPod scrobblen niet altijd lukt.

JLjuju’s Music Profile – Users at Last.fm

Mijn AEP is 2.86
Ipod scrobblen lukt mij zeker sinds begin dit jaar al niet meer. Echt kut want ik loop nu zeker iets van 1000 plays mis per maand.

DonCappuccino

Mijn AEP is 3.73, daar ben ik wel blij mee! En mijn Scaicha score is 131.

JLjuju schreef:
Ipod scrobblen lukt mij zeker sinds begin dit jaar al niet meer. Echt kut want ik loop nu zeker iets van 1000 plays mis per maand.

Bij mij lukt het soms. Helaas zie ik er geen patroon in, dus ik kan niet bepalen wat zou moeten werken.

Mijn iPod scrobbelt ook niet (helemaal niks zelfs) terwijl mijn iPhone dat weer wel doet. Blijft vreemd.

Ward88’s Music Profile – Users at Last.fm

AEP: 4,4

Eigenlijk slaat de lijst nergens op, want hij wil mijn Ipod niet scrobbelen. Terwijl er staat denk ik maar 15% van mijn muziek op mijn laptop en ik gebruik mijn laptop maar zelden om muziek te luisteren.

Mijn AEP is 4.12

Aph
Mijn iPod scrobbelt wel altijd, iPhone soms niet, apple werkt gewoon niet zo goed met lastfm denk ik .
iPhone scrobbelt soms wel als die niet connected is en iTunes opstart, dat is pas vaag.

Tiiuz’s Music Profile – Users at Last.fm

Gast
geplaatst: vandaag om 13:04 uur

geplaatst: vandaag om 13:04 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.