De Site / Gebruikers / De muzikaliteit van jouw woonplaats
zoeken in:
0
geplaatst: 5 juli 2006, 15:44 uur
I know, prachtig gebouw en er komt soms inderdaad wel eens iets leuks. Maar ik doelde meer op de naam. Zoals jij die geschreven hebt verraadt inderdaad dat je een import Amsterdammer bent.... 

0
geplaatst: 5 juli 2006, 15:46 uur
Overigens ben ik er nog nooit binnen geweest. Lijkt me wel tof om een keer een concert in het Bimhuis te zien.
0
geplaatst: 5 juli 2006, 17:21 uur
Verder heb je in A'dam ook leuke clubs om uit te gaan, zoals 11 (wat nu wel heel erg populair aan het worden is), waar je een waanzinnig uitzicht hebt over heel A'dam (ook Eiburg of hoe dat daar ook heet
).
).
0
geplaatst: 5 juli 2006, 20:16 uur
Volgens mij heeft mijn woonplaats wel enkele landelijke toppers voortgebracht, namelijk kerkorganisten. Kan mooi zijn (?).
0
geplaatst: 6 juli 2006, 10:07 uur
Wij hebben een aantal saaie muziekzaakjes, dat is het. De enige (beetje bekende) bands/artiesten die hier vandaan komen zijn Jawat en Nou En. Ach ja, dan heb je nog de Boswachters die ooit een hitje hebben gescoord met dat bananenlied (wat iedereen allang vergeten is).
0
geplaatst: 6 juli 2006, 10:08 uur
Snappy schreef:
Volgens mij heeft mijn woonplaats wel enkele landelijke toppers voortgebracht, namelijk kerkorganisten. Kan mooi zijn (?).
En Jaap Stam!
Toch?
0
geplaatst: 6 juli 2006, 11:05 uur
Ja, Jaap Stam, dat klopt.
Nou, ik zal Middelharnis eens even muzikaal onder de loep nemen. Om te beginnen is het handig om te weten dat Middelharnis op een eiland (jawel, nl Goeree-Overflakkee) ligt. Het woord muziekscene kennen ze hier denk ik niet eens. Dit is overigens geen gemis aangezien het eiland nogal in groepen is verdeeld.
1. Middelharnis, het dorp met na Staphorst en Urk de meeste gereformeerden van Nederland. Kerkmuziek kan vast best mooi zijn, maar het is duidelijk dat die kinderen niet echt een muziekscene vormen. Conservatief en hypocriet is wel wat hier grotendeels de klok slaat. Elk feest of wat dan ook wordt genadeloos de kop ingedrukt, iedereen doet maar normaal dat is al gek genoeg.
2. Hier wordt percentueel, geloof ik, het meeste drugs van Nederland gebruikt. Een aantal jaar terug de grootste XTC-fabriek ooit in Nederland opgerold, in een oude koekjesfabriek... Bijbehorende muziekstijlen: hardcore, hardstyle en jumpstyle
Het leukste aan het uitgaansleven bij ons is ook om te kijken naar wat voor absurde dansjes deze gasten nu weer hebben uitgevonden. Deze kerels vinden het lastig om gewoon in hun eentje lekker van hun muziek te genieten (wat ik me overigens best voor kan stellen
), waardoor ze de muziek meestal keihard draaien in de auto, in hun kamer of op een obscure hangplek. Het liefst rond een uur of 3 's nachts. Het gevolg hiervan is dat ik vaak dan zelf ook maar een koptelefoon opzet als ik op bed lig en muziek ga luisteren tot die &*(^*(^()&)herrie gestopt is. Het gevolg hiervan is weer dat ik de volgende dag duf op school zit.
3. Broek in je sokken, shirt (van Tupac, Karl Kani of 50 Cent) half in je broek en een petje op je achterhoofd. Alles beantwoorden met het K-woord, het leven draait om blowen en ze luisteren naar fantastische artiesten als Lil John, 50 Cent, G-Unit, T.I en Tupac. Jawel, hiphop. Een muzieksoort die je hier niet kan luisteren zonder het opvallend uit te moeten dragen. Ze ambieren een carrière als rapper, wat ze ook te pas en te onpas vertellen. Ook kennen ze allemaal gekke dansjes.
4. Dan heb je nog de alto's. Lang (gekleurd) haar en zwarte kleren. Niets mis mee en over het algemeen de beste muzieksmaak. Meestal dragen ze bands als System of a Down, Slipkont (minder, ja), Metallica, RHCP, Linkin Park of Green Day (ook minder) uit.
5. Dan heb je (denk ik) nog de einzalgängers. Niemand kent ze, ze maken muziek op hun eigen zolderkamertje of luisteren muziek die verder niemand luisterd. Meestal krijgen dit soort gasten pas waardering als ze dit eiland afzijn.
Klinkt allemaal behoorlijk negatief. 2 cafés, 1 klotediscotheek en een MusicStore. Maar het valt allemaal wel mee, aangezien ik (evenals Onderhond) gewoon mijn eigen kamertje heb waar ik goede muziek kan luisteren, cd's kan downloaden of bestellen en muziek kan maken.
Nou, ik zal Middelharnis eens even muzikaal onder de loep nemen. Om te beginnen is het handig om te weten dat Middelharnis op een eiland (jawel, nl Goeree-Overflakkee) ligt. Het woord muziekscene kennen ze hier denk ik niet eens. Dit is overigens geen gemis aangezien het eiland nogal in groepen is verdeeld.
1. Middelharnis, het dorp met na Staphorst en Urk de meeste gereformeerden van Nederland. Kerkmuziek kan vast best mooi zijn, maar het is duidelijk dat die kinderen niet echt een muziekscene vormen. Conservatief en hypocriet is wel wat hier grotendeels de klok slaat. Elk feest of wat dan ook wordt genadeloos de kop ingedrukt, iedereen doet maar normaal dat is al gek genoeg.
2. Hier wordt percentueel, geloof ik, het meeste drugs van Nederland gebruikt. Een aantal jaar terug de grootste XTC-fabriek ooit in Nederland opgerold, in een oude koekjesfabriek... Bijbehorende muziekstijlen: hardcore, hardstyle en jumpstyle
Het leukste aan het uitgaansleven bij ons is ook om te kijken naar wat voor absurde dansjes deze gasten nu weer hebben uitgevonden. Deze kerels vinden het lastig om gewoon in hun eentje lekker van hun muziek te genieten (wat ik me overigens best voor kan stellen
), waardoor ze de muziek meestal keihard draaien in de auto, in hun kamer of op een obscure hangplek. Het liefst rond een uur of 3 's nachts. Het gevolg hiervan is dat ik vaak dan zelf ook maar een koptelefoon opzet als ik op bed lig en muziek ga luisteren tot die &*(^*(^()&)herrie gestopt is. Het gevolg hiervan is weer dat ik de volgende dag duf op school zit.3. Broek in je sokken, shirt (van Tupac, Karl Kani of 50 Cent) half in je broek en een petje op je achterhoofd. Alles beantwoorden met het K-woord, het leven draait om blowen en ze luisteren naar fantastische artiesten als Lil John, 50 Cent, G-Unit, T.I en Tupac. Jawel, hiphop. Een muzieksoort die je hier niet kan luisteren zonder het opvallend uit te moeten dragen. Ze ambieren een carrière als rapper, wat ze ook te pas en te onpas vertellen. Ook kennen ze allemaal gekke dansjes.
4. Dan heb je nog de alto's. Lang (gekleurd) haar en zwarte kleren. Niets mis mee en over het algemeen de beste muzieksmaak. Meestal dragen ze bands als System of a Down, Slipkont (minder, ja), Metallica, RHCP, Linkin Park of Green Day (ook minder) uit.
5. Dan heb je (denk ik) nog de einzalgängers. Niemand kent ze, ze maken muziek op hun eigen zolderkamertje of luisteren muziek die verder niemand luisterd. Meestal krijgen dit soort gasten pas waardering als ze dit eiland afzijn.
Klinkt allemaal behoorlijk negatief. 2 cafés, 1 klotediscotheek en een MusicStore. Maar het valt allemaal wel mee, aangezien ik (evenals Onderhond) gewoon mijn eigen kamertje heb waar ik goede muziek kan luisteren, cd's kan downloaden of bestellen en muziek kan maken.
0
geplaatst: 6 juli 2006, 12:23 uur
Hmmm.. In het enige dorpje Beilen is de laatste cdwinkel failliet gegaan
. Heerlijk die muzikaliteit. We hebben we het uitgaanscentrum Skopje, dat nogal populair schijnt te zijn
, maar de muziek is daar om van te huilen
. Heerlijk die muzikaliteit. We hebben we het uitgaanscentrum Skopje, dat nogal populair schijnt te zijn
, maar de muziek is daar om van te huilen
0
geplaatst: 6 juli 2006, 13:29 uur
0
geplaatst: 8 juli 2006, 12:54 uur
herman schreef:
Juist ja! Maar ook nog wel meer avonden...
(quote)
Juist ja! Maar ook nog wel meer avonden...
Ja, weet ik
En vanavond is Rauw in Tivoli! Daar ga ik lekker naartoe 
0
geplaatst: 8 juli 2006, 18:21 uur
Ik hoorde vandaag wel eventjes hier The Golden Earring hun instrumenten stemmen... Toch nog iets!
Over een tijd komen Denny Christiaan enco. hier ook nog
Over een tijd komen Denny Christiaan enco. hier ook nog

0
geplaatst: 8 juli 2006, 19:21 uur
herman schreef:
Ah, met good old Arthur Baker.
Ben benieuwd hoe hij draait.
(quote)
Ah, met good old Arthur Baker.

Ben benieuwd hoe hij draait.
Hij was gister sowieso in club 11, maar volgens mij is hij er vanavond niet bij
Joost van Bellen wel
En Joost van Bellen is mijn idool 
0
geplaatst: 8 juli 2006, 19:25 uur
Serieus? Hij heeft wel nuttige dingen te zeggen en ik kan me wel vinden in zijn visie over dansmuziek, maar als DJ vind ik hem niet zo, eigenlijk.
0
geplaatst: 9 juli 2006, 17:18 uur
herman schreef:
Serieus? Hij heeft wel nuttige dingen te zeggen en ik kan me wel vinden in zijn visie over dansmuziek, maar als DJ vind ik hem niet zo, eigenlijk.
Hmm, ik normaal gesproken wel, al vond ik hem gister niet zo. Larry Tee was wel geweldig, maar toen kwam Avenue D (van ''Do I Look Like A Slut'') en dat verpeste meteen de hele roes, voor mij. Daarna kwam Joost maar toen viel er ook nog een box op de grond en was het geluid uit, en toen had ik het wel even gehad.
Al met al, een geslaagde avond
(Ook al moest ik 3 uur wachten op de bus)En dit alles was dus in Utrecht, wat wel mijn geboorteplaats is. Om toch een beetje on-topic te blijven

0
geplaatst: 9 juli 2006, 18:05 uur

3 uur op je bus wachten... daarom mijd ik Utrecht ook als het om Rauw gaat, ik moet (als ik tot sluitingstijd blijf) dan ook via A'dam terug en daar een uur wachten op mijn overstap naar Leiden (want zondag is er een beperkte dienstregeling).
Als ik in A'dam ga, ben ik 2 uur eerder thuis.

Wat ik trouwens minder vind aan Joost van Bellen is zijn lompe stijl van draaien; het beukt lekker door, maar hij doet ook weinig extra's... Bovendien klinkt het geluid ook vrij vervormd. Misschien is ie na 20, 25 jaren draaien wel genoeg een tikje doof geworden...
0
geplaatst: 9 juli 2006, 18:37 uur
Volgens mij komt de Munnik (die van Acda) hier vandaan... verder zou ik het niet weten...
0
geplaatst: 10 juli 2006, 14:32 uur
herman schreef:

3 uur op je bus wachten... daarom mijd ik Utrecht ook als het om Rauw gaat, ik moet (als ik tot sluitingstijd blijf) dan ook via A'dam terug en daar een uur wachten op mijn overstap naar Leiden (want zondag is er een beperkte dienstregeling).
Wat ik trouwens minder vind aan Joost van Bellen is zijn lompe stijl van draaien; het beukt lekker door, maar hij doet ook weinig extra's... Bovendien klinkt het geluid ook vrij vervormd. Misschien is ie na 20, 25 jaren draaien wel genoeg een tikje doof geworden...

Ja, daar kan ik me wel in vinden. Ik heb hem bijvoorbeeld nog nooit niet 'Smells like teen spirit' horen draaien, 'maarja elke DJ heeft wel zo z'n favorieten. Wat wel leuk was dat hij een remix van Futureheads' 'Skip to the End' draaide
. Z'n muziek is inderdaad niet heel bijzonder, maar ik vind z'n hele persoonlijkheid gewoon heel vet. (inclusief bierbuik
)
0
geplaatst: 10 juli 2006, 15:02 uur
Is ie ook wel hoor. Het is echt zo'n veteraan die zich blijft verdiepen in de nieuwe muziek en niet - als zovelen - in de oude stromingen blijft hangen. Alleen dat LTS-snorretje... dat mag er wel vanaf. 

0
geplaatst: 10 juli 2006, 17:37 uur
Het wonderschone Losser... parel van Twente....
Daar waar vroeger Disco Town zorgde voor de verspreiding van muzikaal genot op vinyl en op cd...daar waar nog carnaval gevierd wordt zoals het hoort...daar waar muziekschool en harmonie-orkest nog kunnen floreren...daar ligt verslingerd aan de dinkel een dorp zonder speciaalzaak voor muziek maar wel met een enorm kloppend muzikaal hart. En Herman Finkers zorgt vanuit Beuningen voor de massage.
Die muzikaliteit komt bijvoorbeeld tot uiting in bijvoorbeeld het lieftallige Parelpop, dat aankomend weekeinde 14 en 15 juli wordt georganiseerd (http://www.parelpop.nl).
Daar waar vroeger Disco Town zorgde voor de verspreiding van muzikaal genot op vinyl en op cd...daar waar nog carnaval gevierd wordt zoals het hoort...daar waar muziekschool en harmonie-orkest nog kunnen floreren...daar ligt verslingerd aan de dinkel een dorp zonder speciaalzaak voor muziek maar wel met een enorm kloppend muzikaal hart. En Herman Finkers zorgt vanuit Beuningen voor de massage.
Die muzikaliteit komt bijvoorbeeld tot uiting in bijvoorbeeld het lieftallige Parelpop, dat aankomend weekeinde 14 en 15 juli wordt georganiseerd (http://www.parelpop.nl).
0
Jornaquin
geplaatst: 12 juli 2006, 18:06 uur
Ik heb hier toch wat muzikaals gevonden. Het kerkkoor

0
dollie
geplaatst: 13 juli 2006, 16:57 uur
's Gravenwezel (Schilde --> België)
wij hebben zelf geen kerkkoor...
wij hebben zelf geen kerkkoor...
0
geplaatst: 13 juli 2006, 17:07 uur
Hier in Zaandam hebben we De Kade. Is wel redelijk bekend dacht ik. Vaak optredens van niet de minste namen. De La Soul is dus net geweest en daar had ik eigenlijk wel bij willen zijn.
Tevens hebben ze daar ook elke 2e (of 3e) donderdag van de maand een popquiz. Heb ik al vaak aan meegedaan samen met een vriend en dat is echt leuk om mee te maken. Je kunt gratis meedoen en ze hebben leuke prijzen voor de beste 3 teams. 1e prijs is een cd-bon van 20 euro, 2e prijs is concertkaartjes uitzoeken naar keuze en 3e prijs een fles wijn o.i.d. Ben paar keer 1e geeindigd daar, dan sta je wel even in de belangstelling!
Verder qua muziekwinkels is het slappe hap in Zaandam. Een Free Record Shop (
) en een discountwinkeltje met alleen maar troep eigenlijk. Gelukkig ligt Amsterdam dichtbij (10 minuten met de trein vanaf Zaandam) en daar ga ik het liefst naar Fame. Wat een geweldige zaak vind ik dat! Maar er zijn veel meer daar natuurlijk zoals Boudisque. Dus qua vertier genoeg te doen in Zaandam 
Tevens hebben ze daar ook elke 2e (of 3e) donderdag van de maand een popquiz. Heb ik al vaak aan meegedaan samen met een vriend en dat is echt leuk om mee te maken. Je kunt gratis meedoen en ze hebben leuke prijzen voor de beste 3 teams. 1e prijs is een cd-bon van 20 euro, 2e prijs is concertkaartjes uitzoeken naar keuze en 3e prijs een fles wijn o.i.d. Ben paar keer 1e geeindigd daar, dan sta je wel even in de belangstelling!

Verder qua muziekwinkels is het slappe hap in Zaandam. Een Free Record Shop (
) en een discountwinkeltje met alleen maar troep eigenlijk. Gelukkig ligt Amsterdam dichtbij (10 minuten met de trein vanaf Zaandam) en daar ga ik het liefst naar Fame. Wat een geweldige zaak vind ik dat! Maar er zijn veel meer daar natuurlijk zoals Boudisque. Dus qua vertier genoeg te doen in Zaandam 
0
geplaatst: 29 juli 2006, 01:05 uur
Muzikaliteit van mijn woonplaats?
0; big zero !!!
Of je moet, hoe heet die malloot ,jannes of hannes die ( te) regelmatig uit de uiterst vervormende hoornluidsprekers van het voetbalveld in de richting van mijn huis de ether doet vervuilen, nog enige muzikaliteit toedichten.
Verder veel Boom/Boom/Boom uit voorbijscheurende Honda Civicjes, en dan heb je het wel zo'n beetje gehad.
Behalve natuurlijk wanneer ik het niet meer houd: de openslaande deuren opengooi; en alleen maar als vorm van luid protest : "....fuck you I won't do what you tell me...." terug knal.
Het leven is heerlijk op het Drenthse platteland.
0; big zero !!!
Of je moet, hoe heet die malloot ,jannes of hannes die ( te) regelmatig uit de uiterst vervormende hoornluidsprekers van het voetbalveld in de richting van mijn huis de ether doet vervuilen, nog enige muzikaliteit toedichten.
Verder veel Boom/Boom/Boom uit voorbijscheurende Honda Civicjes, en dan heb je het wel zo'n beetje gehad.
Behalve natuurlijk wanneer ik het niet meer houd: de openslaande deuren opengooi; en alleen maar als vorm van luid protest : "....fuck you I won't do what you tell me...." terug knal.
Het leven is heerlijk op het Drenthse platteland.
* denotes required fields.