MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

De Site / Gebruikers / Muzikale Voornemens voor 2012

zoeken in:
- Muziek ontdekken via de Mumeladder 2012
- Proberen alle albums uit de top 250 te luisteren
- Verder gaan met de ko's die ik organiseer

Misterfool
- alle reguliere albums van King Crimson in huis(ik moet er nog 5)
- Alle albums uit de top 250 beluisteren.
- het jazzlabel ECM doorspitten
- Meer electronische muziek ontdekken.
- 50 recensies schrijven.

Gaat een druk jaartje worden, wil ik het allemaal voor elkaar krijgen

Woutt
De volgende albums luisteren die ik altijd nog een keer moest horen:

- Queen - Night At The Opera
- Fleetwood Mac - Rumours
- Bruce Springsteen - Born To Run
- Bob Dylan & The Band - The Basement Tapes
- The Sound - Jeopardy

Voor de rest me (verder) verdiepen in de platen van The Doors, Elvis, Stones, Neil Young, The Fall etc. De meeste platen die in de top 250 staan en die ik nog niet ken hoef ik denk ik ook niet te kennen. Dat zijn toch vooral hiphop- en metalplaten.
Buiten Musicmeter om wil ik vaker naar concerten en festivals gaan, goede speakers kopen, een goede koptelefoon kopen en zorgen dat de band die ik manage wat bekender wordt en meer gigs krijgt.

Sandokan-veld schreef:
- Alle nummers bespreken van Reijersens ranglijst

-Nog meer muziek beluisteren.
-Betere recensie's proberen te schrijven.
-Wat onbekendere platen te leren kennen.
-Ook heel wat platen herbeluisteren die ik niet goed vind en hopen dat ze groeien.
-Wat meer Zappa platen ontdekken.

Verdere verdieping in bepaalde muziekstijlen waar ik me in interesseer, maar nog te weinig van ken (Funk, Jazz, Wereld, om maar de genreverdeling van MuMe aan te houden) Maar uiteraard ook introductie tot andere genres (metal, noise, electronic) waar ik nog niet zo veel van lust, maar zeker wel voor open wil staan.

Verbreding van mijn muzikale smaak, dus eigenlijk.

En ik wil zelf meer gaan opnemen mbt eigen muziek, dus dat kan ik ook wel als voornemen zien. Meer maken, schrijven en opnemen, en daar ook tijd voor vrijmaken.

Masimo schreef:
...introductie tot andere genres (metal...

Je bent altijd welkom om een kijkje te nemen in het Metal Album van de Week topic, iedereen trouwens. Je mag me ook altijd om luistertips vragen, al zijn er hier op MuMe wel een pak users die er veel meer van kennen dan ik..

Minder dwangmatig nieuwe platen beluisteren. Ook minder platen beluisteren. Nu ken ik veel platen uit 2011, maar ik ken ze maar half.

bennerd schreef:
Minder dwangmatig nieuwe platen beluisteren. Ook minder platen beluisteren. Nu ken ik veel platen uit 2011, maar ik ken ze maar half.

Heb hetzelfde probleem. Ga dat voornemen ook maar toevoegen aan m'n lijstje.

bennerd schreef:

Beste voornemen tot nu toe ja... We zouden MuMe huiskamer meetings moeten doen om 1 plaat te luisteren en bediscussiëren om die echt te leren kennen en hopelijk waarderen.

Gewoon lekker cd's blijven halen, nieuwe en ouder spul....en bij dat ouder spul ook vervangingen van lp's, zodat ik ook eens werk kan gaan maken van het verkopen van al dat spul.

- Platen die ik ken, nog beter leren kennen.
- Her beluisteren van platen die ik maar een of 2 keer gehoord heb.
- 'Escalotor over the Hill' en 'The Jazz Compors Orchestra' kopen
- Iets minder platen kopen als 2011. (Heb er dit jaar >100 cd's gekocht, plus vier 20 cd- boxen (mahler, Hydn, Stravinaky, bach) en 2 50+ klassieke cd boxen.)
- Een hoop nieuwe (mooie) muziek ontdekken
- Bruce Springsteen op Roskilde zien.

GrafGantz schreef:
(quote)

Ik lig op je voor, heb er al 21 van die lijst beluisterd
Staan wel wat mooie dingen tussen overigens, leuk om bijvoorbeeld The Honeydrips daar te zien

Ik 13

Magick1
- Eén groot festival doen
- Minstens 13 albums van 2012 leren kennen
- Minstens 13 oude album leren kennen
- Revisie van enkele klassiekers
- De singlemarkt even goed blijven opvolgen zoals volgende jaren
- Mijn albums evengoed blijven beluisteren als voorheen (minimum 10 luisterbeurten voor een stem)

lambf
bennerd schreef:

dit

Stijn_Slayer
Het grootste voornemen is om nieuwe dingen te ontdekken. Ik heb het gevoel dat ik 't meeste dat ertoe doet in mijn favoriete periode (1967-1972) inmiddels wel ken. Andere periodes ga ik wat verder uitpluizen in allerlei genres. Albums uit de canon die ik nog niet ken wil ik denk ik ook leren kennen (ook al waardeer ik ze misschien niet).

Verder wat kleine doelen:
- Wat meer wereldmuziek ontdekken. Moet nog even bedenken welk(e) richting/land (dit jaar heb ik wat Cubaanse muziek ontdekt).
- Slayer nog een keer live zien. Aan mij zal het in ieder geval niet liggen... Met Fortarock heb ik wel meteen mijn doel gehaald om elk jaar een ander festival te bezoeken.
- Het is niet echt een dringend doel, maar nog negen cd's te gaan en dan heb ik alles van Neil Young. Vijf ervan vind ik ronduit kut (daarom heb ik ze nog niet), maar het is toch wel leuk om de boel compleet te maken.

Ik heb buiten een enkel nummer om niet zoveel met Neil Young.....maar iemand liet mij ooit een nummer van hem horen dat je totaal niet verwachtte bij hem. Genoeg liefhebbers hier die waarschijnlijk wel weten welke dat is. Het enige dat ik er nog van weet is dat er gebruik gemaakt werd van een vocoder....klonk dus als een plaat uit "space", of er een Cylon aan het zingen was. Iemand?

Stijn_Slayer
Waarschijnlijk 'Transformer Man'. In ieder geval 100% zeker dat het een nummer van Neil Young - Trans (1982) is.

- Meer verdiepen in de prog-rock.
- Enkele albums waar ik op gestemd heb herbeluisteren.
- Pukkelpop 2012 overleven.

Wat meer hiphop gaan luisteren. En weer wat oude artiesten uit de grote vijver vissen om toe te voegen aan mijn luister repertoire.

Stijn_Slayer schreef:
Waarschijnlijk 'Transformer Man'. In ieder geval 100% zeker dat het een nummer van Neil Young - Trans (1982) is.

Dank voor de info. Net geluisterd, maar geen idee of dat hem is, waarschijnlijk wel.....is zo'n 20 jaar terug dat ik het hoorde. Maar dat is een album waar ik me in moet gaan verdiepen geloof ik.

Stijn_Slayer
Neil Young heeft verder geen albums met vocoder gemaakt, dus het moet op die plaat staan (of het was een andere artiest). Live heeft hij in de jaren 80 ook wel eens een vocoder gebruikt voor dat songmateriaal, maar daar zijn geen officiele albums van uitgebracht.

Kate Bush live zien. En in de metalhoek: Coroner, weet niet of dat gaat lukken.

Selectief zijn met cd's aanschaffen. Metropool.Hengelo blijven bezoeken/steunen(klein verlies in 2011,ondanks succes).

Sir Spamalot (crew)
Mijn muzikale voornemens voor 2012 zijn klaar en duidelijk:

- verder mijn bijdrage leveren aan het succes van de topic Het Metal Album van de Week dat volgend jaar zijn derde jaargang en vijfde ronde beleeft, het is een topic die me nauw aan het hart ligt;
- verder ontdekkingen doen uit mijn geliefde jaren tachtig, albums ontdekken die ik wel kende maar ondertussen weer vergeten was. Volgens mij heb ik nog vele mooie dingen te ontdekken.
- mijn ontdekkingsreis verder zetten in Jazz en Soul waar ik ook al mooie ervaringen heeft beleefd:
- zo veel mogelijk MuMe meetings meemaken zodat ik vele vinylplaten kan blijven kopen.

Mb.
- een blog beginnen
- ..en deze bijhouden
- wat meer hip-hop luisteren
- ..en tegelijkertijd de soul bijhouden

Mijn muzikale voornemens:

- Song van het Jaar 2012 actief volgen.
- Een lijstje met zogenaamde "klassiekers" maken en hier zoveel mogelijk van luisteren (minimaal zo'n 40).
- Mijn financiën mogelijkheden eerst richten op concerten/festivals, daarna pas aan LP's. Wat waarschijnlijk gaat resulteren in een jaar zonder nieuwe aankopen. Vorig jaar was het ongeveer andersom, extreem weinig concerten gezien (volgens mij vier ), omdat ik telkens geen geld had, maar ondertussen heb ik dit jaar wel flink wat platen gekocht.
- Een toplijst maken van tracks en albums en deze voorzien van de nodige info, zodat ik bijvoorbeeld ook jaarlijstjes en landenlijst kan maken.
- Super Tip-Topper blijven volgen.
- Alle platen die ik fysiek heb ook beluisteren en beoordelen.
- Minimaal een festival.

2MY
Mijn goede voornemens qua muziek...

blijven cd's kopen en vervolgens ook eens beluisteren ipv als trofeeën in de kast te zetten... mij verbreden in meerdere genres en mijn vooroordelen jegens échte hiphop, metal en andere specifiekere genres nog net iets meer de kop indrukken... eens een justin bieber album beluisteren om een echt gefundeerde mening over die jongen z'n muzikale kwaliteiten te kunnen ventileren - volgens mij moet daar toch meer dan 1 ster in zitten... en zo zijn er nog meerdere artiesten waarvan ik vind dat ik tenminste 1 keer een volledig album bewust van gehoord moet hebben...

en specifiek bij deze site....

na 3 maanden op deze site neem ik me voor om iets meer constructief mee te werken: meer albums toevoegen, bespreken, quoteren,.... mijn neiging tot flauwekul-spuien en te slowchatten tot een minimum te beperken... niet meer onmiddellijk denken dat 'de rest' niet naar de nummers heeft geluisterd als er (weer eens) een nominatie van mij kansloos uit een KO is geknockt,,, een selectie te maken van de meest-interessante topics in dit forum en daar dan wel volledig voor te gaan... en mss zelfs eens zelf een quiz ofzo ineensteken...

Enfin... we gaan ons best doen, de voornemens zijn er alvast

Mijn voornemens voor 2012 zijn het volgende :
- Eindelijk mijn Top10 maken.
- Lijstjes bijhouden om op het eind eindelijk mee te kunnen doen aan de toplijstjes.
- Mezelf verbreden in meer verschillende artiesten
- Eens een wat ouder album recenseren (de eer gaat dan waarschijnlijk naar Unknown Pleasures van Joy Division, dat album moet gewoon in mijn top10 staan).
- En wat meer albums beluisteren.

- selectiever naar nieuwe albums uit 2012 luisteren, minder albums beter leren kennen

- mij meer richten op het verleden en elke maand een jaar uitlichten waarvan ik de interessantste platen wil leren kennen - een beetje zoals allmusic loves ... - Ik begin met 1995, een jaar waarvan ik veel te weinig ken

- cd's kopen nu het nog kan

- enkele platenbeurzen doen

- mijn platenspeler terug gaan gebruiken, en een beetje vinyl kopen

- blijven luisteren en luisteren

Stijn_Slayer schreef:

Absoluut zeker dat het deze plaat is...heb enkele nummers beluisterd. Die cd staat in ieder geval op de "nog kopen" lijst.

Gast
geplaatst: vandaag om 02:35 uur

geplaatst: vandaag om 02:35 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.