De Site / Gebruikers / Muzikale Voornemens voor 2012
zoeken in:
0
geplaatst: 22 december 2011, 18:10 uur
Op MovieMeter doen we het al een aantal jaar:
Filmvoornemens 2006 - MovieMeter.nl
...
Filmvoornemens 2011 - MovieMeter.nl
De titel is self-explanatory: wat zijn jouw muzikale voornemens voor 2012?
Dat kan specifiek zijn (alle albums van artiest X kennen), maar ook algemeen (minimaal 100 stemmen uitbrengen/minimaal 25 concerten bezoeken).
Om even een voorbeeld te geven van mij voor 2011 op MovieMeter:
Filmvoornemens 2006 - MovieMeter.nl
...
Filmvoornemens 2011 - MovieMeter.nl
De titel is self-explanatory: wat zijn jouw muzikale voornemens voor 2012?
Dat kan specifiek zijn (alle albums van artiest X kennen), maar ook algemeen (minimaal 100 stemmen uitbrengen/minimaal 25 concerten bezoeken).
Om even een voorbeeld te geven van mij voor 2011 op MovieMeter:
chevy93 schreef:
- Top 100 van de Top 250 zien. (moet er momenteel nog 20, maar wil dat aantal terugbrengen naar 10 voor het einde van dit jaar
)
- Mijn "Herkijk Nodig"-lijstje volledig bekijken (de huidige 22 die er staan in ieder geval)
- Mijn aantal bekeken Hitchcock-films naar 25 brengen (momenteel 15)
- Alle Kubricks kijken (moet er nog 4)
- 500 meningen hebben (momenteel 351)
- Het aantal oude films dat ik heb gekeken ( > jaren '40) flink opkrikken. (met name Chaplin)
Voor de rest heb ik niet zoveel strevens, denk ik.
- Top 100 van de Top 250 zien. (moet er momenteel nog 20, maar wil dat aantal terugbrengen naar 10 voor het einde van dit jaar
)- Mijn "Herkijk Nodig"-lijstje volledig bekijken (de huidige 22 die er staan in ieder geval)
- Mijn aantal bekeken Hitchcock-films naar 25 brengen (momenteel 15)
- Alle Kubricks kijken (moet er nog 4)
- 500 meningen hebben (momenteel 351)
- Het aantal oude films dat ik heb gekeken ( > jaren '40) flink opkrikken. (met name Chaplin)
Voor de rest heb ik niet zoveel strevens, denk ik.
0
geplaatst: 22 december 2011, 18:15 uur
Leuk idee, ik heb er wel een aantal. Ik kom er voor 31-12 nog op terug. 

0
geplaatst: 22 december 2011, 18:22 uur
Om maar gelijk even te brainstormen (zal in de loop van de avond meer dingen neerzetten):
Discography van ... voltooien:
- Supertramp (nog 5 albums)
- Pink Floyd (Ummagumma, Relics en More)
- Sigur Rós (Von, Hvarf / Heim en Með Suð Í Eyrum Við Spilum Endalaust
- Explosions in the Sky (All of a Sudden I Miss Everyone en How Strange, How Innocence)
- Top 50 helemaal beluisterd hebben (en liefst ook bestemd), momenteel nog 16.
- Top 100 terugbrengen naar nog 15 te beluisteren. 51-100 bevat 26 onbestemd.
- Albums van mijn top 100 aller tijden beluisteren, het betreft:
Metallica - One: Metallica - ...And Justice for All (1988)
The Mamas & the Papas - California Dreamin': The Mamas & The Papas - If You Can Believe Your Eyes and Ears (1966)
Amazing Stroopwafels - Oude Maasweg: The Amazing Stroopwafels - Mooi Weer (1981)
America - A Horse With No Name: America - America (1971)
Scorpions - Love at First Sting: Scorpions - Love at First Sting (1984)
The Clash - London Calling: The Clash - London Calling (1979) (herbeluisteren)
- Hiphopalbums die ik goed vind, ontdekken (moet er toch zeker 5 kunnen vinden
).
- Minimaal 12 5,0*-albums (her)ontdekken.
Discography van ... voltooien:
- Supertramp (nog 5 albums)
- Pink Floyd (Ummagumma, Relics en More)
- Sigur Rós (Von, Hvarf / Heim en Með Suð Í Eyrum Við Spilum Endalaust
- Explosions in the Sky (All of a Sudden I Miss Everyone en How Strange, How Innocence)
- Top 50 helemaal beluisterd hebben (en liefst ook bestemd), momenteel nog 16.
- Top 100 terugbrengen naar nog 15 te beluisteren. 51-100 bevat 26 onbestemd.
- Albums van mijn top 100 aller tijden beluisteren, het betreft:
Metallica - One: Metallica - ...And Justice for All (1988)
The Mamas & the Papas - California Dreamin': The Mamas & The Papas - If You Can Believe Your Eyes and Ears (1966)
Amazing Stroopwafels - Oude Maasweg: The Amazing Stroopwafels - Mooi Weer (1981)
America - A Horse With No Name: America - America (1971)
Scorpions - Love at First Sting: Scorpions - Love at First Sting (1984)
The Clash - London Calling: The Clash - London Calling (1979) (herbeluisteren)
- Hiphopalbums die ik goed vind, ontdekken (moet er toch zeker 5 kunnen vinden
).- Minimaal 12 5,0*-albums (her)ontdekken.
0
geplaatst: 22 december 2011, 18:23 uur
Hier mijn voornemens:
- Minimaal 50 recensies schrijven voor Hiphopleeft
- Minimaal één keer internetbeef hebben met een rapper en/of Nico Dijkshoorn
- Minimaal 25 optredens bezoeken
- Geen ban krijgen op MuMe
- Harco
- Minimaal 50 recensies schrijven voor Hiphopleeft
- Minimaal één keer internetbeef hebben met een rapper en/of Nico Dijkshoorn
- Minimaal 25 optredens bezoeken
- Geen ban krijgen op MuMe
- Harco
0
geplaatst: 22 december 2011, 18:27 uur
Hier kan ik heel kort in zijn, ik ga de hele top 250 hier doornemen en bestemmen.
0
Lukk0
geplaatst: 22 december 2011, 18:46 uur
Sterkte, daar zitten een paar albums tussen die je echt niet wilt horen
Desondanks een mooi streven. Ik heb er ook al een aantal:
- de hele jazz top 50 op MuMe beluisteren en bestemmen
- de hele electronic top 50 op MuMe beluisteren en bestemmen
- de hele dance top 50 op MuMe beluisteren en bestemmen
Maar je weet hoe het is met voornemens: die zijn er om verbroken te worden.
Desondanks een mooi streven. Ik heb er ook al een aantal:- de hele jazz top 50 op MuMe beluisteren en bestemmen
- de hele electronic top 50 op MuMe beluisteren en bestemmen
- de hele dance top 50 op MuMe beluisteren en bestemmen
Maar je weet hoe het is met voornemens: die zijn er om verbroken te worden.
0
geplaatst: 22 december 2011, 19:03 uur
jassn schreef:
Meer albums van vroeger beluisteren.
Meer albums van vroeger beluisteren.
Dat is niet heel moeilijk. Het is in ieder geval onmogelijk om minder albums van vroeger te beluisteren.
0
geplaatst: 22 december 2011, 19:07 uur
Naarstig voortgaan met mijn Bob Dylan-missie: alle albums van een mening voorzien dus. (hopelijk krijg ik voor het einde van het jaar 'Blonde on Blonde' nog gedaan, maar dat is een lastige)
Verder gewoon hetzelfde als dit jaar: geweldige platen ontdekken, maakt niet veel uit in welk genre.
Verder gewoon hetzelfde als dit jaar: geweldige platen ontdekken, maakt niet veel uit in welk genre.
0
geplaatst: 22 december 2011, 19:08 uur
Gewoon weer verdergaan met mijn muzikale ontdekkingsreis. Er zal minder gebeuren dan in 2011, waarin ik gewoon compleet nieuwe genres 'ontdekt' heb, maar er is nog zoveel te luisteren. Ik hoop met name wat meer jazz beluisterd te hebben en ook wat meer electronic en metal, maar voor de rest ga ik gewoon mijn gangetje met het beluisteren van allerlei genres uit alle tijden, al veel ik wel wat meer oudere muziek gaan beluisteren. Daarnaast hoop ik veel te ontdekken in mijn Niels Tip-Topic en een mooie mixtape te maken voor de MuMe cirkel (al ben ik niet eens in 2011 aan de beurt geloof ik...
). Heel specifieke getallen ga ik niet geven.
). Heel specifieke getallen ga ik niet geven.
0
geplaatst: 22 december 2011, 19:09 uur
Rhythm & Poetry schreef:
Dat is niet heel moeilijk. Het is in ieder geval onmogelijk om minder albums van vroeger te beluisteren.
Of meer albums uit de toekomst.
0
geplaatst: 22 december 2011, 19:11 uur
Oh ja, en in het leuke topic Metal Album van de Week hoop ik ook veel mooie dingen te ontdekken. Doe jij ook terug mee, Niels. 

0
geplaatst: 22 december 2011, 19:23 uur
Wat albums betreft:
* Een flinke hap nemen uit mijn lijstje 52 albums die ik in 2012 eindelijk eens 'moet' beluisteren...
* De bovenste twee mij onbekende albums uit de top 250 beluisteren, momenteel zijn dat The National's The Boxer en Opgezwolle's Eigen Wereld.
* Een album uit 1960 beluisteren (het enige jaar na 1953 waaruit ik geen enkel album ken). Het zal wel Coltrane's Giant Steps worden, aangezien ik die origineel in bezit heb.
Wat artiesten betreft:
* David Bowie: Tonight beter leren kennen en Never Let Me Down ueberhaupt eens beluisteren, zodat ik al Bowie's albums van begin t/m zijn Tin Mchine periode heb/ken.
* Bob Dylan: Planet Waves goed beluisteren, zodat ik al zijn albums t/m Desire ken. Me verder verdiepen in zijn jaren '60 periode (live-albums, bootleg series, etc.)
* Rolling Stones: Between The Buttons leren kennen, zodat ik de aaneengesloten periode '66-'74 helemaal ken.
* Bjork, dEUS: hun jaren '90 oeuvre compleet krijgen (singles met name)
* Can, Sonic Youth: het hele album-oeuvre eens doorluisteren
* Aphex Twin: zijn releases van begin tot en met 1995 beluisteren, voor zover ik die nog niet ken
* Me verdiepen in sommige artiesten van de line-up van Primavera, in het bijzonder Yo La Tengo en Wilco
Wat MusicMeter specifiek betreft:
* Mijn Pitchfork Top 200 of the 60s afronden
* De hele Radio 2 Top 2000 besproken hebben voordat de Sint weer in het land is
* Een Top 500 of 1000 van de 00s opstarten
* Weer eens wat recensies schrijven
Natuurlijk is dit niet allemaal haalbaar en kan het best zijn dat ik ergens opeens geen zin meer in heb, dus we zien wel waar het schip strandt.
* Een flinke hap nemen uit mijn lijstje 52 albums die ik in 2012 eindelijk eens 'moet' beluisteren...
* De bovenste twee mij onbekende albums uit de top 250 beluisteren, momenteel zijn dat The National's The Boxer en Opgezwolle's Eigen Wereld.
* Een album uit 1960 beluisteren (het enige jaar na 1953 waaruit ik geen enkel album ken). Het zal wel Coltrane's Giant Steps worden, aangezien ik die origineel in bezit heb.
Wat artiesten betreft:
* David Bowie: Tonight beter leren kennen en Never Let Me Down ueberhaupt eens beluisteren, zodat ik al Bowie's albums van begin t/m zijn Tin Mchine periode heb/ken.
* Bob Dylan: Planet Waves goed beluisteren, zodat ik al zijn albums t/m Desire ken. Me verder verdiepen in zijn jaren '60 periode (live-albums, bootleg series, etc.)
* Rolling Stones: Between The Buttons leren kennen, zodat ik de aaneengesloten periode '66-'74 helemaal ken.
* Bjork, dEUS: hun jaren '90 oeuvre compleet krijgen (singles met name)
* Can, Sonic Youth: het hele album-oeuvre eens doorluisteren
* Aphex Twin: zijn releases van begin tot en met 1995 beluisteren, voor zover ik die nog niet ken
* Me verdiepen in sommige artiesten van de line-up van Primavera, in het bijzonder Yo La Tengo en Wilco
Wat MusicMeter specifiek betreft:
* Mijn Pitchfork Top 200 of the 60s afronden
* De hele Radio 2 Top 2000 besproken hebben voordat de Sint weer in het land is
* Een Top 500 of 1000 van de 00s opstarten
* Weer eens wat recensies schrijven
Natuurlijk is dit niet allemaal haalbaar en kan het best zijn dat ik ergens opeens geen zin meer in heb, dus we zien wel waar het schip strandt.

0
Ulfat-e-Zulmat
geplaatst: 22 december 2011, 19:56 uur
Fuck al die shit, Herman; ga Neil Young luisteren!
0
geplaatst: 22 december 2011, 21:40 uur
niels94 schreef:
(al ben ik niet eens in 2011 aan de beurt geloof ik...
).
*kijkt naar de topictitel* (al ben ik niet eens in 2011 aan de beurt geloof ik...
). 
herman schreef:
Wat albums betreft:
Mooie begrafenisplaat. "And the power's out" Wat albums betreft:

P.S. Voor 1960: Miles Davis - Sketches of Spain (1960)
0
geplaatst: 22 december 2011, 21:52 uur
Vooral veel mooie albums ontdekken, maar volgens mij ligt die redelijk voor de hand. Ik probeer in ieder geval in 2012 het bespreken van de MuMeladder 2011 af te maken, maar de uitdaging ligt 'm denk ik meer in het afmaken.
Mijn plan om de top-250 te recenseren komt ook nog wel eens, maar ik hoef dat niet voor 2013 (wat klinkt dat overigens extreem toekomstig..) af te hebben.
Mijn plan om de top-250 te recenseren komt ook nog wel eens, maar ik hoef dat niet voor 2013 (wat klinkt dat overigens extreem toekomstig..) af te hebben.
0
geplaatst: 22 december 2011, 21:56 uur
herman schreef:
Wat albums betreft:
Wat albums betreft:
Ik lig op je voor, heb er al 21 van die lijst beluisterd

Staan wel wat mooie dingen tussen overigens, leuk om bijvoorbeeld The Honeydrips daar te zien

0
geplaatst: 22 december 2011, 22:17 uur
ALBUMS:
- top25 van de top250 beluisteren voor zover nog niet gedaan;
- Deze lijst van momenteel 25 albums; zal nog wel wat worden aangevuld
- Wat minder van het jaar zelf (2012 dus) beluisteren: laten we zeggen 40 albums, in 2011 waren het er met 100+ toch wat te veel;
Met een paar losse albums daarbij worden dat er dus zo'n 100; 2 per week!
Forum:
- Een nieuwe top10 maken;
- MuMeLadder volgen zolang het interessant is/ik er tijd voor heb;
- Song v/h Jaar blijven volgen (daar moet zeker een 2012-editie van komen!)
- Hermans' Top500 van '00 boycotten want ik heb 't al druk genoeg
- geen onzin games spelen waarmee ik toch niks ontdek.
- top25 van de top250 beluisteren voor zover nog niet gedaan;
- Deze lijst van momenteel 25 albums; zal nog wel wat worden aangevuld
- Wat minder van het jaar zelf (2012 dus) beluisteren: laten we zeggen 40 albums, in 2011 waren het er met 100+ toch wat te veel;
Met een paar losse albums daarbij worden dat er dus zo'n 100; 2 per week!
Forum:
- Een nieuwe top10 maken;
- MuMeLadder volgen zolang het interessant is/ik er tijd voor heb;

- geen onzin games spelen waarmee ik toch niks ontdek.
0
geplaatst: 22 december 2011, 22:18 uur
inquestos schreef:
Absoluut

Overigens vind ik ook van mezelf dat ik wat minder van het jaar zelf mag beluisteren. Ik ken, en dit is geen grapje, meer albums uit 2011 dan uit heel de jaren '60. Dat is gewoon triest eigenlijk. Heb dit dus even kort in mijn stukje gezet zojuist.
0
geplaatst: 22 december 2011, 22:22 uur
inquestos schreef:

Ulfat-e-Zulmat schreef:
Daar ben ik in 2008 ofzo aan begonnen, maar redelijk snel gestrand... Eerst maar 'ns horen wat men zo goed vind aan After the Gold Rush en Harvest voordat ik daar verder mee ga.
GrafGantz schreef:
Staan wel wat mooie dingen tussen overigens, leuk om bijvoorbeeld The Honeydrips daar te zien
Klopt, was een tip van jou, maar dat weet je vast nog wel.
Staan nog wel wat meer tips van users tussen, o.a. eentje van jassn (Black Angels) die ik echt hoognodig moet luisteren. Heb ook een mapje voor usertips overigens, ze staan niet allemaal in deze lijst.
0
geplaatst: 22 december 2011, 22:27 uur
inquestos schreef:
niels94 schreef:
Absoluut
Overigens vind ik ook van mezelf dat ik wat minder van het jaar zelf mag beluisteren. Ik ken, en dit is geen grapje, meer albums uit 2011 dan uit heel de jaren '60. Dat is gewoon triest eigenlijk.
Absoluut

Overigens vind ik ook van mezelf dat ik wat minder van het jaar zelf mag beluisteren. Ik ken, en dit is geen grapje, meer albums uit 2011 dan uit heel de jaren '60. Dat is gewoon triest eigenlijk.
Het Song van het Jaar-topic heb ik ondermeer opgezet omdat ik ook minder albums van het lopende jaar wilde luisteren. Het leek me een efficiënte manier om op een handige manier het beste/populairste mee te krijgen van geliefde albums zonder meteen de hele plaat te beluisteren. Als van een album 1 of 2 nummers me niet bevallen ga ik er verder ook niet meer achteraan (maar je ontdekt tegelijkertijd weer muziek waar je zelf niet zo snel naar op zoek gaat). Dus wat mij betreft gaan we daar ook mee door.

Nu heb ik inmiddels ook wel aardig wat beluisterd uit vroegere tijden, maar ik vind het wel leuk dieper te duiken in de stromingen die me goed liggen.
0
geplaatst: 22 december 2011, 22:28 uur
herman schreef:
Staan nog wel wat meer tips van users tussen, o.a. eentje van jassn (Black Angels) die ik echt hoognodig moet luisteren. Heb ook een mapje voor usertips overigens, ze staan niet allemaal in deze lijst.
(quote)
Dat Black Angels album ken ik van het TipTopperTopic, zou ook zo maar van jassn geweest kunnen zijn. Was de beste tip die ik deze ronde gekregen heb, staat op 4,5* hier.
0
geplaatst: 22 december 2011, 22:34 uur
herman schreef:

- Meer albums beluisteren van voor 2011
- song van het jaar competitie blijven volgen
- super tip-topper blijven volgen
- mumeladder volgen (wat er denk ik voor gaat zorgen dat ik meer albums ga beluisteren van vroeger)
0
geplaatst: 22 december 2011, 22:35 uur
@Song v/h Jaar topic
Ook vóór het bestaan van het Song v/h Jaar topic deed ik het al zo; youtube linkjes opzoeken van het 'beste nummer' van een album. Dat topic heeft me veel werk bespaard, maar tegelijkertijd heeft het veel 'werk' opgeleverd (veel ontdekkingen waar ik het album van opzocht). Veel albums bevatten maar 1/2 goede nummers, en andere albums zijn als geheel weer erg goed zonder uitschieters. Dus qua efficiëntie van nieuwe album-ontdekkingen valt het ook wat tegen. Maar desondanks veel mooie nummers van dit jaar ontdekt (waarvoor dank herman!)
voor zover de topic-kaping van mijn kant.
Ook vóór het bestaan van het Song v/h Jaar topic deed ik het al zo; youtube linkjes opzoeken van het 'beste nummer' van een album. Dat topic heeft me veel werk bespaard, maar tegelijkertijd heeft het veel 'werk' opgeleverd (veel ontdekkingen waar ik het album van opzocht). Veel albums bevatten maar 1/2 goede nummers, en andere albums zijn als geheel weer erg goed zonder uitschieters. Dus qua efficiëntie van nieuwe album-ontdekkingen valt het ook wat tegen. Maar desondanks veel mooie nummers van dit jaar ontdekt (waarvoor dank herman!)
voor zover de topic-kaping van mijn kant.
0
geplaatst: 22 december 2011, 22:37 uur
GrafGantz schreef:
Dat Black Angels album ken ik van het TipTopperTopic, zou ook zo maar van jassn geweest kunnen zijn. Was de beste tip die ik deze ronde gekregen heb, staat op 4,5* hier.
komt inderdaad van mij. The Black Angels Dat Black Angels album ken ik van het TipTopperTopic, zou ook zo maar van jassn geweest kunnen zijn. Was de beste tip die ik deze ronde gekregen heb, staat op 4,5* hier.

nog iets erbij, ik moet dringend hun andere albums ook eens beluisteren

0
geplaatst: 22 december 2011, 22:38 uur
Ha, ik heb naar aanleiding van die tip ook maar gelijk het tweede album gecheckt. Ook sterk maar net iets minder dan het debuut. Al schijnen de meningen daar over verdeeld te zijn trouwens.
0
geplaatst: 22 december 2011, 22:54 uur
The Black Angels checken, want (ook) ik ken et nog niet 
Verder proberen (nog) kritisch(er) te zijn als het gaat om het beoordelen van albums of ze het waard zijn om aan te schaffen (ik koop echt teveel
). En gewoon op dezelfde voet verder als nu: bepaalde metal e-zines maandelijks bijhouden op aanraders, nieuwsberichten op diverse sites in de gaten houden en 'eindeloos' klikken op MuMe op zoek naar (voor mij) onbekende bands en kijken of die mij bevallen 

Verder proberen (nog) kritisch(er) te zijn als het gaat om het beoordelen van albums of ze het waard zijn om aan te schaffen (ik koop echt teveel
). En gewoon op dezelfde voet verder als nu: bepaalde metal e-zines maandelijks bijhouden op aanraders, nieuwsberichten op diverse sites in de gaten houden en 'eindeloos' klikken op MuMe op zoek naar (voor mij) onbekende bands en kijken of die mij bevallen 
0
geplaatst: 22 december 2011, 23:32 uur
- De muziek van George Clinton beter leren kennen.
- Eindelijk eens stemmen op alle albums die ik fysiek thuis heb maar waar ik me nooit voldoende in heb verdiept.
- Alle nummers bespreken van Reijersens ranglijst
- Alle nummers bespreken van De Mumeladder 2011
- Desondanks niet zo veel tijd investeren in Musicmeter dat het ten koste gaat van prioriteiten in het verdere leven
- Eindelijk eens stemmen op alle albums die ik fysiek thuis heb maar waar ik me nooit voldoende in heb verdiept.
- Alle nummers bespreken van Reijersens ranglijst
- Alle nummers bespreken van De Mumeladder 2011
- Desondanks niet zo veel tijd investeren in Musicmeter dat het ten koste gaat van prioriteiten in het verdere leven
0
geplaatst: 22 december 2011, 23:48 uur
Nog meer Sub Pop, Touch and Go, Drag City, Warp, Merge & Matador albums beluisteren.
* denotes required fields.