De Site / Gebruikers / Muzikale Voornemens voor 2012
zoeken in:
0
geplaatst: 29 december 2011, 17:50 uur
- Mijzelf doordringen van het feit dat ik niet in mijn eentje de muziekindustrie draaiende hoef te houden. De helft van de maandelijkse aanschaffingen van mensen als Sietse of thelion is dan ook al meer dan voldoende. (het eerste voornemen wat ik waarschijnlijk zal breken)
- De immense luisterachterstand die ik nu al heb proberen in te lopen. Er is nog zoveel mooie muziek die letterlijk binnen handbereik is. (het tweede voornemen dat ik waarschijnlijk zal breken)
- Het "Dust on my Boots" topic in stand houden door er er zeker een tiental "nieuwe" platen te bespreken. Misschien Benno eens vragen of hij weer zin heeft om enkele bijdrages te leveren. (dit moet toch haalbaar zijn?)
- Mijn computer niet meer volstouwen met onbekende albums en artiesten, maar selectiever downloaden en overzichtelijker rangschikken. Albums die op het eerste gehoor al tegenvallen direct verwijderen. (dit voornemen is inmiddels al in uitvoering)
- Een mooi huis kopen met mijn lieftallige vriendin. Daarin een kamer opofferen voor onze muziek, films, boeken en apparatuur en daarin een mooi cd-kastje laten plaatsen met een capaciteit van zo'n 5000 cd's. (wiens goede voornemen is het om het huis van mijn vriendin te kopen?)
- De immense luisterachterstand die ik nu al heb proberen in te lopen. Er is nog zoveel mooie muziek die letterlijk binnen handbereik is. (het tweede voornemen dat ik waarschijnlijk zal breken)
- Het "Dust on my Boots" topic in stand houden door er er zeker een tiental "nieuwe" platen te bespreken. Misschien Benno eens vragen of hij weer zin heeft om enkele bijdrages te leveren. (dit moet toch haalbaar zijn?)
- Mijn computer niet meer volstouwen met onbekende albums en artiesten, maar selectiever downloaden en overzichtelijker rangschikken. Albums die op het eerste gehoor al tegenvallen direct verwijderen. (dit voornemen is inmiddels al in uitvoering)
- Een mooi huis kopen met mijn lieftallige vriendin. Daarin een kamer opofferen voor onze muziek, films, boeken en apparatuur en daarin een mooi cd-kastje laten plaatsen met een capaciteit van zo'n 5000 cd's. (wiens goede voornemen is het om het huis van mijn vriendin te kopen?)
0
geplaatst: 29 december 2011, 17:59 uur
Ik herken me in wat L_T_B schrijft.
-minder cd's kopen want een nieuw huis zit er even niet in en wil ik ook niet (zal vast wel weer niet lukken alhoewel het opbergprobleem steeds groter wordt)
-afkomen van de tik om een discografie van een artiest die ik goed vind compleet te hebben en dus mindere albums ook gewoon kopen terwijl ik er niet veel mee heb
-tegenvallende downloads sneller er uit gooien: hoe hard iedereen roept wat een meesterwerk het is na meerdere draaibeurten. Jammer dan; niet blijven proberen.
-wat minder tegelijk willen en langer stil blijven staan bij mooie albums (zal wel niet lukken)
-MuMe op een lager pitje. Op het forum was ik al minder actief maar het schrijven van stukken geloof ik ook wel en ik ontdek meer via andere sites.
-minder cd's kopen want een nieuw huis zit er even niet in en wil ik ook niet (zal vast wel weer niet lukken alhoewel het opbergprobleem steeds groter wordt)
-afkomen van de tik om een discografie van een artiest die ik goed vind compleet te hebben en dus mindere albums ook gewoon kopen terwijl ik er niet veel mee heb
-tegenvallende downloads sneller er uit gooien: hoe hard iedereen roept wat een meesterwerk het is na meerdere draaibeurten. Jammer dan; niet blijven proberen.
-wat minder tegelijk willen en langer stil blijven staan bij mooie albums (zal wel niet lukken)
-MuMe op een lager pitje. Op het forum was ik al minder actief maar het schrijven van stukken geloof ik ook wel en ik ontdek meer via andere sites.
0
geplaatst: 29 december 2011, 18:03 uur
L_T_B schreef:
- Mijzelf doordringen van het feit dat ik niet in mijn eentje de muziekindustrie draaiende hoef te houden. De helft van de maandelijkse aanschaffingen van mensen als Sietse of thelion is dan ook al meer dan voldoende. (het eerste voornemen wat ik waarschijnlijk zal breken)
Dan krijgt de muziekindustrie het nog zwaar, ik ben ook van plan te minderen, al zal dat wel niet lukken.........
0
geplaatst: 29 december 2011, 21:17 uur
- Nieuwe muziek beluisteren
- Het boek 1001 Albums Before You Die gebruiken als hulp bij het ontdekken van klassiekers
- Albums vinden waar ik al 1 jaar of zelfs langer naar zoek (Voivod, Demilich, Anata, Natural Snow Buildings enz.)
- Hetzelfde als aERodynamIC: Tegenvallende downloaden sneller van mijn computer af gooien.
- Het boek 1001 Albums Before You Die gebruiken als hulp bij het ontdekken van klassiekers
- Albums vinden waar ik al 1 jaar of zelfs langer naar zoek (Voivod, Demilich, Anata, Natural Snow Buildings enz.)
- Hetzelfde als aERodynamIC: Tegenvallende downloaden sneller van mijn computer af gooien.
0
geplaatst: 15 december 2012, 00:17 uur
Nou, het jaar is bijna voorbij. Wellicht dat ik in de komende 2 weken nog het een en ander recht kan zetten?

Nog 13 van de Top 50, maar dat kan ook door toevallige wisselingen komen. Momenteel moet ik er nog 17 51-100 bestemmen, dus dat is wel aardig gelukt, denk ik.
Van de hierboven genoemde albums heb ik alleen London Calling één keer beluisterd.
Hiphopalbums heb ik wel ontdekt. The Roots was de beste ontdekking (waarbij How I Got Over tot nu toe zelfs mijn favoriete hiphopplaat geworden is).
Ik heb in 2012 slechts 3 keer verhoogd naar een 5,0* (debuut van Dire Straits en Thriller en Bad van Michael Jackson). Allemaal herontdekkingen van een 4,5* naar 5,0*. Daarentegen maar één album verlaagd van 5,0* naar 4,5* (Live at Wembley van Queen). 12 was ook wel een bizar hoog getal, iedere maand een 5,0*-album?
Als ik kijk naar 4,5*:
Airbag - All Rights Removed
Crowded House - Woodface (van 4,0*)
Depeche Mode - Music for the Masses (van 4,0*)
Keane - Under the Iron Sea
Porcupine Tree - Deadwing (van 4,0*)
The Simon and Garfunkel Collection
The Byrds - The Notorious Byrd Brothers (van 4,0*)
The Waterboys - This is the Sea
edit: Ik zie dat ik Parsley, Sage, Rosemary and Thyme vergeten ben te verhogen naar 4,5*.
Wat dat betreft kan ik met die 12x 5,0*(&4,5*)-norm aardig tevreden zijn.

chevy93 schreef:
Om maar gelijk even te brainstormen (zal in de loop van de avond meer dingen neerzetten):
Discography van ... voltooien:
- Supertramp (nog 5 albums)
- Pink Floyd (Ummagumma, Relics en More)
- Sigur Rós (Von, Hvarf / Heim en Með Suð Í Eyrum Við Spilum Endalaust
- Explosions in the Sky (All of a Sudden I Miss Everyone en How Strange, How Innocence)
- Top 50 helemaal beluisterd hebben (en liefst ook bestemd), momenteel nog 16.
- Top 100 terugbrengen naar nog 15 te beluisteren. 51-100 bevat 26 onbestemd.
- Albums van mijn top 100 aller tijden beluisteren, het betreft:
Metallica - One: Metallica - ...And Justice for All (1988)
The Mamas & the Papas - California Dreamin': The Mamas & The Papas - If You Can Believe Your Eyes and Ears (1966)
Amazing Stroopwafels - Oude Maasweg: The Amazing Stroopwafels - Mooi Weer (1981)
America - A Horse With No Name: America - America (1971)
Scorpions - Love at First Sting: Scorpions - Love at First Sting (1984)
The Clash - London Calling: The Clash - London Calling (1979) (herbeluisteren)
- Hiphopalbums die ik goed vind, ontdekken (moet er toch zeker 5 kunnen vinden
).
- Minimaal 12 5,0*-albums (her)ontdekken.
Discografieën niet echt gelukt. Alleen Með Suð Í Eyrum Við Spilum Endalaust beluisterd. Wel die twee platen van Explosions in the Sky beluisterd. Om maar gelijk even te brainstormen (zal in de loop van de avond meer dingen neerzetten):
Discography van ... voltooien:
- Supertramp (nog 5 albums)
- Pink Floyd (Ummagumma, Relics en More)
- Sigur Rós (Von, Hvarf / Heim en Með Suð Í Eyrum Við Spilum Endalaust
- Explosions in the Sky (All of a Sudden I Miss Everyone en How Strange, How Innocence)
- Top 50 helemaal beluisterd hebben (en liefst ook bestemd), momenteel nog 16.
- Top 100 terugbrengen naar nog 15 te beluisteren. 51-100 bevat 26 onbestemd.
- Albums van mijn top 100 aller tijden beluisteren, het betreft:
Metallica - One: Metallica - ...And Justice for All (1988)
The Mamas & the Papas - California Dreamin': The Mamas & The Papas - If You Can Believe Your Eyes and Ears (1966)
Amazing Stroopwafels - Oude Maasweg: The Amazing Stroopwafels - Mooi Weer (1981)
America - A Horse With No Name: America - America (1971)
Scorpions - Love at First Sting: Scorpions - Love at First Sting (1984)
The Clash - London Calling: The Clash - London Calling (1979) (herbeluisteren)
- Hiphopalbums die ik goed vind, ontdekken (moet er toch zeker 5 kunnen vinden
).- Minimaal 12 5,0*-albums (her)ontdekken.

Nog 13 van de Top 50, maar dat kan ook door toevallige wisselingen komen. Momenteel moet ik er nog 17 51-100 bestemmen, dus dat is wel aardig gelukt, denk ik.
Van de hierboven genoemde albums heb ik alleen London Calling één keer beluisterd.
Hiphopalbums heb ik wel ontdekt. The Roots was de beste ontdekking (waarbij How I Got Over tot nu toe zelfs mijn favoriete hiphopplaat geworden is).
Ik heb in 2012 slechts 3 keer verhoogd naar een 5,0* (debuut van Dire Straits en Thriller en Bad van Michael Jackson). Allemaal herontdekkingen van een 4,5* naar 5,0*. Daarentegen maar één album verlaagd van 5,0* naar 4,5* (Live at Wembley van Queen). 12 was ook wel een bizar hoog getal, iedere maand een 5,0*-album?

Als ik kijk naar 4,5*:
Airbag - All Rights Removed
Crowded House - Woodface (van 4,0*)
Depeche Mode - Music for the Masses (van 4,0*)
Keane - Under the Iron Sea
Porcupine Tree - Deadwing (van 4,0*)
The Simon and Garfunkel Collection
The Byrds - The Notorious Byrd Brothers (van 4,0*)
The Waterboys - This is the Sea
edit: Ik zie dat ik Parsley, Sage, Rosemary and Thyme vergeten ben te verhogen naar 4,5*.
Wat dat betreft kan ik met die 12x 5,0*(&4,5*)-norm aardig tevreden zijn.
herman schreef:
Wat MusicMeter specifiek betreft:
* Mijn Pitchfork Top 200 of the 60s afronden
* De hele Radio 2 Top 2000 besproken hebben voordat de Sint weer in het land is
* Een Top 500 of 1000 van de 00s opstarten
Ik zie hier toch al wat dingen die niet bepaald gelukt zijn. Wat MusicMeter specifiek betreft:

0
geplaatst: 15 december 2012, 00:23 uur
aERodynamIC schreef:
-Cd's kopen is niet veel minder geworden. Ook niet meer en dat is al heel wat
-De discografie van Marc Almond moest wel volledig blijven dus toch een cd gekocht met een vrij slechte geluidsopname van een Marc and the Mambas optreden. Uniek en maar kort verkrijgbaar dus tja..... het moest toch compleet blijven
-Ik ben nogal lui blijkt want tegenvallende downloads snel weggooien heb ik wel gedaan maar niet voldoende en nu zie ik er tegenop om daar weer eens voor te gaan zitten
-Langer stilstaan bij albums is niet gelukt wat ik ook al verwacht had
-MuMe op een lager pitje: aanwezigheid op forum is niet groter geworden maar ook niet minder. Het schrijven van stukken... wat zal ik eens zeggen..... ik ga nu snel onttroond worden qua meningen door james_cameron zie ik

0
geplaatst: 15 december 2012, 00:24 uur
aERodynamIC schreef:
Het schrijven van stukken... wat zal ik eens zeggen..... ik ga nu snel onttroond worden qua meningen door james_cameron zie ik
Qua tekens denk ik dat jij hem wel voor blijft. Maar nipt, hoor! Het schrijven van stukken... wat zal ik eens zeggen..... ik ga nu snel onttroond worden qua meningen door james_cameron zie ik

0
geplaatst: 15 december 2012, 00:25 uur
Hij is gewoon minder lang van stof: voor sommigen een verademing denk ik zo 

0
geplaatst: 15 december 2012, 00:26 uur
Sandokan-veld schreef:
- De muziek van George Clinton beter leren kennen.
- Eindelijk eens stemmen op alle albums die ik fysiek thuis heb maar waar ik me nooit voldoende in heb verdiept.
- Alle nummers bespreken van Reijersens ranglijst
- Alle nummers bespreken van De Mumeladder 2011
- Desondanks niet zo veel tijd investeren in Musicmeter dat het ten koste gaat van prioriteiten in het verdere leven
- De muziek van George Clinton beter leren kennen.
- Eindelijk eens stemmen op alle albums die ik fysiek thuis heb maar waar ik me nooit voldoende in heb verdiept.
- Alle nummers bespreken van Reijersens ranglijst
- Alle nummers bespreken van De Mumeladder 2011
- Desondanks niet zo veel tijd investeren in Musicmeter dat het ten koste gaat van prioriteiten in het verdere leven
Ik ben compleet de mist in gegaan op alle punten behalve de laatste. Maar no regrets, behalve misschien dat ik verder had willen komen met de soul-ranglijst (Sorry Daniel!).
0
Stijn_Slayer
geplaatst: 15 december 2012, 10:41 uur
Stijn_Slayer schreef:
Het grootste voornemen is om nieuwe dingen te ontdekken. Ik heb het gevoel dat ik 't meeste dat ertoe doet in mijn favoriete periode (1967-1972) inmiddels wel ken.
Het grootste voornemen is om nieuwe dingen te ontdekken. Ik heb het gevoel dat ik 't meeste dat ertoe doet in mijn favoriete periode (1967-1972) inmiddels wel ken.
Is wel redelijk gelukt.
Albums uit de canon die ik nog niet ken wil ik denk ik ook leren kennen (ook al waardeer ik ze misschien niet).
Niet eens meer aan gedacht.
Wat meer wereldmuziek ontdekken. Moet nog even bedenken welk(e) richting/land (dit jaar heb ik wat Cubaanse muziek ontdekt).
Is een beetje blijven hangen bij Fela Kuti en Compay Segundo.
Slayer nog een keer live zien.
Check.
nog negen cd's te gaan en dan heb ik alles van Neil Young. Vijf ervan vind ik ronduit kut (daarom heb ik ze nog niet), maar het is toch wel leuk om de boel compleet te maken.
Wel een aantal gekocht, het einde is in zicht.
0
geplaatst: 15 december 2012, 11:50 uur
bennerd schreef:
Minder dwangmatig nieuwe platen beluisteren.
Minder dwangmatig nieuwe platen beluisteren.
Is gelukt.
Ook minder platen beluisteren.
'Minder platen van 2012 ivm platen van 2011': gelukt. 'Minder platen algemeen': niet gelukt. Ben vooral meer het verleden in gedoken, deed ook eens deugd. Er is namelijk nog zo veel moois te ontdekken.
Nu ken ik veel platen uit 2011, maar ik ken ze maar half.
Als ik 2011 vervang door 2012 klopt de zin niet meer, dus daar ben ik tevreden om.
Ben wel van plan om in 2013 weer meer de obscuurdere dingen op te zoeken en er weer wat meer mixtapes door te knallen. Maar als ik geen zin heb in een plaat, ga ik die ook niet dwangmatig beluisteren. En ik wil ook weer wat meer het verleden induiken, plus wat meer de experimentele tour op gaan. Op muziekvlak, that is.
0
geplaatst: 15 december 2012, 12:39 uur
jassn schreef:
- Meer albums beluisteren van voor 2011
- song van het jaar competitie blijven volgen
- super tip-topper blijven volgen
- mumeladder volgen (wat er denk ik voor gaat zorgen dat ik meer albums ga beluisteren van vroeger)
- Meer albums beluisteren van voor 2011
- song van het jaar competitie blijven volgen
- super tip-topper blijven volgen
- mumeladder volgen (wat er denk ik voor gaat zorgen dat ik meer albums ga beluisteren van vroeger)
- check
- check
- niet check
- 1/6 check
0
geplaatst: 15 december 2012, 13:11 uur
Er is nog 1/24e 2012 te gaan, maar soit:
Ik heb er 13 van de 52 beluisterd zo te zien. Ik zal er later dit jaar 13 bijvoegen (ik heb ook nog een mapje 'tips van users' met interessante albums) en dan beginnen we volgend jaar weer opnieuw.
Niet van gekomen. Volgend jaar dan maar.
Het is Giant Steps geworden. Heb hem 2,5 gegeven. Degene die ik wel eens irl tegenkom en het album wil hebben, moet maar een seintje geven, anders staat 'ie maar te verstoffen in de kast.
Check. Door het illustere topic van AOVV en Masimo heb ik ook Black Tie White Noise beluisterd, dus heb in ieder geval alle reguliere soloplaten van Bowie t/m Earthling nu gehoord. Volgend jaar eens verder kijken.
Geluisterd en mooi bevonden! Verder toch vooral veel naar zijn 2e en 3e album geluisterd.
Check. Wat mindere plaat, dat dan weer wel.
Niet echt mee bezig geweest. Ik moet eens een shopping spree gaan doen volgend jaar.
Ik heb gemerkt dat ik bij deze artiesten liever de discografie in beetje leer kennen. Liever 20 keer Evol draaien dan 20 albums 1 keer.
Me wel eens een paar avonden vermaakt zijn vroege ep's. Geen idee wat de jaartallen precies zijn.
I Can Hear The Heart Beating as One van Yo La Tengo is een van mijn meest gedraaide platen dit jaar en ook Wilco is regelmatig langsgekomen. Maar beide artietsen hebben een te omvangrijk oeuvre om in een jaar te leren kennen.
Zoals Chevy al aanstipte is dit niet helemaal gelukt.
De top 2000 was ik na een plaatje of 300 wel zat eigenlijk. Die 00s top zoveel ben ik wel mee bezig geweest, maar dat is een project wat helemaal stil ligt. Die Top 2000 van de 60s zou nog af kunnen komen dit jaar als ik de vaart erin zet. Ben wel op 3/4e bijna.
herman schreef:
Wat albums betreft:
* Een flinke hap nemen uit mijn lijstje 52 albums die ik in 2012 eindelijk eens 'moet' beluisteren...
Wat albums betreft:
* Een flinke hap nemen uit mijn lijstje 52 albums die ik in 2012 eindelijk eens 'moet' beluisteren...
Ik heb er 13 van de 52 beluisterd zo te zien. Ik zal er later dit jaar 13 bijvoegen (ik heb ook nog een mapje 'tips van users' met interessante albums) en dan beginnen we volgend jaar weer opnieuw.
* De bovenste twee mij onbekende albums uit de top 250 beluisteren, momenteel zijn dat The National's The Boxer en Opgezwolle's Eigen Wereld.
Niet van gekomen. Volgend jaar dan maar.
* Een album uit 1960 beluisteren (het enige jaar na 1953 waaruit ik geen enkel album ken). Het zal wel Coltrane's Giant Steps worden, aangezien ik die origineel in bezit heb.
Het is Giant Steps geworden. Heb hem 2,5 gegeven. Degene die ik wel eens irl tegenkom en het album wil hebben, moet maar een seintje geven, anders staat 'ie maar te verstoffen in de kast.
Wat artiesten betreft:
* David Bowie: Tonight beter leren kennen en Never Let Me Down ueberhaupt eens beluisteren, zodat ik al Bowie's albums van begin t/m zijn Tin Mchine periode heb/ken.
* David Bowie: Tonight beter leren kennen en Never Let Me Down ueberhaupt eens beluisteren, zodat ik al Bowie's albums van begin t/m zijn Tin Mchine periode heb/ken.
Check. Door het illustere topic van AOVV en Masimo heb ik ook Black Tie White Noise beluisterd, dus heb in ieder geval alle reguliere soloplaten van Bowie t/m Earthling nu gehoord. Volgend jaar eens verder kijken.
* Bob Dylan: Planet Waves goed beluisteren, zodat ik al zijn albums t/m Desire ken. Me verder verdiepen in zijn jaren '60 periode (live-albums, bootleg series, etc.)
Geluisterd en mooi bevonden! Verder toch vooral veel naar zijn 2e en 3e album geluisterd.
* Rolling Stones: Between The Buttons leren kennen, zodat ik de aaneengesloten periode '66-'74 helemaal ken.
Check. Wat mindere plaat, dat dan weer wel.
* Bjork, dEUS: hun jaren '90 oeuvre compleet krijgen (singles met name)
Niet echt mee bezig geweest. Ik moet eens een shopping spree gaan doen volgend jaar.
* Can, Sonic Youth: het hele album-oeuvre eens doorluisteren
Ik heb gemerkt dat ik bij deze artiesten liever de discografie in beetje leer kennen. Liever 20 keer Evol draaien dan 20 albums 1 keer.
* Aphex Twin: zijn releases van begin tot en met 1995 beluisteren, voor zover ik die nog niet ken
Me wel eens een paar avonden vermaakt zijn vroege ep's. Geen idee wat de jaartallen precies zijn.
* Me verdiepen in sommige artiesten van de line-up van Primavera, in het bijzonder Yo La Tengo en Wilco
I Can Hear The Heart Beating as One van Yo La Tengo is een van mijn meest gedraaide platen dit jaar en ook Wilco is regelmatig langsgekomen. Maar beide artietsen hebben een te omvangrijk oeuvre om in een jaar te leren kennen.
Wat MusicMeter specifiek betreft:
* Weer eens wat recensies schrijven
* Weer eens wat recensies schrijven
Zoals Chevy al aanstipte is dit niet helemaal gelukt.
De top 2000 was ik na een plaatje of 300 wel zat eigenlijk. Die 00s top zoveel ben ik wel mee bezig geweest, maar dat is een project wat helemaal stil ligt. Die Top 2000 van de 60s zou nog af kunnen komen dit jaar als ik de vaart erin zet. Ben wel op 3/4e bijna.
0
geplaatst: 15 december 2012, 13:31 uur
Stijn_Slayer schreef:
I.v.m. = in verband met
(quote)
I.v.m. = in verband met
In het ABN niet.
*Algemeen Benachtig Nederlands.
0
Stijn_Slayer
geplaatst: 15 december 2012, 13:50 uur
Wat Herman zegt over Can heb ik ook. Ik heb nu Tago Mago, Ege Bamyasi en Future Days. Monster Movies en Soundtracks ken ik ook. Ik ontdek eigenlijk nog steeds nieuwe dingen in m.n. die fenomenale eerste drie, dus ik heb er ook niet zo'n haast mee.
Wel opmerkelijk dat je Giant Steps maar 2,5* geeft. Niet de meest uitdagende plaat, maar wel echt vakmanschap. Houd je meer van gewaagdere jazz?
Wel opmerkelijk dat je Giant Steps maar 2,5* geeft. Niet de meest uitdagende plaat, maar wel echt vakmanschap. Houd je meer van gewaagdere jazz?
0
geplaatst: 15 december 2012, 14:13 uur
Dat is wel een aardig pakket Can inderdaad. Ik heb ook nog wat albums van daarna (en sowieso alles digitaal), maar ik blijf toch op die platen teruggrijpen. Verder is er dit jaar ook nog een box van ze verschenen, waar ik wel e.e.a. van beluisterd heb (de nummers uit de periode t/m Future Days zeg maar). Die is ook nog erg de moeite.
Wat Giant Steps betreft: ik ben sowieso niet echt een liefhebber van de meeste jazz, heb ik gemerkt. Vind het soms wel leuk een jazzplaat te beluisteren, maar eigenlijk heb ik aan een paar albums in die hoek (Kind of Blue, Jazz Pa Svenska, Bitches Brew, Black Saint and the Sinner Lady, Mingus Mingus Mingus Mingus Mingus, Mingus Ah Um, My Favourite Things, Money Jungle) wel genoeg.
Wat Giant Steps betreft: ik ben sowieso niet echt een liefhebber van de meeste jazz, heb ik gemerkt. Vind het soms wel leuk een jazzplaat te beluisteren, maar eigenlijk heb ik aan een paar albums in die hoek (Kind of Blue, Jazz Pa Svenska, Bitches Brew, Black Saint and the Sinner Lady, Mingus Mingus Mingus Mingus Mingus, Mingus Ah Um, My Favourite Things, Money Jungle) wel genoeg.
0
geplaatst: 15 december 2012, 14:25 uur
IllumSphere schreef:
Mijn voornemens voor 2012 zijn het volgende :
Eindelijk mijn Top10 maken.
Mijn voornemens voor 2012 zijn het volgende :
Eindelijk mijn Top10 maken.
Check, maar begin 2013 gaat het weer op de schop.
-Lijstjes bijhouden om op het eind eindelijk mee te kunnen doen aan de toplijstjes.
Ik moet nog enkele platen beluisteren om te weten of ze in mijn toplijst mogen, maar ik denk wel dat ik dit ook zal nakomen.
Mezelf verbreden in meer verschillende artiesten.
Check.
Eens een wat ouder album recenseren (de eer gaat dan waarschijnlijk naar Unknown Pleasures van Joy Division, dat album moet gewoon in mijn top10 staan).
Gedeeltelijk gelukt. Ik heb wel (of een poging tot) recensies geschreven over diverse oudere platen, maar niet over die plaat. Ook ben ik niet zo tevreden over mijn recensies.
En wat meer albums beluisteren.
Dat heb ik zeker gedaan. Het was zelfs een overkill.
* denotes required fields.