Overig / Apparatuur / Discman of Mp3speler of.....
zoeken in:
0
geplaatst: 4 januari 2005, 17:49 uur
voor de bezitters van de NW -HD1 sony walkman
http://esupport.sony.com
er komt een firmware upgrade om mp3's te kunnen afspelen zonder omzetting naar atrac
http://esupport.sony.com
er komt een firmware upgrade om mp3's te kunnen afspelen zonder omzetting naar atrac

0
geplaatst: 11 januari 2005, 16:29 uur
De NetMD die ik net iets meer dan een jaar geleden heb gekocht (inderdaad garantie is over, jee!) heeft sinds kort kuren. Of het programma waarmee ik muziek op een schijfje zet loopt vast, óf als ie niet vastloopt krijg ik allemaal gekraak tijdens opnemen; niet echt fijn tijdens aflsuiteren. Andere usb-kabel/andere PC/herinstallatie heeft niet geholpen
En sony reageerde ook niet op mijn mailtje met daarin het probleem beschreven.... erg fijn. Reparatie zal ook wel een godsvermogen kosten, waardoor ik binnekort waarschijnlijk zo'n prettig bedrag neer kan leggen voor iets nieuws.
Ja, het leven van een muziek-liefhebber gaan niet altijd over rozen.
En sony reageerde ook niet op mijn mailtje met daarin het probleem beschreven.... erg fijn. Reparatie zal ook wel een godsvermogen kosten, waardoor ik binnekort waarschijnlijk zo'n prettig bedrag neer kan leggen voor iets nieuws. Ja, het leven van een muziek-liefhebber gaan niet altijd over rozen.
0
geplaatst: 11 januari 2005, 21:09 uur
misschien het beschreven xp security update probleem? Sonic stage 2.1
0
geplaatst: 11 januari 2005, 22:53 uur
Oh ik was niet eens van op de hoogte dat dat er was.... ik zal eens kijken. Bedankt in ieder geval.
0
geplaatst: 14 januari 2005, 16:42 uur
FeZ schreef:
Oh ik was niet eens van op de hoogte dat dat er was.... ik zal eens kijken. Bedankt in ieder geval.
(quote)
Helaas, het werkt niet.
0
geplaatst: 17 januari 2006, 02:25 uur
Het wordt hoe langer hoe moeilijk discmans te kopen, zo lijkt het wel. Via de sites van Mediamarkt en Dixons kon ik er in elk geval geen vinden.
Heb eigenlijk hard een nieuwe nodig, want het lijkt er op dat mijn beide spelertjes zijn overleden.
Een mp3-speler is geen optie voor mij, van het geld dat die dingen kosten ga ik liever op vakantie. 
Heb eigenlijk hard een nieuwe nodig, want het lijkt er op dat mijn beide spelertjes zijn overleden.
Een mp3-speler is geen optie voor mij, van het geld dat die dingen kosten ga ik liever op vakantie. 
0
geplaatst: 17 januari 2006, 02:37 uur
Als je een Ipod neemt ja. Maar als je een mp3-speler koopt met 512 MB van een ander merk dan is het niet zo gek duur. Ik heb zelf een Creative Labs van 1 Gigabyte en die was 100 euro bij de Mediamarkt. Ik weet niet of je dat al te duur vindt? 
Ik vind het zelf superhandig, want je kan je cd's rippen en op je mp3-speler luisteren. Die discman zat mij altijd dwars, past niet in je zakken, slaat over, etcetera...

Ik vind het zelf superhandig, want je kan je cd's rippen en op je mp3-speler luisteren. Die discman zat mij altijd dwars, past niet in je zakken, slaat over, etcetera...
0
geplaatst: 17 januari 2006, 03:25 uur
Mijn discman heeft het 6 jaar prima gedaan. Ik heb meestal maar 1 Cd mee, degene die in mijn discman zit. Maar als ik langer weg ben (lange treinreis ofzo) vind ik het wel een mooi ritueel om vantevoren te bedenken welke muziek ik zoal wil luisteren. En ik vind het teveel gedoe CD's te rippen. Ik heb ook wel een mp3speler waar 128mb op kan (2 korte albums), maar ik vond dat toch niet zo'n succes. 
Ik vind 100 euro op zich niet veel voor zo'n apparaat, maar ik koop liever een goede discman voor de helft (mijn huidige was iets van 250 gulden en het lijkt me dat die dingen wel een stuk goedkoper zijn geworden).
Het is ook meer dat ik aan het sparen ben voor zaken die hoger op mijn verlanglijstje staan.

Ik vind 100 euro op zich niet veel voor zo'n apparaat, maar ik koop liever een goede discman voor de helft (mijn huidige was iets van 250 gulden en het lijkt me dat die dingen wel een stuk goedkoper zijn geworden).
Het is ook meer dat ik aan het sparen ben voor zaken die hoger op mijn verlanglijstje staan.
0
geplaatst: 17 januari 2006, 07:43 uur
herman schreef:

Als je op die vakantie dan niet een hele tas cd's wil meenemen is een MP3-speler toch wel de moeite. Ik heb zelf een Sony met 20GB geheugencapaciteit. Met Atrac (zit er allemaal bij) passen daar 900 (!) cd's op. Voor 200 euro was ik klaar. En gewoon bij Radio Correct. Das serieus geen geld voor t ding.
0
geplaatst: 17 januari 2006, 08:19 uur
Ik heb zelf voor 250 euro een 20G-iPod gekocht en ik moet zeggen, het bevalt prima. Heb hiervoor 2 HD-players gehad die het allebei opgaven door software-problemen
. Twee keer 4 weken moeten wachten omdat ze keken of ze hem nog konden repareren, maar wel beide keren mijn geld teruggekregen, en uiteindelijk toch maar besloten een iPod aan te schaffen. Vind het uploaden van songs naar je iPod niet al te handig, omdat dit via iTunes moet, maar verder gebruik ik heb minimaal 2-3 uur per dag, en op dagen dat ik in de trein zit nog veel meer. Dik de moeite voor mij dus 
. Twee keer 4 weken moeten wachten omdat ze keken of ze hem nog konden repareren, maar wel beide keren mijn geld teruggekregen, en uiteindelijk toch maar besloten een iPod aan te schaffen. Vind het uploaden van songs naar je iPod niet al te handig, omdat dit via iTunes moet, maar verder gebruik ik heb minimaal 2-3 uur per dag, en op dagen dat ik in de trein zit nog veel meer. Dik de moeite voor mij dus 
0
geplaatst: 17 januari 2006, 14:38 uur
VanDeGriend schreef:
Als je op die vakantie dan niet een hele tas cd's wil meenemen is een MP3-speler toch wel de moeite. Ik heb zelf een Sony met 20GB geheugencapaciteit. Met Atrac (zit er allemaal bij) passen daar 900 (!) cd's op. Voor 200 euro was ik klaar. En gewoon bij Radio Correct. Das serieus geen geld voor t ding.
(quote)
Wat is Atrac?
Ik heb trouwens CD-mappen waar een hoop in kan, trouwens. Scheelt ook erg veel ruimte.
0
geplaatst: 17 januari 2006, 15:07 uur
herman schreef:
Wat is Atrac?
Ik heb trouwens CD-mappen waar een hoop in kan, trouwens. Scheelt ook erg veel ruimte.
(quote)
Wat is Atrac?
Een compressiemethode van Sony. Maakt muziekbestanden nog kleiner dan MP3 zonder kwaliteitsverlies. Speelt overigens wel MP3 af ook.Dus nog meer muziek op je schijf. T ding is net zo groot/klein als een creditcard. En je cd's beschadigen ook een stuk minder zo. Ik zou echt niet meer aan een discman cd speler beginnen
0
geplaatst: 17 januari 2006, 15:14 uur
Ok. Klinkt wel goed, maar ik vind 200 euro wel een hoop geld. Dat is een week vakantie voor mij. 

0
SelmaDuim
geplaatst: 17 januari 2006, 15:21 uur
In zijn eentje op de fiets, met zijn iglo-tentje, in het na-seizoen, in een dorpje in overijsel, waar hij zelf kookt op 1 pitje onder een stuk zeil omdat het rotweer is, waarschijnlijk? Moet lukken met 200 Euro lijkt mij, maar of het ook leuk is... 

0
geplaatst: 17 januari 2006, 15:58 uur
Ik ben wel 's voor 800 gulden 3 weken naar Moskou geweest. All-in.

Maar goed, ik denk dat ik deze zomer een vriendin op ga zoeken in London, dan een vriend in Oxford en dan een vriendin in Aberdeen. Ben ik een paar weken onder de pannen en ik denk niet dat het me heel veel gaat kosten, al is 200 per week misschien een beetje krap.
Maar ik ben inderdaad ook wel 's op de fiets naar Engeland geweest met een tent achterop.

En andere vrienden doen ook een paar keer per jaar een liftwedstrijd (vorige zomer naar Barcelona) en dat kost natuurlijk al helemaal geen drol.

(misschien moeten deze posts over naar het 'vakantie'-topic ofzo)
0
geplaatst: 17 januari 2006, 16:31 uur
SelmaDuim schreef:
In zijn eentje op de fiets, met zijn iglo-tentje, in het na-seizoen, in een dorpje in overijsel, waar hij zelf kookt op 1 pitje onder een stuk zeil omdat het rotweer is, waarschijnlijk? Moet lukken met 200 Euro lijkt mij, maar of het ook leuk is...

LOL

0
geplaatst: 18 januari 2006, 14:50 uur
Discman of Mp3speler of.....mp3cdspeler! Dat heb ik. Goedkoop, en gewoon een paar CD's meenemen waar ik wel zin in denk te hebben als ik langer van huis blijf. Ik ben niet bezig met dat compacte. Draag ook gewoon een echte koptelefoon, vind het nog lekker zitten ook (is dan ook een comfortabel model).
0
geplaatst: 18 januari 2006, 15:07 uur
Ik heb ook een mp3cdspeler gehad. Wat een ontzettend kutapparaat zeg. Het duurde een eeuw voordat de cd eindelijk werd gelezen, bovendien is het nog steeds een groot ding. Dan slaan die dingen vaak nog over ook en moet je nog steeds cd's branden om ze te kunnen beluisteren. Kortom: het is volkomen gedateerd.
0
geplaatst: 18 januari 2006, 16:42 uur
Ik had ook een mp3cdspeler. Het ding was na een jaar of 5 helemaal af! Toen had ik van de sint een mp3speler gekregen. Ik moet zeggen dat dat wel erg handig is. Geen gesleep met cd's en een grote discman. Nadeel van mijn mp3 speler is dat er maar 256 mb op kan. Nadeel aan mijn discman was dat ik steeds cd's moest branden. (waar ik simpelweg te lui voor ben)
0
geplaatst: 18 januari 2006, 17:45 uur
Precies, daar doe ik het nog wel voor
Alleen mij te duur. Dan ben ik liever wat ''ambachtelijker'' bezig.
Zo irritant vind ik CD's wisselen trouwens niet, het geeft zelfs een goede buffer waardoor de wisseling in je hoofd ook beter optreedt. Heb haast altijd sowieso wel een tas bij me als ik meer CD's kan gebruiken verder.
Alleen mij te duur. Dan ben ik liever wat ''ambachtelijker'' bezig. Zo irritant vind ik CD's wisselen trouwens niet, het geeft zelfs een goede buffer waardoor de wisseling in je hoofd ook beter optreedt. Heb haast altijd sowieso wel een tas bij me als ik meer CD's kan gebruiken verder.
0
geplaatst: 18 januari 2006, 19:03 uur
VanDeGriend schreef:
heb je ook wel nodig met een beetje verzameling he... 
(quote)
heb je ook wel nodig met een beetje verzameling he... 
Precies!
Ik vond een discman gewoon lastig (met het wisselen en ook op vakantie: welke neem je mee in het beperkte mapje).
Nu heb ik een heel groot deel van mijn verzameling altijd bij me.
Wel één nadeel: het is soms zo scrollen

0
geplaatst: 18 januari 2006, 19:05 uur
Ik nam altijd 5 mapjes mee ofzo en dan nog lag die ene cd die je wilde draaien thuis. Ik vind t de mooiste muziekuitvinding sinds de cd-speler. Gewoon ook je hele verzameling bij je hebben. Heerlijk
Krijg er idd wel een scrollduim van
Krijg er idd wel een scrollduim van
0
geplaatst: 18 januari 2006, 19:13 uur
Dat had ik ook altijd. Ik had altijd 10 cd's bij me... en dan wilde ik bv. persé Franz Ferdinand horen, die natuurlijk thuis lag. Weer thuisgekomen Queen er uit, FF erin... En dan heb ik de volgende dag geen zin meer om naar FF te luisteren en wilde ik Queen.
* denotes required fields.