menu

Overig / Apparatuur / Cdspeler

zoeken in:
Leptop schreef:
Ik heb zelf nu ook een streamer en qua muziek is het wel een snoepwinkeltje zeg....

En welke streamer is dat?

Naim NACN272 (annex voorversterker en dac). Maar vooral de combi met Tidal is een feest.
Lig al de hele avond met de hoofdtelefoon muziek te luisteren.

Mjuman schreef:
(quote)

In mijn werkkamer heb ik een cd-speler gehad van Philips waarin een 'dvd'-loopwerk zat; die kon bepaalde cd's (langere speeltijden) niet lezen. Mijn hifi-leverancier vertelde me dat ze thans max. 1 cd-speler per maand verkopen, en dat topmerken zoals Moon en Meridian wél specifieke loopwerken op voorraad houden. Ik had een Primare - was een topmerk - maar ook daar wordt het loopwerk vervangen door iets generieks.
)

De Pioneer PD-30 heeft ook een cd loopwerk ( ipv dvd) en is online te verkrijgen voor iets meer dan 200 euro. (Adviesprijs 300) Dat is minder dan een jaar abonnement Qobuz.
Dan is al jaren de Onkyo 7030 het gesprek van de dag vanwege de on board DAC (<200 euro inmiddels) Dat de hifi dealer ze niet verkocht krijgt ligt waarschijnlijk aan de doelgroep die niet op een honderdtje meer of minder hoeven te kijken. Bol heeft er toch 43 reacties op en Amazon bijna 1100. Deze spelers staan natuurlijk niet in verhouding tot de genoemde streamers alhier maar er worden nog wel spelers verkocht.

gigage schreef:
Pioneer PD-30 [...] Onkyo 7030

Dat zijn samen met de Yamaha CD-S300 de cd-spelers die je in zowat elke elektrozaak ziet staan voor ongeveer dezelfde prijs. Van de Onkyo las ik dat mensen er bij aankoop wel tevreden over zijn maar dat er veel kans is dat de speler kort na de garantieperiode de geest geeft.

gigage schreef:
(quote)

De Pioneer PD-30 heeft ook een cd loopwerk ( ipv dvd) en is online te verkrijgen voor iets meer dan 200 euro. (Adviesprijs 300) Dat is minder dan een jaar abonnement Qobuz.
Dan is al jaren de Onkyo 7030 het gesprek van de dag vanwege de on board DAC (<200 euro inmiddels) Dat de hifi dealer ze niet verkocht krijgt ligt waarschijnlijk aan de doelgroep die niet op een honderdtje meer of minder hoeven te kijken. Bol heeft er toch 43 reacties op en Amazon bijna 1100. Deze spelers staan natuurlijk niet in verhouding tot de genoemde streamers alhier maar er worden nog wel spelers verkocht.

Op dit moment draai ik cd's in een dvd/multiplayer (dvd, cd, sacd) van Marantz, middenklasser van ca 8 jaar oud. Die stond al ca 3 jaar ongebruikt - dvd's worden zeer zelden nog gedraaid. Zou die de geest geven, dan komt een evt vervanger in aanmerking, al zouden de genoemde types wel zorgen voor enige 'onbalans' - no offence intended.

Rippen van de cd's naar de NAS zou veel eenvoudiger (moeten) zijn en daar knelt de schoen.Eigenlijk hoort deze reactie ook hier thuis Streaming - hoe doe je het en wat heb je nodig omdat het gaat om bijkomstigheden bij het rippen naar een NAS.

Klassiek is, zoals ook hier een bekend struikelblok vanwege de hoeveelheid "assen" - componist, werk, uitvoerenden en evt solist.

Andere heikele punten zijn: mix-cd's (Fabric, DJ Kicks, Balance etc), cd's in boxjes (best Original albums bijv) en cd's met meerdere bijzondere features (bijv Madonna: 1 cd wordt dan door de rip-tool behandeld als een aantal separate entiteiten of blokjes obv features/bijdragen: dan kan een spec.ed. 2 cd uiteenvallen in 5 separate blokjes.

Zoiets vergt veel fikswerk van metadata in een speciaal beheerprogramma.

Die 7030 bestaat al vele jaren, daar zou dan veel berichten over moeten zijn mocht deze na 1 jaar defect zijn. Er zijn er veel van verkocht, dus je leest er wel over, maar ik weet niet of dat het procentueel meer uitval heeft dan de andere merken. Ik vond het wel grappig dat er nog zo'n ophef was (gebruikers, niet de pers) over een cd speler in deze tijd.

Ik had een CD speler voor aan de muur waar je CD bovenin een gleuf stopte en die dan erin gleed. Na een tijdje haperingen en op laatst slikte die de CD in.

Weet iemand zoiets met een goede kamer geluidskwaliteit, koptelefoonaansluiting en waarbij je CD niet via gleuf/solide in gaat?

gigage schreef:
Die 7030 bestaat al vele jaren, daar zou dan veel berichten over moeten zijn mocht deze na 1 jaar defect zijn. Er zijn er veel van verkocht, dus je leest er wel over, maar ik weet niet of dat het procentueel meer uitval heeft dan de andere merken.

De meeste kopers plaatsen enkel kort na aankoop een reactie. Op Amazon 11% reviews van 1 ster (tegenover 3% bij de Yamaha) is toch veel.

Dat verschil is wel groot ja, inderdaad.

Wrathchild1 schreef:
Ik had een CD speler voor aan de muur waar je CD bovenin een gleuf stopte en die dan erin gleed. Na een tijdje haperingen en op laatst slikte die de CD in.

Weet iemand zoiets met een goede kamer geluidskwaliteit, koptelefoonaansluiting en waarbij je CD niet via gleuf/solide in gaat?

De enige hangende cd speler die ik ken is de beocenter van b&o. Werkt met een schuifdeurtje.
Heeft wel aparte bekabeling (Ik meen din) omdat die normaliter horen bij een set actieve speakers van hetzelfde merk. Zie marktplaats

gigage schreef:
(quote)

De enige hangende cd speler die ik ken is de beocenter van b&o. Werkt met een schuifdeurtje.
Heeft wel aparte bekabeling (Ik meen din) omdat die normaliter horen bij een set actieve speakers van hetzelfde merk. Zie marktplaats
Ok , dank je voor de tip !

Gast
geplaatst: vandaag om 17:08 uur

geplaatst: vandaag om 17:08 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.