Genres / Soul, Funk en R&B / Wat is er aan de hand met de R&B?
zoeken in:
0
geplaatst: 20 oktober 2006, 16:08 uur
monarc schreef:
kom jij dan met iest nieuws.. alleen lullen.. maar zelf kunnen mensen niets! we moeten eens dankbaar zijn, dat ze nog de studio in duiken om nieuwe albums te maken, weet je hoeveel het kost??
John Legend is idd één van de beste r&b acts, daarnaast heb je ook Alicia Keys,India Arie,Robin Thicke,Mary J Blige & Beyonce. dus hij is nie de enige
iedereen zegt dat r&b verdwenen is en commerciele troep is.. ik bedoel van, als je het nie wilt horen, doe je oren dicht! want..Er is helemala niets aan de hand!.. alleen evolutie! r&b is nu meer een fusie van soulbeat & hip hop beats met een klein beetje funk (horns).
ik ben ook meer van de echte soul, en dat komt langs weet terug
(quote)
kom jij dan met iest nieuws.. alleen lullen.. maar zelf kunnen mensen niets! we moeten eens dankbaar zijn, dat ze nog de studio in duiken om nieuwe albums te maken, weet je hoeveel het kost??
John Legend is idd één van de beste r&b acts, daarnaast heb je ook Alicia Keys,India Arie,Robin Thicke,Mary J Blige & Beyonce. dus hij is nie de enige
iedereen zegt dat r&b verdwenen is en commerciele troep is.. ik bedoel van, als je het nie wilt horen, doe je oren dicht! want..Er is helemala niets aan de hand!.. alleen evolutie! r&b is nu meer een fusie van soulbeat & hip hop beats met een klein beetje funk (horns).
ik ben ook meer van de echte soul, en dat komt langs weet terug
We mogen niet kritisch zijn op artiesten, omdat het voor de artiest al zoveel geld kost om een studio te huren, das een goeie!
0
geplaatst: 5 maart 2007, 04:17 uur
Ik denk dat het R&B van tegenwoordig heel eentonig is. Alles klinkt hetzelfde. Van de beats, tot de artiest die geen supergeweldige stem heeft. Neem Cassie, VRESELIJK wat ze live liet zien bij een live optreden. Amerikaanse media hebben haar ook vreselijk afgekraakt.
Maar zij is niet de enige, veel dingen klinken tegenwoordig middelmatig. Denk ook dat het ligt aan de platenmaatschappijen. Hun doel is verkopen, of je nou zingt als Mariah of even 'mooi' als Cassie.
Dan heb je ook nog zoiets dat veel R&B zich tegenwoordig mengt met het zuidelijke crunk muziek.
Wat Usher deed met "Yeah" was anders en leuk, maar nu krijgen steeds meer nummers hetzelfde sound met daarbij ook standaard een rapper die ff een paar zinnen naar buiten gooit.
allemaal zo eentonig
Maar zij is niet de enige, veel dingen klinken tegenwoordig middelmatig. Denk ook dat het ligt aan de platenmaatschappijen. Hun doel is verkopen, of je nou zingt als Mariah of even 'mooi' als Cassie.
Dan heb je ook nog zoiets dat veel R&B zich tegenwoordig mengt met het zuidelijke crunk muziek.
Wat Usher deed met "Yeah" was anders en leuk, maar nu krijgen steeds meer nummers hetzelfde sound met daarbij ook standaard een rapper die ff een paar zinnen naar buiten gooit.
allemaal zo eentonig
0
geplaatst: 5 maart 2007, 23:35 uur
Ik vraag me af of iemand van jullie weet hoe de oorspronkelijke R&B klonk en welke artiesten dit zongen.
0
geplaatst: 6 maart 2007, 19:38 uur
ewalk schreef:
Ik vraag me af of iemand van jullie weet hoe de oorspronkelijke R&B klonk en welke artiesten dit zongen.
Ik vraag me af of iemand van jullie weet hoe de oorspronkelijke R&B klonk en welke artiesten dit zongen.
hiero
0
geplaatst: 18 juni 2007, 21:30 uur
0
geplaatst: 18 juni 2007, 21:33 uur
Prachtig nummer, maar dit zal heden ten dage vallen onder de noemer Soul.
0
geplaatst: 18 juni 2007, 21:40 uur
Ja, weet ik, maar de soul is een uitvloeisel van de rythm en blues uit de vijftiger jaren. Net als de rocksteady van de 60 'er jaren. Ik weet niet of dat de reden is waarom Nash overstappte naar reggae muziek wat hem overigens beter af ging qua succes (I can see clearly now).
ik kom nog wel met iets anders, later.
ik kom nog wel met iets anders, later.
0
geplaatst: 18 juni 2007, 21:42 uur
ewalk schreef:
Ja, weet ik, maar de soul is een uitvloeisel van de rythm en blues uit de vijftiger jaren. Net als de rocksteady van de 60 'er jaren. Ik weet niet of dat de reden is waarom Nash overstappte naar reggae muziek wat hem overigens beter af ging qua succes (I can see clearly now).
ik kom nog wel met iets anders, later.
Ja, weet ik, maar de soul is een uitvloeisel van de rythm en blues uit de vijftiger jaren. Net als de rocksteady van de 60 'er jaren. Ik weet niet of dat de reden is waarom Nash overstappte naar reggae muziek wat hem overigens beter af ging qua succes (I can see clearly now).
ik kom nog wel met iets anders, later.
Ja, Ray Charles is ook gewoon R&B bijvoorbeeld, maar valt nu ook onder de noemer Soul. Eigenlijk ben ik dus geen soul, maar een R&B liefhebber
0
geplaatst: 19 juni 2007, 13:50 uur
Het probleem is dat nu R&B zangeressen gaan zingen op Hip-Hop beats. Dat is echt het grootste probleem...
0
geplaatst: 19 juni 2007, 14:45 uur
Het proble-e-e-e-mmuummm is dat ze teveel willen laten zien hoe goed ze kunnen zi-iiinnnn-nnggg-eeeen-nnn...
0
KSPR
geplaatst: 19 juni 2007, 16:58 uur
waxs schreef:
Het proble-e-e-e-mmuummm is dat ze teveel willen laten zien hoe goed ze kunnen zi-iiinnnn-nnggg-eeeen-nnn...
Het proble-e-e-e-mmuummm is dat ze teveel willen laten zien hoe goed ze kunnen zi-iiinnnn-nnggg-eeeen-nnn...
Zogenaamd
0
geplaatst: 19 juni 2007, 18:00 uur
KSPR schreef:
Zogenaamd
Zogenaamd
Precies, want live gaan ze stuk voor stuk af... als ze uberhaupt al live zingen want over het algemeen wordt het zooitje aan elkaar geplaybackt.
0
geplaatst: 19 juni 2007, 20:06 uur
Daar heb je idd een punt ja.... R&B gaat gewoon steeds minder op soul lijken, en steeds meer op Hip-Hop met zangstemmen, geplaybacked...
0
Raekwon the chef
geplaatst: 19 juni 2007, 21:13 uur
de tegenwoordige R&B (tenminste wat ik op TV zie enzo) dat is echt walgelijke muziek. het klinkt allemaal alsof het in 5 minuten in elkaar geflanst is.
maar gasten als al green, curtis mayfield en keith sweat kan ik dan weer erg waarderen.
ik ben het met MJ eens dat het pure degradatie is
maar gasten als al green, curtis mayfield en keith sweat kan ik dan weer erg waarderen.
ik ben het met MJ eens dat het pure degradatie is
0
geplaatst: 19 juni 2007, 23:02 uur
Ik moet wel zeggen dat er nog steeds goede R&B-artiesten bestaan, maar die zijn nou net (en totaal niet verrassend) niet mainstream bezig
0
Raekwon the chef
geplaatst: 20 juni 2007, 11:45 uur
Reijersen schreef:
Ik moet wel zeggen dat er nog steeds goede R&B-artiesten bestaan, maar die zijn nou net (en totaal niet verrassend) niet mainstream bezig
Ik moet wel zeggen dat er nog steeds goede R&B-artiesten bestaan, maar die zijn nou net (en totaal niet verrassend) niet mainstream bezig
Ja, dat is wel zo, maar bijvoorbeeld John legend interesseert me weinig, héél weinig eigenlijk (maar ja, dat is ook mainstream)
0
geplaatst: 20 juni 2007, 14:38 uur
Raekwon the chef schreef:
Ja, dat is wel zo, maar bijvoorbeeld John legend interesseert me weinig, héél weinig eigenlijk (maar ja, dat is ook mainstream)
(quote)
Ja, dat is wel zo, maar bijvoorbeeld John legend interesseert me weinig, héél weinig eigenlijk (maar ja, dat is ook mainstream)
John Legens is qua muziekstijl totaal niet mainstream. Deze man gaat puur uit van muzikaliteit. En die basis moeten way more R&B zangers ook nemen. John Legend = puur.
0
geplaatst: 20 juni 2007, 14:49 uur
Ik vind let's go to the park (of hoe het ook heet) niet slecht.
Omarion dat is slecht...
Omarion dat is slecht...
0
geplaatst: 20 juni 2007, 14:55 uur
Timo710 schreef:
Ik vind let's go to the park (of hoe het ook heet) niet slecht.
..
Ik vind let's go to the park (of hoe het ook heet) niet slecht.
..
Dat nummer heet P.D.A. (We Just Don't Care)
0
kArIzMa_TuRk
geplaatst: 20 juni 2007, 15:37 uur
Wat mij betreft is R&B goed bezig. Met nieuwe members zoals: R. Kelly, Akon, Usher en Ray J (met nieuwe members bedoel ik: tegenwoordig. alhoewel R.kelly al lang bezig is, derest eigenlijk ook wel... maargoed) komt het R&B wel ver!
0
geplaatst: 20 juni 2007, 15:41 uur
kArIzMa_TuRk schreef:
Wat mij betreft is R&B goed bezig. Met nieuwe members zoals: R. Kelly, Akon, Usher en Ray J (met nieuwe members bedoel ik: tegenwoordig. alhoewel R.kelly al lang bezig is, derest eigenlijk ook wel... maargoed) komt het R&B wel ver!
Wat mij betreft is R&B goed bezig. Met nieuwe members zoals: R. Kelly, Akon, Usher en Ray J (met nieuwe members bedoel ik: tegenwoordig. alhoewel R.kelly al lang bezig is, derest eigenlijk ook wel... maargoed) komt het R&B wel ver!
Akon en Ray J.?
Daar kan ik het toch echt niet mee eens zijn. En Usher? af en toe.
0
kArIzMa_TuRk
geplaatst: 20 juni 2007, 15:45 uur
Akon en Ray J zijn goed bezig hoor! luister het nummer One Wish van Ray J maar. En Akon heeft gewoon wel een goede stem! (soms klinkt hij wel als een meisje, maargoed)
0
KSPR
geplaatst: 20 juni 2007, 16:57 uur
Akon vind ik echt een zeikstem hebben.
Hoogstens geschikt voor refreintjes, coupletten zijn niet om aan te horen.
Hoogstens geschikt voor refreintjes, coupletten zijn niet om aan te horen.
0
geplaatst: 20 juni 2007, 17:04 uur
KSPR schreef:
Akon vind ik echt een zeikstem hebben.
Hoogstens geschikt voor refreintjes, coupletten zijn niet om aan te horen.
Akon vind ik echt een zeikstem hebben.
Hoogstens geschikt voor refreintjes, coupletten zijn niet om aan te horen.
Door slechte artiesten zoals Akon krijgt bijvoorbeeld Hip Hop een slechte naam. Jammer. De muziek die je tegenwoordig hoort op de radio/tv of in de discotheek zijn altijd bagger slecht.
Wat hiervoor ook al gezegt werd, R&B zangeres op een Hip Hop beat. En het is ook al een trend om een rapper erbij te gooien. De zangeres zingt over van alles en nog wat maar volgens mij is ze netzo dom als de mensen die er naar luisteren, waarom zou je over porno willen zingen?
0
|Joël|
geplaatst: 20 juni 2007, 20:10 uur
Ja snap ik ook niet zo goed je hebt mensen die luisteren dat ene nummer I Wanna Fuck You (????ofzo iets) ook in dat nummer zijn de "Akon invloeden" duidelijk merkbaar. Maar gewoon die tekst alleen al weetje... het is Engels je merkt dan toch dat je naar troep luisterd?!
0
geplaatst: 20 juni 2007, 20:14 uur
@ ewalk:
talking to me kid?
Wat tegenwoordig R&B heet, lijkt bij uitstek te zijn verworden tot een genre met een meer dan gemiddeld hoog marketing gehalte; zo lang het er maar lekker uit ziet.
De personen die de nummers voor het voetlicht brengen lijken in veel gevallen in ieder geval niet op originaliteit of muzikaliteit te zijn 'gescout': looks, sexy zijn, en volgzaamheid lijken de criteria; de producers en de companny's hebben het voor het zeggen.
Niet voor niets wordt er in het genre meer gepraat over 'business' dan over de muziek zelf. Koppel daarnaast daaraan nog het oppervlakkige . lees "idols"gehalte van de artiesten ( ik zeg bewust niet muzikanten) en dan heb je een groot deel van het probleem van het genre benoemd.
Ik vraag me af of iemand van jullie weet hoe de oorspronkelijke R&B klonk en welke artiesten dit zongen.
talking to me kid?
Wat tegenwoordig R&B heet, lijkt bij uitstek te zijn verworden tot een genre met een meer dan gemiddeld hoog marketing gehalte; zo lang het er maar lekker uit ziet.
De personen die de nummers voor het voetlicht brengen lijken in veel gevallen in ieder geval niet op originaliteit of muzikaliteit te zijn 'gescout': looks, sexy zijn, en volgzaamheid lijken de criteria; de producers en de companny's hebben het voor het zeggen.
Niet voor niets wordt er in het genre meer gepraat over 'business' dan over de muziek zelf. Koppel daarnaast daaraan nog het oppervlakkige . lees "idols"gehalte van de artiesten ( ik zeg bewust niet muzikanten) en dan heb je een groot deel van het probleem van het genre benoemd.
0
geplaatst: 21 juni 2007, 18:26 uur
Oldfart schreef:
@ ewalk:
talking to me kid?
Wat tegenwoordig R&B heet, lijkt bij uitstek te zijn verworden tot een genre met een meer dan gemiddeld hoog marketing gehalte; zo lang het er maar lekker uit ziet.
De personen die de nummers voor het voetlicht brengen lijken in veel gevallen in ieder geval niet op originaliteit of muzikaliteit te zijn 'gescout': looks, sexy zijn, en volgzaamheid lijken de criteria; de producers en de companny's hebben het voor het zeggen.
Niet voor niets wordt er in het genre meer gepraat over 'business' dan over de muziek zelf. Koppel daarnaast daaraan nog het oppervlakkige . lees "idols"gehalte van de artiesten ( ik zeg bewust niet muzikanten) en dan heb je een groot deel van het probleem van het genre benoemd.
@ ewalk:
(quote)
talking to me kid?
Wat tegenwoordig R&B heet, lijkt bij uitstek te zijn verworden tot een genre met een meer dan gemiddeld hoog marketing gehalte; zo lang het er maar lekker uit ziet.
De personen die de nummers voor het voetlicht brengen lijken in veel gevallen in ieder geval niet op originaliteit of muzikaliteit te zijn 'gescout': looks, sexy zijn, en volgzaamheid lijken de criteria; de producers en de companny's hebben het voor het zeggen.
Niet voor niets wordt er in het genre meer gepraat over 'business' dan over de muziek zelf. Koppel daarnaast daaraan nog het oppervlakkige . lees "idols"gehalte van de artiesten ( ik zeg bewust niet muzikanten) en dan heb je een groot deel van het probleem van het genre benoemd.
Ik denk niet dat ik het tegen jou had hoor! Jij hebt het wel goed door en verwoordt het ook goed. Btw, don't call me kid I guess I could be your dad.
Het gaat echter om mensen die de huidige veelgehoorde vorm van de R&B muziek artistiek noemen en echt het idee hebben dat de meeste personen die in deze branch als artiesten naar voren worden geschoven, echt artiesten zijn. Dat ze als het ware als marketingproducten aan de man worden gebracht ziet het gros van de mensen niet. (Ze schrijven hun eigen teksten niet, ze bespelen geen muziekinstrumenten, ze arrangeren hun nummers niet en ga zo maar door) Af en toe staat hun naam op de cover als producent omdat ze wat aanwijzingkjes in de studio hebben gegeven.:P
Echte artiesten zingen vanuit hun hart over wat zij zelf hebben meegemaakt of ze brengen een lied van een ander zo overtuigd over alsof ze het zelf hebben meegemaakt. Dat is nou R&B. IOnder dit rijtje zou ik Akon in ieder geval niet scharen. R Kelly kan er af en toe mee door. Er zijn echter heel veel artiesten die afvallen.
Kijk het verschil eens tussen Beyonce en Mary J Blige.
Beyonce draait op de automatische piloot bij optredens en ik krijg niet het ide dat ze haar ziel in haar songs legt, terwijl Mary J. Blige haar boodschap echt vertelt op een overtuigende manier.
Bovendien zullen echte artiesten hun eigen liederen nooit op een identieke manier vertolken: het arrangement is steeds anders. Twee shows, zelfs op dezelfde plek, klinken altijd anders. James Brown is hier een groot voorbeeld van. Dat was pas een rasartiest !!!
Die hele zogeheten Esmee Denters is jammer genoeg een product van deze hele industrie. Kijk maar eens wat voor gezicht ze trekt als ze de liederen van anderen vertolkt. Het overtuigd mij in ieder geval niet!
* denotes required fields.