menu

Genres / Soul, Funk en R&B / Wat is er aan de hand met de R&B?

zoeken in:
ewalk schreef:
(quote)

Ik denk niet dat ik het tegen jou had hoor! Jij hebt het wel goed door en verwoordt het ook goed. Btw, don't call me kid I guess I could be your dad.

Het gaat echter om mensen die de huidige veelgehoorde vorm van de R&B muziek artistiek noemen en echt het idee hebben dat de meeste personen die in deze branch als artiesten naar voren worden geschoven, echt artiesten zijn. Dat ze als het ware als marketingproducten aan de man worden gebracht ziet het gros van de mensen niet. (Ze schrijven hun eigen teksten niet, ze bespelen geen muziekinstrumenten, ze arrangeren hun nummers niet en ga zo maar door) Af en toe staat hun naam op de cover als producent omdat ze wat aanwijzingkjes in de studio hebben gegeven.:P
Echte artiesten zingen vanuit hun hart over wat zij zelf hebben meegemaakt of ze brengen een lied van een ander zo overtuigd over alsof ze het zelf hebben meegemaakt. Dat is nou R&B. IOnder dit rijtje zou ik Akon in ieder geval niet scharen. R Kelly kan er af en toe mee door. Er zijn echter heel veel artiesten die afvallen.
Kijk het verschil eens tussen Beyonce en Mary J Blige.
Beyonce draait op de automatische piloot bij optredens en ik krijg niet het ide dat ze haar ziel in haar songs legt, terwijl Mary J. Blige haar boodschap echt vertelt op een overtuigende manier.
Bovendien zullen echte artiesten hun eigen liederen nooit op een identieke manier vertolken: het arrangement is steeds anders. Twee shows, zelfs op dezelfde plek, klinken altijd anders. James Brown is hier een groot voorbeeld van. Dat was pas een rasartiest !!!

Die hele zogeheten Esmee Denters is jammer genoeg een product van deze hele industrie. Kijk maar eens wat voor gezicht ze trekt als ze de liederen van anderen vertolkt. Het overtuigd mij in ieder geval niet!

Amen!

Je verwoordt precies mijn gedachte. Nog een voorbeeld van een hedendaagse muzikant in het R&B genre is John Legend (alhoewel hij toch meer naar de soul neigt.

Btw, don't call me kid I guess I could be your dad.

Hier heb ik zo mijn twijfels over

lol

Raekwon the chef
ewalk schreef:
(quote)

Ik denk niet dat ik het tegen jou had hoor! Jij hebt het wel goed door en verwoordt het ook goed. Btw, don't call me kid I guess I could be your dad.

Het gaat echter om mensen die de huidige veelgehoorde vorm van de R&B muziek artistiek noemen en echt het idee hebben dat de meeste personen die in deze branch als artiesten naar voren worden geschoven, echt artiesten zijn. Dat ze als het ware als marketingproducten aan de man worden gebracht ziet het gros van de mensen niet. (Ze schrijven hun eigen teksten niet, ze bespelen geen muziekinstrumenten, ze arrangeren hun nummers niet en ga zo maar door) Af en toe staat hun naam op de cover als producent omdat ze wat aanwijzingkjes in de studio hebben gegeven.:P
Echte artiesten zingen vanuit hun hart over wat zij zelf hebben meegemaakt of ze brengen een lied van een ander zo overtuigd over alsof ze het zelf hebben meegemaakt. Dat is nou R&B. IOnder dit rijtje zou ik Akon in ieder geval niet scharen. R Kelly kan er af en toe mee door. Er zijn echter heel veel artiesten die afvallen.
Kijk het verschil eens tussen Beyonce en Mary J Blige.
Beyonce draait op de automatische piloot bij optredens en ik krijg niet het ide dat ze haar ziel in haar songs legt, terwijl Mary J. Blige haar boodschap echt vertelt op een overtuigende manier.
Bovendien zullen echte artiesten hun eigen liederen nooit op een identieke manier vertolken: het arrangement is steeds anders. Twee shows, zelfs op dezelfde plek, klinken altijd anders. James Brown is hier een groot voorbeeld van. Dat was pas een rasartiest !!!

Die hele zogeheten Esmee Denters is jammer genoeg een product van deze hele industrie. Kijk maar eens wat voor gezicht ze trekt als ze de liederen van anderen vertolkt. Het overtuigd mij in ieder geval niet!

Op de meeste punten ben ik ook met je eens, maar als ik bijv. naar Touch It Remix luister, dan heb ik een Mary J. Blige die over sales enzo heeft. Ze zal best prachtige dingen gedaan hebben, maar zoiets schiet dan meteen in het verkeerde keelgat waardoor ik zo iemand niet serieus meer neem. Voor de rest heb je gelijk

ewalk schreef:
Btw, don't call me kid I guess I could be your dad.

De eerste 70+'er op MuMe?

herman schreef:
(quote)

De eerste 70+'er op MuMe?

Wie weet!

Hypno
De enige R&B artiesten waar ik respect voor heb zijn: Aaliya RIP, Alicia Keys en Left Eye Lopez RIP en nog een paar andere. en die andere kutzooi als de Pussycat Dolls kots ik op.

Hypno schreef:
en die andere kutzooi als de Pussycat Dolls kots ik op.

Iets slechts gegeten gister?

Hypno schreef:
De enige R&B artiesten waar ik respect voor heb zijn: Aaliya RIP, Alicia Keys en Left Eye Lopez RIP en nog een paar andere. en die andere kutzooi als de Pussycat Dolls kots ik op.

Pussycat dolls hebben een hoog Idols gehalte vind ik.

tondeman
En een hoog slet-gehalte.

tondeman schreef:
En een hoog slet-gehalte.

En een hoog slet-gehalte!

of...uuhhhh....was dat al gezegd?

Maar wel leuk om naar te kijken!

tondeman
Met het geluid uit hehe.

ewalk schreef:
Maar wel leuk om naar te kijken!

Daar leg je meteen de vinger aan de pols met betrekking tot de kern van dit topic.

Reijersen schreef:
(quote)

Daar leg je meteen de vinger aan de pols met betrekking tot de kern van dit topic.

Goede samenvatting hè?

rico-bballer
Ik vind iemand als alicia keys nog altijd goed, maar als ik pcd hoor en rihanna vraag ik me af waarom het R&B heet/genoemd word.

Misschien dat het tegenwoordig voor Rokjes & BH's staat?

KSPR
psychonaatje schreef:
Misschien dat het tegenwoordig voor Rokjes & BH's staat?

Misschien

Klumpie schreef:
R&B staat tegenwoordig voor Reten & Borsten, voor degenen die het nog niet wisten.

Gast
geplaatst: vandaag om 00:12 uur

geplaatst: vandaag om 00:12 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.