Genres / Soul, Funk en R&B / Wat is er aan de hand met de R&B?
zoeken in:
0
geplaatst: 7 oktober 2006, 21:02 uur
De teneur van de hedendaagse hitlijsten is de overvloed aan R&B. Maar mag deze simpele muziek nog wel R&B genoemd worden? Als je kijkt naar wat het genre vroeger was, toen was het nog echt Rhythm & Blues, ritme & gevoel. Nu is het toch meer R&P geworden, Rhythm & Pop.
Komt deze teloorgang door de (helaas) gegroeide populariteit van de muziek?
Artiesten als Cassie, 411, Mario, ze doen het genre weinig goed. Ook qua uitstraling.
Ik vind het net als de scheidingslijn bij de hiphop, door mij vaak hip-pop genoemd (bijv. 50 cent). Dat is ook in een neerwaarste spiraal geraakt.
Vertel wat je hiervan vind.
Komt deze teloorgang door de (helaas) gegroeide populariteit van de muziek?
Artiesten als Cassie, 411, Mario, ze doen het genre weinig goed. Ook qua uitstraling.
Ik vind het net als de scheidingslijn bij de hiphop, door mij vaak hip-pop genoemd (bijv. 50 cent). Dat is ook in een neerwaarste spiraal geraakt.
Vertel wat je hiervan vind.
0
geplaatst: 7 oktober 2006, 22:57 uur
Kon je nog een dommer voorbeeld geven als the 411
.
Hun zijn zowat de enige die een eigen stijl hebben behouden, kijk maar naar "On my knees". En sowieso, wie kent deze dames?
Maar vele wijken ook af van echte R&B, zoals o.a. Rihanna, Paula DeAnda, Amerie, Jamelia. Deze dames leveren vooral pop met invloeden van R&B (en reggea/rock enz.) Maar dat betekent niet dat je niet orgineel kunt zijn in het genre pop.
Ik vind o.a. Cassie, Danity Kane en Ciara wel meer de kant van R&B hebben dan van pop.
Maar over het algemeen doen al deze dames en heren gewoon mee met de hip-heid van muziek. Als morgen iedereen geïntereseerd is in Rock krijgen we een overvloed aan pop nummers met Rock invloedjes, of hoe Reijersen dan zou zeggen Pock.
Qua uitstraling vind ik sowieso dom want niet al deze mensen dragen hetzelfde, de meeste hebben juist een eigen stijl.
.Hun zijn zowat de enige die een eigen stijl hebben behouden, kijk maar naar "On my knees". En sowieso, wie kent deze dames?
Maar vele wijken ook af van echte R&B, zoals o.a. Rihanna, Paula DeAnda, Amerie, Jamelia. Deze dames leveren vooral pop met invloeden van R&B (en reggea/rock enz.) Maar dat betekent niet dat je niet orgineel kunt zijn in het genre pop.
Ik vind o.a. Cassie, Danity Kane en Ciara wel meer de kant van R&B hebben dan van pop.
Maar over het algemeen doen al deze dames en heren gewoon mee met de hip-heid van muziek. Als morgen iedereen geïntereseerd is in Rock krijgen we een overvloed aan pop nummers met Rock invloedjes, of hoe Reijersen dan zou zeggen Pock.
Qua uitstraling vind ik sowieso dom want niet al deze mensen dragen hetzelfde, de meeste hebben juist een eigen stijl.
0
geplaatst: 7 oktober 2006, 23:07 uur
R&B staat tegenwoordig voor Reten & Borsten, voor degenen die het nog niet wisten.
0
geplaatst: 7 oktober 2006, 23:15 uur
Klumpie schreef:
R&B staat tegenwoordig voor Reten & Borsten, voor degenen die het nog niet wisten.
Een vrouw zonder reet en borsten is ook zoiets.
0
geplaatst: 8 oktober 2006, 13:19 uur
jowietje schreef:
.
Hun zijn zowat de enige die een eigen stijl hebben behouden, kijk maar naar "On my knees". En sowieso, wie kent deze dames?
.Hun zijn zowat de enige die een eigen stijl hebben behouden, kijk maar naar "On my knees". En sowieso, wie kent deze dames?
Als ik het over 411 heb dan weet ik wel waarover ik het heb.
Als je kijkt naar de R&B voor de populariteit dan is de kwaliteit vele malen hoger. Ik heb het dan bijvoorbeeld over Stevie Wonder, eerdere albums van R. Kelly, Lucy Pearl, Blackstreet etc.
Als je dat vergelijkt met wat nu R&B genoemd wordt mag dat geen R&B genoemd worden. Artiesten als Rihanna, Cassie, 411, Brace etc. hebben totaal niet de kwaliteit te herbergen die die artiesten van weleer wel hebben.
Als ik het over de uitstraling heb dan gaat alles om de bling al dat gepats eromheen(nee, niet allemaal). Dat werkt niet goed voor de uistraling, oftewel imago, van de R&B. Er wordt veel negatief over gepraat. Wat ik jammer vind, want er zijn wel degelijk goede, niet commerciële R&B artiesten. Die raken daardoor ondergesneeuwd,
0
geplaatst: 14 oktober 2006, 22:01 uur
Heeft er dan echt helemaal niemand anders hier wat over te melden?
0
geplaatst: 15 oktober 2006, 21:25 uur
yasper schreef:
Geen idee of je hiermee wat kunt?
Geen idee of je hiermee wat kunt?
Kan er altijd wat mee, maar het probleem is dat er geen discussie komt. Dat wil ik graag.
0
geplaatst: 16 oktober 2006, 09:46 uur
0
Pauper
geplaatst: 17 oktober 2006, 20:04 uur
Komen we op dezelfde punten als de hedendaagse HipPop, dus ja, veel meer wil ik er niet over zeggen dan het volgende: "Zwaar kut, Rihanna is lekker, niemand over haar klagen!"
0
geplaatst: 17 oktober 2006, 20:24 uur
Er word tegewoordig sowieso minder goeie muziek gemaakt als vroeger.. Maar ik hou niet zo super van R&B.. Luister meer Soul, Funk enzo..
0
geplaatst: 17 oktober 2006, 20:26 uur
Maarja idd die Cassie en die Ciara enzo, allemaal niks... En dan de pussycat dolls... Gadver..
0
fastpulseboy
geplaatst: 17 oktober 2006, 20:30 uur
mja, zijn er nog types die het vanuit hun hart doen? wat je op de radio hoort en op tv ziet (beter met het geluid uit) zijn toch alleen maar producten van een producer die handig is met knopjes en dan audities organiseerd voor een lekker koppie om het dan in te zingen? (en dan natuurlijk met knopjes het weer zuiver trekken)
0
geplaatst: 17 oktober 2006, 20:37 uur
fastpulseboy schreef:
mja, zijn er nog types die het vanuit hun hart doen? wat je op de radio hoort en op tv ziet (beter met het geluid uit) zijn toch alleen maar producten van een producer die handig is met knopjes en dan audities organiseerd voor een lekker koppie om het dan in te zingen? (en dan natuurlijk met knopjes het weer zuiver trekken)
Ja idd..
0
geplaatst: 17 oktober 2006, 22:03 uur
Ik ben het niet helemaal met jullie eens, maarja daar heb je meningsverschillen voor.
0
geplaatst: 17 oktober 2006, 22:08 uur
yasper schreef:
Leg dan eens uit waarmee je het precies niet eens bent en waarom? Misschien levert dat een leuke discussie op?
(quote)
Leg dan eens uit waarmee je het precies niet eens bent en waarom? Misschien levert dat een leuke discussie op?

Ehm ik kom er nog wel op terug ben nu even druk bezig.
0
geplaatst: 17 oktober 2006, 22:14 uur
Nouja vooruit komt die:
Ik vind deze situatie zeg maar net zoiets als de euro. Iedereen loopt maar te klagen dat alles duurder is geworden en vergelijken alles nog met de guldens. Maar we moeten het nou eenmaal doen met de euro's, dus is alles duurder. Maar dat betekent niet dat er geen goedkope aanbiedingen of winkels kunnen zijn.
Nou en dat is dus (vind ik) precies hetzelfde met de muziek van tegenwoordig, met name R&B. Vroeger was er misschien kwalitatief wel betere muziek, maar we moeten het nou eenmaal doen met wat we nu te horen krijgen. En ook al is er veel slecht, dat betekent niet dat er ook wel eens een goede single uitkomt of een goede artiest uitspringt. Ik vind dat in dit topic alles te erg over een kam word geschoren.
Ik vind deze situatie zeg maar net zoiets als de euro. Iedereen loopt maar te klagen dat alles duurder is geworden en vergelijken alles nog met de guldens. Maar we moeten het nou eenmaal doen met de euro's, dus is alles duurder. Maar dat betekent niet dat er geen goedkope aanbiedingen of winkels kunnen zijn.
Nou en dat is dus (vind ik) precies hetzelfde met de muziek van tegenwoordig, met name R&B. Vroeger was er misschien kwalitatief wel betere muziek, maar we moeten het nou eenmaal doen met wat we nu te horen krijgen. En ook al is er veel slecht, dat betekent niet dat er ook wel eens een goede single uitkomt of een goede artiest uitspringt. Ik vind dat in dit topic alles te erg over een kam word geschoren.
0
geplaatst: 18 oktober 2006, 10:46 uur
Het probleem is simpelweg dat de R&B die commercieel uitgebracht wordt (op single enzovoort) er is om te verkopen. Daar ligt (meestal) geen diepgaand idee achter en daar denken ze er meestal niet aan om met het hart iets te maken. Dit lijdt automatisch tot veel standaard R&B.
Daarnaast zijn er ook R&B artiesten en vooral Nu-Soul artiesten die niet in dit oogmerk muziek maken, maar doen wat ze zelf willen. Juist die artiesten zijn de uitzondering op de regel. Jusit deze artiesten verdienen de props.
Met yasper ben ik het weer eens dat het goed is dat deze artiesten niet zo populair zijn. Maar daarnaast zullen artiesten als bijvoorbeeld Jill Scott en Erykah Badu niet veel aan hun stijl veranderen als ze wel commerciëler bekend worden.
Daarnaast zijn er ook R&B artiesten en vooral Nu-Soul artiesten die niet in dit oogmerk muziek maken, maar doen wat ze zelf willen. Juist die artiesten zijn de uitzondering op de regel. Jusit deze artiesten verdienen de props.
Met yasper ben ik het weer eens dat het goed is dat deze artiesten niet zo populair zijn. Maar daarnaast zullen artiesten als bijvoorbeeld Jill Scott en Erykah Badu niet veel aan hun stijl veranderen als ze wel commerciëler bekend worden.
0
Relax
geplaatst: 18 oktober 2006, 14:53 uur
Ik word gewoon naar door die R&B tegenwoordig, als ik het op TV zie GELIJK wegzappen, je ziet allemaal mannen soft doen en op hun knieen of hoeveel ze van iemand nou wel niet houden of willen of missen..
Het gaat altijd dezelfde kant op, en als een vrouw zingt dan hoor je WEER dezelfde lyrics en die slechte gezang en beats.
Doe mij maar soul, dan ben ik al blij genoeg.
John Legend is tegenwoordig de beste van R&B, maar Once Again is meer soul kwa tekst en vooral beats.
Je kan zeggen wat je wilt, maar de lyrics zijn gewoon altijd hetzelfde tegenwoordig
Het gaat altijd dezelfde kant op, en als een vrouw zingt dan hoor je WEER dezelfde lyrics en die slechte gezang en beats.
John Legend is tegenwoordig de beste van R&B, maar Once Again is meer soul kwa tekst en vooral beats.
Je kan zeggen wat je wilt, maar de lyrics zijn gewoon altijd hetzelfde tegenwoordig

0
geplaatst: 18 oktober 2006, 16:57 uur
jowietje schreef:
Nouja vooruit komt die:
Nouja vooruit komt die:
Ja weetje, Er gewoon niet naar luisteren als je het niet mooi vind.. Er zijn ook mensen die het wel leuk vinden, en het is een beetje jammer dat al die slechte artiesten hier hun geld mee verdienen..
Maarja er blijven altijd ook nog hele goede artiesten over, die wat ook al was gezegt, gewoon hun ding doen.. Zoals inderdaad Jill Scott, Erykah Badu enzo.. En we kunnen het ook nog best doen met de oudere muziek, dat blijft bestaan.. En er zijn ook wel nieuwe goede artiesten zoals John Legend.. Nouja ook niet meer nieuw.. Maar er is zoveel talent en er komen heus nog wel meer mensen zoals Jill Scott!
0
geplaatst: 18 oktober 2006, 17:03 uur
Veertje007 schreef:
En we kunnen het ook nog best doen met de oudere muziek, dat blijft bestaan..
(quote)
En we kunnen het ook nog best doen met de oudere muziek, dat blijft bestaan..
Daar MOET je het ook mee blijven doen. Ken de grondleggers van het genre dat je beluisterd.
0
Pauper
geplaatst: 19 oktober 2006, 00:32 uur
Veertje007 schreef:
Maarja idd die Cassie en die Ciara enzo, allemaal niks... En dan de pussycat dolls... Gadver..
Sexsales... opzich geen problemen mee, maar geeft wel verkeerd beeld van hoe muziek moet zijn en na de samenleving toe.
0
geplaatst: 19 oktober 2006, 09:34 uur
Maar ja, dat was vroeger ook al, dus ik zie niet echt een verandering in de R&b.
0
fastpulseboy
geplaatst: 19 oktober 2006, 14:08 uur
Pauper schreef:
Sexsales... opzich geen problemen mee, maar geeft wel verkeerd beeld van hoe muziek moet zijn en na de samenleving toe.
(quote)
seks uitverkoop?
en wat komt er na de samenleving?
0
geplaatst: 19 oktober 2006, 14:44 uur
Sexsales? Nou sorry hoor, maar het gaat over MUZIEK.. Geen gejank en gejammer en dan een leuk koppie.. Daar luister ik niet naar hoor.. al is de artiest nog zo lelijk.. als ie zingen kan en goede muziek maakt, dan luister ik er naar!
0
geplaatst: 20 oktober 2006, 12:29 uur
Relax schreef:
Ik word gewoon naar door die R&B tegenwoordig, als ik het op TV zie GELIJK wegzappen, je ziet allemaal mannen soft doen en op hun knieen of hoeveel ze van iemand nou wel niet houden of willen of missen..

kom jij dan met iest nieuws.. alleen lullen.. maar zelf kunnen mensen niets! we moeten eens dankbaar zijn, dat ze nog de studio in duiken om nieuwe albums te maken, weet je hoeveel het kost??
John Legend is idd één van de beste r&b acts, daarnaast heb je ook Alicia Keys,India Arie,Robin Thicke,Mary J Blige & Beyonce. dus hij is nie de enige
iedereen zegt dat r&b verdwenen is en commerciele troep is.. ik bedoel van, als je het nie wilt horen, doe je oren dicht! want..Er is helemala niets aan de hand!.. alleen evolutie! r&b is nu meer een fusie van soulbeat & hip hop beats met een klein beetje funk (horns).
ik ben ook meer van de echte soul, en dat komt langs weet terug
* denotes required fields.