menu

Genres / Soul, Funk en R&B / Kent / Ace Essentials

zoeken in:
avatar van thelion
Het Kent / Ace label brengt al jaren geweldige verzamelaars en uitgebreide her uitgaves uit.
In dit topic ga ik de 50 (naar mijn mening) essentiële albums rangschikken. Ik heb er zeer veel van in de kast staan, maar lang niet allemaal het kan dus zijn dat er een aantal missen, tevens zijn niet in de lijst opgenomen her uitgaves behalve als de extra nummers een grote toegevoegde waarde hebben of niet eerder zijn uitgebracht.

In deze lijst beperk ik mijzelf tot de albums die zijn uitgebracht bij Kent of Ace en beperk ik het tot de Soul, Funk, R&B releases, onder de paraplu van Ace hangen nog veel meer sub labels als BPG, Stax, Big Beat, Westbound e.a. wellicht komen die later nog eens aanbod.

avatar van pjh1967
Kom maar op

avatar van Reijersen
Dit juich ik zeker toe!

avatar van thelion
50. The Beat Goes On (2000)

(afbeelding)

Een verzamel album dat 3 decennia Northern Soul verzameld, eigenlijk is het onmogelijk om dit subgenre in 25 nummers te vangen, maar met deze selectie is het aardig gelukt.
Alle nummers zijn funky en up-tempo.
Al hoe wel de term Northern Soul pas eind jaren 60 werd "uitgevonden" behoren de nummers van voor die tijd ook zeker tot het genre. Northern Soul is eigenlijk simpel gezegd alle up-tempo dansbare "black" music. De term heeft niets te maken met het noorden van de V.S. (waar wel veel Northern Soul vandaan komt), maar is een Britse aanduiding uit de Mod scene (v.n. in het Noorden van Engeland Manchester en omstreken) van eind jaren 60 en in de loop van de jaren is het een soort van zelfstandig sub genre van de Soul geworden.

Goede introductie tot de Northern Soul van artiesten die onder contract stonden bij Atlantic, daar door geeft het zeker geen compleet beeld (grootste omissie is het ontbreken van Motown werk), maar toch zeker de moeite waard omdat op dit album ook vroege Northern Soul staat (Ray Charles 1953, Ruth Brown 1954 en The Glovers 1951).

Meer Northern Soul albums bij Kent / Ace die niet in de Top 50 zijn opgenomen maar ook zeker de moeite waard zijn;
Northern Soul's Guilty Secrets (2011)
Okeh: A Northern Soul Obsession (1995)
Okeh: A Northern Soul Obsession Volume 2 (1997)

avatar van thelion
49. Dan Penn - The Fame Recordings (2012)

(afbeelding)

Dan Penn kennen we natuurlijk van zijn songs schrijvers kwaliteiten samen met Spooner Oldham schreef hij menig Soul klassieker.
Hij nam de nummers ook vaak zelf op, en zie hier een verzamel album met werk van Dan Penn zelf.
De nummers in de oorspronkelijke oerversie zo als Dan ze bedoelt heeft de grootheden uit de Soul kregen vaak dit soort opnames te horen zo dat ze wisten wat ongeveer de bedoeling van het nummer was en konden zij er zelf een draai aangeven.

Mooi overzicht dat alleen al uit geschiedkundig oogpunt een pareltje is. De opnames zijn dan ook nog van een behoorlijk nivo qua zuiverheid, ja het zijn demo's van ruim 35 jaar oud en dat hoor je, maar het geeft het geheel ook een meer origineel en oorspronkelijk karakter.

Mooi stukje Southern Soul geschiedenis en voor de echte Soul liefhebber een album dat zeker de moeite waard is. Ook de liner-notes zijn zeer informatief.

Meer van Dan Penn als schrijver/producer volgt later in de lijst.

avatar van jeroentjuhh
Dit topic ga ik zeker volgen !

avatar van Mb.
Mb.
Fijn. Ik heb ook enkele (kent) verzamelaars in de kast staan, maar dan wel van één artiest. Toch vind ik het leuk om zelf op onderzoek uit te gaan dan iets via een verzamelaar te ontdekken, maar toch, zo nu en dan is het best fijn. Dus dit topic is zeker nuttig. Ga het volgen!

avatar van thelion
48. Behind Closed Doors (2012)

(afbeelding)

De ondertitel luid "Where Country meets Soul"
De Country inslag zit hem vooral in de instrumentatie en de compositie, de zang is in de meeste gevallen op en top Soul.
Is het zo vreemd dat deze 2 stijlen met elkaar verwoven worden?
Laten we voor het antwoord op die vraag terug gaan naar het zuiden van de V.S. begin jaren 60 de rassenscheiding was nog de normaalste zaak van de wereld daar, maar in Muscle Shoals gebeurde het dat zowel zwarte als blanke artiesten samen werkten een "gehucht" waar 2 werelden elkaar vonden. Het resulteerde in wat later Southern Soul zou worden genoemd.

Op deze verzamelaar staat een mooi en evenwichtig overzicht van veel al typische Southern Soul artiesten die of wel een Country nummer onder handen hebben genomen of wel dat de instrumentatie typisch country is ook de Gospel invloeden zijn bij een aantal nummers goed te horen.

Where Country meets Soul of Where Soul meets Country het is maar hoe je het wil zien in beide gevallen is het duidelijk dat als je het beste van 2 werelden samen voegt je iets moois krijgt.

Het betreft hier deel 1 van een serie, deel 2 en 3 zijn even goed;
Sweet Dreams (2013) (Deel 2)
Cold Cold Heart (2014) (Deel 3)

avatar van thelion
47. How Many Roads (2010)

(afbeelding)

Bob Dylan is een van de betere songwriters uit de muziek geschiedenis en in de loop der jaren zijn zijn nummers door velen uitgevoerd.

Op deze verzamel cd is een aantal nummers van Dylan uitgevoerd door "zwarte" artiesten bij eengebracht.

De nummers zijn onderhanden genomen door grootheden uit de Soul & Funk met als gevolg dat ze niets onderdoen voor de originelen.

Neem nu de uitvoering van The Neville Brothers With God On Our Side die gaat echt door merg en been, of Nina Simone Just Like A Woman hemel tergend mooi, of de intense van energie overlopende versie van From A Buick 6 van Gary Us Bonds, of Solomon Burke's versie van Maggie's Farm.
Ook de Funk uitvoering van Mr. Tambourine Man van Con-Funk-Shun is geweldig. En zo kan ik nog wel even doorgaan.

Covers opnemen is in de Soul niets bijzonders het gebeurde en gebeurt nog steeds veelvuldig alle nummers op dit album staan op regulier werk van de artiesten, maar zo op deze manier bij elkaar gebracht geeft wel een goed beeld van Dylan's kwaliteiten als songwriter, de nummers blijven prima overeind als ze in een ander jasje worden gestoken.

Het zelfde concept
Come Together (2011) (Lennon & McCartney)
Let the Music Play (2014) (Bacharach & David)
En één die we later in de lijst nog tegen komen.

avatar van thelion
46. Sam Cooke with the Soul Stirrers - In the Beginning (1998)

(afbeelding)

In the beginning there was Gospel het geld voor veel Soulartiesten (Otis, Aretha, Candi, Marvin, Bettye, Stevie, Al, Bill, Bobby, Mavis) en ook Sam hebben hun stem al van jongs af aan gevormd in het Gospelkoor. Gospel is een van de basis elementen in de Soul soms tekstueel soms in compositie of in de zang, maar de invloed is in heel erg veel Soul terug te vinden. Als je aan Motown denkt denk je waarschijnlijk niet direct aan Gospel maar het overbekende stramien (van Holland / Dozier / Holland) van voorgrond zang direct gevolgd door repeterende achtergrond zang is een directe afleiding van de voorzanger en de achtergrond zangers van een Gospelkoor.

Op dit album zijn de Gospels van The Soul Stirrers waarvan Sam vanaf begin jaren 50 de leadzanger was verzameld. Langzaam maar zeker hoor je steeds meer invloeden uit de "pop" in de nummers sluipen. Dit was Sam's idee echter de andere leden van de groep waaren hier niet zo van gecharmeerd en het leide uiteindelijk tot een breuk en Sam ging solo verder met zijn eerste single Lovable wist hij gelijk de aandacht te trekken en de rest is bekende geschiedenis neem ik aan.

Kwalitatief zeer sterke verzamelaar van Sam's eerste stappen op het muzikale hoofdpodium in een verbluffend goede geluidskwaliteit zeker als je bedenkt dat de meeste opnames ruim 60 jaar oud zijn.

avatar van thelion
45. 3 dubbel cd's die je eigenlijk niet los van elkaar kunt zien dus samen op nummer 45.
The Complete Goldwax Singles Volume 1 1962-1966 (2009)

(afbeelding)
The Complete Goldwax Singles Volume 2 1966-1967 (2009)

(afbeelding)
The Complete Goldwax Singles Volume 3 1967-1970 (2010)

(afbeelding)

Deze 6 schijfjes bevatten de gehele single collection van het Goldwax label zowel de A als de B kant staan hier in chronologische volgorde op.
Goldwax was gevestigd in Memphis in het hart van de Southern Soul dus en dat is dan ook wat hier voornamelijk op staat, maar ook de Bluesy Soul en Northern Soul (eigenlijk gewoon up-tempo Southern Soul maar ach what's in a name)
Goldwax had een aantal bekende namen onder contract o.a. The Ovations, Spencer Wiggins en James Carr en van deze acts dus heel veel op deze verzamelaars. Gelukkig voor de Soul liefhebber staan hier ook heel erg veel minder en totaal onbekende acts op.

Deze 6 schijfjes zijn de volledige single catalogus van Goldwax (1962-1970) vind je ruim 7½ uur iets te veel van het goede dan zijn er ook nog de 2 verzamelaars;
The Goldwax Story Volume 1 (2001)
The Goldwax Story Volume 2 (2004)
Deze 2 schijfjes zijn een soort van best of van Goldwax en hou je meer van de Up-tempo (Northern Soul) kant van Goldwax dan is er ook nog;
Goldwax Northern Soul (2009)

avatar van thelion
44. Wederom 2 albums die bij elkaar horen.
Manhattan Soul (2011)

(afbeelding)
Manhattan Soul Volume 2 (2012)

(afbeelding)

2 Verzamelaars die vol staan met veelal niet eerder uitgebrachte nummers van de New Yorkse labels Scepter, Wand & Musicor.
Deze 2 albums zijn een goed voorbeeld van de "schatgravers kwaliteiten" van de dames en heren bij Ace Records. Heel veel van de nummers op deze albums waren destijds nog niet eerder uitgebracht nummers die al die jaren op de plank lagen te verstoffen en dan blijkt dat er heel veel moois nog te ontdekken valt.
De albums zijn een mix van krachtige ballades (Deep Soul met veel Memphis invloeden), up-tempo werk (Northern Soul met de eerste Philly Disco invloeden) en ook de Latin invloeden zijn soms terug te horen en dat is niet echt vreemd omdat New York zo'n beetje de bakermat was van de culturele en muzikale samensmelting van de New Yorkers en Midden- en Zuid Amerikaanse immigranten. Eigenlijk geven deze 2 schijfjes een goed beeld van de totale New Yorkse Soul / Dance scene in de jaren 60 en 70.
Een multiculti muzikale trip die de smeltkroes die New York is mooi bloot legt.

Meer New York Soul georiënteerde verzamelaars;
Living the Nightlife (1995) (Northern Soul)
Disco Gold (2011) (Disco & Philly & Latin)
New York Soul Serenade (1997) (Deep Soul)

avatar van Edgar18
Mooi topic thelion, er is nog veel te ontdekken voor me.

avatar van thelion
43. Romark Records (2013)

(afbeelding)

Soullabels er waren er heel erg veel in de 60ties en 70ties en bij Kent pikken ze er zo af en toe een uit om daar wat verder in te duiken. Soms bekend en soms obscuur.
Deze compilatie van Romark kan je rustig onder de laatste scharen, niet alleen het label, maar ook de artiesten zijn behoorlijk onbekend.
Romark Records is op gericht in 1963 door Kent Harris (wellicht dat iemand hem kent van Boogaloo & His Gallant Crew waar mee hij 2 singles uitbracht in de jaren 50 Big Fat Lie en Cops and Robbers, maar ik vrees van niet).
Kent Harris ging zich hierna toeleggen op het schrijven en produceren van nummers eerst bij het Crest label maar vanaf 1963 voor zijn eigen label Romark.
Romark is een typisch West-Coast label en was gevestigd in L.A.
Op de compilatie zijn 16 singles uit de jaren 60 verzameld aangevuld met niet eerder uitgebracht materiaal uit de jaren 60 en 70 en 2 nummers uit begin jaren 80.
Het lijkt op het eerste gezicht een mengelmoes van van alles en nog wat (Soul, Funk, Ballades), maar op de achtergrond hoor je toch een bepaalde vibe die bij alle nummers terug komt. Soms zijn er van die producers die dat hebben noem het maar een soort van eigen geluid (Phil Spector had zijn "Wall Of Sound") Harris had dit ook minder duidelijk maar zeker wel aanwezig.

Mooi overzicht van dit obscure label waarbij die nadruk ligt op het jaren 60 werk.

Een ander obscuur label (waar overigens wel grote namen bij zaten) is Spring Records waarvan tot nu toe 2 albums zijn verschenen;
The Soul of Spring (1997)
The Soul of Spring Volume 2 (2007)
Ook van Money Records zijn er reeds 3 albums verschenen, alle 3 zeer de moeite waard;
The Soul of Money (2002)
The Soul of Money Records Volume 2 (2006)
The Soul of Money, Volume 3 (2009)

avatar van thelion
42. When a Man Cries (1999)

(afbeelding)

Deep "Southern" Soul met mannelijke vocalen.
27 nummers die de essentie van Deep Soul bloot leggen. Deep Soul is om het even simpel te zeggen; gevoelige ballads over de relatie tussen man en vrouw. En dat is dan ook wat we hier 27 nummers lang voorgeschoteld krijgen. Ballads die met emotie en passie worden gebracht allemaal opgenomen in het diepe zuiden van de V.S. (vandaar de toevoeging "Southern") en uitgebracht bij de labels Scepter / Wand and Musicor / Dynamo. De volgers van dit topic zullen nu opmerken dat dat "Northern Soul" labels zijn (New York e.o. zie nr.44), maar het was gebruikelijk om op verschillende plaatsen opnames te maken en zo kwam het dus voor dat het hele productie team naar het zuiden trok om daar aangevuld met producers uit het zuiden opnames te maken. En door die "samenwerking" kwamen dus ook typische Southern artist in aanraking met Northern labels die hun muziek ook ging uitgeven.
Dit album is dus een soort van mengeling tussen Southern en Northern, maar wel allemaal Deep Soul van hoog nivo. Een aantal bekende namen, maar voor het grootste gedeelte weer redelijk en totaal onbekende artiesten met 12 niet eerder uitgebrachte opnames uit de archieven.

avatar van thelion
41. Charlie Whitehead - Songs to Sing: The Charlie Whitehead Anthology 1970-76 (2006)

(afbeelding)
Charlie Whitehead begon als songwriter samen met Jerry Williams Jr. en Garry US Bonds.
In 1970 kwam zijn debuut album Charlie Whitehead - Raw Spitt (1970) uit onder productieve leiding van Jerry Williams (wellicht beter bekend als Swamp Dogg). Een typisch begin jaren 70 Soul album, maar door de productie van Swamp Dogg heeft het wel een heel eigengeluid.
Na nog een paar singles was er in 1973 het album Charlie Whitehead & The Swamp Dogg Band wederom geproduceerd door Swamp Dogg dit album is meer Funk / Jazz.
In 1975 was er dan weer een Soul album Charlie Whitehead at Yellostone dit is een zeer obscure release en zeer moeilijk te vinden (zo moeilijk te vinden dat ik hem niet eens toegevoegd krijg op MuMe).
Op deze verzamelaar staan Raw Spitt en Charlie Whitehead & The Swamp Dogg Band aangevuld met een paar singles en demo's. Alle onder supervisie van Swamp Dogg.
Naast alles wat op deze verzamelaar staat en het album uit 1975 heeft Whitehead niet veel meer opgenomen.
Zo goed als alle nummers zijn met deze release voor het eerst op cd beschikbaar. En dus wederom een mooi eerbetoon aan een vergeten Soulman (72 jaar ondertussen maar still alive).

Meer producties van Swamp Dogg die zeker ook de moeite waard zijn;
Doris Duke - I'm a Loser: The Swamp Dogg Sessions... and More (2005)
Sandra Phillips / Bette Williams - Swamp Dogg's Southern Soul Girls (2007)

Er zijn ook nog een aantal zeer sterke verzamelaars van Swamp Dogg's producties, maar die komen later aanbod.
Ook zijn eigen studio werk is zeer de moeite waard, maar daarvan hebben ze bij Kent/Ace (nog) niets uitgebracht helaas.

avatar van thelion
40. Memphis Boys (2012)

(afbeelding)

Memphis Boys wie waren dat....????
Het waren muziekkanten, songwriters en producers Tommy Cogbill, Reggie Young, Bobby Emmons, Gene Chrisman, Dann Penn, Spooner Oldham, Chips Moman en Don Crews. Deze heren zijn verantwoordelijk voor "The Memphis Sound". In de kleine studio van American Recordings van Chips Moman & Don Crews Deze 8 heren vormden de basis aangevuld met Jerry Wexler, Dan Greer en James Govan (de laatste 2 hebben later een behoorlijke stempel gedrukt op het geluid van F.A.M.E. Recordings)
Aan Thomas Street in Memphis creëerden al boven genoemde heren een zeer eigen geluid dat net zo herkenbaar is als van b.v. Motown, Hi, Stax of F.A.M.E.
Eerst met locale artiesten King Curtis, James Carr, James & Bobby Purify, maar later kwam men van over al uit de V.S. en daar buiten (Dusty Springfield heeft hier haar overbekende album Dusty Springfield - Dusty in Memphis (1969) opgenomen), maar ook alle nummers (en meer) van het legendarische comeback album Elvis Presley - From Elvis in Memphis (1969) en de opvolger Elvis Presley - Back in Memphis (1970) zijn hier opgenomen.
Wellicht is de American Recording Studios niet zo bekend als Hitsville (Motown), Soulsville (Stax) of The F.A.M.E. Studio's, maar ze zijn zeker zo relevant.
24 nummers die de essentie van de Memphis Sound blootleggen de meeste nummers geschreven door top schrijvers duo Dan Penn & Spooner Oldham. Lang niet alle bekende nummers die in deze studio's zijn opgenomen staan hier op, zit met smart the wachten op Volume 2 (is al wel aangekondigd maar nog niet bekend wanneer die word uitgebracht).

Essentieel overzicht van dit minder bekende collectief dat niets onder doet voor Booker T. & The M.G.'s (de huisband van Stax) of van schrijvers / producers trio Holland, Dozier, Holland (Motown).

avatar van thelion
39. Wederom een serie van 3
King Northern Soul (2000)

(afbeelding)
King Northern Soul Volume 2 (2001)

(afbeelding)
King Northern Soul Volume 3 (2012)

(afbeelding)

King Records opgericht in 1943 door Syd Nathan in Cincinnati Ohio als Country label. Onder King Records vielen nog een aantal labels waaronder Federal Records het label dat de eerste opnames van James Brown uitbracht. Aangezien de Soul en R&B steeds beter ging verkopen werd alles naar King overgeheveld begin jaren 50 en zo werd King Records een van de vele Soul labels. Met James Brown als grote naam die er al zijn albums als James Brown and the Famous Flames en zijn eerste 2 solo albums uitbracht daarna verliet Brown King.
Andere echt grote namen hadden ze eigenlijk niet of het moeten zijn Joe Tex, Johnny "guitar" Watson en Trini Lopez, maar het waren voornamelijk de locals die onderdak vonden bij King Records.
Ze waren van alle markten thuis Soul (in al zijn verschijnings vormen) R&B, Blues, Jazz, Country, Gospel .
Op deze 3 verzamelaars staat "Northern" Soul dus het is allemaal up-tempo en swingt de pan uit soms zelfs tegen de Funk aan.
3 Schijfjes vol met redelijk onbekende artiesten en helaas niets van James Brown, Brown verliet King voor het einde van zijn contract met als gevolg een slepende rechtzaak die er in resulteerde dat Brown King afkocht, maar wel al zijn rechten meenam.
Is het een ommissie dat Brown hier nergens terug te vinden is, nee zeker niet albums als deze bewijzen weer maar eens dat ook de mindere "goden" heel erg sterke nummers op hebben genomen. Labels als King maar ook b.v. Money, Sue, Spring en nog een hele berg andere kleine labels hebben een zeer groot aandeel in de Soul en Funk door juist met veel passie en bezieling lokaal talent onder de aandacht te brengen.

Meer van King Records
Here Comes the Hurt (2012) Ballades van King, maar ook het vroege werk wat is uitgebracht bij Fedral en DeLuxe Records (Sub labels van King)
King's Serious Soul: Too Much Pain (2000) en King's Serious Soul Vol. 2: Counting Teardrops (2002) het beste van wat King aan ballades uit heeft gebracht.

avatar van Mb.
Mb.
James Brown had diskjockeys omgekocht zodat ze de platen van Joe Tex niet draaide. We praten dan over beginjaren 60' toen James enig vermogen kreeg als gevolg van de hits die hij had gescoord met Try Me en Please, Please, Please voorop. Dat heeft de muziekcarrière van Joe Tex geen goed gedaan.

Maar thelion, wat ik mij afvraag, waar geef jij eigenlijk de voorkeur aan? Northern Soul of Southern Soul?

avatar van Reijersen
Geweldig topic dit. Ken er al enkele maar lijstje wordt gemaakt hoor. Goed werk!

avatar van thelion
Mb. schreef:

Maar thelion, wat ik mij afvraag, waar geef jij eigenlijk de voorkeur aan? Northern Soul of Southern Soul?


Sorry ik heb geen specifieke voorkeur, beiden zijn geweldig laat ik Tower of Power er maar bij halen:

There's all kinds of music
Everywhere you go
Some folks like it fast
Some like it slow
Some like it hot
Some like it blue
Some like it old
Some like it new

The only thing that turns me on
Is when I hear a soulful song

I like soul with a capital "S"
Soul with a capital "S"
Sweet soul music that's the best
Soul with a capital "S"

Geloof dat dat het wel redelijk verwoord.

avatar van Mb.
Mb.
Mwoah. Je kunt toch best een voorkeur hebben? Ik vind het namelijk twee verschillende werelden.

avatar van Reijersen
Mb. schreef:
Mwoah. Je kunt toch best een voorkeur hebben? Ik vind het namelijk twee verschillende werelden.


En hij geniet van beide werelden

avatar van Funky Bookie
Leuk overzicht!!!

avatar van Mb.
Mb.
Reijersen schreef:
(quote)


En hij geniet van beide werelden


Dat begreep ik al, maar met zo'n quote wil je de distinctie (en dus de vraag) toch een beetje te niet doen.

avatar van Reijersen
Mb. schreef:
(quote)


Dat begreep ik al, maar met zo'n quote wil je de distinctie (en dus de vraag) toch een beetje te niet doen.


Vond het wel creatief opgelost. Al vind ik je vraag ook interessant. Misschien voer voor een discussietopic in het soul gedeelte. Kunnen we als liefhebbers meer onze gedachten tonen en onderleggen.


avatar van thelion
38. Johnny Copeland - It's Me (2013)

(afbeelding)

Johnny Copeland niet geheel onbekend bij de blues liefhebber waarschijnlijk, maar dan wel als gerenomeerd gitarist en niet als begiftigd Deep Soul zanger.

Bij dit album staat als genre aanduiding Soul i.p.v. Blues en dat is correct. Dit is Deep Soul heel erg diepe Deep Soul kan ik wel stellen. Voordat Copeland zich toelegde op de Blues was het een Soulzanger die de pijn en emotie zo ontzettend goed om kon zetten in klanken dat zijn soul zo onwaarschijnlijk diep en emotievol klinkt dat je zeker weet dat wat hij zingt ook echt meent.
Otis Redding, James Carr of Geater Davis om er maar eens een paar bij te halen waren ook begiftigd met dit talent.
Op deze dubbel cd staan al zijn 35 singles en nog wat demo's die hij in zijn vroege jaren heeft opgenomen en je hoort goed de evolutie van rauwe Deep Soul in het begin naar de meer Blues / R&B georienteerde Soul van begin jaren 70. Veel opnames op dit album zijn zeer moeilijk te verkrijgen op de originele 45rpm's en voor de Soul liefhebber een ware schatkist.

Een vraag aan de kenners van deze labels: wat zijn de beste doo-wop albums op Kent en Ace?

avatar van thelion
@rhythmfreak

Ik zelf heb niet zo veel Doo-Wop, maar van wat ik heb kan ik specifiek van Kent / Ace aanraden Old Town Doo Wop Volume 1 (1994) is deel 1 in een serie van 5 alle 5 de delen zijn gelijkwaardig, ook aan te raden Bandera Doo Wop (2011)
En Boppin' by the Bayou (2012), Boppin' by the Bayou Again (2013) en Boppin' by the Bayou (2013) meer R&B gericht maar zeker de moeite waard.
En puur R&B is nog aan te raden Rhythm 'N' Bluesin' by the Bayou (2013) en Rhythm 'N' Bluesin' by the Bayou: Rompin' & Stompin' (2014), hierop is voornamelijk R&B en vroege Rock n Roll te horen.

Bij Rhino hebben ze ook een aantal schitterende boxen o.a.
The Doo Wop Box (1994) en The Doo Wop Box II (1996) beiden pure Doo-Wop boxen.
Ook interessant Rock, Rhythm and Doo Wop (2001) en Rock, Rhythm and Doo Wop Volume 2 (2001) deze 2 boxen geven meer een totaal beeld van de populaire "zwarte" muziek in de 50ties in de V.S.

Gast
geplaatst: vandaag om 03:10 uur

geplaatst: vandaag om 03:10 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.