menu

Genres / Jazz / Jazz-album van de week

zoeken in:
eazyfan
Een nieuwe Jazz-topic, die verschilt van de Recente-Jazz-Tips-topic en dergelijke. Het is de bedoeling dat een user elke week 1 Jazz-Cd opnoemt waarvan hij/zij vindt dat deze te onbekend hier is, dan is het aan andere min. 3 users om deze te gaan luisteren en beoordelen. Elke week nemen we dan een andere Cd, wie de volgende neemt wordt onderling afgesproken neem ik aan.

Goed Idee?

Wie steunt me? of wie meldt de Moderator dit te sluiten?

Naar mijn mening is deze topic wel erg goed, ik beloof elke week zeker mee te doen, het maakt mij niet uit welke Cd gekozen wordt, wat mij betreft kies je iets uit de Jazz-top50 of Kind of Blue. Wel te weten dat als iemand de Cd al kent die persoon kan/mag meetellen als user die mee doet. Moest het zijn dat de gekozen Cd sneller beoordeelt is dan 1 week kunnen we natuurlijk verder.

Iemand?

Ik zou graag alvast de eerste kiezen, een topper die jammer genoeg wat onbekend is, maar wat denken jullie over deze topic?

Ik ben op zich wel een voorstander, hoop dat er genoeg belangstelling voor is.

Ik wil ook wel meedoen, zolang het maar niet over vocal-jazz gaat. Niet al te bekende albums doen ook lijkt me (dus geen Kind of Blue e.d.). Laten we zeggen een album met max. 10 stemmen? Of 20?

Ik wil ook wel mee doen, al weet ik nog niet of me dat elke week gaat lukken.

eazyfan
Je moet ook niet welke week, en max. 15 stemmen lijkt me een goede regel. Zo zouden er bv nog 5 mensen kunnen mee doen en zit die Cd in de Jazz-top50.

Wat denken:
Blabla
Paalhaas
Jeremie
Toon1

Willen jullie ook mee doen?

Count me in. Ik kan zo al honderd obscure juweeltjes verzinnen die ik graag wat meer onder de aandacht zou willen brengen.

Jeremie
Ik zal mijn best doen om zoveel mogelijk mee te participeren,
maar, hoe moet ik zonder downloadprogramma elke week een bepaalde cd beluisteren? Ik kan toch moeilijk elke week naar de bibliotheek rennen?

Hoe doen jullie dat? Downloaden?

Groet,
Jeremie

eazyfan
Jeremie schreef:
Hoe doen jullie dat? Downloaden?
Ik bezorg je wel het album Geen zorgen maken Komt goed, merci dat je mee wil doen. En je hoeft niet noodzakelijk elke week mee te doen.

fredpit
Goed idee, ik heb ook nog wel een paar (honderd) titels die meer aandacht verdienen.

Ik vind overigens niet dat er direct een cijfer gegeven moet worden (om ze de toplijst in te krijgen) Gewoon een album met een aardig verhaaltje, linkjes etc presenteren en wie wil kan dan zijn/haar mening geven...relaxt en vrijblijvend.

ik wil ook wel mee doen!
Nieuwe jazzontdekkingen doen is altijd fijn.

Ben de laatste tijd ook veel bezig met jazz, alleen niet echt aan het stemmen. Maar indien mogelijk zou ik ook wel van de partij willen zijn.

eazyfan
Erg bedankt allemaal, Jesse en Toon1 gaan ook af en toe meedoen neem ik aan.

Oke, zoals gezegd begin ik dus aan de eerste Cd, dit album wordt de eerste.

Nu is het de bedoeling dat minstens 3 mensen zich aanmelden om dit eventueel te gaan luisteren. Voor het geval je dit album niet kan vinden meldt je me dit, dan bezorg ik het. Moest je dit album al kennen mag je je nog steeds aanmelden, dan plaats je gewoon dat je het kent en bestem je het eventueel. (zoals Fredpit in dit geval ).

Systeem1:
Als je mee gedaan hebt krijg je de kans de volgende te plaatsen, als iedereen die zich aanmelde geluistert heeft en bestemt wordt beslist wie de volgende plaats. Bv: de mensen die mee deden, kiezen elk 1 Cd, dan kiest iedereen welke de volgende wordt uit wat de mogelijkheden zijn. En de persoon die de Cd koos telt natuurlijk niet mee, lijkt me nu vanzelfsprekend. Tot de volgende keuze natuurlijk.

Welk systeem?

Systeem 2:
Of willen jullie dit systeem? Iedereen die mee deed, kiest 1 album, hiermee wordt een wachtlijst gevormd die we gewoon aflopen?

Ik ga voor Systeem 1*

ik doe ook mee

eazyfan schreef:
dit album wordt de eerste.

Loopt binnen

Social_Mask
Interessant.. dit lijkt me wel wat. I'm in!

Goed idee om jazz meer voor het voetlicht te brengen, wil mee doen, maar niet meteen. Kijk eerst gewoon mee.

Prima initiatief, maar niet geschikt voor niet-downloaders. Mij kunnen jullie dus helaas niet strikken.

Wanneer ik de gelegenheid heb zal ik ook wel meedoen aan dit plan.

bubbachups schreef:
Prima initiatief, maar niet geschikt voor niet-downloaders. Mij kunnen jullie dus helaas niet strikken.

Hoezo niet, dan ga je morgen dat album toch even scoren in de platenzaak?

eazyfan schreef:
Systeem1:
Als je mee gedaan hebt krijg je de kans de volgende te plaatsen, als iedereen die zich aanmelde geluistert heeft en bestemt wordt beslist wie de volgende plaats. Bv: de mensen die mee deden, kiezen elk 1 Cd, dan kiest iedereen welke de volgende wordt uit wat de mogelijkheden zijn. En de persoon die de Cd koos telt natuurlijk niet mee, lijkt me nu vanzelfsprekend. Tot de volgende keuze natuurlijk.

Welk systeem?

Systeem 2:
Of willen jullie dit systeem? Iedereen die mee deed, kiest 1 album, hiermee wordt een wachtlijst gevormd die we gewoon aflopen?

Dan ga ik voor systeem 2, het lijkt wel mooi dat systeem 1, maar daar krijg je alleen maar discussie van (gaat iedereen weer lekker olie op het vuur gooien ).

Nou wil ik wel weten wat je makkelijker of leuker vind aan systeem 1, Eazyfan.

fredpit
Er is zoveel verschillende jazz...en er zijn zoveel verschillende jazzliefhebbers.

Ik ben bang dat het op deze wijze negatieve (onbegrepen) beoordelingen gaat regenen.

Ik ga niet even (binnen een week) stemmen op een jazzalbum dat ik ergens van het net heb geplukt Daarvoor neem ik mijn jazzliefhebberij te serieus.

Ik ga eerst maar eens kijken hoe dit verloopt, en ik hoop dat er een ander, meer vrijblijvende manier( en meer achtergrondinfo. omtrent album/stijl/artiest) wordt gevonden voor dit op zich goede initiatief

Het lijkt mij ook wel leuk, maar ik heb nog dermate veel te ontdekken dat ik voorlopig nog wel even uit de voeten kan met wat persoonlijke aanraders. Wie weet dat ik me over een paar maanden wel aansluit bij dit topic.

Count me in!

Nicci
ik sluit me min of meer aan bij Fredpit. even kijken hoe het gaat en wellicht ga ik mee doen.
nog een losse opmerking: Jazzalbum van de week is wel wat veel van het goede. per maand of 2 weken is al een betere ritme.

Ik wil ook graag meer jazz leren kennen. Al moet het niet al te zware fredpaalhaaspitblablajazz zijn

De nummer 1 van Fredpit is niet zo zwaar hoor. Denk dat jij die ook wel goed verteert.

fredpit
herman schreef:
De nummer 1 van Fredpit is niet zo zwaar hoor. Denk dat jij die ook wel goed verteert.

liever niet....het doet echt zeer als er een lage beoordeling wordt neergezet...een 4* kan ik nog net hebben.

En nee hij is niet zwaar (wel mooi en geniaal) maar het is niets voor Hill (voor zover ik zijn smaak op jazzgebied kan beoordelen)

dat is ook het probleem van de huidige opzet in dit topic...fredpitpaalhaasblablajeremieennogeenpaar zullen b.v. Cecil Taylor zeer weten te waarderen, de rest....kan er niets mee. Dit is niet hooghartig of superieur bedoelt (ik ben een randdebiel met enkel lagere school ) maar heeft er meer mee te maken dat veel jazz gewenning nodig heeft...(een "aanloopje") dat doe je niet even in een weekje.

Het is wel een ruime 4*, overigens. Ik draai hem ook best vaak, staat niet voor niets in mijn rotatielijst.

Ik kan me wel iets voorstellen bij je opmerking over 'gewenning'. Het is voor mij ook een reden om (nog) niet mee te doen hier. Ik wil eerst de jazzplaten die ik al ken wat beter leren kennen.

Ik wilde net Chick Corea's Now He Sings, Now He Sobs gaan noemen (oeps, zojuist gedaan! )

Een geniaal album, m.i., met Chick's zeer vrije interpretatie van jazz, om het maar zo te noemen.

Volgende week maar weer eens voorschotelen? Intuseen vink ik het genoemde album maar eventjes aan, lijkt me interressant!

eazyfan schreef:
Erg bedankt allemaal, Jesse en Toon1 gaan ook af en toe meedoen neem ik aan.

Oke, zoals gezegd begin ik dus aan de eerste Cd, dit album wordt de eerste.

Nu is het de bedoeling dat minstens 3 mensen zich aanmelden om dit eventueel te gaan luisteren. Voor het geval je dit album niet kan vinden meldt je me dit, dan bezorg ik het. Moest je dit album al kennen mag je je nog steeds aanmelden, dan plaats je gewoon dat je het kent en bestem je het eventueel. (zoals Fredpit in dit geval ).

Systeem1:

Welk systeem?

Systeem 2:

Ik ga voor Systeem 1*

Even wat gedachten van mijn kant:

- Ik zou opteren voor een wat vrijblijvender systeem. Aanmelding per album lijkt me onnoddig, net als een minimum aantal luisteraars. We zullen er maar van uitgaan dat na de positieve reacties er gewoon genoeg animo is.
- De nieuwe 'opgave' wordt op zondag geplaatst door iemand die de afgelopen week heeft meegedaan. Ik denk dat we zelf wel redelijk kunnen zorgen dat er niet teveel door dezelfden tips worden geplaatst, al zal het er natuurlijk wel op neerkomen dat de niet-kenners niet zo heel veel tips hebben om mee te beginnen. Frequente stemmers die nog geen nieuwe tip hebben mogen plaatsen krijgen voorrang.
- Laten we een maximum van 20 stemmen nemen, dan blijft het ook leuk voor de kenners.
- Het is erg welkom om even een korte beschrijving van het album te geven waarin genre en zo duidelijk worden.
- Laten we geen al te moeilijke jazzalbums gaan plaatsen. Het is natuurlijk de bedoeling om zieltjes te winnen en dat gaat niet door ze direct in het diepe te gooien.

Gast
geplaatst: vandaag om 05:41 uur

geplaatst: vandaag om 05:41 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.