menu

Mijn Updates +
Genres / Jazz / Jazz... Amerika vs. Europa

zoeken in:
Inderdaad het organissimo forum! Ooit was ik actief op jazzforum.be maar dat is op een gegeven moment helemaal doodgeslagen. Organissimo zit vol met jazz-kenners inderdaad. Toen ik daar de vraag stelde of iemans Robert Ruff kende, ging iemand even met de een aantal collega muzikanten praten om te vragen waar hij tegenwoordig uithangt. Heel leuk.

Even een overzicht van labels die ik interessant vind of volg:

Oudere labels: ragtime/swing
Aladin
Savoy
BlueBird
RCA

Bop en cool:
Blue Note
Verve
Riverside
Prestige
Pacific
New Jazz
Milestone
Columbia
Pablo
Steeplechase
Atlantic
Candid

Oudere freejazz:
Impulse!
Delmark
ESP Disk
BYG Actuel
Flying Dutchman
Hatology
Black Saint
Soul Note
Enja
Freedom
Strata-East
ECM

Moderne freejazz:
Ayler
Eremite
Cleanfeed
FMP
HatHut
NoBuisness
Okka
InstantJazz
Tzadik
Justin Time
Aum Fidelity
Thirsty Ear
CMP
Intakt

Kijk da's leuk - labels zegt altijd wel wat. Misschien is het leuk om land van origine er bij te zetten en op alfabet? Dat maakt aanvullen en natrekken makkelijker. Zal het zo dadelijk eens aanvullen met een aantal dingen die ik heb en die ik - bijv om productiekwaliteit - de moeite waard vind; er kunnen ook labels bijzitten met een incidenteel jazz-album.

Iemand die een goede (voordelige) site kent om Winter & Winter cd's aan te schaffen? Alvast merci!

Volgens mij zijn de albums van dat label altijd nogal prijzig. Het meeste kans op een goedkoper cd'tje maak je op discogs of ebay denk ik

Oké, merci! Dan ga ik die richting uit. Mooie cd hoezen wel, maar 20 euro per cd is nogal duur ja...

Cdwow is een aanrader voor Winter & Winter oa. https://www.wowhd.nl
Ook voor Tzadik releases zeer interessant qua prijs!

Goeie tip! Ziet er goed uit inderdaad.

De reviews over die site zijn wel moordend... is het wel betrouwbaar Supernormal?

Ah oei! Ik heb er zelf nog niets besteld omdat ik het net ontdekt heb via via. Ben mijn selectie nog aan het maken voor mijn bestelling.
Kan inderdaad wel even duren voordat je ze op de deurmat krijgt, had ik al gehoord. Dus als je ze echt snel wil hebben, zijn er betere wegen. Maar voor Winter & Winter en Tzadik lijkt me het toch interessant.

Wat betreft prijs zeker! Hou ons op de hoogte!

Supernormal schreef:
Ah oei! Ik heb er zelf nog niets besteld omdat ik het net ontdekt heb via via. Ben mijn selectie nog aan het maken voor mijn bestelling.
Kan inderdaad wel even duren voordat je ze op de deurmat krijgt, had ik al gehoord. Dus als je ze echt snel wil hebben, zijn er betere wegen. Maar voor Winter & Winter en Tzadik lijkt me het toch interessant.
heb je inmiddels goed nieuws, slecht nieuws of geen nieuws over die website. Ik ben wel benieuwd!

Nog geen bestelling geplaatst bij die site. Had wat W&W releases van Uri Caine gekocht onlangs via Discogs aangezien deze voordeliger waren. Laat het weten als het zo ver is!

Bestelling geplaatst!*

*afwachtend met een bang hartje

Hou ons op de hoogte

Soledad schreef:
Hou ons op de hoogte

Albums gisteren aangekregen! Het duurt dus wel degelijk lang (kerstverlof zal er ook wel iets mee te maken hebben) maar belangrijkste: ze worden geleverd! Cds waren goed verpakt, allemaal in shrinkwrap en nieuwstaat. Had al eens gestuurd naar hun customer service en die antwoordde direct dat indien ze niet zouden aankomen, je een refund krijgt. Blij met men nieuw setje Tzadik & Winter&Winter releases. Hier ga ik nog bij bestellen.

Geduld is een schone zaak. Ook maar eens proberen dan fijn dat jij even proefkonijn wilde zijn

Ook geprobeerd en meer dan tevreden. Wel eerst even gecheckt of het op voorraad was. Vaak duren backorders zo lang. Werd na 1 dag verzonden en had het al na een week in huis. Volgens mij het bedrijf waar ik ook weleens via eBay bij bestelde. Was ook een grote toko in Shepherdsville Kentucky. En vooral best wel goedkoop inderdaad.

Nice! Blijf je nog steeds cd's kopen? Ik merk dat ik de laatste tijd minder en minder cd's op leg en meer via de computer of smartphone naar muziek luister.

Bij mij is het andersom. Eigenlijk uitsluitend LP’s en CD’s moet ik zeggen. Ik vind het een mooi product om te hebben, maar merk ook dat ik aandachtiger luister. Vis streaming en internet ben ik toch snel geneigd door te klikken of te snel dingen over te slaan.

Gast
geplaatst: vandaag om 22:02 uur

geplaatst: vandaag om 22:02 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.