MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / De W van Wanstaltig Slechte Songteksten - Deel 2 (K.O.)

zoeken in:
Kramer schreef:
Nee hoor, lijkt me hartstikke helder. Iemand is niet fysiek aanwezig bij de ikpersoon, maar voelt wel heel dichtbij. Verteerd door liefdesverdriet trekt de ikpersoon deze zinsbegoocheling in twijfel door zich af te vragen of zijn geliefde zich misschien vastklampt aan hem in plaats van hij aan haar.

Ok. Ik voel hem nog steeds niet, sorry. Kennelijk ligt het aan mij. Dank voor de poging iig.

4-5

Misterfool
1-2

Kramer schreef:
Volgens mij hoort bij nummer twee een andere interpunctie: "Onzichtbaar, maar zo dichtbij... Hou jij je vast aan mij?" Tenminste, zo hoorde ik hem altijd.

Vergeef me dat ik geen onderscheid heb gemaakt in interpunctie. Was teveel gedoe geweest om dat allemaal uit te zoeken. Het is maar net hoe de songtekst bij de bron is overgenomen.

Onweerwolf schreef:
(quote)

Jeetje. Soort van Monique Smit maar dan anders en eigenlijk toch hetzelfde.

Dit is waarom ik donkere steegjes mijd.

De teksten van Monique Smit zitten anders een heel stuk beter in elkaar dan vele van haar dorpsgenoten en genregenoten. Ik heb in haar bekendste hits nu niet direct hele schokkende zinnen kunnen vinden.

1-3

Onweerwolf
2-3

5-3

Sandokan-veld schreef:
(quote)

Ok. Ik voel hem nog steeds niet, sorry. Kennelijk ligt het aan mij. Dank voor de poging iig.

Nee hoor, ik begrijp erg weinig van Kramers uitleg.

0-1

Wat is er mis met de eerste?

0-2

Nouja, één ding dus, en dat had ik inderdaad ook net bedacht. Maar in liedjes kan je dichterlijke vrijheid nemen, en ik vind de vrijheid om 'fles wijn' in plaats van 'wijnfles' te gebruiken, omdat het een stuk beter klinkt, hier niet zo erg. Het is overduidelijk wat hij ermee bedoelt. Je hebt nou eenmaal te maken met metrum, waar je dingen in moet passen.

Misterfool
0-3

Ja, mijn opmerking was inderdaad ironisch bedoeld. Ik begrijp Guus uiteraard, maar ik snap ook waarom mensen er toch over vallen. Om de redenen die de Taalprof uitlegt.

Gor
0-3

De lege fles wijn vind ik ook niet zo erg, moet kunnen.

Onweerwolf
1-3

Lege fles wijn klinkt gewoon dom. Tuintje in mijn hart kan tenminste nog beeldspraak zijn.

1-4 ook als beeldspraak vind ik het eigenlijk nergens op slaan juist.

Misterfool
1-0

2-0

Onweerwolf
3-0

Hoe vaak moet nog gezegd worden dat 'Ik wou dat ik jou was' niet thuis hoort in dit topic?

Gast
geplaatst: vandaag om 06:01 uur

geplaatst: vandaag om 06:01 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.