menu

Muziek / Muziekgames / De W van Wanstaltig Slechte Songteksten - Deel 2 (K.O.)

zoeken in:
avatar van Gretz
https://68.media.tumblr.com/9db7aaaced1673e9e172566608888933/tumblr_oonnyfIlzt1wnjdyoo1_1280.png


Niemand weet waarom het zo stil in mij is
Niemand weet waarom alles liefde is
Niemand weet waarom ik misschien Spanje neem als besluit
Maar ik weet dat jij mee moet naar Diemen-Zuid

Niemand weet waarom ik met zonder jas naar buiten stap
Niemand weet waarom m'n schoenen zijn gejat
Niemand weet waarom het een kwestie van het zonlicht is, en een kwestie van gewicht van de dingen die we doen
Maar ik weet dat ik niet meer naar buiten hoef

Hou me vast
In het hart van mijn gevoel
Hou me vast
Ik lijk misschien wel cool maar
Soms wordt het allemaal eventjes te veel
Vandaag is rood gewoon weer alles wat ik wil

Niemand weet waarom de zoute zee een diepe zilte zucht slaakt
Niemand weet waarom er een licht is dat nooit uit zal gaan
Niemand weet waarom ik wou dat ik niet de mits maar de tenzij was
Maar ik weet dat jij altijd bij mij mag

Niemand weet waarom de schijn gemeen is
Niemand weet waarom zelfs je naam mooi is
Niemand weet waarom de dag die je wist dat zou komen eindelijk hier is
Maar ik weet dat een o-céé-jaan zo lekker is

Hou me vast
In het hart van mijn gevoel
Hou me vast
'k lijk misschien wel cool maar
Soms wordt het allemaal eventjes te veel
Vandaag is rood gewoon weer alles wat ik wil

Niemand weet hoe erg het zou zijn op de Balkan
Niemand weet (oe-)hoe wij hier zijn beland
Niemand weet hoe je iemand vertelt dat de aarde niet meer rond is.
Maar ik weet hoe waardeloos deze tekst is

Vraag me niets
Zeg me niets
Zak zak maar lekker door
Praat niet met me
Pak mijn houten hart

Woorden storten vol mijn hart
Als altijd ’ne parking apart
Praat niet met me
Tuintje in mijn hart

Hou me vast
In het hart van mijn gevoel
Hou me vast
'k lijk misschien wel cool maar
Soms wordt het allemaal eventjes te veel
Vandaag is rood gewoon weer alles wat ik wil

avatar van Gretz
Niemand weet waarom, maar vandaag is rood de W van Wanstaltig, slechte Nederlandse songteksten. Vandaag is het ook precies 4 jaar geleden dat het Koningslied officieel werd uitgebracht. Dit gegeven is een mooie aanleiding om een nieuw knock-out spelletje op te starten, eentje die qua strekking vergelijkbaar is met Het meest overschatte nummer en Het slechtste top 40 nummer.

Het idee is eigenlijk heel simpel: ik ben gaan grasduinen door bekende Nederlandse songteksten en heb daaruit een selectie gemaakt van de meest opvallende tekstregels. Lyrics die door veel mensen het predicaat ‘slecht’ zouden krijgen. Veel lyrics zullen jullie waarschijnlijk al bekend in de oren klinken. Bij elke selectie heb ik een foto geplaatst van de betreffende artiest(en), een meme-vorm in feite. De songtekstregels gaan het in tweetallen tegen elkaar opnemen, in de gebruikelijke knock-out opzet. Ik heb de selectie zo objectief mogelijk proberen te doen. Sommige artiesten zullen relatief veel vertegenwoordig zijn, excuses aan de fans alvast. Een nummer kan met meerdere tekstregels meedoen.

Spelregels:
- We stemmen steeds op de songtekst die we het slechtst vinden, om uiteindelijk tot de slechtste Nederlandse songtekst ooit te komen.
- We spelen met 256 deelnemers. Ik heb nog 15 plekken vrij gelaten voor de klassiekers die ik over het hoofd heb gezien. Stuur me een pm als je een idee hebt voor een songtekst die er absoluut bij nog moet, dan maak ik er wat moois van.
- De 24-uursregel geldt waar nodig.
- Plezier staat voorop. Bedenk altijd dat dit slechts een spelletje is, vooral niet te serieus nemen dus.

Ik ga nu de loting verrichten en dan kunnen we zometeen daadwerkelijk van start. Wie hebben er allemaal zin om mee te spelen?

ArnoNewYorkCityLightEmile93Gebruiker43757Simon77
Funky BookiejohannesAManfieldFatheadTeunnisjohan de wittCasartelliGrafGantzvigilranboyPoeha50tracksGorAstroStartdynamo dScorpion_21thelionBonkwestLucMJoaMuselaxus11molnelisEdgar18tbouwhsheep67Johnny Marrmusicfriekremcodulac50tracksPoehaluigifortSupersidMisterfoolshinybeastKramer

avatar van Arrie
Ha, leuk, een Bløf-KO!

avatar van GrafGantz
De KO die je wist dat zou komen.

avatar van Gretz
Arrie schreef:
Ha, leuk, een Bløf-KO!

Ik heb even geteld en zij zijn inderdaad hofleverancier.

avatar van Arrie
Volgens mij kan er ook regelmatig een bijbehorende Snijtafel-aflevering worden geplaatst. Altijd leuk om te herkijken.

avatar van Kramer
Top! Wel jammer dat het alleen om Nederlandse teksten gaat, dat bevestigt toch het stereotype over Nederlandstalige muziek, terwijl hier ook een hoop prachtigs te vinden is, en in andere talen een hoop wanstaltigs. Maar verder vind ik het dus helemaal enig.

avatar van Gretz
Afleveringen van De Snijtafel zijn zeker een inspiratie geweest voor een aantal nominaties. Indirect hebben ze mij ook op het idee gebracht voor deze knock-out.

Misterfool
Ik kan de teksten van blof goed hebben. . Ik ga het waarschijnlijk vaak oneens zijn met de Mume-mening.


avatar van Gretz
Kramer schreef:
Top! Wel jammer dat het alleen om Nederlandse teksten gaat, dat bevestigt toch het stereotype over Nederlandstalige muziek, terwijl hier ook een hoop prachtigs te vinden is, en in andere talen een hoop wanstaltigs. Maar verder vind ik het dus helemaal enig.

Mocht deze knock-out aanslaan dan zouden we ooit ook nog eens met Engelstalige teksten kunnen spelen. Voldoende materiaal in ieder geval, zeker ook in het Engels.

avatar van Edgar18
Ik neem aan dat Eefje de Visser ook wel een paar nominaties te pakken heeft?

avatar van Gretz

Nog niet, maar als je paar regels kent die zeker genomineerd moeten worden kun je ze mij toesturen.

Edgar18 schreef:
Ik neem aan dat Eefje de Visser ook wel een paar nominaties te pakken heeft?

Helaas, maar ik zal een plekje voor d'r vrijhouden als jij me de lyrics toestuurt die je het meest tenenkrommend vindt.

avatar van Koenr
Haha, ik ga die plaat echt niet herluisteren. Misschien is er iemand anders die zich wil opofferen?

avatar van Arrie
Koenr schreef:
Haha, ik ga die plaat echt niet herluisteren. Misschien is er iemand anders die zich wil opofferen?

Paap_Floyd wellicht, want die heeft de cd nog in de kast staan.

avatar van Koenr
Nou, als ie zich geroepen voelt.

avatar van Scorpion_21
Vanavond vormt jouw tong
De rode loper
Naar de premier van ons geluk

Ze zeggen de roker
Is geen onruststoker
Maar hij stinkt wel uit zijn bek

De kus die je wist dat zou komen
Met de s van speekeseluitwisseling


avatar van Gretz
Test. Als het goed is werkt het nu wel.

http://i.share.pho.to/e5db9033_o.jpeg

avatar van Gretz
1-0

Loting is random uitgevoerd. Zuiver toeval dat dit juist de eerste battle is.

avatar van Kramer
Ik zie de plaatjes niet...

avatar van Scorpion_21
Ik zie alleen 1. (afbeelding) vs. (afbeelding)

Of ligt dat aan mij?

avatar van Gretz
Momentje, ik denk dat ik ze nu enkel zelf zie omdat m'n dropbox map nog niet op openbaar staat.

Holddd

avatar van Kramer
Nee.

avatar van GrafGantz
Nada.

avatar van Gretz
Dan ben ik genoodzaakt om ze toch ergens anders te uploaden.
Eventjes geduld nog, binnen een uur ben ik terug.

Hier zijn de eerste 4 battles, dan kan de k.o. alvast van start.

http://nopaste.nl/raw/FC0ieaWq2v

avatar van Emile93
Ik doe mee! Lijkt me een leuke k.o.


avatar van Gretz
1-0

avatar van Kramer
Joepie, daar gaan we!

2-0, die tweede vind ik heel aardig.

Gast
geplaatst: vandaag om 14:24 uur

geplaatst: vandaag om 14:24 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.