MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / 10 artiesten, waarvan ik er 1 niet live zag (raadspel)

zoeken in:
dix
Simple Minds ... Sparkle In The Rain tour, Ahoy. Met China Crisis vooraf. Daar heb ik mijn ex toen naar toegesleept. Ze zal het me nog steeds wel een beetje kwalijk nemen, en terecht.

dix schreef:
Simple Minds ... Sparkle In The Rain tour, Ahoy. Met China Crisis vooraf. Daar heb ik mijn ex toen naar toegesleept. Ze zal het me nog steeds wel een beetje kwalijk nemen, en terecht.
het is een tragedie en mysterie, dat concertbezoek van jou en je ex.

dix
Ik moest er even op kauwen

Red Hot Chili Peppers

dix
Daar was ik vroeg bij (3) ... Paradiso, Mofo Party Plan ... 1987 of zo? Nog met Hillel Slovak , met niks dan sokken en met een voorprogramma dat eigenlijk beter was. Veel beter. Jeetje, met dat voorprogramma ging het dak er eigenlijk al finaal af. Niemand had nog veel energie voor de Peppers en zelf leken ze ook nogal onder de indruk van onze eigen UDS. Ik geloof écht dat de RPHS die avond iets geleerd hebben.

dix
Halverwege het lijstje

SvZ:

Blur
(Bruce)
Madonna
Prince
(Rammstein)
(Radiohead)
(RHCP)
(Simple Minds)
The Cure
U2

U2?

dix
Joshua Tree tour 1987, De Kuip Rotterdam. Via Mojo, twee dagen opbouw en twee dagen afbouw voor een beperkte vergoeding, een T-shirt en één van de twee shows gratis bij te wonen. Gratis, dwz als crew-member kreeg je dan een bewakingstaak bij een monitor of zo. Om de een of andere reden werd de vergoeding niet door Mojo maar door een Ierse management-assistente cash uitbetaald. Ik leef daardoor nog steeds in de veronderstelling vier dagen lang voor Bono gewerkt te hebben.

Prince

The Cure

Dan doe ik Blur wel

dix
'Wear Something Peach or Black'

Aan zwart geen tekort in de kledingkast, alhoewel het meeste in de wasmachine van het studentenhuis donkergrijs was geworden. Peach loste ik op door een stiekem geleend velours truitje van mijn moeder aan te doen. Prince live, ik zat erbij en ik keek ernaar. Fantastisch was het vooral op het veld, die tribuneplaatsen in de Galgenwaard zijn helaas minder.

dix
Robert Smith stond zichzelf de gehele avond in het halfschemer te concentreren op zijn gitaarpartijen. Hij wisselde daarbij geen woord met het publiek, maar dit was dan ook niet zijn band. Hij was immers een Banshee, voor anderhalve plaat en één tour.

dix
Bij Madonna was het 't zelfde recept als bij U2: twee dagen betaald opbouwen en afbreken, en een concertje meepikken. Op dag één was het strafschopgebied in De Kuip al behoorlijk omgeploegd. Dus had de organisatie in haar wijsheid besloten op dat gedeelte van het veld houten vlonders te leggen. Alleen ... nadat die gelegd waren, netjes strak tegen elkaar, kwam er een buitje. Hout zet uit, dus dat werd een soort vloerveld met hier en daar een hobbel. Toe de deuren aan het eind van de middag open gingen en de eerste honderd gillende meiden naar voren stoof, ging menigeen daardoor voluit op het gezicht. De EHBO kon meteen aan de slag.

dix
Blur, een onwaarschijnlijke act op één van de eerste edities van London Calling. Daardoor was het festival ook prompt voor de eerste keer volledig uitverkocht. De rest van de line-up bestond uit prima acts waaronder bijvoorbeeld Slowdive maar eerlijk gezegd staat me daar niet heel veel meer van bij. Van Blur wel, alle hinderlijke tieneradoratie bleek namelijk volkomen terecht: goeie en charismatische live band.

dix
Dat waren ze allemaal. Robert Smith zag ik dus wél, maar The Cure nooit. Hoeft ook niet zo nodig.

Heeft luigifort een lijstje gereed?

Ja hoor!

Wie zag ik nooit?

Ane Brun
Bloc Party
Dead Can Dance
Gavin Friday
Interpol
Martha Wainwright
Mercury Rev
Richard Hawley
Sixteen Horsepower
Soulwax

interpol

Mercury Rev

Dead Can Dance

Interpol zag ik in Paradiso vlak voor hun 3e album uitkwam. Ze openden met Pioneer To The Falls, dat nummer kende ik toen nog niet. Magistraal, wat een ervaring!

Sixteen Horsepower

Mercury Rev is zeker een van mijn favoriete bands. Een heel concert zag ik nooit van ze, maar dus wel als voorprogramma van Nick Cave & the Bad Seeds in de HMH en ze openden met hun mooiste nummer: Holes.

Dead Can Dance is een band waarvan ik nooit meer had verwacht ze te zien, maar ze kwamen dus weer samen en een jaar of 5 terug zag ik ze ook in HMH, een heel speciale ervaring. Lisa kon die hoge noten nog steeds halen, zij het met iets meer moeite

En daar hebben we de winnaar al. Sixteen Horsepower zag ik inderdaad nooit. Wel de opvolger Woven Hand in Paard. Dat was zo mogelijk nog deprimerender muziek dan 16HP .

Jouw beurt vigil

Dan zal ik nu een ronde plaatsen met supersterren, wie zag ik nooit?

Bruce Springsteen
Coldplay
Muse
Phil Collins
P!nk
Queen
Radiohead
R.E.M.
Roger Waters
U2

Zeg t maar

Radiohead

Dat is fout, die heb ik een jaar of 10 geleden in de HMH gezien

Radiohead Concert Setlist at Heineken Music Hall, Amsterdam on May 9, 2006 | setlist.fm

Gast
geplaatst: vandaag om 03:29 uur

geplaatst: vandaag om 03:29 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.