MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / 10 artiesten, waarvan ik er 1 niet live zag (raadspel)

zoeken in:
Toen al de In Rainbows songs

Muse

Queen zag ik anderhalf jaar geleden in de Ziggo met Adam Lambert als zanger, ook heb ik Brian May met zijn soloband gezien in 1992 of 1993 in Ahoy.

Muse zag ik nooit, ik had ooit wel kaartjes voor de show van 19 juni 2010 in het Goffertpark te Nijmegen maar die kaartjes heb ik toen doorverkocht.

dus Edgar18 is de winnaar

dix
'Queen zag ik anderhalf jaar geleden...'

Zo beschouwd treed Joy Division dit najaar ook weer eens op.

vigil schreef:
Muse zag ik nooit, ik had ooit wel kaartjes voor de show van 19 juni 2010 in het Goffertpark te Nijmegen maar die kaartjes heb ik toen doorverkocht.
Jammer! Een van de beste optredens die ik ooit zag, sowieso top tien materiaal.

Ik plaats straks een nieuw lijstje.

dix schreef:
'Queen zag ik anderhalf jaar geleden...'

Zo beschouwd treed Joy Division dit najaar ook weer eens op.

Nou op het concertkaartje stond gewoon Queen en dat zal bij Joy Division niet zo zijn vrees ik...

Maar je punt is helder

Tien keer volledig willekeurig:

De Kast
Gruppo Sportivo
Jay-Z
Kayak
Marlena Shaw
Moss
Room Eleven
Slowdive
Sly & The Family Stone
The Wombats

Ik hoop voor jou De Kast

luigifort schreef:
Ik hoop voor jou De Kast
Dat begrijp ik, als ik er één van de tien had mogen kiezen die ik nooit zou willen zien dan zou het ook zeker De Kast zijn. Helaas zag ik ze wel. Het was onder lichte dwang, en verder wil ik er niet over praten .

Kayak

Ook gezien, een aantal jaar geleden in de Goudse Schouwburg. Ton Scherpenzeel is een goede bekende van mijn vriendin en haar familie dus ik moest maar eens een keer mee.

Jay-Z

Samen met Kanye in het Gelredome, prima concert waarin ze afsloten met een keer of vijf achter elkaar Niggas in Paris.

dix
Uh, Slowdive.

Marlena Shaw

Slowdive zag ik op BKS een paar jaar geleden en Marlene Shaw tien jaar geleden op het NSJ.

Sly & The Family Stone

Dezelfde NSJ als Marlene Shaw. Al kun je misschien beter zeggen dat ik The Family Stone zag met tussendoor een verdwaalde Sly op het podium. De man liet maar op zich wachten en liet maar op zich wachten. Toen hij er dan eindelijk was heeft hij één of twee nummers mee gemurmeld in een microfoon om vervolgens het podium weer te verlaten, iets wat beter was voor iedereen. Het was een vertoning die het midden hield tussen hilarisch en tragisch.

Deze editie zou ik overigens ook Amy Winehouse gezien hebben. Ware het niet dat ze last-minute verstek liet gaan. Een herkansing kreeg ik nooit meer.

The Wombats

Moss zag ik een jaar of drie geleden op Motel Mozaique. Met The Wombats heb ik nooit iets gehad maar ik was wel een jaar of zeven geleden met een vriend mee naar een optreden in Amsterdam. Hij wilde ze graag live zien en omdat ik hem regelmatig meenam naar optredens vond ik het wel zo fair ook eens met hem mee te gaan. Eenmaal binnen ben ik vlak voor het concert weer vertrokken omdat mijn vriend met spoed werd weggeroepen. Ik heb de band dus uiteindelijk nooit live gezien dus Titmeister had het goed.

10x hiphop:

Action Bronson
Flatbush Zombies
Kendrick Lamar
Odd Future
Oddisee
Run the Jewels
Snoop Dogg
Typhoon
Wu-Tang Clan
Young Fathers

Wu-Tang

Young Fathers (niet opgekomen bij BKS)

Run the Jewels

Wu-Tang is natuurlijk een twijfelachtig begrip. Ik kan me niet voorstellen dat je ze ooit in originele bezetting hebt gezien maar de Wu-Tang zoals die tegenwoordig de dag nog optreed kan natuurlijk prima.

Aangezien Wu-Tang al vergeven is ga ik voor: Flatbush Zombies

dix
Odd Future

De originele 9 waren het niet (dat gaat ook vrij lastig), maar het kwam toch echt als Wu-Tang Clan het podium op, om half 2 's nachts op de donderdag van Dour 2013.

Young Fathers zag ik voor het eerst op Where The Wild Things Are 2015, voor zo'n 20 man, waarvan de helft mijn vriendengroep. De gasten waren knetterstoned, maar de show was best behoorlijk. Vorig jaar Down the Rabbit Hole kregen ze een herkansing; het was er iets drukker, maar niet veel. We kunnen wel concluderen dat Young Fathers en het Nederlands publiek niet echt samengaan.

Flatbush Zombies was vorig jaar mijn opwarmshow op Lowlands. Odd Future zag ik ook op Lowlands, maar dan in 2011 en dat was barslecht.

Run the Jewels stonden natuurlijk 2 weken geleden op Best Kept Secret. Ik was daar ook, maar heb de show gemist en daar baal ik wel van. EttaJamesBrown mag.

Over balen gesproken:

Shane mc Gowan & the Popes
Green
Waterboys
Pearl Jam
Interpol
House of Love
Kevin Kinney
Thelonious Monster
Emiliana Torrini
Screaming Trees

Zoek de baalfactor.

Gast
geplaatst: vandaag om 05:09 uur

geplaatst: vandaag om 05:09 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.