Muziek / Muziekgames / De eeuwig voortdurende MuMeMuziekquiz
zoeken in:
0
geplaatst: 15 november 2017, 17:24 uur
starbright boy schreef:
Maar nu heb ik een ....
Maar nu heb ik een ....
Jazeker, je hebt een punt!
Dat is idd de hit van Katja.
0
geplaatst: 15 november 2017, 17:27 uur
Ha grappig. Ik vroeg me ineens af of Mario Winans ook familie is van BeBe en CeCe, en idd: dat is een neefje.
0
geplaatst: 15 november 2017, 17:35 uur
1, 2 en 20 zijn allemaal gevallen waarbij de één echt héél bekend is, en de ander slechts een enkel of hoogstens twee hitjes heeft gehad.
Bij 4 zijn het allebei artiesten met slechts één of twee hitjes, die is wel erg moeilijk. Ze gebruiken wel dezelfde achternaam, gelukkig.
Er is nog een oudere broer die een andere naam als artiestennaam heeft, en vóórdat de Top 40 bestond in Engeland op 1 heeft gestaan. Ik geloof dat de drie broers (want het zijn alledrie mannen) de unieke prestatie hebben dat drie broers afzonderlijk van elkaar de top 3 in Engeland hebben gehaald, maar dat weet ik niet zeker.
Zowel bij 1 als bij 20 scoorde de onbekendere van de twee de hit in een groep, in het geval van 1 zelfs ook nog onder een alias, dus het is wel een gevalletje van: je moet het maar net weten.
Bij 4 zijn het allebei artiesten met slechts één of twee hitjes, die is wel erg moeilijk. Ze gebruiken wel dezelfde achternaam, gelukkig.
Er is nog een oudere broer die een andere naam als artiestennaam heeft, en vóórdat de Top 40 bestond in Engeland op 1 heeft gestaan. Ik geloof dat de drie broers (want het zijn alledrie mannen) de unieke prestatie hebben dat drie broers afzonderlijk van elkaar de top 3 in Engeland hebben gehaald, maar dat weet ik niet zeker. Zowel bij 1 als bij 20 scoorde de onbekendere van de twee de hit in een groep, in het geval van 1 zelfs ook nog onder een alias, dus het is wel een gevalletje van: je moet het maar net weten.
0
geplaatst: 15 november 2017, 17:39 uur
Arrie schreef:
Ik vind het heel knap dat je dat weet puur op basis van de notering, want dat is goed. Je ziet echter een essentieel 'detail' over het hoofd.
Maar het is sowieso één van de allermoeilijksten.
Ik vind het heel knap dat je dat weet puur op basis van de notering, want dat is goed. Je ziet echter een essentieel 'detail' over het hoofd.
Maar het is sowieso één van de allermoeilijksten.
Tja, die jaren zitten in mijn hoofd geprint en ik wist eigenlijk gelijk al dat het Eternal was, was namelijk het enige nummer met die cijfers dat jaar

Maar de oplossing is al gegeven zie ik.
0
geplaatst: 15 november 2017, 17:43 uur
2. Erma Franklin - Piece Of My Heart (is uit 1967, maar NL zal wel weer later zijn geweest) / Aretha Franklin - ??
0
geplaatst: 15 november 2017, 17:45 uur
Justus18 schreef:
2. Erma Franklin - Piece Of My Heart (is uit 1967, maar NL zal wel weer later zijn geweest) / Aretha Franklin - ??
Oeps, ik zie nu dat ik een fout heb gemaakt. Ik gebruikte de Top 40-site en daar staat gewoon 1969 bij het nummer, maar de notering die erbij stond is die uit 1992. Het haalde in '69 namelijk de tipparade en pas in '92 de Top 40 (geen idee wat de aanleiding was).
Maar het gaat dus idd om Piece of My Heart.
0
geplaatst: 15 november 2017, 17:47 uur
De tweede notering van nr. 2 is dus Piece of My Heart en het jaartal had 1992 moeten zijn. De Top 40-site was daar niet erg duIdelijk over.
0
geplaatst: 15 november 2017, 17:48 uur
Arrie schreef:
De tweede notering van nr. 2 is dus Piece of My Heart en het jaartal had 1992 moeten zijn. De Top 40-site was daar niet erg duIdelijk over.
Dan was ik er nooit opgekomen. Aretha uit 1968: Think?
0
geplaatst: 15 november 2017, 17:48 uur
Aretha is dan wellicht "Think", "Chain of Fools" of "I Say a Little Prayer".
1
geplaatst: 15 november 2017, 17:51 uur
Arrie schreef:
(geen idee wat de aanleiding was).
(geen idee wat de aanleiding was).
Nummer werd gebruikt in spijkerbroekenreclame van Levi's

0
geplaatst: 15 november 2017, 17:52 uur
Nou, goed dat ik die fout maakte dan.
Al was er wellicht weer iemand anders geweest die hem op basis van de 1992-notering had geraden, je weet het niet...
0
geplaatst: 15 november 2017, 17:53 uur
20. 2009 - #22 - 9w / 2017 - #12 - 13w
Lily Allen - Fuck You / Sam Smith - Too Good at Goodbyes
1
geplaatst: 15 november 2017, 17:56 uur
Gretz schreef:
Aha, ik had geen idee, maar Wikipedia leert mij dat Sam een 'third-cousin' is van Lily. Wat grappig! Maar die zitten toch wel wat verder van elkaar verwijderd dan broer en zus.
Ik gaf overigens net de hint dat bij zowel 20 als 1 de één heel bekend en de ander vrij onbekend is. En de hint dat bij zowel 20 als 1 de onbekendere van de twee zijn/haar hit in groepsverband scoorde.
0
geplaatst: 15 november 2017, 17:57 uur
Arrie schreef:
Al was er wellicht weer iemand anders geweest die hem op basis van de 1992-notering had geraden, je weet het niet...
Al was er wellicht weer iemand anders geweest die hem op basis van de 1992-notering had geraden, je weet het niet... Bij nader inzien zou Aretha in 1992 best een hit gehad kunnen hebben. Omgekeerd had ik niet verwacht.
0
geplaatst: 15 november 2017, 17:57 uur
Overigens kan je de bekende artiest van 1 gerust een levende legende noemen.
0
geplaatst: 15 november 2017, 17:59 uur
Gretz schreef:
Paul McCartney?
Paul McCartney?
In één keer raak. Misschien kan iemand anders hem nu oplossen? Of jijzelf natuurlijk, maar ik denk dat hij jou wat minder ligt.

0
geplaatst: 15 november 2017, 18:01 uur
Arrie schreef:
In één keer raak. Misschien kan iemand anders hem nu oplossen? Of jijzelf natuurlijk, maar ik denk dat hij jou wat minder ligt.
(quote)
Ik wist niet dat Sir Paul broers of zussen had. Dus ik haak af.
0
geplaatst: 15 november 2017, 18:02 uur
Superbitch schreef:
Is 4 Barry Ryan - Eloise?
Is 4 Barry Ryan - Eloise?
Helaas. Overigens staat het nummer uit '69 al sinds het begin in de Top 2000. In de eerste editie op 748, in de laatste editie precies duizend plaatsen lager. Weliswaar een one hit wonder, maar dus toch een bescheiden sixtiesklassieker. Zijn broertje is wel behoorlijk vergeten.
0
geplaatst: 15 november 2017, 18:05 uur
Hij gebruikte ook nog eens een alias, omdat hij het op eigen kracht wilde doen. Zijn groep heeft toch nog de eerste plaats in Engeland behaald.
Er zal vast wel iemand op dit forum zijn die dit weet.

0
geplaatst: 15 november 2017, 18:07 uur
4. Peter Sarstedt Where do you go to my lovely
Robin Sarstedt - My resistance is low (geinig plaatje hoor!)
Robin Sarstedt - My resistance is low (geinig plaatje hoor!)
0
geplaatst: 15 november 2017, 18:09 uur
2. Ray Davies (Kinks) en Dave Davies? Weet niet of dat past.
0
geplaatst: 15 november 2017, 18:12 uur
20. Markus Schulz / Robin Schulz
Edit: oh nee kan ook niet, de ene moet in een groep zitten.
Edit: oh nee kan ook niet, de ene moet in een groep zitten.
0
geplaatst: 15 november 2017, 18:13 uur
4 is goed! 2 was al geraden, maar heb de laatste post nog niet geüpdatet.
0
geplaatst: 15 november 2017, 18:14 uur
Gretz schreef:
Goed gevonden maar ik denk niet dat zij familie zijn. Maar zoals ik al zei: één van de twee is in groepsverband.
Oké, nog een extra hint voor 20: er is nog een derde familielid die de Top 40 heeft gehaald, en een vierde familielid die (uit m'n hoofd) momenteel in de tipparade staat.
0
geplaatst: 15 november 2017, 18:15 uur
Arrie schreef:
Oké, nog een extra hint voor 20: er is nog een derde familielid die de Top 40 heeft gehaald, en een vierde familielid die (uit m'n hoofd) momenteel in de tipparade staat.
Haha, is er geen Nederlandse familie met allemaal rappers? Ik ben daar alleen zelf niet zo in thuis.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.