MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / De eeuwig voortdurende MuMeMuziekquiz

zoeken in:
Arrie schreef:
Helaas, talentenjachtwinaars scoren tegenwoordig geen grote hits meer. Dat nummer kwam tot 31. Er is wel een link met The Voice voor het jaren '10-nummer.
Sandra van Nieuwland met Keep Your Head Up?

Dat is misschien wel de laatste talentenjachtwinnaar in Nederland die de eerste plaats haalde? Komt ook wel in de buurt, maar helaas, het gaat niet om een deelnemer van The Voice.

Hacker schreef:
60's ; Egbert Douwe - Kom Uit De Bedstee ?

of anders misschien John Lennon en/of Plastic Ono Band - Give Peace A Chance ?

Hacker schreef:
(quote)

of anders misschien John Lennon en/of Plastic Ono Band - Give Peace A Chance ?

Dat is hem!

60s: John Lennon & the Plastic Ono Band - Give Peace a Chance (Hacker)
70s:
80s: Renee & Renato - Save Your Love (Hacker)
90s:
00s: Theo Maassen & de Kapotte Kontjes - Lauwe Pis (Edgar18)
10s:

Ik denk dat die van de 70s het moeilijkst is. De artiest kennen we allemaal wel, maar dit nummer is totaal vergeten. Het was de derde van drie opeenvolgende nummer 1-hits van deze artiest.

10's is die van Esmee Denters? Weet even de titel niet meer?

Morning Sky van George Baker Selection? (heb wel even op wikipedia moeten opzoeken welke van zijn drie nummer 1-hits de laatste was, sorry )

jordidj1 schreef:
10's is die van Esmee Denters? Weet even de titel niet meer?

Outta Here kwam tot 3.

ArthurDZ schreef:
Morning Sky van George Baker Selection? (heb wel even op wikipedia moeten opzoeken welke van zijn drie nummer 1-hits de laatste was, sorry )

Half puntje dan maar, eigenlijk is dit gewoon valsspelen. Je had ook gewoon één van de drie kunnen gokken... Bovendien had je best kunnen raden dat het niet de witte duif was, dus dan was het 50/50.

Will.i.am (feat. Eva Simons) - This is Love

Hint: One Thousand Voices van The Voice of Holland was al erg warm.

Arrie schreef:
(quote)

Half puntje dan maar, eigenlijk is dit gewoon valsspelen. Je had ook gewoon één van de drie kunnen gokken...

Nou, ik wist dat ie er drie na elkaar scoorde, waaronder Una Paloma Blanca, maar ik kon niet op de andere twee komen. Maar een half puntje is goed hoor, zonder jouw tip zou ik er zelfs nooit aan gedacht hebben

Afrojack - Ten Feet Tall

ArthurDZ schreef:
(quote)

Nou, ik wist dat ie er drie na elkaar scoorde, waaronder Una Paloma Blanca, maar ik kon niet op de andere twee komen. Maar een half puntje is goed hoor, zonder jouw tip zou ik er nooit aan gedacht hebben

Dan is het nog meer valsspelen. Je had ook George Baker kunnen gokken, waarna wellicht iemand anders hem had kunnen aanvullen. Dan had ik je het half puntje meer gegund.

Wil me er verder niet al te druk over maken, maar het lijkt me wel goed om af te spreken dat op deze manier dingen opzoeken eigenlijk niet hoort.

Het 90s-nummer is trouwens afstand het beste nummer van de vijf, wat mij betreft en vermoedelijk wat vrijwel iedereen hier betreft.

70s: George Baker Selection - Morning Sky (ArthurDZ)
90s:
10s:

Massive Attack - Unfinished Sympathy ??

Massive Attack - unfinished Sympathy

Hacker schreef:
Massive Attack - Unfinished Sympathy ??

Ja! Totaal onterecht natuurlijk... Maar aan de andere kant al verrassend dat ie de eerste plaats heeft gehaald.

70s: George Baker Selection - Morning Sky (ArthurDZ)
90s: Massive Attack - Unfinished Sympathy (Hacker)
10s:

Hacker kan niet meer ingehaald worden en mag alvast gaan nadenken over een nieuwe vraag. Ondertussen zoeken we nog even verder naar het laatste antwoord.

Net te laat! En die van de jaren 10 is niet die van Will.i.am en Eva Simons? Dat is de enige die me te binnen schiet met een link naar The Voice.

Ward schreef:
Net te laat! En die van de jaren 10 is niet die van Will.i.am en Eva Simons? Dat is de enige die me te binnen schiet met een link naar The Voice.

Nee, dat was best een grote hit.

Voor mijn gevoel waren mijn hints wel heel duidelijk waar je het moet zoeken. Er is een link met The Voice maar het gaat niet om een deelnemer. De link zorgt er ook voor dat One Thousand Voices van The Voice of Holland warm was.

Volgens mij heeft Eva Simons ook geen directe link met The Voice?

Edit: oh laat maar, Will.i.am was natuurlijk jurylid in The Voice UK.

Will.i.am wel

Ward schreef:
Will.i.am wel

Ja, dat besefte ik ook, zie mijn edit.

In dat geval denk je wel in de goede richting.

Cee-lo - Fuck You

De link is wel specifiek met de Nederlandse Voice. Waarschijnlijk is iedereen dit nummer gewoon totaal vergeten.

Haha laatste poging dan: Nick & Simon - Julia

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 22:21 uur

geplaatst: vandaag om 22:21 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.