MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / De eeuwig voortdurende MuMeMuziekquiz

zoeken in:
Ilse DeLange is Burial - Ashtray Wasp

toevallig weet ik 7 : Portishead - Glory Box

maar de rest...; nee

Ward schreef:
Ilse DeLange is Burial - Ashtray Wasp

Ja, die dus.

1. Fatboy Slim - Praise You
3. Daft Punk - Harder Better Faster Stronger
8. Warren G ft. Nate Dogg - Regulate
9. Nicolas Jaar - Stay in Love
10. Charly Lownoise & Mental Theo - Wonderfull Days

7 kan ook nog Alessia Cara - Here of een nummer van Tricky (weet even niet welke) zijn

4. Arcade Fire - Everything Now

Axelrod kan ik even niet opkomen, volgens mij wel hiphop.

Arrie schreef:
7 kan ook nog Alessia Cara - Here of een nummer van Tricky (weet even niet welke) zijn

Je hebt gelijk, maar ik zocht eigenlijk Glory Box en die raadde Hacker al. Al je andere antwoorden zijn goed, evenals Burial

Titmeister schreef:
(quote)

Je hebt gelijk, maar ik zocht eigenlijk Glory Box en die raadde Hacker al. Al je andere antwoorden zijn goed, evenals Burial

Dat weet ik wel, Glory Box wist ik natuurlijk ook maar ik wilde het even aanvullen.

Die van Tricky is volgens mij Hell Is Round the Corner.

GrafGantz schreef:
Ah fuck, die van Ilse de Lange heb ik nog zeer recent over gelezen, maar ben het antwoord alweer vergeten helaas. Was een erg onverwachte, dat weet ik nog wel.

M'n geheugen gaat (deels) met me op de loop. Wist vrijwel zeker dat ik het in het User Top 100 topic langs heb zien komen. Dat blijkt inderdaad te kloppen, maar was wel een bericht uit januari 2015 dus niet bepaald zeer recent

GrafGantz schreef:
(quote)

M'n geheugen gaat (deels) met me op de loop. Wist vrijwel zeker dat ik het in het User Top 100 topic langs heb zien komen. Dat blijkt inderdaad te kloppen, maar was wel een bericht uit januari 2015 dus niet bepaald zeer recent

Was nog recenter, want ik refereerde er tijdens mijn top 100 eerder dit jaar ook aan... Kijken hoe het met het collectieve geheugen stond

Ik heb het gevoel dat die van Axelrod in 90s hiphop gesampled is. Ik weet zeker dat ik de sample weleens tegen ben gekomen op Whosampled. Maar wat was het ook alweer...

Je zoekt in de goede richting. Is een vrij bekend nummer

iets van Nas denk ik? of mobb deep, echt typisch zon piano

jordidj1 schreef:
iets van Nas denk ik? of mobb deep, echt typisch zon piano

Precies de hoek waarin ik aan het zoeken was, ja.

survival of the fittest? mobb deep?

Shook Ones is volgens mij Herbie Hancock dus die is het ook niet.

Titmeister schreef:
(quote)

Was nog recenter, want ik refereerde er tijdens mijn top 100 eerder dit jaar ook aan... Kijken hoe het met het collectieve geheugen stond

Ah, dank hiervoor, begon al aan m'n verstandelijke vermogens te twijfelen ?

DJ Shadow - Stem / Long Stem

Ward schreef:
DJ Shadow - Stem / Long Stem

Stimmt. DJ Shadow vond hem zo mooi, dat ie hem ook nog in Midnight in a Perfect World gebruikte.

Nog één te gaan!

Ohja!

5 is Jamie xx - Loud Places natuurlijk

Ook dat is helemaal correct.

Eindstand:
Arrie 6
Ward 3
Hacker 1

Arrie mag weer

Over welke Beatles-nummer gaat het volgende citaat:

After completing the recording, McCartney was eager to gauge the reaction of the band's contemporaries. On 2 May, he played the song to Bob Dylan at the latter's hotel suite in London; as the track started, Dylan said dismissively: "Oh, I get it. You don't want to be cute anymore." According to Marianne Faithfull, who was also present, Dylan then walked out of the room. McCartney recalled that when the Beatles played the song to members of the Rolling Stones and the Who, they "visibly sat up and were interested", whereas Cilla Black "just laughed".

A Day in the Life?

Tomorrow never knows

Kramer schreef:
Tomorrow never knows

Correct!

Negen muzikanten die ondanks hun mentale of fysieke aandoeningen zeer succesvol werden. Welke artiest heeft/had welke handicap?

Tony Iommi
Ian Dury
Django Reinhardt
Hank Williams
Ray Charles
Ludwig van Beethoven
Wolfgang Mozart
Bill Withers
Cher

Blind
Tinnitus
Dyslexie
Stotteren
Autisme
Gedeeltelijke verlamming door polio
Verlamd been en verminkte linkerhand
Verminkte rechterhand
Spina Bifida Occulta (aandoening aan de ruggengraat)

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 14:50 uur

geplaatst: vandaag om 14:50 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.