Muziek / Muziekgames / De eeuwig voortdurende MuMeMuziekquiz
zoeken in:
0
geplaatst: 28 september 2017, 20:32 uur
Journey is natuurlijk de instinker, aangezien Don't Stop Believin' tegenwoordig wel echt een klassieker is waarvan je verwacht dat het ooit een dikke hit was. Dat klopt: in Amerika, daar haalde het de negende plaats. In Engeland deed het echter ook niet veel, maar het nummer wist in de loop der jaren een steeds grotere groep liefhebbers te vergaren. In 2009 wist het zelfs opnieuw binnen te komen in de Engelse charts, o.a. door meerdere uitvoeringen in The X-Factor UK, maar ook doordat het voorkwam in de eerste aflevering van een TV-serie. Uiteindelijk haalde het in 2009 zelfs de Engelse top 10. Maar om welke TV-serie gaat het?
1
geplaatst: 28 september 2017, 20:39 uur
Oh ja, Arrie vergat in de vraag te vermelden dat ranboy niet mee mocht doen... 

0
geplaatst: 28 september 2017, 20:39 uur
Correct! Saillant detail: de cover uit Glee werd ook als single uitgebracht en haalde zowel in Amerika als Engeland de top 5, iets dat Journey met dat nummer in beide landen niet wist te bereiken.
0
geplaatst: 28 september 2017, 21:01 uur
De Veronica Top 100 Aller Tijden is een begrip voor velen. Al sinds begin jaren 70 staan Child in time of Bohemian Rhapsody (of Stairway to heaven, of November rain) op de eerste plaats. (Bij de Radio 2 Top 2000 is het al niet anders.)
De eerste Top 100 Aller Tijden is van 1968, en daar is geen Queen of Deep Purple te bekennen. Welke song stond dat jaar op 1?
De eerste Top 100 Aller Tijden is van 1968, en daar is geen Queen of Deep Purple te bekennen. Welke song stond dat jaar op 1?
0
geplaatst: 28 september 2017, 21:03 uur
Arrie schreef:
Correct! Saillant detail: de cover uit Glee werd ook als single uitgebracht en haalde zowel in Amerika als Engeland de top 5, iets dat Journey met dat nummer in beide landen niet wist te bereiken.
Het nummer zat overigens ook in de slotscene van de erg populaire serie Sopranos en kreeg ook daardoor weer enorm veel aandacht.
Het is overigens ook gewoon een goed nummer
0
geplaatst: 28 september 2017, 21:04 uur
Procol Harum - A Whiter Shade of Pale ?
3 x = scheepsrecht of scheepskrom...
3 x = scheepsrecht of scheepskrom...
0
geplaatst: 28 september 2017, 21:06 uur
Hey Jude stond er vreemd genoeg niet in, maar in jaargang 1971 stond hij zelfs op 1.
0
geplaatst: 28 september 2017, 21:08 uur
Hacker heeft hem goed: A whiter shade of pale stond op 1!
Op 2 stond Monday Monday van The Mamas & the Papas (zou wat lastiger te raden zijn)
Op 3 stond Hey Joe van Jimi Hendrix Experience.
Er stonden overigens best opvallende noteringen in; ik vermoed dat die eerste lijst nog niet zo massaal was samengesteld.
Hacker mag verder!
Op 2 stond Monday Monday van The Mamas & the Papas (zou wat lastiger te raden zijn)
Op 3 stond Hey Joe van Jimi Hendrix Experience.
Er stonden overigens best opvallende noteringen in; ik vermoed dat die eerste lijst nog niet zo massaal was samengesteld.
Hacker mag verder!
0
geplaatst: 28 september 2017, 21:12 uur
Voor mij niet in te schatten hoe moeilijk dit is, maar ik probeer het gewoon.
Veel nummers van Madonna zijn tot Alarmschijf gekozen. Een paar vragen hierover.
1. Hoeveel nummers van Madonna werden als Alarmschijf gekozen ?
2. Wat was de eerste Alarmschijf voor Madonna ?
3. Welke 2 nummers die tot Alarmschijf werden gekozen, bereikten de nr 1 positie in de Top 40 ?
3 punten te scoren dus.
Veel nummers van Madonna zijn tot Alarmschijf gekozen. Een paar vragen hierover.
1. Hoeveel nummers van Madonna werden als Alarmschijf gekozen ?
2. Wat was de eerste Alarmschijf voor Madonna ?
3. Welke 2 nummers die tot Alarmschijf werden gekozen, bereikten de nr 1 positie in de Top 40 ?
3 punten te scoren dus.
0
geplaatst: 28 september 2017, 21:16 uur
0
geplaatst: 28 september 2017, 21:23 uur
3 x niet goed voor deric raven
eerste tip : het aantal Alarmschijven ligt echt wel wat hoger...
eerste tip : het aantal Alarmschijven ligt echt wel wat hoger...
0
geplaatst: 28 september 2017, 21:24 uur
Ja, ik dacht wel meer dan 20. 23 ofzo?
Maar Hacker, heb ik nou een punt omdat ik allebei de nummers van vraag 3 goed heb, of een punt voor één van de twee?
Maar Hacker, heb ik nou een punt omdat ik allebei de nummers van vraag 3 goed heb, of een punt voor één van de twee?
0
geplaatst: 28 september 2017, 21:26 uur
Nee , Material Girl is het niet.
En bij vraag 3 heeft Arrie beide nummers goed benoemd
23 x is niet het juiste aantal
En bij vraag 3 heeft Arrie beide nummers goed benoemd

23 x is niet het juiste aantal
0
geplaatst: 28 september 2017, 21:29 uur
0
geplaatst: 28 september 2017, 21:39 uur
Yep, 25 stuks scoorde The Queen of Pop !
Jullie mogen onderling uitmaken wie de volgende vraag doet.
Jullie mogen onderling uitmaken wie de volgende vraag doet.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.