MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / De eeuwig voortdurende MuMeMuziekquiz

zoeken in:
Nummer 1 in de UK waarschijnlijk.

ArthurDZ heeft hem goed.
The Timelords, later The KLF
Nr 1 in de UK inderdaad.

Rudi S schreef:
Nee die bedoel ik niet, geen idee of daar dat glitternummer inzit.

Ik las iets met dance act en trommelaars dus dat kon alleen maar die zijn dacht ik

Ik zie nu dat er ook een jaartal bij de vraag stond en als ik eerder 1988 had gezien had ik geen Safri Duo gezegd

vigil schreef:

Ik zie nu dat er ook een jaartal bij de vraag stond en als ik eerder 1988 had gezien had ik geen Safri Duo gezegd

Ach jaartallen zeggen mij in dit topic ook niet zoveel, die heb ik sowieso meestal niet paraat.

Oei oei, ik heb eigenlijk geen inspiratie voor een nieuwe vraag. Ik had beter gezwegen

Maar goed, off the top of my head: Over wie gaat Sonic Youths Kim Gordon & The Arthur Doyle Hand Cream van Sonic Nurse (2004) echt? Tip: het is niet Kim Gordon, de band heeft haar naam gebruikt omdat het echte subject geen toestemming gaf.

ArthurDZ schreef:
Oei oei, ik heb eigenlijk geen inspiratie voor een nieuwe vraag. Ik had beter gezwegen

Ook niet , ik pas maar ieder SY fan weet toch dat in de orginele werktitel van dit lied een bekende .....zat, als dat de vraag was tenminste.
Dat toestemming verhaal zegt mij niets.

Mariah Carey

Welke band gebruikte tijdens optredens op het balkon het opschrift: "Celine Dion is singing love songs while our cities are burining"?

Dat is Godspeed You Black Emperor.

Ik wacht wel even tot het goed wordt gerekend voordat ik een volgende vraag verzin...

Doe maar herman , snel hoor, als CD fan was ik te laat.

Lijkt me wel een goed idee om altijd even bevestiging af te wachten voor je een nieuwe vraag stelt.

In dit geval ging het gelukkig om een juist antwoord!

Arrie schreef:
Lijkt me wel een goed idee om altijd even bevestiging af te wachten voor je een nieuwe vraag stelt.

Dat had ik ook voor ogen toen ik het topic opstartte.

Ook niet leuk als je een vraag bedenkt, twee uur niet oplet en het topic ineens al drie vragen verder is.

herman schreef:
(quote)

Dat had ik ook voor ogen toen ik het topic opstartte.

Ook niet leuk als je een vraag bedenkt, twee uur niet oplet en het topic ineens al drie vragen verder is.

Zeker, wel zo netjes en de rader kan zich ook vergissen.

Okay, volgende vraag.

Met welke Britse producer begonnen James Murphy en Jonathan Galkin in 2001 DFA Records?

Gavin Russom?

Nee...

Een hint dan maar, deze gouden kerel had iets met Unkle te maken.

Bij Unkle denk ik aan James Lavelle, maar weet niet wat dat met goud te maken heeft.

Haha die Goldsworthie gast zeker.

Oh fuck, dit hoorde ik als DFA fan natuurlijk gelijk te weten. Tim Goldworthy (of Goldsworthy) natuurlijk. Vertrek zo voor een middagje vrije natuur met de familie, dus ik gun iemand anders de eer.

/edit: Rudi is me een paar tellen voor, is dat probleem ook gelijk opgelost

Ik zit klaar voor een middagje top 3, dus zal kijken als hij goed is.
Geen idee of hij iets met DFA records te maken heeft.

Rudi S schreef:

Ik wel ?

Rudi S schreef:
Ik zit klaar voor een middagje top 3, dus zal kijken als hij goed is.

Het is inderdaad Tim Goldsworthy. Well done! Je mag een nieuwe vraag bedenken.

Volgende vraag, makkie neem ik aan.

Welke icoon werd o.a. bekend omdat hij op zijn gitaar " This Machine Kills Fascists" had geschreven?

Woody Guthrie

Arrie schreef:
Woody Guthrie

Er zijn ook gitaristen die hun gitaar een naam geven. Wiens gitaar luisterde er bijvoorbeeld naar de naam Blackie? Of nouja, wellicht nog steeds maar de man heeft hem verkocht.

Neil Youngs gitaar heet old black maar dat is 'm dus niet.

Ritchie Blackmore?

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 22:05 uur

geplaatst: vandaag om 22:05 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.