MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / De eeuwig voortdurende MuMeMuziekquiz

zoeken in:
De band in kwestie scoorde in 2001 nog een #1 hit met een song die óók afkomstig was uit een film, alleen deze hit werd nooit genomineerd voor een Oscar

Oh dat zal U2 zijn, denk ik.

Klopt! Met welke song?

Zou ik zo snel niet weten...

The Hands That Built America

De song in kwestie is afkomstig uit de film: Mandela: Long Walk to Freedom

Oh wacht, 2013, ik zat met 2003 in m'n hoofd. Dat is Ordinary Love.

Arrie schreef:
Oh wacht, 2013, ik zat met 2003 in m'n hoofd. Dat is Ordinary Love.

Dan mag je een nieuwe doen

Met wederom dank aan Arrie voor het afstaan van de beurt, doe ik hierbij een volgende opgave.

Achternaam artiest 1 = voornaam artiest 2.

In deze opgave gaan we op zoek naar 15 dubbele namen. De achternaam van de 1e artiest is gelijk aan de voornaam van de 2e artiest. Aan de hand van 30 korte omschrijvingen zou het mogelijk moeten zijn om de 15 combinaties te vnden.

Voorbeeld :

OPGAVE : UK zanger/pianist met 29 hits in NL top 40 - (overleden) zanger/gitarist in zeer bekende UK groep

ANTWOORD : Elton - John - Lennon ( graag de antwoorden op deze manier vermelden )

1. USA (folk)zangeres (leeftijd 66) - ( overleden ) UK zanger met handicap
2. eerst lid van een bekend duo met hits; later solo-carriere met hits (1941) - lid van NL duo
3. NL zangeres (1978)- zangeres (1948), haar grootste hit was in 1981
4. zangeres met alarmschijf/grootste hit in 1976 hp 2 en aw 9 - zanger op respectabele leeftijd
5. Afrikaanse zanger; hit in in 1982, hp 2 en aw 11 - zanger/gitarist (1940) van band met 6 tips en 3 hits in NL top 40; ook nog 6 solo-albums
6. scoorde nr 1 hit in 1969 in UK - bekende overleden soulzanger
7. scoorde nr 1 hit in 1968 in NL - rock/pop/country USA singer/songwriter
8. reggae zangeres (1964) scoorde 1 hit in 1985 hp 2 - overleden lid van beroemd kwartet
9. USA singer/singwriter (1948) met 2 hits in de NL top 40 in de 70's - country/pop zangeres (geboortejaar 1989)
10. overleden funk zanger, grootste NL hit in 1981 hp 2 en aw 11 - overleden (legendarische) r&b/soul zanger
11. r&b zangeres USA (1956) o.a. 3 hits in NL in 1986 - lid bekend USA kwartet (1942)
12. bekend popzangeres USA (1 album in MuMe top 250) - zanger/gitarist; debuutalbum uit 2005
13. soul zanger met nr 1 hit in de USA in 1972 - zanger, scoorde 7 top-10 hits in de NL top 40 in de 90's
14. zanger met nr 2 hit in NL in 1971 - zanger, scoorde dikke nr 1 hit in 1973
15. NL hiphop/dance - scoorde grote hit in 1977 in de NL top 40 met duet

De goede antwoorden zal ik 'LIKEN', zodat iedereen kan zien wat de juiste antwoorden zijn.

Indien nodig, komen er later op de dag enkele aanwijzingen.

10. Rick - James - Brown

15. Tony - Scott - Fitzgerald

1. Janis Ian - Ian Dury

2. Paul - Simon - Keizer

8. Sophia - George - Harrison

6 johnny Otis - Otis Redding

9. James - Taylor - Swift

13. Billy Paul De Leeuw
14. Jimmy Cliff Richard

7. Barry Ryan Adams

13 = goed
14 = niet goed

vigil schreef:
1. Janis Ian - Ian Dury

Ah ik zie dat Janis' platen op MuMe idd folk staan, die associatie heb zelf nooit gehad (ben wel groot liefhebber trouwens).

Edit: nouja, vooruit, haar vroegere werk wel.

ow daar heb ik verder niet naar gekeken, de zanger met handicap konden er maar er erg weinig wezen en zangeressen met de achternaam Ian zijn er ook niet zo gek veel

vigil schreef:
ow daar heb ik verder niet naar gekeken, de zanger met handicap konden er maar er erg weinig wezen en zangeressen met de achternaam Ian zijn er ook niet zo gek veel

Ja, snap ik, was meer een reactie op Hacker. Maar aangezien haar platen op MuMe onder folk staan, is het natuurlijk niet zo gek.

12. Tori Amos Lee

3. NL zangeres (1978)- zangeres (1948), haar grootste hit was in 1981
4. zangeres met alarmschijf/grootste hit in 1976 hp 2 en aw 9 - zanger op respectabele leeftijd
5. Afrikaanse zanger; hit in in 1982, hp 2 en aw 11 - zanger/gitarist (1940) van band met 6 tips en 3 hits in NL top 40; ook nog 6 solo-albums
6. scoorde nr 1 hit in 1969 in UK - bekende overleden soulzanger
11. r&b zangeres USA (1956) o.a. 3 hits in NL in 1986 - lid bekend USA kwartet (1942)
14. zanger met nr 2 hit in NL in 1971 - zanger, scoorde dikke nr 1 hit in 1973

Was een reactie op Herman die vroeg wat er nog openstond, maar zijn bericht alweer heeft verwijderd.

Tnx Arnout, maakt het iets makkelijker. Al zijn alle dingen van de laatste 30 jaar al geraden helaas.

4 Tina - Charles - Aznavour

14. Danyel - Gerard - Cox?

3. Glennis Grace - Grace Jones

6. Hank - Marvin - Gaye (wilde gok)

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 06:08 uur

geplaatst: vandaag om 06:08 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.