MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / De eeuwig voortdurende MuMeMuziekquiz

zoeken in:
herman schreef:

De Nationale Hitparade heb ik sowieso nooit gevolgd en buiten 1989-1994 ben ik überhaupt niet goed in chartruns... En zelfs die zakken wat weg, want mijn papieren hitdossier uit 1994 heb ik letterlijk stukgelezen en een paar jaar terug weggegooid. Echt knap dat sommige mensen hier chartruns van voor hun tijd kennen.

Ik heb in mijn jeugd sowieso nooit zo'n fase gehad dat ik de hitparade echt op de voet volgde. Bij mij is het een beetje gek, want ik ben zo rond 2012/3 pas echt begonnen met de hitlijsten nauwgezet volgen. Sinds 2013 luister ik ook steevast elke week naar de Mega Top 50 (zoals de Nationale Hitparade tegenwoordig heet) op zaterdagmiddag. Dus ja, wat betreft de chartruns ken ik alleen de jaren '10 aardig maar ik onthou dat ook niet zo.

Wat betreft oudere chartruns, zoiets als Monja kom je weleens tegen omdat het zo'n rare chartrun is en dat blijft dan gewoon hangen.

Mijn hitdossier is trouwens ook zo ongeveer mijn meest gelezen boek.

4. Paul Weller - You do something to me?

9. The Shorts - Comment Ca Va?

9. Love me just a little bit more - Dolly Dots?

ranboy heeft nummer 4 goed!

Moses en Simply Red zijn het niet. 6 is wat mij betreft (en dat geldt voor de meerderheid hier denk ik) veel interessanter dan Simply Red. En Moses is Italiaans, daar komen meer hits vandaan dan uit het land van nummer 10.

Dolly Dots en The Shorts zijn het beiden ook niet. Al heeft de groep van nummer 9 wel een connectie met een van de twee.

10. uit Oostenrijk?

Tropischer.

Brazilië? of Suriname/Ned. Antillen?

9. I save the day - Roberto Jacketti & the Scooters

10 Wasmachien ?

Allebei goed.

Blijft 4 over en ik vreesde al dat die nogal moeilijk was. Het is een duo. Ik volgde in die tijd (en vooral tussen pakweg 1983 en 2000) de hitlijsten toen enorm intensief en heb dat altijd onthouden. In die tijd kwam het echt nooit voor dat een nummer na een week weg was in de top 40.

Tears for Fears?

Pet Shop Boys?

Ja, die zijn het natuurlijk!

Womack & Womack?

En Pet Shop Boys zijn het. Weten jullie het nummer of vraag ik dan iets onmogelijks? Een Pet Shop Boys single uit 1994.

Paninero, Love comes quickly, Rent...

Paninero is 95 denk ik. Misschien de Absolutely Fabulous single?

Vigil zou hem vast zo inkoppen.

Haha ja. Volgens mij is de AbFab single wel uit 1994, maar ik denk dat dat alleen in de UK hit was.

Misschien Liberation? Is iig iets van na I Wouldn't Normally Do This Kind of Thing en van voor Paninaro volgens mij.

Love Comes Quickly en Rent zijn beide een stuk ouder. Paninero is uit 1995 en de Absolutely Fabulous-single haalde inderdaad de top 40 helemaal niet (wel de tipparade trouwens).

Ik hield toen een eigen hitparade bij en ik weet iig wel dat de gevraagde song het bij mij niet haalde... anders had ik hem wel geweten.

De titel is op één woord na gelijk aan een grote Engelstalige hit van een zeer beroemde Franse zanger.

The old fashioned way (weet niet wat het dan moet zijn, Herman?)

of This melody?

Verkeerde hits ranboy.

Yesterday when I was mad!

Of She

En Ranboy heeft 'm. En mag de volgende vraag doen.

Eigenlijk best een opvallende titel. Hij schoot me opeens te binnen (dankzij de hint uiteraard).

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 05:43 uur

geplaatst: vandaag om 05:43 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.