MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / De eeuwig voortdurende MuMeMuziekquiz

zoeken in:
Nou, ik heb alle 52 weken gekeken naar de #12, maar nog steeds niets gevonden...

Top 40-lijst van week 52, 1971 - top40.nl

Oh ja, het moet ook 1972 zijn .

De song is wel uitgebracht in 1971.

Oh dat ook nog, ik stel voor: 5 zweepslagen

Als Edgar nou misschien nog een hint zou willen geven, zou dat fijn zijn.

ranboy schreef:
maar dat ik de titel/song niet kende,
Als ik het zo in moet schatten is het een non-album single.

en ik ook de artiest van de titel niet kende...
Ik heb wel eens van de artiest gehoord, maar dat komt omdat ik recentelijk nog wel eens in een ander topic geneusd heb waar Edgar dagelijks vertoeft.

Het nummer kwam in '71 in de tipparade terecht om vervolgens in '72 de top veertig te bereiken. De top 40 site houdt '71 aan dus dat heb ik ook maar gedaan .

Verder verwijs ik naar de hint van Chevy hierboven ?.

Een soultopic ofzo?

Of de MuMeladder?

70'er jaren ... de onbekende zal wel soul-achtig zijn.

Kon het ook niet laten om op te zoeken en ook ik heb nog nooit van de artiest uit de titel gehoord.

edit: Oh nee, die is het niet

Is Hot Pants misschien een groep? (James Brown)

De enige manier om deze op te lossen is volgens mij de uitvoerende artiest te raden:

Elvis? Bowie? Lennon? Stevie Wonder?

Had net even de verkeerde te pakken (dacht even dat het Fireball van Deep Purple moest zijn, maar die kwam niet tot 12, Fireball blijkt ook een band), maar het juiste antwoord is een artiest/band waar ik weleens van gehoord heb (maar dat is het ook wel). Was er nooit opgekomen.

Alice Cooper - Killer ?

Waarschijnlijk gaan we (degenen die het nog niet hebben opgezocht) hier niet uitkomen zonder nóg een hint...

Ik bedoel eigenlijk Alice Cooper - Desperado, maar dat is ook fout.

Marvin Gaye? Elvis Presley? Rod Stewart? Aretha Franklin? Beach Boys? The Kinks?

Haha, letterlijk dat hele rijtje ben ik ook al afgegaan, maar nog geen geschikte titel kunnen bedenken.

Ik zal jullie nog een tip geven over de uitvoerend artiest. Een van zijn beroemdste nummers (uit '65) heeft de naam van een wereldberoemde band in de titel.

Het nummer wat ik zoek was enkel een hit in Amerika, Canada en Nederland. Het werd geschreven naar aanleiding van de moord op een bekend activist/leider.

Bob Dylan - Like a Rolling Stone?

Zou het dan Wigwam zijn? Ik weet niet of dat een artiest is...

Die is het niet.

Haha, zou wel apart zijn als ie dat flauwe instrumentaaltje had geschreven naar aanleiding van de moord op een activist (zal MLK wel zijn).

Blind Willie Mctell ofzo?

Nee, het betrof een moord uit '71.

Dat was pas in '90 ofzo een single... ik had de hint mbt de activist nog niet gezien, maar ik zou ook niet weten welke andere hits hij gescoord heeft in deze tijd.

All the tired horses zal ook wel geen artiest zijn?

Hij scoorde in deze periode ook amper hits. Volgens mij nam Dylan tussen '70 en '73 slechts twee liedjes op.

Is de naam van de single wellicht ook de naam van de activist (die dan toevallig overeenkomt met de naam van een artiest)?

Ik denk eigenlijk van niet. Ik denk ook niet dat ik hier op ga komen (al weet ik zeker dat ik de titel weleens heb gezien). Maar er zal toch wel iemand zijn die deze Top 40-hit van Dylan kent?

Arrie schreef:
Is de naam van de single wellicht ook de naam van de activist (die dan toevallig overeenkomt met de naam van een artiest)?
Ja!

Ik ben geen die-hard Dylan-fan en ben ook geen hitdossierkenner, maar zoveel hits heeft Bob Dylan niet gescoord (volgens Wiki slechts 10 Top 40-hits, waarvan slechts 3 grotere), dus het valt me tegen dat 'ie nog niet geraden is.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 13:59 uur

geplaatst: vandaag om 13:59 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.