Muziek / Muziekgames / That's Soul!! Ladder (Editie 3)
zoeken in:
0
geplaatst: 28 december 2017, 10:54 uur
voor)Ronde 1 - Ladder 89
30 The Mighty Hannibal - The Right To Love You 1
27 Wilson Pickett - In The Midnight Hour 5
24 Jamiroquai - Cosmic Girl 4
22 John Legend - Made to Love 7
12 Pointer Sisters - Back in My Arms 3
5 Valerie Simpson - I Don't Need No Help
Deadline: 20.00 uur
Geen bijzondere ladder. Hannibal die bovenaan staat pakt me niet zo, Pickett is nooit mijn favoriet geweest al is dit wel een van zijn betere en Valerie Simpson zou ik heel graag goed willen vinden maar ik trek het gewoon niet zo. Weet je wat, dan zet ik John Legends moderne klassieker gewoon lekker bovenaan. Een mens moet tenslotte iets.
30 The Mighty Hannibal - The Right To Love You 1
27 Wilson Pickett - In The Midnight Hour 5
24 Jamiroquai - Cosmic Girl 4
22 John Legend - Made to Love 7
12 Pointer Sisters - Back in My Arms 3
Geen bijzondere ladder. Hannibal die bovenaan staat pakt me niet zo, Pickett is nooit mijn favoriet geweest al is dit wel een van zijn betere en Valerie Simpson zou ik heel graag goed willen vinden maar ik trek het gewoon niet zo. Weet je wat, dan zet ik John Legends moderne klassieker gewoon lekker bovenaan. Een mens moet tenslotte iets.
0
geplaatst: 28 december 2017, 17:54 uur
(voor)Ronde 1 - Ladder 89
31 The Mighty Hannibal - The Right To Love You 1
31 Wilson Pickett - In The Midnight Hour 4
31 Jamiroquai - Cosmic Girl 7
25 John Legend - Made to Love 3
17 Pointer Sisters - Back in My Arms 5
31 The Mighty Hannibal - The Right To Love You 1
31 Wilson Pickett - In The Midnight Hour 4
31 Jamiroquai - Cosmic Girl 7
25 John Legend - Made to Love 3
17 Pointer Sisters - Back in My Arms 5
0
geplaatst: 28 december 2017, 20:13 uur
(voor)Ronde 1 - Ladder 90
7 Michael Kiwanuka - Love & Hate
1 Randy Crawford - Blue mood
3 The Staple Singers - If You're Ready (Come Go With Me)
5 Clarence Carter - Patches
0 Thundercat - Them Changes
4 Shirley Brown - Even If The Signs Are Wrong
Prachtig opgebouwd nummer van Kiwanuka. Mooie, warme sound. Randy kan me zowaar boeien, mooi nummer. Die van de Singers is ook sterk. Sympathiek nummer. Patches is zo ongeveer onverwoestbaar goed. Thundercat heeft hier ook best een coole song en Shirley Brown is ook prachtig. Sterke ladder dus waar het kiezen geblazen is
7 Michael Kiwanuka - Love & Hate
1 Randy Crawford - Blue mood
3 The Staple Singers - If You're Ready (Come Go With Me)
0 Thundercat - Them Changes
4 Shirley Brown - Even If The Signs Are Wrong
Prachtig opgebouwd nummer van Kiwanuka. Mooie, warme sound. Randy kan me zowaar boeien, mooi nummer. Die van de Singers is ook sterk. Sympathiek nummer. Patches is zo ongeveer onverwoestbaar goed. Thundercat heeft hier ook best een coole song en Shirley Brown is ook prachtig. Sterke ladder dus waar het kiezen geblazen is
1
geplaatst: 28 december 2017, 20:18 uur
Reijersen schreef:
Randy kan me zowaar boeien, mooi nummer.
Randy kan me zowaar boeien, mooi nummer.
Dat zegt heel wat!
(ik las je eerdere commentaren over Randy)
0
geplaatst: 28 december 2017, 20:18 uur
11 Michael Kiwanuka - Love & Hate +4
11 Shirley Brown - Even If The Signs Are Wrong +7
6 Randy Crawford - Blue mood +5
4 The Staple Singers - If You're Ready (Come Go With Me) +1
3 Thundercat - Them Changes +3
Door het laatste luisterlinkje (Shirley Brown) gaat alles wat ik al had ingevuld een plekje naar beneden. Wat een fijn nummer zeg. Moeilijk te omschrijven, maar het sfeertje spreekt me erg aan. Het is iets van de combinatie tussen het stemgeluid, het tempo en het ritmische gitaar geluidje (hoe simpel ook).
Donderkat's nummer is een 2e mooie ontdekking. Zijn albums doorstonden hier de test niet, maar misschien nog maar eens een poging.
Daar tussenin heb ik Kiwanuka en mijn Randy Crawford nominatie gefrommeld.
Deze grote bekende van The Staple sisters heb ik altijd wat saai gevonden. En die van Clarence Carter ligt mij ook niet zo, al vind ik het nog steeds een voldoende waard. Leuke ladder dus.
11 Michael Kiwanuka - Love & Hate +4
11 Shirley Brown - Even If The Signs Are Wrong +7
6 Randy Crawford - Blue mood +5
4 The Staple Singers - If You're Ready (Come Go With Me) +1
3 Thundercat - Them Changes +3
Door het laatste luisterlinkje (Shirley Brown) gaat alles wat ik al had ingevuld een plekje naar beneden. Wat een fijn nummer zeg. Moeilijk te omschrijven, maar het sfeertje spreekt me erg aan. Het is iets van de combinatie tussen het stemgeluid, het tempo en het ritmische gitaar geluidje (hoe simpel ook).
Donderkat's nummer is een 2e mooie ontdekking. Zijn albums doorstonden hier de test niet, maar misschien nog maar eens een poging.
Daar tussenin heb ik Kiwanuka en mijn Randy Crawford nominatie gefrommeld.
Deze grote bekende van The Staple sisters heb ik altijd wat saai gevonden. En die van Clarence Carter ligt mij ook niet zo, al vind ik het nog steeds een voldoende waard. Leuke ladder dus.
0
geplaatst: 28 december 2017, 22:08 uur
18 Michael Kiwanuka - Love & Hate +7
14 Shirley Brown - Even If The Signs Are Wrong +3
11 Randy Crawford - Blue mood +5
8 The Staple Singers - If You're Ready (Come Go With Me) +4
4 Thundercat - Them Changes +1
18 Michael Kiwanuka - Love & Hate +7
14 Shirley Brown - Even If The Signs Are Wrong +3
11 Randy Crawford - Blue mood +5
8 The Staple Singers - If You're Ready (Come Go With Me) +4
4 Thundercat - Them Changes +1
0
Mb.
geplaatst: 28 december 2017, 22:18 uur
21 Shirley Brown - Even If The Signs Are Wrong +7
19 Michael Kiwanuka - Love & Hate +1
14 Randy Crawford - Blue mood +3
13 The Staple Singers - If You're Ready (Come Go With Me) +5
8 Thundercat - Them Changes +4
Michael Kiwanuka schijnt de nieuwe messias van de soulmuziek te zijn. Het warme stemgeluid verbloemt veel, maar de echte beleving mis ik toch vaak. Love & Hate is goed gearrangeerd maar raakt niet de juiste snaar. Toch geef ik 't nog een puntje want de klassieker van Clarence heb ik nooit mooi gevonden.
Verder een degelijke ladder met mooie songs van Shirley, de Staple Singers en Thundercat.
21 Shirley Brown - Even If The Signs Are Wrong +7
19 Michael Kiwanuka - Love & Hate +1
14 Randy Crawford - Blue mood +3
13 The Staple Singers - If You're Ready (Come Go With Me) +5
8 Thundercat - Them Changes +4
Michael Kiwanuka schijnt de nieuwe messias van de soulmuziek te zijn. Het warme stemgeluid verbloemt veel, maar de echte beleving mis ik toch vaak. Love & Hate is goed gearrangeerd maar raakt niet de juiste snaar. Toch geef ik 't nog een puntje want de klassieker van Clarence heb ik nooit mooi gevonden.
Verder een degelijke ladder met mooie songs van Shirley, de Staple Singers en Thundercat.
0
geplaatst: 28 december 2017, 23:11 uur
25 Shirley Brown - Even If The Signs Are Wrong +4
24 Michael Kiwanuka - Love & Hate +5
17 Randy Crawford - Blue mood +3
14 The Staple Singers - If You're Ready (Come Go With Me) +1
12 Clarence Carter - Patches +7
8 Thundercat - Them Changes
3 mensen achter elkaar, die Clarence Carter puntloos laten
, dan krijgt het zeker 7 punten van mij in deze prima ladder.
Prachtnummer van Michael Kiwanuka van een prachtalbum en ook die van Shirley Brown is schitterend, moeilijk kiezen dus.
Ook de overige 3 vind ik zeker de moeite waard.
25 Shirley Brown - Even If The Signs Are Wrong +4
24 Michael Kiwanuka - Love & Hate +5
17 Randy Crawford - Blue mood +3
14 The Staple Singers - If You're Ready (Come Go With Me) +1
12 Clarence Carter - Patches +7
3 mensen achter elkaar, die Clarence Carter puntloos laten
, dan krijgt het zeker 7 punten van mij in deze prima ladder.Prachtnummer van Michael Kiwanuka van een prachtalbum en ook die van Shirley Brown is schitterend, moeilijk kiezen dus.
Ook de overige 3 vind ik zeker de moeite waard.
0
geplaatst: 29 december 2017, 11:04 uur
28 Shirley Brown - Even If The Signs Are Wrong 3
29 Michael Kiwanuka - Love & Hate 5
18 Randy Crawford - Blue mood 1
18 The Staple Singers - If You're Ready (Come Go With Me) 4
19 Clarence Carter - Patches 7
28 Shirley Brown - Even If The Signs Are Wrong 3
29 Michael Kiwanuka - Love & Hate 5
18 Randy Crawford - Blue mood 1
18 The Staple Singers - If You're Ready (Come Go With Me) 4
19 Clarence Carter - Patches 7
0
geplaatst: 29 december 2017, 11:49 uur
Ik wilde hier iets gaan typen over de totale verbazing waarmee ik de puntenverdeling bekeek. Patches drie maal op rij zonder punten is iets wat ik met alle goede wil van de wereld niet kan begrijpen. Gelukkig kwamen daar jeroentjuhh en thelion om de boel weer enigszins recht te trekken
.
.
0
geplaatst: 29 december 2017, 11:49 uur
33 Michael Kiwanuka - Love & Hate 4
31 Shirley Brown - Even If The Signs Are Wrong 3
26 Clarence Carter - Patches 7
19 The Staple Singers - If You're Ready (Come Go With Me) 1
18 Randy Crawford - Blue mood
13 Thundercat - Them Changes 5
Patches is voor mij een van de drie beste liedjes in deze hele eerste ronde. De tekst is hartverscheurend mooi en gaat door merg en been. Mocht die hier afvallen dan zou ik echt balen maar gelukkig gaat het de goede kant op. Maar ja, nu lijkt Patches in veilige haven terecht te komen en zie ik dat Thundercat's magistrale epos onderaan bungelt. Heb ik hier al eens iets geschreven over hedendaagse muziek en de beperkte waardering ervoor? Laat ik dan maar niet in herhaling vallen. De hedendaagse Michael Kiwanuka doet het gelukkig wel goed. Zou zijn retro geluid daar iets mee te maken hebben? Cold Little Heart ging ook lekker dus dat Love & Hate het gaat halen verbaast me niet zo. Ik ben er in ieder geval blij mee. Ik vind dit een sterke ladder want ook The Staple Singers en Shirley Brown horen eigenlijk een ronde verder te gaan. Randy Crawford is duidelijk de minste, ik mag hopen dat we die hier achterlaten.
33 Michael Kiwanuka - Love & Hate 4
31 Shirley Brown - Even If The Signs Are Wrong 3
26 Clarence Carter - Patches 7
19 The Staple Singers - If You're Ready (Come Go With Me) 1
18 Randy Crawford - Blue mood
13 Thundercat - Them Changes 5
Patches is voor mij een van de drie beste liedjes in deze hele eerste ronde. De tekst is hartverscheurend mooi en gaat door merg en been. Mocht die hier afvallen dan zou ik echt balen maar gelukkig gaat het de goede kant op. Maar ja, nu lijkt Patches in veilige haven terecht te komen en zie ik dat Thundercat's magistrale epos onderaan bungelt. Heb ik hier al eens iets geschreven over hedendaagse muziek en de beperkte waardering ervoor? Laat ik dan maar niet in herhaling vallen. De hedendaagse Michael Kiwanuka doet het gelukkig wel goed. Zou zijn retro geluid daar iets mee te maken hebben? Cold Little Heart ging ook lekker dus dat Love & Hate het gaat halen verbaast me niet zo. Ik ben er in ieder geval blij mee. Ik vind dit een sterke ladder want ook The Staple Singers en Shirley Brown horen eigenlijk een ronde verder te gaan. Randy Crawford is duidelijk de minste, ik mag hopen dat we die hier achterlaten.
0
geplaatst: 29 december 2017, 12:01 uur
34 Michael Kiwanuka - Love & Hate 1
31 Shirley Brown - Even If The Signs Are Wrong
30 Clarence Carter - Patches 4
26 The Staple Singers - If You're Ready (Come Go With Me) 7
21 Randy Crawford - Blue mood 3
18 Thundercat - Them Changes 5
34 Michael Kiwanuka - Love & Hate 1
31 Shirley Brown - Even If The Signs Are Wrong
30 Clarence Carter - Patches 4
26 The Staple Singers - If You're Ready (Come Go With Me) 7
21 Randy Crawford - Blue mood 3
18 Thundercat - Them Changes 5
0
geplaatst: 29 december 2017, 12:06 uur
De beargumentatie las ik altijd met plezier hoor Salvadore.
Shirley Brown vond ik een mooie ontdekking, jij niet?
0
geplaatst: 29 december 2017, 12:41 uur
39 Michael Kiwanuka - Love & Hate +5
38 Shirley Brown - Even If The Signs Are Wrong +7
31 Clarence Carter - Patches +1
30 The Staple Singers - If You're Ready (Come Go With Me) +4
24 Randy Crawford - Blue mood +3
18 Thundercat - Them Changes
Inderdaad een mooie ontdekking van Shirley Brown. Ze heeft dus na Woman To Woman nog meer moois gemaakt. Dat album kan ik zeer erg waarderen. Ik vind Thundercat dus helemaal niks. Ook Show Me The Way vind ik best een vervelend nummer. Heeft niks met allergie voor nieuwere muziek te maken, maar zijn stijl ligt me niet. Michael Kiwanuka ligt me dan weer wel. De overige nummers vind ik okay, maar niet meer dan dit. Patches is qua tekst prima, maar ik vind Clarence Carter wel vaak snel vervelen. Zijn stem is niet een van de beste / prettigste. Bovendien zit er teveel country-saus voor mij in dit nummer.
39 Michael Kiwanuka - Love & Hate +5
38 Shirley Brown - Even If The Signs Are Wrong +7
31 Clarence Carter - Patches +1
30 The Staple Singers - If You're Ready (Come Go With Me) +4
24 Randy Crawford - Blue mood +3
Inderdaad een mooie ontdekking van Shirley Brown. Ze heeft dus na Woman To Woman nog meer moois gemaakt. Dat album kan ik zeer erg waarderen. Ik vind Thundercat dus helemaal niks. Ook Show Me The Way vind ik best een vervelend nummer. Heeft niks met allergie voor nieuwere muziek te maken, maar zijn stijl ligt me niet. Michael Kiwanuka ligt me dan weer wel. De overige nummers vind ik okay, maar niet meer dan dit. Patches is qua tekst prima, maar ik vind Clarence Carter wel vaak snel vervelen. Zijn stem is niet een van de beste / prettigste. Bovendien zit er teveel country-saus voor mij in dit nummer.
0
geplaatst: 29 december 2017, 12:42 uur
Minneapolis schreef:
De beargumentatie las ik altijd met plezier hoor Salvadore.
Neem ik niet altijd de tijd voor, ik luister soms effe tussendoor bij andere werkzaamheden. Shirley vond ik vrij saai eigenlijk. Ik heb gezien dat ik daarbij afwijk van de rest, datzelfde geldt voor Kiwanuka. Shirley klinkt redelijk als Aretha en daar ben ik ook geen fan van De beargumentatie las ik altijd met plezier hoor Salvadore.
Daarnaast is deze van Staple Singers voor mij wel een favoriet (hoewel de meesten liever Take You There horen). Thundercat vind ik ook een lekker slepend nummer. Carter is ritmisch vlot met sterke zang met subtiele muzikale details. Randy is wel aardig en de twee traagste staan bij mij weer onderaan, al komt Kiwanuka wel op gang maar die gitaarsound erbij vind ik niet zo geslaagd ... verbaast me van de soulgasten hier eigenlijk wel dat dit geaccepteerd wordt. 
0
geplaatst: 29 december 2017, 12:46 uur
principal2000 schreef:
Patches is qua tekst prima, maar ik vind Clarence Carter wel vaak snel vervelen. Zijn stem is niet een van de beste / prettigste. Bovendien zit er teveel country-saus voor mij in dit nummer.
Soul in combinatie met een country saus is juist het mooiste wat er is Patches is qua tekst prima, maar ik vind Clarence Carter wel vaak snel vervelen. Zijn stem is niet een van de beste / prettigste. Bovendien zit er teveel country-saus voor mij in dit nummer.
! Een stem is altijd lastig, wat de een prachtig vindt kan de ander inderdaad niets vinden. Persoonlijk hoor ik Clarence erg graag.
0
geplaatst: 29 december 2017, 13:25 uur
Salvadore schreef:
al komt Kiwanuka wel op gang maar die gitaarsound erbij vind ik niet zo geslaagd ... verbaast me van de soulgasten hier eigenlijk wel dat dit geaccepteerd wordt.
al komt Kiwanuka wel op gang maar die gitaarsound erbij vind ik niet zo geslaagd ... verbaast me van de soulgasten hier eigenlijk wel dat dit geaccepteerd wordt.
Het is inderdaad niet een typisch soul plaat, maar ik vind de mix van stijlen op (de altijd lastige) 2e plaat wel geslaagd. Net als D'Angelo ging Kiwanuka wat verder kijken i.p.v. voortborduren.
0
geplaatst: 29 december 2017, 13:48 uur
We naderen met rasse schreden het einde van deze eerste ronde. Ronde 2 gaan we met 2 ladders tegelijkertijd spelen om de vaart er wat meer in te brengen. Ik durf niet te beloven dat ik meteen de loting klaar heb als ronde 1 over is, maar luister dan gerust nog even naar de mooie afvallers.
0
geplaatst: 29 december 2017, 15:54 uur
Minneapolis schreef:
Het is inderdaad niet een typisch soul plaat, maar ik vind de mix van stijlen op (de altijd lastige) 2e plaat wel geslaagd. Net als D'Angelo ging Kiwanuka wat verder kijken i.p.v. voortborduren.
(quote)
Bij D'Angelo vond ik dat eigenlijk best wel jammer. Voor mij heeft hij Brown Sugar nooit meer kunnen evenaren. Volledig voortborduren op deze sound was wellicht iets teveel van het goede geweest, maar zowel Voodoo als Black Messiah vind ik geen geslaagde albums (al lijk ik daar vaak de enige in). Van Hunt is ook zo'n geval die na 1 (+ onuitgebrachte Popular) album mij vooral teleurstelt.
0
geplaatst: 29 december 2017, 16:14 uur
Black Messiah vond ik totaal ruk na de eerste keer luisteren. Na een tweede poging had ik het album afgeserveerd, en werd toen meegevraagd naar een concert niet lang na die release. En daar was ik bij het tweede nummer al om en herkende ik gelaagde pop en rock invloeden en de wat experimentelere vorm van funk (naast het feest van traditionelere funk in met name de oudere nummers). Doet het je niet een beetje aan Prince (ook niet vies van verkenningstochten naar nieuwe sound) denken principal2000?
Wordt vervolgt in ladder 100.
Wordt vervolgt in ladder 100.

0
geplaatst: 29 december 2017, 19:51 uur
Ja, qua diversiteit hou ik van Prince en o.a. TTD en Van Hunt. D'Angelo wordt vaak gelinkt aan Prince (mede vanwege de diversiteit). Een belangrijk verschil met Prince is dat hij in de jaren '80 groot was. De muziek was toen heel anders en ook de muziekbeleving (je luisterde cd's echt vele malen).
Verkenningstochten naar nieuwe sound moet niet een doel op zich zijn. Daarnaast ben ik gewoon best wel conservatief.
Verkenningstochten naar nieuwe sound moet niet een doel op zich zijn. Daarnaast ben ik gewoon best wel conservatief.

0
geplaatst: 29 december 2017, 19:53 uur
43 Michael Kiwanuka - Love & Hate +4
41 Shirley Brown - Even If The Signs Are Wrong +3
37 The Staple Singers - If You're Ready (Come Go With Me) +7
36 Clarence Carter - Patches +5
25 Randy Crawford - Blue mood +1
43 Michael Kiwanuka - Love & Hate +4
41 Shirley Brown - Even If The Signs Are Wrong +3
37 The Staple Singers - If You're Ready (Come Go With Me) +7
36 Clarence Carter - Patches +5
25 Randy Crawford - Blue mood +1
0
geplaatst: 29 december 2017, 20:00 uur
(voor)Ronde 1 - Ladder 91
7 Ann Peebles - Come to Mama
5 Wilson Pickett - Teardrops Will Fall
3 Gladys Knight & The Pips - Best Thing That Ever Happened To Me
4 LTD - Back in Love Again
0 Carl Carlton - She's a Bad Mama Jama
1 Con Brio - Eagle Eye (Paradise)
Ann Peebles doet weinig fout. Wilson wordt goed bij gestaan door Tami Lynn. Gladys zingt mooi hier. LTD is wel swingend maar ook wat te braaf. Carl is gewoon erg matig en dat Con Brio simpel zou zijn wist ik van tevoren al.
7 Ann Peebles - Come to Mama
3 Gladys Knight & The Pips - Best Thing That Ever Happened To Me
4 LTD - Back in Love Again
0 Carl Carlton - She's a Bad Mama Jama
1 Con Brio - Eagle Eye (Paradise)
Ann Peebles doet weinig fout. Wilson wordt goed bij gestaan door Tami Lynn. Gladys zingt mooi hier. LTD is wel swingend maar ook wat te braaf. Carl is gewoon erg matig en dat Con Brio simpel zou zijn wist ik van tevoren al.
0
geplaatst: 29 december 2017, 20:09 uur
Reijersen ik loop enorm te klunsen met die Grooveshark playlist, maar is dit de juiste Teardrops will fall? Spotify schotelt namelijk iets heel anders voor.
0
geplaatst: 29 december 2017, 20:15 uur
Minneapolis schreef:
Reijersen ik loop enorm te klunsen met die Grooveshark playlist, maar is dit de juiste Teardrops will fall? Spotify schotelt namelijk iets heel anders voor.
Ik ken die versie van Spotify als hét nummer.
0
geplaatst: 30 december 2017, 09:57 uur
14 Ann Peebles - Come to Mama 7
8 Gladys Knight & The Pips - Best Thing That Ever Happened To Me 5
7 LTD - Back in Love Again 3
4 Carl Carlton - She's a Bad Mama Jama 4
2 Con Brio - Eagle Eye (Paradise) 1
Dit is niet bepaald mijn favoriet van Wilson Pickett. Ik vind eigenlijk alleen Ann Peebles hier heel goed, al zingt Gladys wel heel mooi.
14 Ann Peebles - Come to Mama 7
8 Gladys Knight & The Pips - Best Thing That Ever Happened To Me 5
7 LTD - Back in Love Again 3
4 Carl Carlton - She's a Bad Mama Jama 4
2 Con Brio - Eagle Eye (Paradise) 1
Dit is niet bepaald mijn favoriet van Wilson Pickett. Ik vind eigenlijk alleen Ann Peebles hier heel goed, al zingt Gladys wel heel mooi.
0
geplaatst: 30 december 2017, 10:28 uur
21 Ann Peebles - Come to Mama 7
11 Gladys Knight & The Pips - Best Thing That Ever Happened To Me 3
11 LTD - Back in Love Again 4
10 Wilson Pickett - Teardrops Will Fall 5
5 Carl Carlton - She's a Bad Mama Jama 1
2 Con Brio - Eagle Eye (Paradise)
21 Ann Peebles - Come to Mama 7
11 Gladys Knight & The Pips - Best Thing That Ever Happened To Me 3