MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / That's Soul!! Ladder (Editie 3)

zoeken in:
Salvadore schreef:
't geldt als klassieker maar ik hoor liever andere nummers van Gil.
Dat heb ik ook wel ja. Het is zeker niet zijn sterkste song maar het nummer op zich en hetgeen wat het vertegenwoordigd maakt het iconisch. Ik vind het wel een lastige afweging hoe ik nummers als deze beoordeel. Laat ik de (maatschappelijke) relevantie meetellen of beoordeel ik puur op kwaliteit. Onbewust laat je 'de waarde' van een nummer denk ik wel meewegen. Geldt ook voor bijvoorbeeld 'A Change is Gonna Come', 'Black Is The Color Of My True Love's Hair' etc.

Grappig dat ik bij Geater Davis een aantal keer het woord blues lees. Ondanks de titel van het nummer zou ik het zeker geen blues noemen. Wel soulmuziek die zijn wortels vindt in de blues. Voor mij heeft Geater daar (met meerdere nummers) een perfecte weg in gevonden.

Ik heb in ieder geval niet gezegd dat Geater's nummer pure blues is, maar er zit zeker wel een vleugje van in. Niets mis mee, zolang het voor het grootste deel maar om soul draait, in welke vorm dan ook.

Een flinke vleug als je het mij vraagt. Net als bij Bobby Bland. En inderdaad niks mis mee.
Wat vind je van "I can hold my own" Edgar?
"My Love Is So Strong For You" (z'n sterkste vind ik) komt later nog langs zag ik.

Puntentelling: 7-5-4-3-1

(voor)Ronde 1 - Ladder 16
4 Clarence Carter - Heartbreak Woman
3 John Legend - All of Me
7 The Invaders - Spacing Out
1 Willie Banks - Things I Can't Change
0 George Benson - Lady Love Me (One More Time)
5 Nneka - The Uncomfortable Truth

Deadline: 20:00 uur

The Invaders zijn cool. Die hele plaat van hun is cool. Die song van Nneka is een stoer hitje. Clarence en Willie doen het goed. All of Me raakt een beetje uitgewerkt waar Benson gewoon vervelend is.

14 The Invaders - Spacing Out 7
8 Nneka - The Uncomfortable Truth 3
6 Willie Banks - Things I Can't Change 5
4 George Benson - Lady Love Me (One More Time) 4
4 Clarence Carter - Heartbreak Woman
4 John Legend - All of Me 1

The invaders: a whole lotta love for this cool track. Hoe die blazers er in komen met die echo. Nice.
Daarna..mwah..
Willie Blanks klinkt weer oké, maar het trage bluesy (zeg ik voorzichtig ) tempo verveelt mij op den duur.Van deze van George Benson kan ik ook wel vrolijk worden, terwijl ik het ook niet echt goed vind. Wat de tweede helft van het nummer betreft kan ik me wel iets bij Reijersen's verveling indenken.

Nneka doet me qua zang aan Nenneh Cherry denken. Ze profiteert van de imo zwakke ladder.
De Clarence Carter song is niet mijn ding. Zowel qua compositie, zang als country (achtergrond zang) feel.
Geen idee waarom precies, maar ik ben wat allergisch voor John Legend.
Mijn laatste 3 hadden ook andersom gekund.

18 The Invaders - Spacing Out 4
11 Nneka - The Uncomfortable Truth 3
11 Clarence Carter - Heartbreak Woman 7
9 John Legend - All of Me 5
7 Willie Banks - Things I Can't Change 1
4 George Benson - Lady Love Me (One More Time)

Ik geef mijn eigen nominatie gewoon schaamteloos de volle mep, gevolgd door mijn favoriete John Legend.
The Invaders zijn tof en staan hier al een hele tijd op de verlanglijst.
Nneka is zeer genietbaar, Willie is ook oké en George maakt een aardig liedje, zoals hij wel vaker aardige liedjes maakt.

23 The Invaders - Spacing Out 5
16 John Legend - All of Me 7
15 Nneka - The Uncomfortable Truth 4
11 Clarence Carter - Heartbreak Woman
10 Willie Banks - Things I Can't Change 3
5 George Benson - Lady Love Me (One More Time) 1

24 The Invaders - Spacing Out 1
21 John Legend - All of Me 5
18 Clarence Carter - Heartbreak Woman 7
15 Nneka - The Uncomfortable Truth
13 Willie Banks - Things I Can't Change 3
9 George Benson - Lady Love Me (One More Time) 4

Clarence Carter's Patches is een van de grootste hiaten in de lijst, gelukkig gaan wij die later deze ronde massaal door stemmen. Heartbreak Woman vind ik ook sterk en krijgt de volle mep. John Legend kwam op twee terecht, ik sta daar zelf ook wel van te kijken. Al met al toch wel een sterk lied. Benson en Banks vind ik ook sterk en zie ik graag doorgaan terwijl de onderste twee niet zo mijn ding zijn.

28 The Invaders - Spacing Out 3
26 John Legend - All of Me 5
25 Clarence Carter - Heartbreak Woman 7
16 Nneka - The Uncomfortable Truth 1
17 Willie Banks - Things I Can't Change 4
9 George Benson - Lady Love Me (One More Time)

33 The Invaders - Spacing Out 5
29 Clarence Carter - Heartbreak Woman 4
27 John Legend - All of Me 1
19 Nneka - The Uncomfortable Truth 3
17 Willie Banks - Things I Can't Change
16 George Benson - Lady Love Me (One More Time) 7

Geen toppers in deze ladder voor mij. Drie wel OK-nummers, volgorde had anders kunnen zijn. De overige drie vind ik eigenlijk helemaal niks. "Normaal" moet Nneka niet rekenen op punten, maar hier spek ik er toch nog drie.

11 en 12 maart staat D'Angelo in Paradiso, tickets €79,-

Wat vinden jullie, te duur of het geld waard? Ik zou hem graag weer eens zien maar voor dat geld...

€83 inclusief lidmaatschap. Belachelijke prijzen natuurlijk voor een gewone zaalshow van een artiest die slechts 3 albums heeft uitgebracht en langere tijd niet of nauwelijks actief was. Wat D’Angelo vraagt is echt bovengemiddeld veel, zie bijvoorbeeld de prijzen die LCD Soundsystem en Sigur Rós vroegen voor hun Paradiso optredens.

Edgar18 schreef:
11 en 12 maart staat D'Angelo in Paradiso, tickets €79,-

Wat vinden jullie, te duur of het geld waard? Ik zou hem graag weer eens zien maar voor dat geld...

Duur, maar wel gegarandeerd een top avond. Als je hem niet eerder gezien hebt kan ik het je zeker aanraden! Wel rekening houden met het feit dat je gaat zweten.
Ik heb hem vorige keer in Vredeburg gezien en het was één van mijn hoogst gewaardeerde concerten.
Kortom.. gewoon doen.

Als de tickets niet op naam worden verkocht zou ik als jullie was gewoon wachten op de uitverkoop op TicketSwap. Die komt er echt wel weer (als je maar lang genoeg wacht).

Minneapolis schreef:
Duur, maar wel gegarandeerd een top avond. Als je hem niet eerder gezien hebt kan ik het je zeker aanraden! Wel rekening houden met het feit dat je gaat zweten.
Ik heb hem twee keer eerder gezien, Paradiso en NSJ. Maar eigenlijk vind ik meer dan 80 euro echt te zot voor woorden. Anderzijds heb ik voor Kendrick recent ook een ticket van 85 euro gekocht.

Ticketswap is altijd een prima optie maar natuurlijk verre van gegarandeerd.

Ja, dan is het anders. Zelf twijfel ik ook. Het zal ook dezelfde tour zijn toch? Of staat er iets nieuws op stapel. Ik zelf zou het er voor over hebben als ik iemand meeneem die D'Angelo live nog niet kent.

Het lijkt dezelfde tour ja, en van nieuw materiaal heb ik nog niks vernomen.

33 The Invaders - Spacing Out 1 (-1 corr. thelion)
32 John Legend - All of Me 5
29 Clarence Carter - Heartbreak Woman
23 George Benson - Lady Love Me (One More Time) 7
22 Nneka - The Uncomfortable Truth 3
21 Willie Banks - Things I Can't Change 4

De twee die bovenaan stonden, vond ik duidelijk het minst. Carter weinig soul en Invaders teveel funk.
Benson is dan weer mijn soort soul. Legend en Nneka doen prima mee. En hoor ik daar bij Banks nog een vleugje blues? Maar eigenlijk hoeft van deze ladder alleen Benson maar door. Maar die zit al tegen uitschakeling aan.

Minneapolis schreef:
Wat vind je van "I can hold my own" Edgar?
Prachtig, en My Love Is so Strong vind ik ook sterk. Geater heeft een prettige stem en weet blues en soul op een fijne manier te vervlechten. Wat mij betreft slaagt hij er beter in dan Bobby 'Blue' Band die ik nog weleens teveel naar de blues vind neigen.

Leuke ladder wel, een of twee stemmers kunnen het verschil maken.

Gretz schreef:
€83 inclusief lidmaatschap. Belachelijke prijzen natuurlijk voor een gewone zaalshow een artiest die slechts 3 albums heeft uitgebracht en langere tijd niet of nauwelijks actief was. Wat D’Angelo vraagt is echt bovengemiddeld veel, zie bijvoorbeeld de prijzen die LCD Soundsystem en Sigur Rós vroegen voor hun Paradiso optredens.
Ik zou eerder het tegenovergestelde betogen. Iemand die niet of nauwelijks tourt, c.q. nog muzikaal actief is, kan juist meer geld vragen, omdat het het optreden des te specialer maakt. Zo'n Sigur Rós heeft ieder jaar wel een optreden in Nederland. De (comeback)concertreeks van bv. Kate Bush was wellicht een once in a lifetime-moment.

38 The Invaders - Spacing Out +5
33 John Legend - All of Me +1
32 Clarence Carter - Heartbreak Woman +3
30 George Benson - Lady Love Me (One More Time) +7
25 Willie Banks - Things I Can't Change +4
22 Nneka - The Uncomfortable Truth

Heerlijk nummer van George Benson, Invaders en Willie ook erg mooi.

Gretz schreef:
€83 inclusief lidmaatschap. Belachelijke prijzen natuurlijk voor een gewone zaalshow een artiest die slechts 3 albums heeft uitgebracht en langere tijd niet of nauwelijks actief was. Wat D’Angelo vraagt is echt bovengemiddeld veel, zie bijvoorbeeld de prijzen die LCD Soundsystem en Sigur Rós vroegen voor hun Paradiso optredens.

Het aantal uitgebrachte albums vind ik totaal niet relevant en gewone zaalshow ook niet echt. Juist bij D'angelo is het fijn om er zo dicht op te staan met die bom energie op het podium. Wat wel meespeelt is dat hij de meest opwindende soul (of vooral funk) act is van onze tijd. Naar mijn mening dan. En dat maakt zijn concerten uniek.
Edgar18: is Pino Palladino er ook weer bij? Dat kan mij ook nog over de streep halen.

39 The Invaders - Spacing Out +1
38 John Legend - All of Me +5
35 Clarence Carter - Heartbreak Woman +3
30 George Benson - Lady Love Me (One More Time)
29 Willie Banks - Things I Can't Change +4
29 Nneka - The Uncomfortable Truth +7

De 'jonkies' leveren in deze ladder de beste soulnummers af. Willie en Clarence vind ik ook nog wel aardig. Benson maakt een soort smoothe soulpop waar ik weinig mee heb (zie ook Richie). Het zou mogelijk aan de zang kunnen liggen.

Uiteraard geen verrassing dat Geert Nneka en John Legend de meeste punten geeft.

Net zo voorspelbaar als ik 'oudere' nummers vaak de meeste punten geeft

laxus11 schreef:
Uiteraard geen verrassing dat Geert Nneka en John Legend de meeste punten geeft.

Net zo voorspelbaar als ik 'oudere' nummers vaak de meeste punten geeft

Hehe, dat is waar. Als Benson dit nummer 30 jaar later had uitgebracht vraag ik me daarnaast wel af of je er zoveel punten aan kwijt had gekund.

Had al die punten voor Legend toch niet verwacht

Van Gretz?

Tuurlijk wel, het komt uit de 10's die geeft hij automatisch punten

laxus11 schreef:
Tuurlijk wel, het komt uit de 10's die geeft hij automatisch punten

Nah, ik geloof dat er straks ook nog een zekere D'Angelo moet komen.

Reijersen schreef:
Had al die punten voor Legend toch niet verwacht

Aan mij heeft het niet gelegen. Ik vraag me zelfs oprecht af wat het een soul ballad maakt. Maar laten we daar maar niet meer over beginnen.

Gast
geplaatst: vandaag om 07:26 uur

geplaatst: vandaag om 07:26 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.