MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / Princemeter

zoeken in:
9

De MPLS sound in optima forma

E40
7,5

Minneapolis schreef:
6,3
Van de 4 albums die ik in moest halen toen ik Prince eenmaal volgde, is Dirty mind het album dat mij het minst ligt (en het hoogst scoort op MuMe). Op When u were mine na.
Deze single is oké, maar ik heb er niet veel mee.

Normaal gesproken ben jij meestal wel mijn meest gelijkgestemde MuMe-vriendje, maar nu liggen we mijlenver uit elkaar qua mening. Dirty Mind is misschien wel mijn favoriete album van Prince.
De titeltrack krijgt van mij daarom ook een 9.

principal2000 schreef:
(quote)

Normaal gesproken ben jij meestal wel mijn meest gelijkgestemde MuMe-vriendje, maar nu liggen we mijlenver uit elkaar qua mening. Dirty Mind is misschien wel mijn favoriete album van Prince.
De titeltrack krijgt van mij daarom ook een 9.

Mijn afwijking in dit geval aan de overige meningen te zien.
Ik heb geen geschiedenis met dit album en verder kan ik niet zo goed duiden waarom, maar het is anders dan de rest.

Ik heb ook geen specifieke geschiedenis met Dirty Mind. Sterker nog, ik ben zo goed als zeker later Prince gaan ontdekken dan jij (en vele andere in dit topic), maar de funky en homogene sound van Dirty Mind maakt het dat ik dit album vaak 3 x of meer achter elkaar opzet. Dat doe ik bijvoorbeeld niet met TSOTT, Purple Rain, Lovesexy of Parade (andere albums die ik als zeer sterk beschouw).

principal2000 schreef:
Ik heb ook geen specifieke geschiedenis met Dirty Mind. Sterker nog, ik ben zo goed als zeker later Prince gaan ontdekken dan jij (en vele andere in dit topic), maar de funky en homogene sound van Dirty Mind maakt het dat ik dit album vaak 3 x of meer achter elkaar opzet. Dat doe ik bijvoorbeeld niet met TSOTT, Purple Rain, Lovesexy of Parade (andere albums die ik als zeer sterk beschouw).

Net voor het eerst in het lange tijd weer eens geluisterd (via Spotify), en het valt eigenlijk niet te rechtvaardigen dat deze als enige van de klassiekers ontbreekt in de verzameling. Dus toch maar even het cdtje besteld (maar nog niet de eredivisie van het vinyl dus).

In de Toto zal ik mijn geld inzetten op promovering van Dirty Mind in jouw verzameling, Minneapolis!

7,8

Misschien vloeken in de kerk, maar bij dit nummer heb ik altijd al de gedachte gehad: Wat als het een instrumentale track zou zijn geweest?
Verder wel een fijne track.

De Princemeter top 100:

1. The Beautiful Ones (9,327 / 18 stemmers)
2. Mountains (8,504 / 21 stemmers)
3. U Got the Look (8,305 / 20 stemmers)
4. The Love We Make (8,123 / 19 stemmers)
5. Gold (8,023 / 19 stemmers)
6. Dirty Mind (7,977 / 18 stemmers)
7. Rainbow Children (7,976 / 13 stemmers)
8. Musicology (7,603 / 16 stemmers)
9. Automatic (7,493 / 16 stemmers)
10. Sexy MF (7,428 / 19 stemmers)

11. Glam Slam (7,276 / 20 stemmers)
12. I Wanna Be Your Lover (7,245 / 21 stemmers)

Around the World in a Day is nog niet voorbij gekomen. Daarom vandaag: America

America, a song by Prince on Spotify - open.spotify.com

Prince - America (Longer Edited Version) - YouTube

9
Weer heerlijk

Van een geweldig album natuurlijk. Sheila E maakte er op haar laatste album nog een cover van (inclusief een stukje Free van 1999):

Sheila E. - America - YouTube

Deze live-versie heb ik altijd geweldig gevonden. De meer dan 20 minuten durende 12 inch versie ook. Ik stem op de album versie

9

8
Niet het sterkste nummer van een heel sterk album.

8,7

Heerlijk dat dreinende in dit nummer. Die live versie laat maar weer eens zien hoe goed "die gast" toch was.

Goed nummer wel, maar er staan wel een handvol betere op dit, misschien wel zijn beste, album.

7,7

8,5

johan de witt schreef:
Goed nummer wel, maar er staan wel een handvol betere op dit, misschien wel zijn beste, album.

Ik kan niet gelijk al met alle supersongs van start gaan he

Poeha schreef:
Die live versie laat maar weer eens zien hoe goed "die gast" toch was.

Echt: als ik dat weer zie ben ik opnieuw verliefd. Ik krijg hier zo'n energie van. Waanzinnig hoe hij op dat podium stond, zeker in die jaren.
En hoe leuk hem weer eens te zien drummen.

Dikke vette 9.

8.5 Heerlijke track

Voor het nummer een 7.
Voor het live optreden en de weemoed naar zijn hoogtijdagen en muziek in het algemeen een 10.

Ahhhh die 12"- 9!

7,5
Voor mij toch wel het minste nummer van ATWIAD.

Gast
geplaatst: vandaag om 17:02 uur

geplaatst: vandaag om 17:02 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.