menu

Muziek / Muziekgames / Princemeter

zoeken in:
avatar van aERodynamIC
User ArthurDZ is vandaag een leuk spel opgestart om tot een fijne Beatles top 100 te komen: Muziek >> Muziekgames >> Beatlesmeter

Een prachtig idee. Na een aantal eigen lijstjes geplaatst te hebben is dit ook weer een leuke manier om tot een toplijst te komen.

En dan is Prince toch wel degene die ik onder mijn hoede wil gaan nemen.

Ik gebruik de regels van ArthurDZ bij Beatlesmeter die hier dan ook opgaan:

Elke dag plaats ik hier een ander nummer van Prince, waar iedereen die wil een rapportcijfer aan kan geven van 1-10. Na ongeveer 24 uur volgt er een nieuw nummer. Met de gemiddeldes maak ik dan een zich langzaam ontvouwende Prince top 100 gebaseerd op het gemiddelde van de scores die jullie gaven.

Nu aan mij de taak dit topic vol te houden en kijken of er voldoende belangstelling voor is. Uiteraard ook afwachten of deze keer het officiële kanaal wel blijft bestaan.

Veel plezier en misschien leren sommigen van jullie Prince wat beter kennen op deze manier.

Ik trap af met deze:

I Wanna Be Your Lover



avatar van aERodynamIC
Zijn eerste hitsingle in de V.S.

7

avatar van laxus11
Hoeveel mensen gaan dit idee volgen

Erg fijne trouwens

8


avatar van deric raven
7,5

Pas jaren later ontdekt, muzikaal erg swingend te noemen.
Is deze ooit in een grote hit gesampled?

avatar van johan de witt
Ik dacht gelijk ook al aan een aantal leuke topics

7,2

Maar gaan we dan ook alles doen of alleen de hits en de bekende nummers?

avatar van laxus11
Trendsetter die Arthur

avatar van west
7

Funky, maar hij kan beter.

avatar van Minneapolis
Present.

7,5
De album versie, waarbij de disco klanken door gaan, geef ik een 8.


avatar van lennon
Fijne single, vooral de album versie is lekker.

Een 8

avatar van dazzler
Geweldig idee, zo'n topic. Ik heb meteen zin om zelf een editie te verzinnen.
Ik ga meteen aan ArthurDZ vragen of ik carte blanche krijg om mee op zijn kar te springen.

Die van Prince dan maar. I Wanna Be Your Lover

6

Ik vraag me af wat er van dit nummer zou geworden zijn als het niet van Prince was geweest.
Een beetje dertien in een dozijn funk hitje waarbij het strakke spel en de flinke falset opvallend zijn.
Toch net iets meer geluidsbehang dan een nummer waar je de oren van spitst.

Ik ken van Prince de singles en twee albums redelijk goed.
De rest wordt door dit spelletje ongetwijfeld netjes opgefrist.

avatar van LucM
De falsetstem valt het meeste op, verder is dit een strak en swingend funknummer hoewel nog niet echt opzienbarend.

7,5


avatar van catdog
9,5 - niet één van zijn beste, maar wel één van mijn favorieten. Wat ga ik hier altijd lekker op!

avatar van EttaJamesBrown
6 ik stap voorzichtig in

avatar van aERodynamIC
johan de witt schreef:
Maar gaan we dan ook alles doen of alleen de hits en de bekende nummers?

Sinds kort is er een officieel videokanaal op YouTube waar elke vrijdag nieuwe nummers bij komen. Voorlopig hou ik die bron aan (zeker ook omdat iedereen de verhouding van prince met YouTube wel kent en nummers er zelden lang op staan).

Kijk voor de grap maar eens naar het topic waar ik mijn lijst presenteerde. Dat was al na zijn dood toen er veel meer te vinden was en bleef staan. Nu toch ook allemaal al weer verdwenen.

Muziek >> Toplijsten en favorieten >> Prince: Forever in My Life… aERo’s Top 200

Alles doen is ook bijna onmogelijk en we moeten tot 100 komen dus ik laat me voorlopig lekker dicteren door het officiële kanaal

laxus11 schreef:
Trendsetter die Arthur

Ik vind het een zeer leuke, frisse formule met de bekende ingrediënten uit de bekende lijstjes topics. Heeft ie goed bedacht en daarom heb ik ook netjes toestemming gevraagd

avatar van ArthurDZ
6.5

Eigenlijk niet een van mijn favoriete Prince-singles, dit. Zonder dat het nummer me erg tegenstaat overigens. Maar ook geen nummer waar ik van opveer.

avatar van aERodynamIC
deric raven schreef:
Is deze ooit in een grote hit gesampled?

In zijn eigen hit My Name Is Prince

Maar blijkbaar in nog wat nummers: Samples of I Wanna Be Your Lover by Prince | WhoSampled


avatar van jordidj1
7.5 ik vind dit wel leuk. Misschien word ik nog fan

avatar van E40
E40
5 voor dit disconiemendalletje .
De lat ligt hoog met zo'n repertoire.

avatar van ArthurDZ
dazzler schreef:
Geweldig idee, zo'n topic. Ik heb meteen zin om zelf een editie te verzinnen.
Ik ga meteen aan ArthurDZ vragen of ik carte blanche krijg om mee op zijn kar te springen


Gewoon doen dazzler! ?



avatar van principal2000
7.
Lekker ingetogen funky, disco nummer van Prince. Een soort vergeten evergreen die niet al te veel gedraaid wordt en daardoor zijn glans nooit verloren heeft. De fade out is jammer, want op het album begint het dan pas echt.

avatar van aERodynamIC
principal2000 schreef:
7.De fade out is jammer

Laten we met z'n allen afspreken te stemmen op het nummer zoals we het het liefst horen: albumversie, single versie, 12" versie. Niet uitgaan van de clip.

Ik denk dat niemand dat ook echt doet, maar je weet het nooit zeker

avatar van Poeha
DE stand-out track van zijn debuut, gevolg door Bambi. Fijn ook nog met die discosound. Een favoriet genre van ondergetekende. Heerlijk nummer en dan die falsetstem. Daar ben ik een sucker voor.
Evenals de stemmen van Roland Gift (Fine Young Cannibals), Brett Anderson (Suede) en Bomar Faery (Faerground Accidents).

8,7

P.S. Heb wel het idee dat zo'n eerste nummer in zo'n topic al een lichte achterstand heeft, gezien de commentaren...zoals "voorzichtig beginnen". Maar mogelijk zie ik dat verkeerd.

avatar van aERodynamIC
De Princemeter top 100:

1. I Wanna Be Your Lover (7,245 / 21 stemmers)

De nieuwe is Mountains van het album Parade:



avatar van aERodynamIC
Top 10 nummer voor mij en daarom:

10

Gast
geplaatst: vandaag om 17:00 uur

geplaatst: vandaag om 17:00 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.