Muziek / Muziekgames / Princemeter
zoeken in:
0
geplaatst: 29 oktober 2017, 22:56 uur
Bob George
3
Het zal wel grappig zijn, maar de muzikale basis is bedroevend. Ik vind Boy George beter.
Ik heb de indruk dat de spelleider een beetje van het ene in het andere uiterste laveert.
Hij wil ons wellicht een zo breed mogelijk spectrum van Prince tonen en dat is leuk voor de fans.
Maar een liefhebber als ik moet al een paar dagen op zijn tanden bijten.
3
Het zal wel grappig zijn, maar de muzikale basis is bedroevend. Ik vind Boy George beter.
Ik heb de indruk dat de spelleider een beetje van het ene in het andere uiterste laveert.
Hij wil ons wellicht een zo breed mogelijk spectrum van Prince tonen en dat is leuk voor de fans.
0
geplaatst: 29 oktober 2017, 22:58 uur
Lay Down
7
Ik vind dit minder rap dan werd aangekondigd.
Het betere R&B werk in een funky jas die hem als gegoten zit.
7
Ik vind dit minder rap dan werd aangekondigd.
Het betere R&B werk in een funky jas die hem als gegoten zit.
0
geplaatst: 29 oktober 2017, 23:04 uur
dazzler schreef:
We gaan tot de 100 zodat er een top 100 uitrolt. Er zijn niet eens veel artiesten met wie dat mogelijk is.
Je weet dat Prince aardig wat albums heeft gemaakt he

Ik wil best alle grote hits er nu uitgooien (ik vind dat ik er al aardig wat voorbij heb laten komen in een vroeg stadium) en dan kunnen jij en andere minder grote kenners verder afhaken en vullen de liefhebbers/fans de onderste regionen van de lijst wel aan. Lijkt mij alleen wat saai toch?! Bovendien zou ik het wel zo leuk vinden als er een stabiele club tot de laatste van de 100 aanwezig blijft en ik raak ze kwijt als alle grote hits gepasseerd zijn. Een beetje spreiden in 100 dagen kan geen kwaad lijkt me.
En zo ontdek je nog eens wat

0
geplaatst: 29 oktober 2017, 23:15 uur
Ik doe wel degelijk mee om dingen te ontdekken, maar ik hoorde de laatste dagen vooral uitersten.
Ik had meer op albumtracks gerekend die wat minder eclectisch waren. Na bijna 25 songs ben ik lichtjes teleurgesteld in wat ik "maar" heb ontdekt. Dat is dus geen verwijt, maar een vaststelling.
0
geplaatst: 29 oktober 2017, 23:17 uur
dazzler schreef:
Het is bijlange geen kritiek, hoor. Ik doe wel degelijk meet om dingen te ontdekken, maar ik hoorde de laatste dagen vooral uitersten. Ik had meer op albumtracks gerekend die wat minder eclectisch waren. Na bijna 25 songs ben ik lichtjes teleurgesteld in wat ik "maar" heb ontdekt. Dat is dus geen verwijt, maar een vaststelling.
Het is bijlange geen kritiek, hoor. Ik doe wel degelijk meet om dingen te ontdekken, maar ik hoorde de laatste dagen vooral uitersten. Ik had meer op albumtracks gerekend die wat minder eclectisch waren. Na bijna 25 songs ben ik lichtjes teleurgesteld in wat ik "maar" heb ontdekt. Dat is dus geen verwijt, maar een vaststelling.
Ik kies bij de onbekendere tracks vooral voor de nummers met de meeste stemmen bij de albums, en ik ben uiteraard afhankelijk van het aanbod op YouTube. Daar tussendoor doet zijn officiële kanaal (hoe ironisch dat hij er zelf juist niets van wilde weten bij leven en je niks kon vinden) goed dienst.
Minder eclectisch? Tja. Dat is gewoon Prince. Daar kan ik verder niet veel aan veranderen

Hopelijk blijf je alle 100 volhouden (met of zonder een paar daagjes vertraging).
lennon schreef:
Laydown... beste van dat album. En de lange versie is nog net iets lekkerder.
Laydown... beste van dat album. En de lange versie is nog net iets lekkerder.
Prince - Laydown (Extended) - YouTube
1
geplaatst: 30 oktober 2017, 00:22 uur
aERodynamIC schreef:
Ik wil best alle grote hits er nu uitgooien (ik vind dat ik er al aardig wat voorbij heb laten komen in een vroeg stadium) en dan kunnen jij en andere minder grote kenners verder afhaken en vullen de liefhebbers/fans de onderste regionen van de lijst wel aan.
Ik wil best alle grote hits er nu uitgooien (ik vind dat ik er al aardig wat voorbij heb laten komen in een vroeg stadium) en dan kunnen jij en andere minder grote kenners verder afhaken en vullen de liefhebbers/fans de onderste regionen van de lijst wel aan.
Nee, nee, jij doet maar mooi waar je goed in bent
en dat is alles netjes verdelen. En dat er uitersten zijn in het oeuvre van de heer Prince mag toch wel genoegzaam bekend zijn. Ik vind het juist heerlijk gaan zo. En het toont ook maar weer de diversiteit van Prince's muzikale genie.
0
geplaatst: 30 oktober 2017, 15:30 uur
4,5
Ook dit topic helaas te laat ontdekt, ik zie dat ik al hele wat moois heb gemist.
Dit nummer vind ik echter niks, dit is niet wat ik van Prince hoop te horen.
Ook dit topic helaas te laat ontdekt, ik zie dat ik al hele wat moois heb gemist.
Dit nummer vind ik echter niks, dit is niet wat ik van Prince hoop te horen.
0
geplaatst: 30 oktober 2017, 17:36 uur
0
geplaatst: 30 oktober 2017, 19:43 uur
De Princemeter top 100:
1. The Beautiful Ones (9,327 / 18 stemmers)
2. Mountains (8,504 / 21 stemmers)
3. U Got the Look (8,305 / 20 stemmers)
4. Money Don't Matter 2 Night (8,175 / 18 stemmers)
5. The Love We Make (8,123 / 19 stemmers)
6. America (8,077 / 18 stemmers)
7. Batdance (8,032 / 20 stemmers)
8. Gold (8,023 / 19 stemmers)
9. Dirty Mind (7,977 / 18 stemmers)
10. Rainbow Children (7,976 / 13 stemmers)
11. Bob George (7,909 / 16 stemmers)
12. Colonized Mind (7,783 / 15 stemmers)
13. Free (7,760 / 15 stemmers)
14. 4 The Tears in Your Eyes (7,657 / 14 stemmers)
15. Musicology (7,603 / 16 stemmers)
16. Automatic (7,493 / 16 stemmers)
17. Sexy MF (7,428 / 19 stemmers)
18. Glam Slam (7,276 / 20 stemmers)
19. I Wanna Be Your Lover (7,245 / 21 stemmers)
20 . New Power Generation (7,190 / 16 stemmers)
21. Fixurlifeup (6,953 / 14 stemmers)
22. Laydown (6,246 / 13 stemmers)
23. Blue Light (6,223 / 15 stemmers)
De eerste van Controversy, en om er weer eens een bekende knaller in te gooien (dazzler!): de titeltrack van dat album (dat daar veel langer duurt, en ik ga ervan uit dat de meesten die wel kennen).
1. The Beautiful Ones (9,327 / 18 stemmers)
2. Mountains (8,504 / 21 stemmers)
3. U Got the Look (8,305 / 20 stemmers)
4. Money Don't Matter 2 Night (8,175 / 18 stemmers)
5. The Love We Make (8,123 / 19 stemmers)
6. America (8,077 / 18 stemmers)
7. Batdance (8,032 / 20 stemmers)
8. Gold (8,023 / 19 stemmers)
9. Dirty Mind (7,977 / 18 stemmers)
10. Rainbow Children (7,976 / 13 stemmers)
11. Bob George (7,909 / 16 stemmers)
12. Colonized Mind (7,783 / 15 stemmers)
13. Free (7,760 / 15 stemmers)
14. 4 The Tears in Your Eyes (7,657 / 14 stemmers)
15. Musicology (7,603 / 16 stemmers)
16. Automatic (7,493 / 16 stemmers)
17. Sexy MF (7,428 / 19 stemmers)
18. Glam Slam (7,276 / 20 stemmers)
19. I Wanna Be Your Lover (7,245 / 21 stemmers)
20 . New Power Generation (7,190 / 16 stemmers)
21. Fixurlifeup (6,953 / 14 stemmers)
22. Laydown (6,246 / 13 stemmers)
23. Blue Light (6,223 / 15 stemmers)
De eerste van Controversy, en om er weer eens een bekende knaller in te gooien (dazzler!): de titeltrack van dat album (dat daar veel langer duurt, en ik ga ervan uit dat de meesten die wel kennen).
0
geplaatst: 30 oktober 2017, 19:49 uur
9
Blijft super strak. Bijna perfect. Z'n beste song tot dat moment. Ik geef niet hoger alleen omdat ik er nog andere nummers boven heb staat.
Blijft super strak. Bijna perfect. Z'n beste song tot dat moment. Ik geef niet hoger alleen omdat ik er nog andere nummers boven heb staat.
0
zaaf
geplaatst: 30 oktober 2017, 19:52 uur
Minneapolis schreef:
9
Exact dat. Behalve 'staan'. Dus 99
0
geplaatst: 30 oktober 2017, 21:30 uur
Controversy
9
Tot mijn verbazing helemaal vergeten hoe goed dit was.
Prince neemt de synthipoptrein en is door die zet eigenlijk controversieel.
Funk die elektronisch zo bij de tijd was dat het niet onopgemerkt kon blijven.
Ik hoor hem het allerliefst als hij daar ook een rockgitaar naast zet zoals op het album Purple Rain.
9
Tot mijn verbazing helemaal vergeten hoe goed dit was.
Prince neemt de synthipoptrein en is door die zet eigenlijk controversieel.
Funk die elektronisch zo bij de tijd was dat het niet onopgemerkt kon blijven.
Ik hoor hem het allerliefst als hij daar ook een rockgitaar naast zet zoals op het album Purple Rain.
0
geplaatst: 30 oktober 2017, 21:39 uur
10 vorig jaar nog op een festival gehoord. Ging toen lekker los
* denotes required fields.