MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / De beste debuutsingles (K.O.)

zoeken in:

16. Annie - The Greatest Hit (1999) vs. Petite Meller - Baby Love (2015)

Petite Meller gediskwalificeerd en Annie wint dus de battle met een walk-over

17. Donny Hathaway - The Ghetto (1970) vs. Adele - Hometown Glory (2007)

Zo, sterke tweestrijd!

3-0

Edgar18 schreef:
(quote)

(quote)

Vertel mij maar hoe dit nummer de hitlijst had kunnen halen . Overigens denk ik dat als je dit soort Bandcamp releases mee laat tellen dat er heel veel 'fouten' in de lijst staan. Als deze dan door kan betekent het dat er van flink wat diskwalificaties van andere nummers moeten volgen (verwacht ik). Anyway, hoe jammer ook, het lijkt mij een vrij duidelijke zaak maar ik ben geen spelleider dus ik laat dit lekker bij Geert .

Edit: het lijkt erop dat 'crime' en '302' (uit 2013) nog eerder waren als digitale single.

Het was niet alleen een bandcamp release. De single Just Yet was o.a. te koop op CDBaby en op iTunes.
Crime en 302 zijn tracks op een digitaal album dat de band geplaatst heeft op bandcamp. Dit zijn echter geen aparte singlereleases geweest naar ik weet. Maar als je voor mij een bron hebt die m'n ongelijk bewijst hoor ik dat graag, dan volgt er mogelijk alsnog diskwalificatie. In de tussentijd zal ik Just Yet even toevoegen aan RYM.

Het is soms wel lastig om een exacte grens te trekken bij bepaalde digitale releases. Maar wanneer je het nummer gewoon kunt kopen en het als single beschikbaar is op officiële streamingdiensten lijkt het me in dit tijdperk gewoon een release die we hier ook gewoon mee moeten tellen. Logisch dat een beginnende band niet zomaar meer een dure 45 rpm gaat uitbrengen als het overgrote deel van hun fans/potentiële luisteraars digitaal naar muziek luistert.

18. Foo Fighters - This Is a Call (1995) vs. The Tornados - Telstar (1962)

0-0

0-1

19. Erykah Badu - On & On (1996) vs. R.E.M. - Radio Free Europe (1981)

1-0

3-1

20. Kaiser Chiefs - Oh My God (2004) vs. The Zombies - She's Not There (1964)

1-3

2-4

21. Moderat - Rusty Nails (2009) vs. Grandmaster Flash & The Furious Five (ft. Duke Bootee & Melle Mel) - The Message (1982)

Gretz The Message is niet de debuutsingle van Grandmaster Flash & The Furious Five volgens wiki.

laxus11 schreef:
2-4

21. Moderat - Rusty Nails (2009) vs. Grandmaster Flash & The Furious Five (ft. Duke Bootee & Melle Mel) - The Message (1982)

Gretz The Message is niet de debuutsingle van Grandmaster Flash & The Furious Five volgens wiki.

Ik zie op RYM en Discogs ook een andere single staan. Wellicht dat Edgar18 meer duidelijk kan geven?

In de tussentijd gaan we door met de volgende battle.

22. Belle & Sebastian - Dog on Wheels (1997) vs. Ciara (ft. (featuring Petey Pablo) - Goodies (2004)

1-0

Gast
geplaatst: vandaag om 08:22 uur

geplaatst: vandaag om 08:22 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.