Muziek / Muziekgames / Favoriete Metal Song (op alfabet) #2
zoeken in:
0
geplaatst: 27 november 2018, 22:39 uur
Voor metal a la Follow the Cipher heb ik sowieso al een aangeboren allergie. Dat terzijde gaat deze van Behexen ook gewoon knalhard. Venijniger gaat het in de op de leest van de second wave geschroeide black metal niet snel worden.
0-3
0-3
0
geplaatst: 27 november 2018, 23:25 uur
Het zoveelste grauwe black metal nummer dat lekker klinkt maar naderhand vrijwel meteen vergeten is, versus een van de beste nieuwe bands die ik in tijden gehoord heb. Heerlijke stuwende groove met een zangeres die haar innerlijke Anneke van Giersbergen aan het channelen is. Dat mag niet roemloos ten onder gaan jegens een dertien in een dozijner.
1-3
1-3
0
geplaatst: 27 november 2018, 23:38 uur
Over smaak valt niet te twisten, maar ik vind het een beetje overdreven om "By the Blessing of Satan" - in de underground beschouwd als moderne black metal klassieker - een "dertien in een dozijner" te noemen, terwijl Follow the Cipher eigenlijk niet meer is dan de zoveelste opgepoetste moderne Kamelot/Battle Beast/Beast in Black power band waarvan er ook zo'n 1000 bestaan...
(Uiteraard zijn er dat natuurlijk nog altijd zo'n 5000 minder dan dat er Gorgoroth-achtige black metal bands op de markt zijn
)
(Uiteraard zijn er dat natuurlijk nog altijd zo'n 5000 minder dan dat er Gorgoroth-achtige black metal bands op de markt zijn
)
0
geplaatst: 27 november 2018, 23:57 uur
Leuk, weer es een vrouw aan 't front. Leuk voor op een festival. Die elektronische drums, komt dat weer terug Van weggeweest?
2-3
2-3
1
geplaatst: 28 november 2018, 00:38 uur
ASman, eye of the beholder dingetje. Behexen klinkt zeker lekker, maar ik ben het nu alweer kwijt, zoals met zoveel black metal. Wat de underground dan vindt is niet zo belangrijk. Maar goed, ik ben ook niet zo into black metal als jij, wellicht, en wat voor jou 'de zoveelste opgepoetste modernde (...) power band' is, is voor mij een band die zich wel degelijk weet te onderscheiden van precies die massa die je refereert, in tegenstelling tot Battle Beast en afgeleide Beast in Black, welke enkel de reeds bewandelde paden nog eens af gaan, al dan niet met succes. Al kan die massa mij dan weer wel bekoren. Over het algemeen. Toch een smaakkwestie dus.
0
geplaatst: 28 november 2018, 11:34 uur
Follow the Cipher klinkt fijner dan eerdere power metal nummers die deze ronde voorbij zijn gekomen, maar het blijft niet mijn cup of tea. Behexen is wel erg fijn, ze hebben m.i. niet de beste zanger maar de sfeer en lompe groove maken een hoop goed.
3-5
3-5
0
geplaatst: 28 november 2018, 16:37 uur
Dat wordt na deze vrije keuze letter battles nog een eindfinale van Opeth - Agalloch vrees ik.
3-1
3-1
1
geplaatst: 28 november 2018, 18:32 uur
Volgens mij staan er voldoende mooie nummers in de lijst om een dergelijke finale te voorkomen.
Al is er met deze bands weinig mis natuurlijk!
Al is er met deze bands weinig mis natuurlijk!
0
geplaatst: 28 november 2018, 19:10 uur
4-1
Ik moet in deze wel tegen mijn eigen nominatie stemmen, Still Life is m'n favoriet Opeth-album.
Hors catégorie.
Ik moet in deze wel tegen mijn eigen nominatie stemmen, Still Life is m'n favoriet Opeth-album.
Hors catégorie.

0
geplaatst: 28 november 2018, 23:26 uur
0
geplaatst: 29 november 2018, 18:48 uur
Vind het allebei niet geweldig en gezien de vier stemmen totnutoe trekt het geen volle zalen.
0
geplaatst: 29 november 2018, 19:20 uur
Ik vind ze allebei top notch. Het zijn dan ook mijn eigen inzendingen 
Ik heb zo'n gevoel dat mijn meer underground-gericht smaakpallet hier wel een beetje een buitenbeentje is
Iene miene mutte
2-3

Ik heb zo'n gevoel dat mijn meer underground-gericht smaakpallet hier wel een beetje een buitenbeentje is

Iene miene mutte
2-3
2
geplaatst: 29 november 2018, 23:37 uur
25. Defeated Sanity - Naraka vs. Cavalera Conspiracy - Sanctuary
Vanaf telefoon: Quote van p 100. Paar returns voor en en paar na de battle plaatsen. Dubbeltap op de battle , kies knippen, maak een nieuw bericht. Vinger door het scherm duwen, kies plakken.
Vanaf telefoon: Quote van p 100. Paar returns voor en en paar na de battle plaatsen. Dubbeltap op de battle , kies knippen, maak een nieuw bericht. Vinger door het scherm duwen, kies plakken.
* denotes required fields.