MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / MuMeLadder 2017 [De Top 2000 van MusicMeter] #2

zoeken in:
starbright boy schreef:
Ja, Black. In een finale van 1995 ofzo had ik het zeer waarschijnlijk in de top 5 gezet. Maar is muziek die je hele leven meedraagt en er is muziek die ineens achterblijft in een bepaalde fase van je leven. Pearl Jam (en ook Black) is voor mij achtergebleven, is meer jeugdsentiment dan dat ik er nu nog flinke gevoelens bij heb. Black zal bij mij vermoedelijk nooit helemaal onderin terecht komen (of de finale moet een keer wel heel sterk worden), maar tenzij de finale enorm verandert in negatieve zin zit top 20 er ook vrijwel zeker nooit in. Daarvoor is er simpelweg teveel muziek die mijn ik van nu met zich meedraagt.

Hier herken ik me wel in. Heb Pearl Jam in mijn middelbare schooltijd erg tof gevonden, t/m Yield zelfs alle CD's gekocht, maar een jaar of 20 geleden is het ook achtergebleven in het compartiment jeugdsentiment.
Ten heb ik vroeger veel gedraaid, maar Black heeft me eigenlijk nooit echt veel gedaan (itt Porch, Jeremy, Once). Veel te makkelijk en dramatisch en Vedder's stem voelt vaak al een beetje fout (aardappel- en jaren '80 hardrockassociaties heb ik erbij) en hier schiet het echt door de verkeerde kant op. In de MuMefinale eindigt het bij mij ook altijd bottom 5.

Waarom wordt Stem/Long Stem vervroegd afgekapt?

Te long, daarom alleen Stem

Joren999 schreef:

Ze hadden een verkeerde Mp3 dacht ik

Waarom staat Popplagið niet op #1?

Omdat Sigur Rós minstens 10 betere nummers heeft. Volgens jaar Svefn weer in de finale!

Omdat de top-32 willekeurig is

Joren999 schreef:

Ik denk dat we dat zo nog gaan rechttrekken.

Koenr schreef:
Omdat Sigur Rós minstens 10 betere nummers heeft. Volgens jaar Svefn weer in de finale!

1 beter nummer. En dat is nummer 4.

Echt genieten met de mannen van Orinoco! Venus in Furs schandalig laag, zo lekker

Spannend de uitslag live meemaken, uniek concept! Kan geen 2 dingen tegelijk op mijn mobiel dus ga nu weer even radio luisteren.

Heb even een bingokaart gemaakt voor de liefhebbers.

https://i.imgur.com/BGWALDo.jpg

musicfriek schreef:
Uncertain Smile hoort verdorie gewoon in de finale thuis!

Mee eens. Ik werd er erg blij van toen ik hem vanmiddag hoorde op Orinoco. Geweldig nummer en voor mij is dit toch wel een behoorlijk teleurstellende finale waar dit zeker in had gemogen.

We zijn bij nummer 16 beland op Orinoco...aftellen naar de nummer 10....wie o wie staat op 10?

Ik zeg Tunnels op 10.

Ik verwacht de Tunnels toch nu wel op 10..

Hahahaha kapot geniaal die bingokaart Gretz

Dankzij de bingo van Gretz snap ik ook eindelijk wat er bedoeld wordt met DAB+. Dank.

cosmic kid (moderator)

A Day in the Life op #10 en Tunnels hoger dan ooit op #9. Helaas heb ik Tunnels in m'n MuMe-Nostradamuslijstje enorm onderschat.

Gretz Bingo

A day in the life op 10

Denk toch Tunnels

Ik hoop op AF; maakt me niet uit met welk nummer.

Gretz schreef:
Heb even een bingokaart gemaakt voor de liefhebbers.

(afbeelding)
Ideetjes voor volgend jaar:
- Dit vond ik 20 jaar geleden nog wel leuk
- Alleen al op het album staan X betere!
- Bij welk nummer zijn we? (voor de chat)
- Ik zet even de radio uit...
- Hopelijk wint niet X
- Ik zag ze nog live in een halfvol (willekeurige podiumzaal met weinig capaciteit)
- Ik trek zijn/haar (doorstrepen wat niet van toepassing is) stem niet

Die stem bij AF trek ik zeker niet.

chevy93 schreef:
(quote)
- Hopelijk wint niet X
- Ik zag ze nog live in een halfvol (willekeurige podiumzaal met weinig capaciteit)

Dan kon je bij mijn bericht over Black aardig wat aankruisen.

chevy93 schreef:
(quote)
- Hopelijk wint niet X

Haha dit is inderdaad nog maar versie 1, we zullen de Bingo verder finetunen en de lay-out kan ook nog wel iets fancier. Wordt vervolgd.

De Grote Baas/Kapitein had er ook wel in gekund.

Laat maar komen nummer 10....

Om de spanning op te voeren krijg je eerst nog DJ Shadow, want die ging mis daarnet in de uitzending.

Gast
geplaatst: vandaag om 18:21 uur

geplaatst: vandaag om 18:21 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.