Muziek / Muziekgames / De eeuwig voortdurende MuMeMuziekquiz #2
zoeken in:
0
geplaatst: 27 januari 2018, 21:40 uur
Casartelli schreef:
Driemaal is scheepsrecht.
Over driemaal gesproken: Niet de wetgevende, rechterlijke of uitvoerende macht refereerde allicht aan de trias politica. De ambtenaren worden (voor zover niet negatiever) nog wel eens als de vierde macht beschouwd.
Ach so! Ik lees echt enorm gebiologeerd mee maar ik kom echt nergens op! Volgende keer een puzzeltje met moeilijkheidsgraad *? Driemaal is scheepsrecht.
Over driemaal gesproken: Niet de wetgevende, rechterlijke of uitvoerende macht refereerde allicht aan de trias politica. De ambtenaren worden (voor zover niet negatiever) nog wel eens als de vierde macht beschouwd.

0
Casartelli (moderator)
geplaatst: 28 januari 2018, 00:21 uur
Liesjemeer schreef:
Ach so! Ik lees echt enorm gebiologeerd mee maar ik kom echt nergens op! Volgende keer een puzzeltje met moeilijkheidsgraad *?
Ik heb driemaal eerder zo'n rijtje geplaatst* en was telkens toch wel verrast hoe snel sommige opgaven gevonden werden. Takeaway was dus dat er best wat creatieve / vergezochte ideeën tussen mochten. Je weet het ook niet altijd van tevoren - Iron Maiden duurde ditmaal dan juist weer langer dan ik verwacht had.Ach so! Ik lees echt enorm gebiologeerd mee maar ik kom echt nergens op! Volgende keer een puzzeltje met moeilijkheidsgraad *?
* had er graag naar verwezen, maar ik kan om een of andere reden het oude topic niet terugvinden
0
geplaatst: 28 januari 2018, 00:23 uur
Het probleem voor mij met de Iron Maiden-song, en ook The Gun Club-song en de Massive Attack-song was niet dat de omschrijving te moeilijk was, maar dat ik die songs gewoon niet ken.
0
Casartelli (moderator)
geplaatst: 28 januari 2018, 00:26 uur
Casartelli schreef:
Je weet het ook niet altijd van tevoren
Maar de drie die nu nog over zijn had ik wel min of meer ingecalculeerd. Misschien kan ik jullie met een paar hints wat op weg helpen.Je weet het ook niet altijd van tevoren
1 Zo'n dansje scheelt toch een slok op een borrel qua gezelligheid op de beurs. [10cc - The Wall Street Shuffle; ranboy]
2 Wij samen met instrumentale begeleiding
3 Knap pilletje! Heb je daar de formule van? [Fischer-Z - Pretty Paracetamol; motel matches]
4 Actief brandpunt van de vulkaan [Focus - Eruption; Hacker]
5 Onverschillig in de ontkennende fase
6 Een nog jonge Margaret Thatcher bedenkt hoe ze het Verenigd Koninkrijk onder controle krijgt [Iron Maiden - To Tame a Land; Hacker]
7 Niet de wetgevende, rechterlijke of uitvoerende macht, maar de ambtenaren met zwaar geschut [Massive Attack - Group Four; Hacker]
8 Jammer dat je je mij alleen om het wisselgeld herinnert [Nickelback - How You Remind Me; motel matches]
9 Vrijen op de maat van de NRA [The Gun Club - Sex Beat; motel matches]
10 Albert Heijn, KLM, Philips, Randstad of Unilever in beeld
Hacker - 3
motel matches - 3
ranboy - 1
Hints:
2 Lees eigenlijk: Wij samen niet zonder instrumentale begeleiding
5
ranboy schreef:
5. Careless whisper - George Michael?
Als ik Robs gedachtegang volg, heeft hij onverschillig aan de titel gekoppeld en in de ontkennende fase aan de artiest (omdat die toen nog in de kast zat?). Hoe dan ook: dat moet precies andersom.5. Careless whisper - George Michael?
10 Die vijf namen, wat zijn dat? En ken je nog een andere betekenis van dat woord?
Ik denk trouwens met aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid dat ranboy deze nummers alle drie kent.
0
geplaatst: 28 januari 2018, 00:48 uur
Valt me wel op dat je zelfs de vijf bedrijven mooi op alfabetische volgorde hebt gezet. 

0
Casartelli (moderator)
geplaatst: 28 januari 2018, 00:50 uur
Arrie schreef:
Valt me wel op dat je zelfs de vijf bedrijven mooi op alfabetische volgorde hebt gezet.
OCD baas boven baas?Valt me wel op dat je zelfs de vijf bedrijven mooi op alfabetische volgorde hebt gezet.
Enfin, ken je nog een andere betekenis van het woord bedrijf?
0
geplaatst: 28 januari 2018, 00:56 uur
Ja, een toneelstuk heeft ook bedrijven, in het Engels volgens mij acts, maar ik kom er niet verder mee.
0
Casartelli (moderator)
geplaatst: 28 januari 2018, 01:00 uur
Je zit anders wel op de goede weg.
En bedrijven in beeld, wat zou dat betekenen?
En bedrijven in beeld, wat zou dat betekenen?
0
Casartelli (moderator)
geplaatst: 28 januari 2018, 11:49 uur
motel matches schreef:
5. It's a secret - I can't dance?
Is niet goed. Wellicht hoeft het niet in het Engels?5. It's a secret - I can't dance?
0
Casartelli (moderator)
geplaatst: 28 januari 2018, 13:09 uur
Ook niet. Wellicht dat dat woordje onverschillig niet helemaal werkt. Sleutel is hier een stukje spreektaal / stopwoord / uitroep dat onverschilligheid uitdrukt... misschien was desinteresse een betere omschrijving geweest.
0
Casartelli (moderator)
geplaatst: 28 januari 2018, 13:10 uur
We zijn inmiddels 24 uur onderweg. Om het niet al te eeuwigdurend te maken...
Casartelli schreef:
2 Wij samen met instrumentale begeleiding
Hints:
Hoe heet dat nou, muziek zonder instrumentale begeleiding?2 Wij samen met instrumentale begeleiding
Hints:
0
geplaatst: 28 januari 2018, 13:20 uur
Er is niet meteen een titel of band met acappela (behalve kelis) die te binnen schiet
1
geplaatst: 28 januari 2018, 14:08 uur
voor 2, maar ik snap het zelf niet ? ? ? 
Cappella - U & Me ?

Cappella - U & Me ?
0
geplaatst: 28 januari 2018, 14:13 uur
Dat zou dan juist wel zonder instrumentale begeleiding zijn...
0
geplaatst: 28 januari 2018, 14:48 uur
Als a cappella zonder instrumenten is, dan is cappella met. Moet dus wel goed zijn
0
geplaatst: 28 januari 2018, 14:50 uur
Volgens mij betekent 'cappella' niet 'instrumenten' en 'a' ook niet 'zonder'...
0
geplaatst: 28 januari 2018, 14:52 uur
"a cappella, van alla cappella, op de manier van de kapel"
Het was kerkmuziek he.
Het was kerkmuziek he.
0
geplaatst: 28 januari 2018, 15:15 uur
Ja, a is hier een Italiaans voorzetsel, op de wijze van, en cappella, een kapel in de zin van een klein heiligdom. De naam Cappella betekent dus klein heiligdom, en a cappella is gezang zonder muzikale begeleiding, zoals je die in een kapel kan/kon horen.
0
Casartelli (moderator)
geplaatst: 28 januari 2018, 15:49 uur
Dank voor de taalkundige uiteenzettingen. Ik hoop dat u mij de taalkundige frivoliteit om de a van a capella (in het Italiaans met dubbel P, net zoals het eurodance-gezelschap ook met dubbel P is) even als ontkenning te gebruiken in een cryptocontext vergeeft 

0
Casartelli (moderator)
geplaatst: 28 januari 2018, 15:54 uur
Ik heb de vrijheid genomen het punt voor Cappella onder Hacker en motel matches te verdelen,
1 Zo'n dansje scheelt toch een slok op een borrel qua gezelligheid op de beurs. [10cc - The Wall Street Shuffle; ranboy]
2 Wij samen met instrumentale begeleiding [Cappella - U & Me; motel matches + Hacker]
3 Knap pilletje! Heb je daar de formule van? [Fischer-Z - Pretty Paracetamol; motel matches]
5 Onverschillig in de ontkennende fase [Frank Boeijen - Zeg Me Dat Het Niet Zo Is; Poek]
6 Een nog jonge Margaret Thatcher bedenkt hoe ze het Verenigd Koninkrijk onder controle krijgt [Iron Maiden - To Tame a Land; Hacker]
7 Niet de wetgevende, rechterlijke of uitvoerende macht, maar de ambtenaren met zwaar geschut [Massive Attack - Group Four; Hacker]
8 Jammer dat je je mij alleen om het wisselgeld herinnert [Nickelback - How You Remind Me; motel matches]
Hacker - 3½
motel matches - 3½
Poek - 1
ranboy - 1
Dan hebben we dus nog een (kennelijk) lastige 10 open.
Help elkaar een beetje en dan lossen we deze ook wel op.
2 Wij samen met instrumentale begeleiding [Cappella - U & Me; motel matches + Hacker]
5 Onverschillig in de ontkennende fase [Frank Boeijen - Zeg Me Dat Het Niet Zo Is; Poek]
Hacker - 3½
motel matches - 3½
Poek - 1
ranboy - 1
Dan hebben we dus nog een (kennelijk) lastige 10 open.
Arrie schreef:
Ja, een toneelstuk heeft ook bedrijven, in het Engels volgens mij acts, maar ik kom er niet verder mee.
Dat had Arnout goed gezien. En dan is er dus nog dat in beeld, wat dan weer op de gangbare betekenis van bedrijven slaat. Déze bedrijven overigens, pakweg Shell had er niet tussen gepast.Ja, een toneelstuk heeft ook bedrijven, in het Engels volgens mij acts, maar ik kom er niet verder mee.
Help elkaar een beetje en dan lossen we deze ook wel op.
1
geplaatst: 28 januari 2018, 16:19 uur
Casartelli schreef:
Dank voor de taalkundige uiteenzettingen. Ik hoop dat u mij de taalkundige frivoliteit om de a van a capella (in het Italiaans met dubbel P, net zoals het eurodance-gezelschap ook met dubbel P is) even als ontkenning te gebruiken in een cryptocontext vergeeft
Nou vooruit, en een crypto biedt natuurlijk wat taalkundige vrijheid, maar ik zou het antwoord zelf echt nooit hebben bedacht.

0
geplaatst: 28 januari 2018, 16:45 uur
Heeft het iets met reclame te maken, commercial,ster, advertisement?
0
Casartelli (moderator)
geplaatst: 28 januari 2018, 16:54 uur
motel matches schreef:
logo?
check!logo?
Wat hebben de logo's (ook wel: beeldmerken) van deze vijf bedrijven gemeen?
1
geplaatst: 28 januari 2018, 16:58 uur
Blauw The Scene?
Die zat toevallig ook in mijn vorige worp van crypto's.
Die zat toevallig ook in mijn vorige worp van crypto's.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.