Muziek / Muziekgames / De eeuwig voortdurende MuMeMuziekquiz #2
zoeken in:
0
Casartelli (moderator)
geplaatst: 28 januari 2018, 17:00 uur
ranboy schreef:
Die zat toevallig ook in mijn vorige worp van crypto's.
Dat was mij oprecht ontgaan danwel alweer ontschoten.Die zat toevallig ook in mijn vorige worp van crypto's.
Enfin, in het middelnederlands heette een toneelbedrijf nog een skene (de C hadden we nog niet), dus het bruggetje bedrijf-scene leek me daarmee voldoende aanvaardbaar.
1
geplaatst: 28 januari 2018, 17:01 uur
Wel credit voor een halve punt aan motel matches natuurlijk! (van belang voor de uitslag)
0
Casartelli (moderator)
geplaatst: 28 januari 2018, 17:03 uur
Ik heb de vrijheid genomen het punt voor The Scene onder motel matches en ranboy te verdelen
1 Zo'n dansje scheelt toch een slok op een borrel qua gezelligheid op de beurs. [10cc - The Wall Street Shuffle; ranboy]
2 Wij samen met instrumentale begeleiding [Cappella - U & Me; motel matches + Hacker]
3 Knap pilletje! Heb je daar de formule van? [Fischer-Z - Pretty Paracetamol; motel matches]
4 Actief brandpunt van de vulkaan [Focus - Eruption; Hacker]
5 Onverschillig in de ontkennende fase [Frank Boeijen - Zeg Me Dat Het Niet Zo Is; Poek]
6 Een nog jonge Margaret Thatcher bedenkt hoe ze het Verenigd Koninkrijk onder controle krijgt [Iron Maiden - To Tame a Land; Hacker]
7 Niet de wetgevende, rechterlijke of uitvoerende macht, maar de ambtenaren met zwaar geschut [Massive Attack - Group Four; Hacker]
8 Jammer dat je je mij alleen om het wisselgeld herinnert [Nickelback - How You Remind Me; motel matches]
9 Vrijen op de maat van de NRA [The Gun Club - Sex Beat; motel matches]
10 Albert Heijn, KLM, Philips, Randstad of Unilever in beeld [The Scene - Blauw; motel matches + ranboy]
motel matches - 4
Hacker - 3½
ranboy - 1½
Poek - 1
motel matches' vasthoudendheid wordt beloond: hij mag een nieuwe vraag stellen!
ranboy schreef:
Wel credit voor een halve punt aan motel matches natuurlijk! (van belang voor de uitslag)
Ah, twee zielen...Wel credit voor een halve punt aan motel matches natuurlijk! (van belang voor de uitslag)
1 Zo'n dansje scheelt toch een slok op een borrel qua gezelligheid op de beurs. [10cc - The Wall Street Shuffle; ranboy]
2 Wij samen met instrumentale begeleiding [Cappella - U & Me; motel matches + Hacker]
3 Knap pilletje! Heb je daar de formule van? [Fischer-Z - Pretty Paracetamol; motel matches]
4 Actief brandpunt van de vulkaan [Focus - Eruption; Hacker]
5 Onverschillig in de ontkennende fase [Frank Boeijen - Zeg Me Dat Het Niet Zo Is; Poek]
6 Een nog jonge Margaret Thatcher bedenkt hoe ze het Verenigd Koninkrijk onder controle krijgt [Iron Maiden - To Tame a Land; Hacker]
7 Niet de wetgevende, rechterlijke of uitvoerende macht, maar de ambtenaren met zwaar geschut [Massive Attack - Group Four; Hacker]
8 Jammer dat je je mij alleen om het wisselgeld herinnert [Nickelback - How You Remind Me; motel matches]
9 Vrijen op de maat van de NRA [The Gun Club - Sex Beat; motel matches]
10 Albert Heijn, KLM, Philips, Randstad of Unilever in beeld [The Scene - Blauw; motel matches + ranboy]
motel matches - 4
Hacker - 3½
ranboy - 1½
Poek - 1
motel matches' vasthoudendheid wordt beloond: hij mag een nieuwe vraag stellen!
0
geplaatst: 28 januari 2018, 19:55 uur
Nederlands succes in het buitenland, het komt niet vaak voor en nog zeldzamer is het dat een nummer in het buitenland beter scoort dan in ons eigen land. Hier 10 van die gevallen. Ik heb het land gegeven waar een nr 1 hit werd gescoord en ook de positie die het in Nederland haalde. De nummers staan op alfabetische volgorde van titel. Succes!
Argentinië: Nederland -
Frankrijk, Nederland: 31
Engeland, Nederland: 34
België, Nederland: 26
Italië, Nederland: 6
Canada, Nederland: 35
Tsjechië, Nederland: 5
Verenigde Staten, Nederland: 3
Australië, Nederland: 2
Noorwegen, Nederland: 3
Frankrijk, Nederland: 31
Engeland, Nederland: 34
Italië, Nederland: 6
Canada, Nederland: 35
Tsjechië, Nederland: 5
Verenigde Staten, Nederland: 3
Australië, Nederland: 2
Noorwegen, Nederland: 3
1
geplaatst: 28 januari 2018, 19:58 uur
1
geplaatst: 28 januari 2018, 20:09 uur
Canada: Sausalito summernight - Diesel?
Ik meen zoiets pas ergens gelezen te hebben, al is de S dan wel wat vroeg.
Ik meen zoiets pas ergens gelezen te hebben, al is de S dan wel wat vroeg.
0
geplaatst: 28 januari 2018, 20:11 uur
1
geplaatst: 28 januari 2018, 20:18 uur
Engeland: Oliver Heldens (ft. Becky Hill) - Gecko (Overdrive)
0
geplaatst: 28 januari 2018, 20:55 uur
Heaven heeft overigens ook op 1 gestaan in Engeland, dus ik vermoed dat Jan Jelle die niet gebruikt heeft.
0
geplaatst: 28 januari 2018, 20:56 uur
Tussenstand
Frankrijk, Nederland 31
Engeland, Nederland 34 Olivier Heldens - Gecko
Italië, Nederland 6
Canada, Nederland: 35 Diesel – Sausolito Summernight
Tsjechie, Nederland 5
Verenigde Staten, Nederland 3 Shocking Blue – Venus
Australië, Nederland 2
Noorwegen, Nederland 3 Ten Sharp – You
ranboy: 2
Hacker/Arrie: 1
Frankrijk, Nederland 31
Engeland, Nederland 34 Olivier Heldens - Gecko
Italië, Nederland 6
Canada, Nederland: 35 Diesel – Sausolito Summernight
Tsjechie, Nederland 5
Verenigde Staten, Nederland 3 Shocking Blue – Venus
Australië, Nederland 2
Noorwegen, Nederland 3 Ten Sharp – You
ranboy: 2
Hacker/Arrie: 1
0
geplaatst: 28 januari 2018, 20:57 uur
Arrie schreef:
Heaven heeft overigens ook op 1 gestaan in Engeland, dus ik vermoed dat Jan Jelle die niet gebruikt heeft.
klopt, ik heb ook gezocht naar voorbeelden die in Nederland zo slecht mogelijk scoorden
0
geplaatst: 28 januari 2018, 20:58 uur
motel matches schreef:
klopt, ik heb ook gezocht naar voorbeelden die in Nederland zo slecht mogelijk scoorden
(quote)
Maar de oorspronkelijke Heaven, met DJ Sammy en Yanou, die in Engeland op 1 heeft gestaan, heeft in NL ook niet erg goed gescoord...
0
geplaatst: 28 januari 2018, 20:58 uur
Australië: Windsurfin' van The Surfers? (ik probeer maar wat)
0
geplaatst: 28 januari 2018, 21:06 uur
Ik zou denken dat er vrij veel dance tussen staat, maar wellicht denk ik daar zelf gewoon eerder aan.
0
geplaatst: 28 januari 2018, 21:20 uur
er zijn nog 2 nummers die je onder dance zou kunnen scharen (maar dan niet de hedendaagse vorm)
0
geplaatst: 28 januari 2018, 22:24 uur
zaaf schreef:
Australie Mr Probs Waves?
Australie Mr Probs Waves?
Goede gok, maar die is zeker niet tot 2 gekomen in de Top 40. Was nogal een sleeperhit, duurde een tijdje voordat ie op gang was.
Maar goed, ik heb zelf geen betere gok...
0
geplaatst: 28 januari 2018, 22:38 uur
zaaf schreef:
Argentinie Urban Dance Squad - Deeper Shade of Soul?
Argentinie Urban Dance Squad - Deeper Shade of Soul?
ik moet eerlijk zeggen dat ik het nummer dat bij Argentinië hoort, zelf niet ken (maar de band wel)
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.