Muziek / Muziekgames / De eeuwig voortdurende MuMeMuziekquiz #2
zoeken in:
0
geplaatst: 22 juni 2018, 20:25 uur
0
geplaatst: 22 juni 2018, 20:30 uur
In de song van 10. is het eerste couplet in een lager register gezongen, wat in eerste instantie enkel voor de demo bedoeld was, met de gastartiest in gedachten.
0
geplaatst: 23 juni 2018, 12:54 uur
1. Deze zangeres gaf interesse om '1 Thing' op te nemen, die Amerie tenslotte uitbracht. Als 'troost' gaf producer Rich Harrison haar een andere productie, die Usher al had gebruikt als demo. Hier bleek Usher achteraf niet zo blij om. [Jennifer Lopez] (Titmeister)
2. 'Daddy Lessons' van het 'Lemonade' album van Beyoncé album werd los uitgebracht als single in een samenwerking met welke andere act? [Dixie Chicks] (Arrie)
3. Deze artiest had een korte cameo in de film 'Men in Black II' [Michael Jackson] (Edgar18)
4. Na het inzingen van de Bond-tune viel deze artiest door alle inspanning flauw in de studio. De betreffende take werd uiteindelijk gebruikt. Welke song + artiest? [Tom Jones - Thunderball] (Edgar18)
5. Over James Bond gesproken. Welke zangeres scoort momenteel met een 'James Bond'-esque song een hit (overigens niet in Nederland), dankzij een bekende recente film? [Céline Dion - Ashes] (Arrie)
6. Wat was de eerste AC/DC single met Brian Johnson op de vocals? [You Shook Me All Night Long] (Titmeister)
7. Welke song van welke artiest wordt gesampled in 'I Want More' van Faithless? [Nina Simone - Tell Me More and More and Then Some] (Arrie)
8. In 2004 namen Beyoncé, Britney Spears en P!nk samen een commercial op voor Pepsi. Welke bekende song coverden ze hier? [Queen - We Will Rock You] (Titmeister)
9. In 2003 kondigde deze artiest zijn pensioen aan. Niets bleek minder waar. [Jay-Z] (motel matches)
10. Welke bekende Janet Jackson single was in eerste instantie bedoeld als duet? [Love Will Never Do (Without You)] (Superbitch)
2. 'Daddy Lessons' van het 'Lemonade' album van Beyoncé album werd los uitgebracht als single in een samenwerking met welke andere act? [Dixie Chicks] (Arrie)
3. Deze artiest had een korte cameo in de film 'Men in Black II' [Michael Jackson] (Edgar18)
4. Na het inzingen van de Bond-tune viel deze artiest door alle inspanning flauw in de studio. De betreffende take werd uiteindelijk gebruikt. Welke song + artiest? [Tom Jones - Thunderball] (Edgar18)
5. Over James Bond gesproken. Welke zangeres scoort momenteel met een 'James Bond'-esque song een hit (overigens niet in Nederland), dankzij een bekende recente film? [Céline Dion - Ashes] (Arrie)
6. Wat was de eerste AC/DC single met Brian Johnson op de vocals? [You Shook Me All Night Long] (Titmeister)
7. Welke song van welke artiest wordt gesampled in 'I Want More' van Faithless? [Nina Simone - Tell Me More and More and Then Some] (Arrie)
8. In 2004 namen Beyoncé, Britney Spears en P!nk samen een commercial op voor Pepsi. Welke bekende song coverden ze hier? [Queen - We Will Rock You] (Titmeister)
9. In 2003 kondigde deze artiest zijn pensioen aan. Niets bleek minder waar. [Jay-Z] (motel matches)
10. Welke bekende Janet Jackson single was in eerste instantie bedoeld als duet? [Love Will Never Do (Without You)] (Superbitch)
0
geplaatst: 23 juni 2018, 13:08 uur
9.David Bowie (gokje)
Het kunnen natuurlijk nog wel honderden artiesten zijn...
Het kunnen natuurlijk nog wel honderden artiesten zijn...
0
geplaatst: 23 juni 2018, 13:15 uur
Lees allemaal de hint nog een keer: de artiest in kwestie was pas 7 jaar doorgebroken
0
geplaatst: 23 juni 2018, 18:39 uur
Arrie schreef:
Die is voor Deadpool 2, toch?
Die is voor Deadpool 2, toch?
Klopt, de openingscredits van Deadpool 2 zijn ook een parodie op de openingcredits van James Bond, met het nummer van Céline
0
geplaatst: 23 juni 2018, 20:28 uur
Ik kan evt morgenochtend een nieuwe vraag plaatsen, anders mag Arnout.
0
geplaatst: 23 juni 2018, 20:32 uur
Jam and Lewis hadden o.a. Prince in gedachten, maar ze hadden het vergeten te vragen.
0
geplaatst: 23 juni 2018, 20:35 uur
Arrie schreef:
Is er ook bekend met wie ze zou duetteren?
Is er ook bekend met wie ze zou duetteren?
Nee. Het initiële idee was gewoon om er een duet van te maken, waar later een persoon bij gezocht zou worden. Prince, Johnny Gill of Ralph Tresvant werden overwogen. Wel interessant om de achtergrond tussen de lagere octaaf in het eerste couplet en de hogere octaaf in het tweede couplet te weten
0
geplaatst: 23 juni 2018, 20:37 uur
Titmeister schreef:
Jij mag wel.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.