Muziek / Muziekgames / De Strijd der Nederlandstalige Platen
zoeken in:
0
geplaatst: 18 maart 2018, 22:28 uur
7. Typhoon – Zandloper vs. Frank Boeijen Groep - Kronenburg Park (Ga die wereld uit)
0-1
0-1
0
geplaatst: 18 maart 2018, 22:48 uur
Edgar18 schreef:
8 keer Bo de Groot
5 keer Het Goede Doel
4 keer Frank Boeijen
4 keer Ramses Shaffy
En de twee beste Belgische liedjes die nog meespelen tegen elkaar....
8 keer Bo de Groot
5 keer Het Goede Doel
4 keer Frank Boeijen
4 keer Ramses Shaffy
En de twee beste Belgische liedjes die nog meespelen tegen elkaar....
Ja, bij een volgende editie doen er hopelijk een paar extra Vlamingen mee. En wordt er bij voorkeur ook iets gevarieerder gestemd en genomineerd (kijkende naar wat er nog over is lijkt het net alsof er enkel in de 20e eeuw Nederlandstalige muziek werd geschreven...)
Ik bekritiseer niemands smaak hoor, maar wil enkel aangeven dat dit soort spellen het leukst zijn als veel battles alle kanten op kunnen. En er niet een paar artiesten zijn die zwaar domineren.
Zometeen met #11 spelen we in ieder geval al de finale, erg zonde dat twee van de grootste MuMe-klassiekers nu al tegen elkaar loten.
0
geplaatst: 18 maart 2018, 23:10 uur
2-6
8. The Scene – Open vs. Harrie Jekkers - De man in de wolken
1-0
8. The Scene – Open vs. Harrie Jekkers - De man in de wolken
1-0
0
geplaatst: 18 maart 2018, 23:11 uur
Gretz schreef:
Ik bekritiseer niemands smaak hoor, maar wil enkel aangeven dat dit soort spellen het leukst zijn als veel battles alle kanten op kunnen. En er niet een paar artiesten zijn die zwaar domineren.
Doe je natuurlijk wel

Maar ik denk dat de opzet een beetje tegenwerkt. Alleen de eerste twee door. Er zaten battles bij die te suf voor woorden waren en waar nauwelijks iemand iets mee kon en battles met alleen maar sterke nummers. Hierdoor is het beeld een beetje vertekend geraakt vrees ik. Sterke nummers die iedereens voorkeur zou hebben maar door bijv. een derde plaats niet meer verder kwamen en dan zag je met lede ogen onbeduidende nummers doorgaan waar velen aangeven ze maar niks te vinden.
Overigens domineren andere artiesten in andere KO's ook vaak. Ik noem maar een Radiohead, Arcade Fire, Smiths of de door jou geliefde National. Niet te voorkomen denk ik.
Ach, het zijn maar spelletjes joh

0
geplaatst: 18 maart 2018, 23:13 uur
Ik vond de opzet ook matig. Te veel parels strandden op de derde plaats en hadden daardoor geen kans, maar te zwijgen over de rest.
0
geplaatst: 18 maart 2018, 23:20 uur
aERodynamIC schreef:
Maar ik denk dat de opzet een beetje tegenwerkt. Alleen de eerste twee door. Er zaten battles bij die te suf voor woorden waren en waar nauwelijks iemand iets mee kon en battles met alleen maar sterke nummers. Hierdoor is het beeld een beetje vertekend geraakt vrees ik. Sterke nummers die iedereens voorkeur zou hebben maar door bijv. een derde plaats niet meer verder kwamen en dan zag je met lede ogen onbeduidende nummers doorgaan waar velen aangeven ze maar niks te vinden.
Dat van de opzet is waar. In ladders waar minder dan de helft van de nummers doorgaat zie je ook veel sterke nummers nipt stranden. En zonder gewogen loting krijg je die verschillen in sterktes, niet te voorkomen inderdaad.
Overigens domineren andere artiesten in andere KO's ook vaak. Ik noem maar een Radiohead, Arcade Fire, Smiths of de door jou geliefde National. Niet te voorkomen denk ik.
De gemene deler inderdaad. Die hebben over 10 jaar nog, zolang de populatie van het forum niet meer sterk op de schop gaat. Gelukkig zijn de meeste ultieme MuMe-favorieten ook mijn favorieten .
* denotes required fields.