Muziek / Muziekgames / De Strijd der Nederlandstalige Platen
zoeken in:
0
Casartelli (moderator)
geplaatst: 20 maart 2018, 11:09 uur
Dat zou ik ook jammer vinden, maar het kwaliteitsverschil is hier toch wel bijzonder groot.
5-3
5-3
0
geplaatst: 20 maart 2018, 11:50 uur
19. Ramses Shaffy – Laat me vs. Ramses Shaffy - Zonder bagage (de wereld heeft mij failliet verklaard)
0
geplaatst: 20 maart 2018, 11:51 uur
19. Ramses Shaffy – Laat me vs. Ramses Shaffy - Zonder bagage (de wereld heeft mij failliet verklaard)
0-1
0-1
0
geplaatst: 20 maart 2018, 13:19 uur
Dit lijkt me een redelijk adequate omschrijving van Shaffy:
Ik ben gelukkig niet verankerd,
soms woon ik hier, soms leef ik daar.
Ik heb mijn leven niet verkankerd,
'k heb geen bezit en geen bezwaar.
Ik hou van water en van aarde,
ik hou van schamel en van duur.
D'r is geen stuiver die ik spaarde,
ik leef gewoon van uur tot uur.
0
geplaatst: 20 maart 2018, 15:35 uur
Teksten van beide nummers zijn zeker adequaat.
In mijn optiek (altijd een gevaarlijk uitgangspunt) is Laat Me vooral de beschrijving van Shaffy waar Zonder Bagage meer de beleving overbrengt. En voor mij is Shaffy vooral beleving, vandaar.
Overigens kan ik met het doorgaan van Laat Me dus ook prima leven, al is die dan iets meer uitgekauwd (altijd jammer).
In mijn optiek (altijd een gevaarlijk uitgangspunt) is Laat Me vooral de beschrijving van Shaffy waar Zonder Bagage meer de beleving overbrengt. En voor mij is Shaffy vooral beleving, vandaar.
Overigens kan ik met het doorgaan van Laat Me dus ook prima leven, al is die dan iets meer uitgekauwd (altijd jammer).
0
Martial
geplaatst: 20 maart 2018, 16:19 uur
20. Boudewijn de Groot – Eva vs. Circus Custers – Monica
0-1
0-1
0
geplaatst: 20 maart 2018, 18:11 uur
21. Herman van Veen – Suzanne vs. Jan de Wilde - De eerste sneeuw
1-0
1-0
0
geplaatst: 20 maart 2018, 18:27 uur
1-3
Kende dit lied nog niet, mooi! Volgens mij heet het trouwens Eerste sneeuw, zonder De.
Kende dit lied nog niet, mooi! Volgens mij heet het trouwens Eerste sneeuw, zonder De.
* denotes required fields.