MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / De Witte Trui [Editie 2018]

zoeken in:
Ik mis, ik mis.... ik mis mezelf soms ook wel eens en ik sla de plank wel eens mis

Treffend geschreven stuk

VladTheImpaler schreef:
(quote)

Treffend geschreven stuk

Lol, voor mij staat ie met stip op #1 in de lijst met meest waardeloze reviews die er ooit zijn verschenen bij 3voor12

Een recensent die analogieën over kittens in pinautomaten en stockfoto's van lachende vrouwen met een salade nodig heeft om zijn punt te maken kan beter een ander beroep gaan zoeken...

Onweerwolf
Die review is dan wel weer vrij zinloos idd, itt die review van London Grammar laatst waar ook ophef over was.

Gretz schreef:
Een recensent die analogieën over kittens in pinautomaten en stockfoto's van lachende vrouwen met een salade nodig heeft om zijn punt te maken kan beter een ander beroep gaan zoeken...

Dat is inderdaad misschien niet nodig, maar voor de rest onderbouwt hij het toch prima? Maarja, laten we het hier niet hebben over recensies van 3voor12 . Laten we het er op houden dat ik Emmylou gewoon een heel saai nummer vind.

Onweerwolf schreef:
Die review is dan wel weer vrij zinloos idd, itt die review van London Grammar laatst waar ook ophef over was.

Oh ja. Ik herinner me dat er destijds ook een woedende menigte LG-fans zich bij de 3voor12-stand had verzameld, want je gaat toch niet zo'n extreem vooringenomen schrijver die de muziek allang en breed heeft afgeschreven naar hun optreden sturen?

LL17: London Grammar maakt triphop voor wie niet van triphop houdt
Net zo goed als vreselijk

Uiteindelijk is het allemaal subjectief, maar zó sterk je persoonlijke (wan)smaak al in de ondertitel laten blijken vind ik wel schrijnend voor een serieuze muziekjournalist hoor. Ga dan gewoon naar een ander optreden dat tegelijk plaatsvindt en laat iemand anders het stukje schrijven.

Maar goed, ik zal niet verder offtopic gaan. Iemand nog mooie suggesties die niet mogen ontbreken op DWT-bingokaarten?

Bij het opstellen van de 12 finalisten, die moesten afvallen, waren de regels welke Emmylou en REALiTi bevatten, de eersten die met voorsprong mijn delete knop bereikten.
Voor de rest een redelijke finale lijst, al heb ik voorgaande jaren betere gezien.

Emmylou
REALiTi

En weer zwaaien met die fakkels Gretz

Tof, ik had lang niet de Grimes-liefhebber achter je gezocht
Gaan jullie ook zo hard op de de videoclip? Ik vind die zo perfect passend bij de muziek

Emmylou is nogal een niemendalletje, REALiTi daarentegen; zwaar verslavend!

Ik ga harder op de Emmylou chicks

Alvast een voorspelling

1. The War On Drugs - Red Eyes (2013)
2. Tame Impala - Let It Happen (2015)
3. Arcade Fire - Sprawl II (Mountains Beyond Mountains) (2010)
4. Nick Cave & The Bad Seeds - Jubilee Street (2013)
5. David Bowie - Lazarus (2015)
6. The National - Bloodbuzz Ohio (2010)
7. Portishead - Machine Gun (2008)
8. Archive - Controlling Crowds (2009)
9. Portishead - The Rip (2008)
10. Spinvis - Oostende (2011)
11. Chromatics - Shadow (2015)
12. Arcade Fire - The Suburbs (2010)

13. Wolf Alice - Don't Delete The Kisses (2017)
14. David Bowie - Blackstar (2015)
15. Archive - Collapse/Collide (2009)
16. CHVRCHES - The Mother We Share (2012)
17. Leonard Cohen - You Want It Darker (2016)
18. Courtney Barnett - Depreston (2015)
19. Grimes - REALiTi (Demo) (2015)
20. Beach House - Myth (2012)
21. The National - Conversation 16 (2010)
22. Santigold - Disparate Youth (2012)
23. Phosphorescent - Song For Zula (2013)
24. First Aid Kit - Emmylou (2012)

luigifort schreef:
Ik ga harder op de Emmylou chicks

Laat Edgar18 het maar niet horen

https://media.giphy.com/media/5zdpxBa3M3V4D7cwdD/giphy.gif

Rudi S schreef:
(quote)

Krijg jij van Chevy geen antwoord, die zit naar de stoomboot te kijken nu.
Het was weer een prachtige dag! Door het hele land liedjes (leuzen) en strooigoed (eieren, vuurwerkbommen etc.). Wat een mooie traditie is het toch ook.

Gretz schreef:
Laat Edgar18 het maar niet horen
Op ieder potje past een dekseltje. Onze Zweedse 'schonen' lijken mij welbesteed aan onze Lowietje.

Onweerwolf
Het twintigste lijstje is voor Manfield!

Onweerwolf schreef:
Let op! Deze deadline is vroeger dan in de voorgaande jaren. Dat ligt aan het feit dat we met het totaal aantal lijstjes van vorig jaar ongeveer op de grens zaten van hoe vroeg ik wil beginnen. Gaan we daar dit jaar overheen dan begin ik met de eerste paar lijstjes dit jaar of al op de zaterdagavond of doe ik zondag de eerste paar lijstjes om de 5 minuten. Feedback is welkom.
Ik zou vooral doen wat voor jou het makkelijkste is. Het heeft wel wat charme om alles op één dag te doen en om de vijf minuten lijkt me, zeker in de ochtend, een prima tussenoplossing.

Ga ik in mee. Als om de vijf minuten voor jou niet ideaal is, zou ik het gewoon verspreiden over twee dagen. Mocht het qua werkdruk niet uitmaken, dan heeft alles op één dag een klein streepje voor.

Het jaarlijks terugkerende douchemoment gaat hij vast niet redden in 5 minuten.
10 minuten was al "net aan" de afgelopen twee edities

Ik zou het gewoon over 2 dagen doen. Kun je mooi douchen, koken en dat keukenkastje eindelijk ns fatsoenlijk fixen

Onweerwolf
luigifort schreef:
dat keukenkastje eindelijk ns fatsoenlijk fixen

Hier ben ik wel benieuwd naar.

Zojuist mijn lijstje ingediend. Met een nieuwe nummer 1 (die van vorig jaar deed niet meer mee), maar niet de gedoodverfde favoriet daarvoor. Opvallend genoeg kwam bij 3 van de 5 dubbelaars ook een ander nummer bovendrijven dan verwacht. 3 nummers hebben afgelopen jaar een flinke stijging in mijn waardering ondervonden, resulterend in een stijging van 7-9 plaatsen. Uiteindelijk eindigt mijn nummer 15 van vorig jaar dit jaar op 21. Zegt genoeg over het niveau in de finale, tot aan nummer 23 vind ik nog prima muziek. Alleen de nummer 24 kan ik nog steeds weinig mee. Wel hoop ik volgend jaar op iets meer variatie in de lijst.

Onweerwolf
Ik neig ook wel naar om de 5 minuten, want op zaterdag al beginnen haalt inderdaad wat charme weg. Tenzij we echt de helft op zaterdag doen en de andere helft op zondag maar dat is meer iets voor als we MuMeLadder nummers zouden gaan zien qua inzendingen. Maar ook als we om de 5 minuten beginnen vind ik het wat lullig voor de mensen die toevallig als eerste aan de beurt zijn omdat hun lijstje dan minder lang wat exposure krijgt. Op zich is dat niet heel erg maar het is ook niet ideaal.

Mijn grens is ongeveer 8:30-9:00. Om 9:00 beginnen vind ik ideaal. Als het precies uitkomt wil ik dat nog wel verlengen naar op z'n vroegst 8:00 maar nog eerder is wel reden om het aan te passen en dan naar 9:00 dus. Bovendien zijn er voor die tijd toch maar 3 mensen en 1 hond aanwezig om de boel vanaf het begin te volgen.

Onweerwolf schreef:
Bovendien zijn er voor die tijd toch maar 3 mensen en 1 hond aanwezig om de boel vanaf het begin te volgen.

Welke hond? Onderhond of hond racisme?

De olifant is dan in ieder geval nog niet present

Die doet dan altijd de wekelijkse boodschappen met mevrouw olifant

Onweerwolf
Vorig jaar waren het volgens mij de heer Poetertjes, Finidi (die toevallig ook nog eens als 2e aan de beurt was!) en Kaj, maar die had dienst.

ranja schreef:
Ik mis 2:54 - Creeping, om maar meteen de hoogst genoteerde uit de 10s van m'n allertijdenlijst te noemen.

Dat zou ik ook een mooie aanvulling vinden, prachtig nummer van 2:54. Ook Angel Olsen - Sister, Mothers - Hold Your Own Hand, Pumarosa - Priestess en Michael Kiwanuka - Tell Me A Tale zou ik graag eens in de finale zien! Een mens mag dromen, nietwaar?

Neemt niet weg dat het me gemakkelijk moet lukken om 12 prachtige nummers te kiezen uit de finalelijst. Er zitten een aantal nieuwe finalisten tussen waar ik ontzettend blij mee ben! Nu alleen nog even de goede volgorde bepalen!

Gisteren mijn lijstje verstuurd per PM. De 12e plek heb ik nog het langst over getwijfeld, de rest stond redelijk snel vast.

Gast
geplaatst: vandaag om 01:32 uur

geplaatst: vandaag om 01:32 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.