Muziek / Muziekgames / De Witte Trui [Editie 2018]
zoeken in:
1
geplaatst: 15 november 2018, 19:52 uur
Onweerwolf schreef:
Overigens heb ik het dit jaar zelf, volgens mij, nu voor het eerst voor elkaar gekregen om op alle ladders te stemmen. Eindelijk!
Heb dat ook in de gaten gehouden en dat werd ook wel eens tijd inderdaad.Overigens heb ik het dit jaar zelf, volgens mij, nu voor het eerst voor elkaar gekregen om op alle ladders te stemmen. Eindelijk!
Blij dat Santi er weer bij is. Een echte topper!
0
geplaatst: 15 november 2018, 20:00 uur
Santi!
Zeker Top 3 met het ontbreken van Fuck Buttons en Burial.
Courtney gaat stijf onderaan staan, een van haar minste nummers.
Zeker Top 3 met het ontbreken van Fuck Buttons en Burial. Courtney gaat stijf onderaan staan, een van haar minste nummers.
1
geplaatst: 15 november 2018, 20:25 uur
Toch opvallend dat Depreston hier de finale gehaald, heb altijd gedacht dat Pedestrian at Best als haar topper wordt gezien - die vind ik zelf ook beter.
Verder prima uitslag, al had ik the xx ook graag in de finale gezien. Bovenal karig dat we het zonder electronic en hiphop moeten stellen. Dan maar in de Ladder-finale
Verder prima uitslag, al had ik the xx ook graag in de finale gezien. Bovenal karig dat we het zonder electronic en hiphop moeten stellen. Dan maar in de Ladder-finale

1
geplaatst: 15 november 2018, 20:32 uur
Titmeister schreef:
Toch opvallend dat Depreston hier de finale gehaald, heb altijd gedacht dat Pedestrian at Best als haar topper wordt gezien - die vind ik zelf ook beter.
Pedestrian At Best vind ik ook een prachtig nummer, maar Depreston is wat mij betreft toch haar allerbeste!
0
Casartelli (moderator)
geplaatst: 15 november 2018, 20:33 uur
Zo, heb je daar lang naar moeten zoeken? Bizarre afservering van The Glorious Land overigens, maar goed, niet relevant meer, zo lees ik hier. En zeven jaar oud ook alweer, bijna een museumstuk.
Fijn dat we het aandeel vrouwen wel op peil houden met zo'n kijk-mij-eens-cool-ongeïnteresseerd-doen-flutdeuntje van Courtney B.
Fijn dat we het aandeel vrouwen wel op peil houden met zo'n kijk-mij-eens-cool-ongeïnteresseerd-doen-flutdeuntje van Courtney B.
4
geplaatst: 15 november 2018, 21:16 uur
Maar hoort dan echt niemand dat dat nummer van PJ heel erg matig is? Nou ja, gelukkig hoorden genoeg mensen het om het net voor de finale te laten struikelen 

6
Onweerwolf
geplaatst: 15 november 2018, 21:37 uur
http://i.imgur.com/NMFJ1.png
Beste allemaal,
Na bijna 11 maanden stemmen op 311 ladders zijn we eindelijk toegekomen aan de finale van De Witte Trui, editie 2018!
Van de 720 platen die de strijd aangingen zijn er nog 24 over. Van deze 24 platen zal er eentje over drieënhalve week 'de witte trui aantrekken' en zich het beste nummer van de afgelopen 10 jaar mogen noemen.
Natuurlijk mag jij gaan bepalen welke plaat dat wordt. Of je nou het hele jaar heb meegestemd of pas net voor het eerst van De Witte Trui heb gehoord maakt niet uit, we willen natuurlijk graag zoveel mogelijk lijstjes hebben.
Je lijstje inleveren gaat als volgt: beluister alle 24 onderstaande finalisten en selecteer wat voor jou de beste 12 zijn. Deze 12 platen zet je vervolgens op volgorde waarbij de nummer 1 jouw favoriete plaat is. Het lijstje van 12 platen stuur je vervolgens per pm bericht naar ondergetekende en wanneer ik het lijstje heb verwerkt geef ik je hier een bevestiging van. (Krijg je de bevestiging niet binnen enkele dagen, schroom dan niet om nogmaals een berichtje te sturen.)
Ik zou het op prijs stellen wanneer je rekening houdt met enkele aandachtspunten bij het inleveren van je lijstje:
1. rangschik de platen in je lijstje met nummers van 1 t/m 12.
2. Zet jouw nummer 1 (dus je favoriete plaat die de meeste punten moet krijgen) bovenaan.
3. Zet alle platen onder elkaar zonder witregels er tussen.
4. Als je de titels en uitvoerenden niet kopieert uit deze post zorg dan dat je ze A) wel op dezelfde wijze hebt gespeld en B) een spatie-streepje-spatie tussen de titel en uitvoerende hebt staan waarbij de uitvoerende er voor komt en de titel erna.
Gaat bovenstaande mis dan is dat niet erg. Gaat het echter goed dan kan ik je lijstje binnen 10 seconden verwerken en is bovendien de kans op fouten van mijn kant nihil.
De puntentelling van de lijstjes gaat als volgt: alle nummers 1 krijgen 14 punten, alle nummers 2, 12 punten en alle nummers 3, 10 punten. Vervolgens tellen we naar beneden, de nummers 4 krijgen 9 punten, nummers 3, 8, enz. tot aan de nummers 12 die 1 punt krijgen.
Het bekendmaken van de eindstand zal ik doen op de finale zondag op 9 december en duurt de gehele dag. Net als voorgaande jaren zal ik in Eurovision Song Contest stijl alle lijstjes een voor een presenteren met een tussenpauze van telkens 10 minuten. Het laatste lijstje maak ik om 21:30 bekend en het tijdstip van het eerste lijstje wordt dus bepaald door het aantal inzendingen. In de praktijk zie dat er als volgt uit:
De eindstand van 2017:
http://puu.sh/yDzca/962ed229a4.png
De deadline voor het insturen van je lijstje is daarom op zaterdag 8 december om 19:30 's avonds.
Let op! Deze deadline is vroeger dan in de voorgaande jaren. Dat ligt aan het feit dat we met het totaal aantal lijstjes van vorig jaar ongeveer op de grens zaten van hoe vroeg ik wil beginnen. Gaan we daar dit jaar overheen dan begin ik met de eerste paar lijstjes dit jaar of al op de zaterdagavond of doe ik zondag de eerste paar lijstjes om de 5 minuten. Feedback is welkom.
De Finalisten:
Hieronder staan de 24 finalisten van De Witte Trui. Je kunt op elk nummer klikken om het te beluisteren op YouTube. Daarnaast vind je hier de Spotify Playlist:
URL: De Witte Trui - Finale Ladder 2018 on Spotify - open.spotify.com
of
URI: spotify:user:onweerwolf:playlist:44I0Kb8pnSDhj6JjFqB38n
Arcade Fire - Sprawl II (Mountains Beyond Mountains) (2010)
Arcade Fire - The Suburbs (2010)
Archive - Collapse/Collide (2009)
Archive - Controlling Crowds (2009)
Beach House - Myth (2012)
Chromatics - Shadow (2015)
CHVRCHES - The Mother We Share (2012)
Courtney Barnett - Depreston (2015)
David Bowie - Blackstar (2015)
David Bowie - Lazarus (2015)
First Aid Kit - Emmylou (2012)
Grimes - REALiTi (Demo) (2015)
Leonard Cohen - You Want It Darker (2016)
Nick Cave & The Bad Seeds - Jubilee Street (2013)
Phosphorescent - Song For Zula (2013)
Portishead - Machine Gun (2008)
Portishead - The Rip (2008)
Santigold - Disparate Youth (2012)
Spinvis - Oostende (2011)
Tame Impala - Let It Happen (2015)
The National - Bloodbuzz Ohio (2010)
The National - Conversation 16 (2010)
The War On Drugs - Red Eyes (2013)
Wolf Alice - Don't Delete The Kisses (2017)
THE LINES ARE OPEN!!!
123poetertjes, 50tracks, 7744leon, aERodynamIC, Andres4, Angelo, arcade monkeys, Arno, Aroentje, Arrie, ArthurDZ, AstroStart, Ataloona, Brunniepoo, Bucquoy, Casartelli, Ceasar, charlotte2807, chevy93, Choconas, Co Jackso, corn1holio1, cosmic kid, curufin, Dance Lover, Dave82, DenDimi, DjFrankie, dumb_helicopter, dvdschaaf, Dwejkk_, dynamo d, Edgar18, El Ninjo, Etiul, Fathead, Finidi, Gebruiker43757, Gele Stift, gerre, Glen Hansard, GrafGantz, Grafmat, Gretz, Guessmaker, Gyzzz, herman, hoi123, hoolie55, HugovdBos, iamsander, ineeeee, jassn, JoaMuse, johan de witt, johannesA, Johnny Marr, jordidj1, kaj_666, kemm, kobe bryant fan, Koenr, L_T_B, laxus11, luigifort, Lukas, Maartenn, madmadder, Maestrov, Mastroianni, mauricedegier, mol, MVW, nelis, nico1616, Oldfart, Onweerwolf, Outlaw104, panjoe, pauljojo, Ploppesteksel, Poeha, Poek, ranboy, remcodulac, Riesdude, riiiiiiiii, Robbie34, Rudi S, Rvdz, Salvadore, Scorpion_21, Silent_shout, Simon77, Snoeperd, sokra, starbright boy, stardust_be, stoepkrijt, Sunderland, tbouwh, Teunnis, The Eraser, thelion, Titmeister, vigil, Vince vega, wandelindenatuur, WhyNotSmile, willemdeux, yeahyeahyeah, zaaf
Wil je liever geen notificaties meer ontvangen over De Witte Trui stuur me dan even een pm en dan haal ik je van de lijst. Dat geldt ook als je juist nog niet op de lijst staat maar dat wel graag wilt.
Beste allemaal,
Na bijna 11 maanden stemmen op 311 ladders zijn we eindelijk toegekomen aan de finale van De Witte Trui, editie 2018!
Van de 720 platen die de strijd aangingen zijn er nog 24 over. Van deze 24 platen zal er eentje over drieënhalve week 'de witte trui aantrekken' en zich het beste nummer van de afgelopen 10 jaar mogen noemen.
Natuurlijk mag jij gaan bepalen welke plaat dat wordt. Of je nou het hele jaar heb meegestemd of pas net voor het eerst van De Witte Trui heb gehoord maakt niet uit, we willen natuurlijk graag zoveel mogelijk lijstjes hebben.
Je lijstje inleveren gaat als volgt: beluister alle 24 onderstaande finalisten en selecteer wat voor jou de beste 12 zijn. Deze 12 platen zet je vervolgens op volgorde waarbij de nummer 1 jouw favoriete plaat is. Het lijstje van 12 platen stuur je vervolgens per pm bericht naar ondergetekende en wanneer ik het lijstje heb verwerkt geef ik je hier een bevestiging van. (Krijg je de bevestiging niet binnen enkele dagen, schroom dan niet om nogmaals een berichtje te sturen.)
Ik zou het op prijs stellen wanneer je rekening houdt met enkele aandachtspunten bij het inleveren van je lijstje:
1. rangschik de platen in je lijstje met nummers van 1 t/m 12.
2. Zet jouw nummer 1 (dus je favoriete plaat die de meeste punten moet krijgen) bovenaan.
3. Zet alle platen onder elkaar zonder witregels er tussen.
4. Als je de titels en uitvoerenden niet kopieert uit deze post zorg dan dat je ze A) wel op dezelfde wijze hebt gespeld en B) een spatie-streepje-spatie tussen de titel en uitvoerende hebt staan waarbij de uitvoerende er voor komt en de titel erna.
Gaat bovenstaande mis dan is dat niet erg. Gaat het echter goed dan kan ik je lijstje binnen 10 seconden verwerken en is bovendien de kans op fouten van mijn kant nihil.
De puntentelling van de lijstjes gaat als volgt: alle nummers 1 krijgen 14 punten, alle nummers 2, 12 punten en alle nummers 3, 10 punten. Vervolgens tellen we naar beneden, de nummers 4 krijgen 9 punten, nummers 3, 8, enz. tot aan de nummers 12 die 1 punt krijgen.
Het bekendmaken van de eindstand zal ik doen op de finale zondag op 9 december en duurt de gehele dag. Net als voorgaande jaren zal ik in Eurovision Song Contest stijl alle lijstjes een voor een presenteren met een tussenpauze van telkens 10 minuten. Het laatste lijstje maak ik om 21:30 bekend en het tijdstip van het eerste lijstje wordt dus bepaald door het aantal inzendingen. In de praktijk zie dat er als volgt uit:
De eindstand van 2017:
http://puu.sh/yDzca/962ed229a4.png
De deadline voor het insturen van je lijstje is daarom op zaterdag 8 december om 19:30 's avonds.
Let op! Deze deadline is vroeger dan in de voorgaande jaren. Dat ligt aan het feit dat we met het totaal aantal lijstjes van vorig jaar ongeveer op de grens zaten van hoe vroeg ik wil beginnen. Gaan we daar dit jaar overheen dan begin ik met de eerste paar lijstjes dit jaar of al op de zaterdagavond of doe ik zondag de eerste paar lijstjes om de 5 minuten. Feedback is welkom.
De Finalisten:
Hieronder staan de 24 finalisten van De Witte Trui. Je kunt op elk nummer klikken om het te beluisteren op YouTube. Daarnaast vind je hier de Spotify Playlist:
URL: De Witte Trui - Finale Ladder 2018 on Spotify - open.spotify.com
of
URI: spotify:user:onweerwolf:playlist:44I0Kb8pnSDhj6JjFqB38n
Arcade Fire - Sprawl II (Mountains Beyond Mountains) (2010)
Arcade Fire - The Suburbs (2010)
Archive - Collapse/Collide (2009)
Archive - Controlling Crowds (2009)
Beach House - Myth (2012)
Chromatics - Shadow (2015)
CHVRCHES - The Mother We Share (2012)
Courtney Barnett - Depreston (2015)
David Bowie - Blackstar (2015)
David Bowie - Lazarus (2015)
First Aid Kit - Emmylou (2012)
Grimes - REALiTi (Demo) (2015)
Leonard Cohen - You Want It Darker (2016)
Nick Cave & The Bad Seeds - Jubilee Street (2013)
Phosphorescent - Song For Zula (2013)
Portishead - Machine Gun (2008)
Portishead - The Rip (2008)
Santigold - Disparate Youth (2012)
Spinvis - Oostende (2011)
Tame Impala - Let It Happen (2015)
The National - Bloodbuzz Ohio (2010)
The National - Conversation 16 (2010)
The War On Drugs - Red Eyes (2013)
Wolf Alice - Don't Delete The Kisses (2017)
THE LINES ARE OPEN!!!
123poetertjes, 50tracks, 7744leon, aERodynamIC, Andres4, Angelo, arcade monkeys, Arno, Aroentje, Arrie, ArthurDZ, AstroStart, Ataloona, Brunniepoo, Bucquoy, Casartelli, Ceasar, charlotte2807, chevy93, Choconas, Co Jackso, corn1holio1, cosmic kid, curufin, Dance Lover, Dave82, DenDimi, DjFrankie, dumb_helicopter, dvdschaaf, Dwejkk_, dynamo d, Edgar18, El Ninjo, Etiul, Fathead, Finidi, Gebruiker43757, Gele Stift, gerre, Glen Hansard, GrafGantz, Grafmat, Gretz, Guessmaker, Gyzzz, herman, hoi123, hoolie55, HugovdBos, iamsander, ineeeee, jassn, JoaMuse, johan de witt, johannesA, Johnny Marr, jordidj1, kaj_666, kemm, kobe bryant fan, Koenr, L_T_B, laxus11, luigifort, Lukas, Maartenn, madmadder, Maestrov, Mastroianni, mauricedegier, mol, MVW, nelis, nico1616, Oldfart, Onweerwolf, Outlaw104, panjoe, pauljojo, Ploppesteksel, Poeha, Poek, ranboy, remcodulac, Riesdude, riiiiiiiii, Robbie34, Rudi S, Rvdz, Salvadore, Scorpion_21, Silent_shout, Simon77, Snoeperd, sokra, starbright boy, stardust_be, stoepkrijt, Sunderland, tbouwh, Teunnis, The Eraser, thelion, Titmeister, vigil, Vince vega, wandelindenatuur, WhyNotSmile, willemdeux, yeahyeahyeah, zaaf
Wil je liever geen notificaties meer ontvangen over De Witte Trui stuur me dan even een pm en dan haal ik je van de lijst. Dat geldt ook als je juist nog niet op de lijst staat maar dat wel graag wilt.
2
Onweerwolf
geplaatst: 15 november 2018, 21:40 uur
Wat opvalt is dat 22 van de 24 finalisten volgend jaar weer gewoon meedoen. Alleen de twee Portishead nummers gaan we vaarwel zeggen. Ik hoop dat daar net als bij 'Silent Shout' & 'No Cars Go' destijds een bonus aan verbonden gaat zijn. Daar moeten we misschien ook nog eens een term voor verzinnen als een soort broertje van de D.A.B.
1
geplaatst: 15 november 2018, 21:41 uur
Geen enkele song uit 2014 in de finale?
Opmerkelijk.
Verder betere finale dan de laatste jaren toen ik de nummer 12 er vaak echt bij moest slepen.
Nu zijn er 14/15 echt goede nummers en wordt het dus dringen.
Opmerkelijk.
Verder betere finale dan de laatste jaren toen ik de nummer 12 er vaak echt bij moest slepen.
Nu zijn er 14/15 echt goede nummers en wordt het dus dringen.
1
geplaatst: 15 november 2018, 21:45 uur
Onweerwolf schreef:
Wat opvalt is dat 22 van de 24 finalisten volgend jaar weer gewoon meedoen. Alleen de twee Portishead nummers gaan we vaarwel zeggen. Ik hoop dat daar net als bij 'Silent Shout' & 'No Cars Go' destijds een bonus aan verbonden gaat zijn. Daar moeten we misschien ook nog eens een term voor verzinnen als een soort broertje van de D.A.B.
Nou, bonus of niet, volgens mij staan ze voorlopig op #1
Of in ieder geval hoog.Top-9 is briljant. Top-200 aller tijden. Daarna zakt het niveau wel vrij snel naar "zeer goed". En pas onderaan wordt het middelmatig, maar nooit onvoldoende. De Zweedse zusjes staan bij mij op #24, maar Emmylou kan ik nog wel aardig hebben.
0
geplaatst: 15 november 2018, 21:47 uur
Teunnis schreef:
Of in ieder geval hoog.
(quote)
Of in ieder geval hoog. Jouw lijstje is dus snel

5
Casartelli (moderator)
geplaatst: 15 november 2018, 21:48 uur
Onweerwolf schreef:
Daar moeten we misschien ook nog eens een term voor verzinnen als een soort broertje van de D.A.B.
We kunnen de afkorting gewoon handhaven:Daar moeten we misschien ook nog eens een term voor verzinnen als een soort broertje van de D.A.B.
DoorGretzdoodverklaarde Artiesten Bonus
3
geplaatst: 15 november 2018, 21:49 uur
OWW

Ik kom dit weekend met een speciale Witte Trui-bingo zodat jullie alvast een beetje kunnen oefenen voor de finaledag haha
Ik kom dit weekend met een speciale Witte Trui-bingo zodat jullie alvast een beetje kunnen oefenen voor de finaledag haha
2
geplaatst: 15 november 2018, 21:53 uur
Volgend jaar Taylor Swift naar de finale

EDIT: Zou Lana Del Rey - West Coast een serieuze kans maken? Of The Antlers - Palace?
EDIT 2: West Coast één keer de lijst gehaald, daarna eruit. Maar een Lana-revival zie ik wel gebeuren. TWOD met een ander nummer van Lost in the Dream lijkt me nog het meest waarschijnlijk. Maar wel een mager jaar qua, kwalitatieve hits.
1
geplaatst: 15 november 2018, 21:57 uur
En/of Het Zesde Metaal

Sowieso zou het fantastisch zijn als in 2020 Taylor en ye het gebroederlijk tot de finale schoppen!
Ye // Tay 2020
1
Onweerwolf
geplaatst: 15 november 2018, 21:58 uur
De eerste 4 lijstjes zijn al weer binnen en verwerkt. 

0
Onweerwolf
geplaatst: 15 november 2018, 22:00 uur
Casartelli schreef:
DoorGretzdoodverklaarde Artiesten Bonus
(quote)
We kunnen de afkorting gewoon handhaven:DoorGretzdoodverklaarde Artiesten Bonus
Hehe, ik vind hem leuk.

0
geplaatst: 15 november 2018, 22:10 uur
Opvallend ook dat, op Bowie, de dubbelaars ook de oudste nummers zijn. De enkele artiesten zijn allemaal 7 jaar oud of jonger. Dat zou betekenen dat we komende jaren meer variatie in de finale krijgen 

0
geplaatst: 15 november 2018, 22:26 uur
Heb niet echt actief meegestemd dit jaar, dus weinig recht van spreken, maar ik ben wel blij met de terugkeer van Blackstar in de finale. Jammer dat het Surf Solar niet gelukt is. Verder wel fijn dat Depreston er tussen staat.
Verbaas me wel over Chromatics, vind dit toch een slappe herhalingsoefening van ouder werk dat veel beter is.
Verder een paar nummers waarbij het kwartje nog niet gevallen is, maar misschien komt dat nog als ik ze allemaal weer eens af ga luisteren.
Verbaas me wel over Chromatics, vind dit toch een slappe herhalingsoefening van ouder werk dat veel beter is.
Verder een paar nummers waarbij het kwartje nog niet gevallen is, maar misschien komt dat nog als ik ze allemaal weer eens af ga luisteren.
0
geplaatst: 15 november 2018, 22:33 uur
Lijst is verzonden, deze 12 vormen een sterke lijst. Er staan nog wel een stuk of 5 a 6 redelijk sterke nummers bij en maar 3 echte draken. Dus al met al best tevreden
0
geplaatst: 15 november 2018, 22:40 uur
Onweerwolf kun je ook al iets meer zeggen of er dit jaar ook nog een Orinoco-uitzending aan de Witte Trui-finale is verbonden?

1
Onweerwolf
geplaatst: 15 november 2018, 22:43 uur
Gretz schreef:
Onweerwolf kun je ook al iets meer zeggen of er dit jaar ook nog een Orinoco-uitzending aan de Witte Trui-finale is verbonden?
(quote)
Er is nog niet over gesproken, maar vorig jaar vond ik het in ieder geval erg geslaagd dus een gevolg zou ik in ieder geval zeker toejuichen. Het is echter uiteraard geheel aan de mensen van Orinoco om te bepalen of ze dat willen en kunnen.
4
geplaatst: 15 november 2018, 22:46 uur
Onweerwolf schreef:
Er is nog niet over gesproken, maar vorig jaar vond ik het in ieder geval erg geslaagd dus een gevolg zou ik in ieder geval zeker toejuichen. Het is echter uiteraard geheel aan de mensen van Orinoco om te bepalen of ze dat willen en kunnen.
(quote)
Ik kan als een van de Orinoco-menschen zeggen dat wij t ook zeer geslaagd en verfrissend vonden. Ik denk dat Kaj en Grafmat ook wel weer voor zijn en ik hoop dit jaar ook mijn bijdrage te kunnen leveren mocht het tot n uitzending komen

0
geplaatst: 15 november 2018, 23:24 uur
Shit, nu PJ er nog uit is en Santi én Courtney nog door zijn heb ik dit jaar niet eens een reden om te klagen over hoe kut de finale wel niet is. Ik vind de finale namelijk echt super. Wordt mij een groot recht afgepakt nu, help!
* denotes required fields.