MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / De Witte Trui [Editie 2018]

zoeken in:
FKA twigs schrijf je trouwens met een kleine t. Geldt dus zowel voor de nieuwe nominatie als voor Two Weeks dat al aan De Witte Trui meedeed.

Onweerwolf schreef:

808 State - In Yer Face ( Bicep Remix )

Die spaties lijken mij onnodig?

Onweerwolf schreef:

Alela Diane - émigré

Moet zijn:
Alela Diane - Émigré

Vraagje: wat is de conventie om featurings te noteren?

Onweerwolf
Arrie schreef:
Vraagje: wat is de conventie om featurings te noteren?

Dat is een goede vraag.

De mijne is om feat. te doen en dus worden alle ft. en featuring vervangen door feat.

Onweerwolf schreef:

Young Fathers - Only God Knows

Moet zijn:

Young Fathers feat. Leith Congregational Choir - Only God Knows

Onweerwolf schreef:
(quote)

Dat is een goede vraag.

De mijne is om feat. te doen en dus worden alle ft. en featuring vervangen door feat.

Ook zonder haakjes dus? Ik zag er een paar tussen haakjes staan, is het handig als ik die ook aanwijs?

Onweerwolf
Als je zou willen.

Mijn voorkeur gaat uit naar zo consistent mogelijk.

dumb_helicopter schreef:
Let's Eat Grandma - Eat Shiitake Mushrooms spotify:track:2X4ECDTSQQh2q0BgTJwWb4
Niet om vervelend te doen, maar is er eigenlijk een reden waarom deze niet al automatisch genomineerd is na een finaleplek in de Song van het Jaar 2016? Vorig jaar deed ie ook nog niet mee aan de Trui.

Wel een bazennumer van heb ik jou daar trouwens.

Onweerwolf schreef:

Anderson .Paak Feat. Schoolboy Q - Am I Wrong?
Arcade Fire - Put Your Money On Me
Brockhampton - Junky
Charli XCX - Backseat (Feat. Carly Rae Jepsen)
Coldcut X On-U Sound Feat. Lee 'scratch' Perry*, Junior Reid & Elan - Divide And Rule
Damien Rice - My Favorite Faded Fantasy
Danny Brown - Really Doe
DJ Shadow (Feat. Run The Jewels) - Nobody Speak
Dusky (Feat. Wiley) - Sort It Out Sharon
Fata Boom - D.D.D. ( Drop Down Deep )
Fences Feat.Macklemore & Ryan Lewis - Arrows
Fleet Foxes - Third Of May / ōdaigahara
Kanye West - No More Parties In La
Kaytranada - Got It Good
Kendrick Lamar - DNA
N.E.R.D - 1000
Nadine Shaw - Runaway
Naive Ted Feat. Murli - Only The Oppressor Knows Peace
RATKING - So Sick Stories (Feat. King Krule)
Raury - God`s Whisper
Run The Jewels ( Feat. Joi ) - Down
Sin Fang, Sóley & örvar Smárason - Random Haiku Generator
Tyler, The Creator - Who Dat BOY Feat A$AP Rocky

Moet zijn:

Anderson .Paak Feat. ScHoolboy Q - Am I Wrong
Arcade Fire - Put Your Money on Me
BROCKHAMPTON - JUNKY
Charli XCX Feat. Carly Rae Jepsen - Backseat
Coldcut x On-U Sound Feat. Lee 'Scratch' Perry, Junior Reid & Elan - Divide And Rule
Damien Rice - My Favourite Faded Fantasy
Danny Brown Feat. Kendrick Lamar, Ab-Soul & Earl Sweatshirt - Really Doe
DJ Shadow Feat. Run The Jewels - Nobody Speak
Dusky Feat. Wiley - Sort It Out Sharon
FATA BOOM - D.D.D. (Drop Down Deep)
Fences Feat. Macklemore & Ryan Lewis - Arrows
Fleet Foxes - Third of May / Ōdaigahara
Kanye West - No More Parties In LA
KAYTRANADA Feat. Craig David - GOT IT GOOD
Kendrick Lamar - DNA.
N.E.R.D Feat. Future - 1000
Nadine Shah - Runaway
Naive Ted Feat. MuRli - Only The Oppressor Knows Peace
RATKING Feat. King Krule - So Sick Stories
Raury - God's Whisper
Run The Jewels Feat. Joi - Down
Sin Fang, Sóley & Örvar Smárason - Random Haiku Generator
Tyler, The Creator Feat. A$AP Rocky - Who Dat Boy

P.S. Ik heb naar de startlijst gekeken en kwam erachter dat je 'Feat.' ook met hoofdletter schrijft, dus dat heb ik aangehouden. Verder nog wat foutjes eruit gehaald.

Onweerwolf
123poetertjes schreef:
(quote)
Niet om vervelend te doen, maar is er eigenlijk een reden waarom deze niet al automatisch genomineerd is na een finaleplek in de Song van het Jaar 2016? Vorig jaar deed ie ook nog niet mee aan de Trui.

Wel een bazennumer van heb ik jou daar trouwens.

Goed gezien! Die heb ik gemist bij het zoeken.

Dat betekent dat die rechtsstreeks meedoet, Daughter - No Care afvalt en dumb_helicopter nog een nieuwe nominatie ter vervanging mag aanbieden.

Excuses!

Onweerwolf
Thnx Arrie, zouden allemaal aangepast moeten zijn nu. Alleen de Arcade Fire correctie snap ik niet. On met een kleine 'o'?

Onweerwolf schreef:
Thnx Arrie, zouden allemaal aangepast moeten zijn nu. Alleen de Arcade Fire correctie snap ik niet. On met een kleine 'o'?

Zo staat ie op Spotify. Maar is niet zo belangrijk.

Onweerwolf
Ja, dat is onderdeel van die min of meer(?) officiële regels voor het schrijven van titels in het Engels. Op zich zou ik er geen probleem mee hebben om die toe te passen maar het probleem is dat dat niet te automatiseren is omdat sommige woorden wel of niet met hoofdletter moeten afhankelijk van hun plaats in een zin of erger nog; afhankelijk wat wat voor soort woord het is. Ik heb wel eens gezocht of iemand zo'n filter voor Excel had gemaakt maar dat heb ik nooit gevonden. Als het al kan is het teveel werk.

Dus kies ik ervoor om consistent te zijn en dan is het gewoon elk woord met een hoofdletter tenzij duidelijke stijl uitzondering. Praktisch wel zo handig.

Ik vind die regels trouwens ook niet altijd even mooi. 'like' zou bijvoorbeeld ook met kleine letter moeten tenzij het het laatste woord van de zin is. Tsja..

Nils Bech - Please Stay spotify:track:31CGf2eeC8SDwjlyII8JJi
Björk - Crystalline spotify:track:4a26gjktpS0Yoh8bLiwkUT
Fever Ray - Triangle Walks spotify:track:7grXDzNOux9wF1kkVr4btt
Simian Mobile Disco - Cruel Intentions spotify:track:6h7LFAXbnUJkt1mWt8UoTy
Pet Shop Boys - Love Is A Bourgeois Construct spotify:track:3JYx1LF8KUpjpEaDPXqxYm

Silversun Pickups - Raggamuffin moet zijn:
Silversun Pickups - Ragamuffin
(met 1 g dus, was mijn fout)

ArthurDZ schreef:
Onweerwolf Maud vervangen door Johnny Jewel, dit is mijn nieuwe lijstje:

(quote)

Inderdaad een interessant nummer, herman! Misschien nomineer ik 'm volgend jaar, voor nu had ik graag nog een beetje Twin Peaks in de Witte Trui gehad

Uitvoerende is toch echt Desire. En als je de instrumentele versie wilt, zijn de Chromatics dan weer de uitvoerende artiest

Onweerwolf:

Johnny Jewel - Saturday spotify:track:5nDSXoFIMgxmZYvISu7COt

moet worden

Desire - Saturday spotify:track:5nDSXoFIMgxmZYvISu7COt

Lekkere nominatie wel Ik had bijna Windswept (Reprise) genomineerd, dan waren alle Johnny Jewel-Twin Peaks hoogtepuntjes genomineerd. En als we dan toch bezig zijn, Trouble - Snake Eyes zou ik ook heel graag genomineerd zien worden.

Teunnis schreef:
(quote)

Uitvoerende is toch echt Desire. En als je de instrumentele versie wilt, zijn de Chromatics dan weer de uitvoerende artiest

Onweerwolf:

Johnny Jewel - Saturday spotify:track:5nDSXoFIMgxmZYvISu7COt

moet worden

Desire - Saturday spotify:track:5nDSXoFIMgxmZYvISu7COt

Lekkere nominatie wel Ik had bijna Windswept (Reprise) genomineerd, dan waren alle Johnny Jewel-Twin Peaks hoogtepuntjes genomineerd. En als we dan toch bezig zijn, Trouble - Snake Eyes zou ik ook heel graag genomineerd zien worden.

Staat op Windswept van Johnny Jewel, dus vandaar dat ik hem als uitvoerende artiest heb aangedragen

Best wel lelijk dat "Feat." met een hoofdletter.
Kwestie van gewenning dan maar.

P.S.
Onweerwolf schreef:
...
Dat betekent dat die rechtsstreeks meedoet, ...
rechtstreeks is niet met dubbel 's' ? ?

Onweerwolf
Het hele woord 'featuring', onafhankelijk van de schrijfwijze, is gewoon intens lelijk. Maar ja.

Coeur de Pirate - Adieu spotify:track:5mHXpil9nQ7TtSGrHgLnA2
Flume - Never Be Like You spotify:track:12REd1n8PeiHHWOh066tpr
The Last Shadow Puppets - Aviation spotify:track:2cop62KNgi55QqIozb5bMf
Broken Social Scene - Sweetest Kill spotify:track:0Qy9PMDdwgKxyhU0YSccOj
Soulwax - Missing Wires spotify:track:4dN4THqbmDUY9RGao4pcu8

Onweerwolf
Er zijn nog 5 plekken over voor lijstjes van 5 nieuwe nominaties.

Die wil ik het liefst zo snel mogelijk ingevuld zien. De tijd begint nu echt te dringen en binnen afzienbare tijd zal ik een tweede ronde doen voor de resterende plekken.

Dus als je dit bericht ziet en je wilt nog nomineren moet je het echt nu gaan doen.

Laatste service tagje voor mensen die in de finale van 2017 stemden maar niet hebben genomineerd tot dusverre:

Brunniepoo, Bucquoy, charlotte2807, corn1holio1, curufin, Dave82, Fathead, gerre, Glen Hansard, Grafmat, Gyzzz, hoi123, johannesA, Johnny Marr, Koenr, laxus11, Mastroianni, nelis, nico1616, ranboy, Riesdude, Robbie34, sokra, starbright boy, thelion, Vince vega, willemdeux

Wil je liever geen notificaties meer ontvangen over De Witte Trui stuur me dan even een pm en dan haal ik je van de lijst. Dat geldt ook als je juist nog niet op de lijst staat maar dat wel graag wilt.

johannesA
Harry Styles - Sign Of The Times spotify:track:5Ohxk2dO5COHF1krpoPigN
Alan Walker - Faded spotify:track:7gHs73wELdeycvS48JfIos
DJ Snake feat. Justin Bieber - Let Me Love You spotify:track:4pdPtRcBmOSQDlJ3Fk945m
Justin Timberlake - Mirrors spotify:track:4rHZZAmHpZrA3iH5zx8frV
The Rolling Stones - I Can't Quit You Baby spotify:track:7G6Z0sDe39MFjTaA0XfCtw

Adele - Rolling in the Deep spotify:track:7h8Ud480Fm4ReUVxgFF9ZX
Blackfield - Family Man spotify:track:6YhS46zGtLE7FuHr6SmtfZ
Devin Townsend Project - Disruptr spotify:track:2LN6FMRCBdUJkshWK9fDEB
Dr. Dre featuring Eminem & Skylar Grey - I Need a Doctor spotify:track:1aUT4xl8iiYNr6emik4qTB
Steven Wilson - The Raven That Refused to Sing spotify:track:6CZ4L4s5MUR2TXVyggZnyZ

Outlaw104 schreef:
Silversun Pickups - Raggamuffin moet zijn:
Silversun Pickups - Ragamuffin
(met 1 g dus, was mijn fout)

Fantastisch nummer! Was anders ook mijn nominatie geweest.

p.s.
Ik zal proberen wat actiever mee te spelen dit jaar.

Onweerwolf
Kan iemand trouwens nog eens even in de playlist kijken van de nieuwe nominaties of daar een dubbele in zit?

De Witte Trui [Nieuwe Nominatie Overzicht] on Spotify - open.spotify.com

Als ik de lijst met uri's plak zegt Spotify dat er dubbelen zijn maar ik kan geen dubbele uri in mijn bestand vinden. Ik snap er niets van.

In de Spotify-lijst staan in ieder geval geen dubbelen. Voor zover ik kan zien.

Mammút - Kinder versions
Crocodiles - Mirrors
Cherry Glazerr - Had ten dollaz
The Raveonettes - Scout
Mark Lanegan - Harborview hospital

Ik gebruik nooit Spotify. Heb t net geinstalleerd, maar weet niet hoe ik aan die tracknummers kan komen.

Onweerwolf schreef:
Kan iemand trouwens nog eens even in de playlist kijken van de nieuwe nominaties of daar een dubbele in zit?

De Witte Trui [Nieuwe Nominatie Overzicht] on Spotify - open.spotify.com

Als ik de lijst met uri's plak zegt Spotify dat er dubbelen zijn maar ik kan geen dubbele uri in mijn bestand vinden. Ik snap er niets van.

Kan het kloppen dat er wel een paar verkeerde nummers in de lijst staan? Ik zie Child van The Maccabees en To The Blade van Everything Everything er in staan, maar zijn allebei niet in dit topic genoemd. Ik heb van beide bands wel twee andere tracks (Ayla en No Reptiles) genomineerd, maar die staan er niet in.

Onweerwolf
Rvdz schreef:
(quote)

Kan het kloppen dat er wel een paar verkeerde nummers in de lijst staan? Ik zie Child van The Maccabees en To The Blade van Everything Everything er in staan, maar zijn allebei niet in dit topic genoemd. Ik heb van beide bands wel twee andere tracks (Ayla en No Reptiles) genomineerd, maar die staan er niet in.

De uri's die je hebt doorgegeven kloppen inderdaad niet. Check het maar even en dan is het handig als je even opnieuw een post maakt met de juiste uri's.

Gast
geplaatst: vandaag om 08:12 uur

geplaatst: vandaag om 08:12 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.