Muziek / Muziekgames / De Witte Trui [Editie 2018]
zoeken in:
0
geplaatst: 16 november 2018, 00:01 uur
Geen Kanye en geen Kendrick is inderdaad een ernstige omissie.
0
geplaatst: 16 november 2018, 00:07 uur
En nou maar hopen dat de Arcade Fire-fanclub nu niet opeens voor Sprawl II gaat en à la No Cars Go uit het niets naar de bovenste stek gaat. Hoewel het wel de beste Arcade Fire-winnaar zou zijn. 

2
geplaatst: 16 november 2018, 01:12 uur
Scorpion_21 schreef:
Ik kan als een van de Orinoco-menschen zeggen dat wij t ook zeer geslaagd en verfrissend vonden. Ik denk dat Kaj en Grafmat ook wel weer voor zijn en ik hoop dit jaar ook mijn bijdrage te kunnen leveren mocht het tot n uitzending komen
(quote)
Ik kan als een van de Orinoco-menschen zeggen dat wij t ook zeer geslaagd en verfrissend vonden. Ik denk dat Kaj en Grafmat ook wel weer voor zijn en ik hoop dit jaar ook mijn bijdrage te kunnen leveren mocht het tot n uitzending komen
I'm game!
0
geplaatst: 16 november 2018, 01:19 uur
chevy93 schreef:
En nou maar hopen dat de Arcade Fire-fanclub nu niet opeens voor Sprawl II gaat en à la No Cars Go uit het niets naar de bovenste stek gaat. Hoewel het wel de beste Arcade Fire-winnaar zou zijn.
Sprawl II naar het podium lijkt me schier onmogelijk, daarvoor is de stem van Régine veel te veel love/hate
1
geplaatst: 16 november 2018, 01:22 uur
Gretz schreef:
Sprawl II naar het podium lijkt me schier onmogelijk, daarvoor is de stem van Régine veel te veel love/hate
(quote)
"They heard me singing and they told me to stop".. Die tekstregel zegt genoeg, toch?

Overigens zit ik in het 'love'-kamp
0
geplaatst: 16 november 2018, 01:25 uur
Ik niet, maar haten doe ik ook zeker niet.
Desondanks is het toch retelastig om een top 12 te maken. Zijn toch stuk voor stuk uitstekende nummers, ondanks het gemis van een paar persoonlijke favorieten.
0
geplaatst: 16 november 2018, 07:48 uur
Gretz schreef:
(quote)
Nou voor mij is Sprawl II - met Red Eyes en Let It Happen -een van de absolute topfavorieten, zonder de oudere AF's erbij. Als je ziet hoe hard die nu ook weer gaat in de Ladder.
Bloodbuzz Ohio zal ook beter gaan scoren, nu ie 'verlost' is van Fake Empire. Van de nieuwelingen verwacht ik het meest van Machine Gun en Shadow, zij zullen nog wel wat punten pakken bij de electronic-liefhebbers, bij gebrek aan alternatieven. De rest van de nieuwelingen eindigt zeer waarschijnlijk in het rechterrijtje.
0
geplaatst: 16 november 2018, 10:00 uur
Ik hoop op een verrassing voor Archive, aangezien prog naar mijn mening geregeld ondergewaardeerd wordt in de spelletje hier 
Ondanks dat zijn er nog een aantal nummers die nog hoger gaan scoren bij mij.

Ondanks dat zijn er nog een aantal nummers die nog hoger gaan scoren bij mij.
1
Casartelli (moderator)
geplaatst: 16 november 2018, 10:16 uur
Onweerwolf schreef:
Hieronder staan de 24 finalisten van De Witte Trui. Je kunt op elk nummer klikken om het te beluisteren op YouTube. Daarnaast vind je hier de Spotify Playlist:
Dank voor de YouTube-lijst. Voor de volgende nummers een vervangende link:Hieronder staan de 24 finalisten van De Witte Trui. Je kunt op elk nummer klikken om het te beluisteren op YouTube. Daarnaast vind je hier de Spotify Playlist:
CHVRCHES - The Mother We Share
Portishead - Machine Gun
The National - Conversation 16
0
geplaatst: 16 november 2018, 12:13 uur
Titmeister schreef:
De rest van de nieuwelingen eindigt zeer waarschijnlijk in het rechterrijtje.
Ik verwacht dat Courtney op een mooie plek binnen gaat komen. Bovenin het rechterrijtje zo ongeveer. Dat lijkt me nou typisch een nummer dat veel restpunten meepakt. Zeer tof dat ze het (eindelijk) gehaald heeft. Verdiend na twee jaar een plekje nipt buiten de finale. De rest van de nieuwelingen eindigt zeer waarschijnlijk in het rechterrijtje.
Qua winnaar zal het gaan tussen Sprawl II, Red Eyes, Let It Happen, Jubilee Street, Bloodbuzz Ohio en Lazarus. Die laatste zal misschien wel veel 'last' hebben van Blackstar. Een andere winnaar dan één van deze zes lijkt me op voorhand onmogelijk.
De strijd tussen Shadow en Don't Delete vind ik voorhand een leuke. De concurrenten uit de SvhJ komen elkaar opnieuw tegen. Ik voorspel (wederom) een overwinning voor Shadow maar ze zullen dicht bij elkaar eindigen.
0
geplaatst: 16 november 2018, 12:32 uur
Jubilee Street zou het gewoon verdienen omdat het het beste nummer is van de laatste 10 jaar. Niet?
0
geplaatst: 16 november 2018, 12:34 uur
Chromatics tegen Wolf Alice is inderdaad een boeiende. DDTK haalt net als in SvhJ vermoedelijk veel hoge noteringen, het viel me bij de semis al op dat ie niet bijster veel stemmen kreeg maar wel heel veel +5-gevers. Shadow is volgens mij meer een allemansvriend maar maar zal het waarschijnlijk wel met minder uitschieters omhoog moeten doen, zeker nu het moet concurreren met nummers als Myth, The Rip en REALiTi.
De topzes lijkt me inderdaad ook wel vaststaan, ik kwam in elk geval op exact dezelfde namen. Als er één nummer misschien nog in de buurt kan komen is het Controlling Crowds, da's denk ik het meest uitgesproken nummer in de finale.
De topzes lijkt me inderdaad ook wel vaststaan, ik kwam in elk geval op exact dezelfde namen. Als er één nummer misschien nog in de buurt kan komen is het Controlling Crowds, da's denk ik het meest uitgesproken nummer in de finale.
0
geplaatst: 16 november 2018, 12:51 uur
ik kom niet aan 12... minder mag niet zeker?
geen enkele erbij die ikzelf in een top 20 van deze periode zou zetten trouwens, al komen chvrches en portishead mogelijk enigzins in de buurt.
geen enkele erbij die ikzelf in een top 20 van deze periode zou zetten trouwens, al komen chvrches en portishead mogelijk enigzins in de buurt.
0
geplaatst: 16 november 2018, 12:54 uur
Ik kom aan 13 sterke nummers, maar dat moeten er toch echt 12 worden.
1
Casartelli (moderator)
geplaatst: 16 november 2018, 14:39 uur
Ook mijn lijstje is ingestuurd. Paar observaties:
- Ik kon er gemiddeld een 7,2 aan kwijt en dat is ook ongeveer de waarde waar de cesuur 12/13 ligt. Best netjes dus.
- De dubbele nummers staan overwegend vrij dicht bij elkaar. Een van de artiesten met vrouwenzang vormt hier een uitzondering op (11 plekken ertussen)
- Alle gejubel over de frisse en diverse lijst ten spijt, ervaar ik de eenvormigheid in met name mijn rechterrijtje (#vals-zweverigesound, #pseudosensuelezangstijl) als toch wel fors
- Dat alle nummers opnieuw beluisteren hoort er toch wel een beetje bij. Majeure nieuwe inzichten in de waardering heeft dat niet opgeleverd, of het zou moeten zijn dat mijn (uiteindelijke) nummer 14 toch wel beter was dan in de herinnering.
- Ik kon er gemiddeld een 7,2 aan kwijt en dat is ook ongeveer de waarde waar de cesuur 12/13 ligt. Best netjes dus.
- De dubbele nummers staan overwegend vrij dicht bij elkaar. Een van de artiesten met vrouwenzang vormt hier een uitzondering op (11 plekken ertussen)
- Alle gejubel over de frisse en diverse lijst ten spijt, ervaar ik de eenvormigheid in met name mijn rechterrijtje (#vals-zweverigesound, #pseudosensuelezangstijl) als toch wel fors
- Dat alle nummers opnieuw beluisteren hoort er toch wel een beetje bij. Majeure nieuwe inzichten in de waardering heeft dat niet opgeleverd, of het zou moeten zijn dat mijn (uiteindelijke) nummer 14 toch wel beter was dan in de herinnering.
1
geplaatst: 16 november 2018, 17:22 uur
Casartelli schreef:
- Alle gejubel over de frisse en diverse lijst ten spijt, ervaar ik de eenvormigheid in met name mijn rechterrijtje (#vals-zweverigesound, #pseudosensuelezangstijl) als toch wel fors.
My thoughts, exactly. - Alle gejubel over de frisse en diverse lijst ten spijt, ervaar ik de eenvormigheid in met name mijn rechterrijtje (#vals-zweverigesound, #pseudosensuelezangstijl) als toch wel fors.
In het verleden waren er nog wel regelmatig wat stevige (rock)nummers te vinden zoals The Kids Are On High Street en Knights of Cydonia, maar het is dit jaar een en al weltschmerz.
Wat dat betreft is The Suburbs eigenlijk wel een welkome toevoeging, omdat het een vrolijk deuntje heeft.
1
geplaatst: 16 november 2018, 17:51 uur
Nou nou, Grimes en Santigold hebben toch ook een vrolijk deuntje? 
En Oostende is meer melancholisch van toon - zou ik niet onder weltschmerz scharen.

En Oostende is meer melancholisch van toon - zou ik niet onder weltschmerz scharen.
0
geplaatst: 16 november 2018, 17:59 uur
Realiti past prima in dit indiezuchtmeisjesspeelveld. En volgens mij zo'n beetje het perfecte voorbeeld van weltzschemz:
Het verwoordt het gevoel van diepe droefheid en als pijnlijk ervaren melancholie ten gevolge van verdriet, ontstaan door de onvolmaaktheid van de wereld.
There were moments when it seemed okay
(But I go back alone)
To this moment away, or where do you stay?
(I go back alone)
Oh, baby, every morning there are mountains to climb
Taking all my time
Oh, when I get up, this is what I see
Welcome to reality
(But I go back alone)
To this moment away, or where do you stay?
(I go back alone)
Oh, baby, every morning there are mountains to climb
Taking all my time
Oh, when I get up, this is what I see
Welcome to reality
0
geplaatst: 16 november 2018, 18:01 uur
Ik wil verder niets afdoen aan de kwaliteit van de nummers, maar in de beginjaren van dit spel gingen we er nogal prat op dat De Witte Trui zo divers en progressief is, maar ik heb het idee dat er steeds meer geconvergeerd wordt richting een hoop (#vals-zweverigesound, #pseudosensuelezangstijl).
Dan is de Ladder toch beduidend diverser, imho.
Dan is de Ladder toch beduidend diverser, imho.
0
geplaatst: 16 november 2018, 18:02 uur
Santigold vind ik wel leuk maar dat Grimes blijf ik een onbegrijpelijke finalist vinden. Als de lijst uit vierentwintig nummers moest bestaan zou het weleens mijn nummer laatst kunnen zijn.
1
geplaatst: 16 november 2018, 18:02 uur
Ik had het niet over de tekst - enkel over het deuntje. Zelfde geldt toch ook voor The Suburbs.
And all of the houses they built in the seventies finally fall
Meant nothin' at all
Meant nothin' at all
It meant nothin
Maar beide ladders ontbreekt het natuurlijk aan diversiteit. Met dit stempubliek zullen andere genres dan pop en rock het altijd moeilijk houden (de enkele electronic en hip-hop uitzonderingen bevestigen dat enkel).
And all of the houses they built in the seventies finally fall
Meant nothin' at all
Meant nothin' at all
It meant nothin
Maar beide ladders ontbreekt het natuurlijk aan diversiteit. Met dit stempubliek zullen andere genres dan pop en rock het altijd moeilijk houden (de enkele electronic en hip-hop uitzonderingen bevestigen dat enkel).
0
geplaatst: 16 november 2018, 18:07 uur
Overigens zou ik zelf eerder Emmylou noemen als fijne tegenhanger. In dit speelveld een zeer welkome afwisseling. 

4
Onweerwolf
geplaatst: 16 november 2018, 18:34 uur
Tsja, we zitten in het droevige zuchtmeisjes en verdrietige kreunjongetjes tijdperk. Doe je niets aan. In het volgende decennium hebben we vast wel weer een leuke revival. Hairmetal ofzo. 

1
Onweerwolf
geplaatst: 16 november 2018, 18:50 uur
ranja schreef:
Dit is inderdaad niet toegestaan.
Maar als troost kan ik wel melden dat je in januari minder nummers mag nomineren dan het maximaal aantal per user, indien je dat zou willen. Maar dat is wellicht wat schraaltjes.

1
geplaatst: 16 november 2018, 18:54 uur
Onweerwolf schreef:
Maar als troost kan ik wel melden dat je in januari minder nummers mag nomineren dan het maximaal aantal per user, indien je dat zou willen. Maar dat is wellicht wat schraaltjes.
(quote)
Haha
Nee hopelijk kan ik dan wat nomineren dat wat langer meegaat dan in het 2017 wegstreep topic. Voordeel van dit topic is wel dat het door meer dan 4 semi-willekeurige users bepaald wordt.
0
geplaatst: 16 november 2018, 21:38 uur
Ik kom niet aan 12...Meen je dat nu echt? Het zou kunnen hoor, maar ik vind het wel zeer opmerkelijk. Ik heb mezelf al toegelegd op de éénartiestenregel anders zou het helemaal niet te doen zijn.
0
geplaatst: 16 november 2018, 21:46 uur
Ik kies gewoon de beste 12 nummers, wel zo redelijk. Beste 24 zoals bij de ladder had ook gemogen. Niemand zegt toch dat je ze allemaal geweldig moet vinden 

* denotes required fields.