MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / Maak kennis met... 2018

zoeken in:

01-04: Sons Of Kemet - My Queen Is Harriet Tubman (Jazper / 6 / 7,67)
02-04: Ebo Taylor - Mumudey Mumudey (Titmeister / 4 / 7,25)
03-04: The Tallest Man on Earth - An Ocean (Cervantes / 5 / 7,44)
04-04: Thomas Feiner - This Is The Day (Cervantes / 4 / 6.45)
05-04: Her - Good Night (jerome988 / 5 / 7,04)
06-04: Kacey Musgraves - Slow Burn (Edgar18 / 6 / 7,42)
07-04: Ben Howard - A Boat To An Island On The Wall (VladTheImpaler / 7 / 7,58)
08-04: Crywank - When You Eat Yourself, First Start With Your Head Up Your Arse (Cervantes / 5 / 7,48)
09-04: Arp Frique feat. Orlando Julius - Kamajo (Titmeister / 4 / 6,65)
10-04: Peace - You Don't Walk Away From Love (VladTheImpaler / 1 / 8,00)
11-04: Dabrye feat. Roc Marciano Quelle Chris & Danny Brown - The Appetite (Cervantes / 6 / 5,45)
12-04: Rolling Blackouts Coastal Fever - Talking Straight (VladTheImpaler / 4 / 6,98)
13-04: The Colorist Orchestra & Lisa Hannigan - We, The Drowned (Cervantes / 3 / 7,27)
14-04: Sigrid - I Don't Want To Know (Edgar18 / 6 /5,10)
15-04: LUMP - Curse of the Contemporary (Cervantes / 4 / 6,00)
16-04: Rival Consoles - Unfolding (Titmeister / 5 /7,10)
17-04: Fatoumata Diawara - Nterini (Cervantes / 3 / 8,13)
18-04: Samara Lubelski - Black Dots (Jazper / 3 / 6,67)
19-04: Stippenlift - De Façade (Ploppesteksel / 9 / 6,26)
20-04: Father John Misty - Just Dumb Enough To Try (VladTheImpaler /5/6,60)
21-04: Baloji - Peau de Chagrin / Bleu de Nuit (Cervantes / 4 / 6,38)
22-04: Miles Kane - Loaded (VladTheImpaler / 6/6,92)
23-04: Stuart A. Staples - Memories of Love (Cervantes / 5/7,26)
24-04: Mazzy Star - Quiet, The Winter Harbor (Cervantes / 4 / 7,03)
25-04: Let's Eat Grandma - Falling Into Me (VladTheImpaler / 7 / 6,61)
26-04: Jon Hopkins - Everything Connected (Edgar18 / 5 / 6,70)
27-04: SUN HOP FAT - Rhinosaur (Cervantes / 5 / 8,20)
28-04: Symmetry feat. Chromatics - Streets of Fire (Titmeister)

Titmeister schreef:
En Curtis is wel een soulartiest, maar heeft genoeg funknummers uitgebracht - waaronder zijn bekendste (en beste) nummer.
In Curtis werk zitten natuurlijk wel funk invloeden maar het zijn wel allemaal echte soulnummers hoor, ook Move On Up. Funk is wel iets anders. Mocht je ervan houden dan kan ik de 'New Orleans Funk' serie van harte aanbevelen. Als je die nummers luistert hoor je ook wel het verschil met bijvoorbeeld Move On Up. Dat geldt natuurlijk ook voor bands als Funkadelic, Parliament, The J.B.'s, Cymande etc.

Ik snap je punt wel, en ik hoor zeker het verschil tussen Curtis en de artiesten die jij hierboven noemt. Hij maakt meer gebruik van het klassieke soul-instrumentarium - inclusief vocals - en heeft minder de focus op de ritmesectie, die de echte funkbands wel hebben. Toch vind ik dat er zijn uptempo-nummers overduidelijk een funkidee zit, net zoals bij bv. Isaac Hayes en Bill Withers. Maar goed, laten we houden op een interpretatieverschil, want de discussie gaat goed off-topic.

Betreffende Symmetry: nieuw is het nummer niet, het betreft een herbewerking van een nummer uit 2011, dat opnieuw als single is uitgebracht. Verder wel een prima nummer.

7,5

Titmeister schreef:
Maar goed, laten we houden op een interpretatieverschil, want de discussie gaat goed off-topic.
Maar hij is wel interessant .

Dat funkidee klopt hoor, dat zit er bij veel Curtis werk zeker in. Hetzelfde geldt inderdaad voor Isaac Hayes. Wat betreft Bill Withers, daar hoor ik het niet in. Veel meer een folky vorm van soul zoals ook Willie Wright bijvoorbeeld maakt.

Symmetry zal ik zo even opzetten.

Edit: 7

Nog even de naam van het topic veranderen in: Maak kennis met... funkdiscussies

Mooi nummer van Symmetry trouwens.

8

Beetje rustig hier...

01-04: Sons Of Kemet - My Queen Is Harriet Tubman (Jazper / 6 / 7,67)
02-04: Ebo Taylor - Mumudey Mumudey (Titmeister / 4 / 7,25)
03-04: The Tallest Man on Earth - An Ocean (Cervantes / 5 / 7,44)
04-04: Thomas Feiner - This Is The Day (Cervantes / 4 / 6.45)
05-04: Her - Good Night (jerome988 / 5 / 7,04)
06-04: Kacey Musgraves - Slow Burn (Edgar18 / 6 / 7,42)
07-04: Ben Howard - A Boat To An Island On The Wall (VladTheImpaler / 7 / 7,58)
08-04: Crywank - When You Eat Yourself, First Start With Your Head Up Your Arse (Cervantes / 5 / 7,48)
09-04: Arp Frique feat. Orlando Julius - Kamajo (Titmeister / 4 / 6,65)
10-04: Peace - You Don't Walk Away From Love (VladTheImpaler / 1 / 8,00)
11-04: Dabrye feat. Roc Marciano Quelle Chris & Danny Brown - The Appetite (Cervantes / 6 / 5,45)
12-04: Rolling Blackouts Coastal Fever - Talking Straight (VladTheImpaler / 4 / 6,98)
13-04: The Colorist Orchestra & Lisa Hannigan - We, The Drowned (Cervantes / 3 / 7,27)
14-04: Sigrid - I Don't Want To Know (Edgar18 / 6 /5,10)
15-04: LUMP - Curse of the Contemporary (Cervantes / 4 / 6,00)
16-04: Rival Consoles - Unfolding (Titmeister / 5 /7,10)
17-04: Fatoumata Diawara - Nterini (Cervantes / 3 / 8,13)
18-04: Samara Lubelski - Black Dots (Jazper / 3 / 6,67)
19-04: Stippenlift - De Façade (Ploppesteksel / 9 / 6,26)
20-04: Father John Misty - Just Dumb Enough To Try (VladTheImpaler /5/6,60)
21-04: Baloji - Peau de Chagrin / Bleu de Nuit (Cervantes / 4 / 6,38)
22-04: Miles Kane - Loaded (VladTheImpaler / 6/6,92)
23-04: Stuart A. Staples - Memories of Love (Cervantes / 5/7,26)
24-04: Mazzy Star - Quiet, The Winter Harbor (Cervantes / 4 / 7,03)
25-04: Let's Eat Grandma - Falling Into Me (VladTheImpaler / 7 / 6,61)
26-04: Jon Hopkins - Everything Connected (Edgar18 / 5 / 6,70)
27-04: SUN HOP FAT - Rhinosaur (Cervantes / 5 / 8,20)
28-04: Symmetry feat. Chromatics - Streets of Fire (Titmeister / 4 / 7,00)

Top 10 april:
1. SUN HOP FAT - Rhinosaur (Cervantes / 5 / 8,20)
2. Fatoumata Diawara - Nterini (Cervantes / 3 / 8,13)
3. Peace - You Don't Walk Away From Love (VladTheImpaler / 1 / 8,00)
4. Sons Of Kemet - My Queen Is Harriet Tubman (Jazper / 6 / 7,67)
5. Ben Howard - A Boat To An Island On The Wall (VladTheImpaler / 7 / 7,58)
6. Crywank - When You Eat Yourself, First Start With Your Head Up Your Arse (Cervantes / 5 / 7,48)
7. The Tallest Man on Earth - An Ocean (Cervantes / 5 / 7,44)
8. Kacey Musgraves - Slow Burn (Edgar18 / 6 / 7,42)
9. The Colorist Orchestra & Lisa Hannigan - We, The Drowned (Cervantes / 3 / 7,27)
10. Stuart A. Staples - Memories of Love (Cervantes / 5/7,26)

Top 10 2018:

1. Gazpacho - Soyuz One (Vince Vega /3 /8,40)
2. Peggy Gou - It Makes You Forget (Itgehane) (Titmeister/10/8,33)
3. SUN HOP FAT - Rhinosaur (Cervantes / 5 / 8,20)
4. Fatoumata Diawara - Nterini (Cervantes / 3 / 8,13)
5. Peace - You Don't Walk Away From Love (VladTheImpaler / 1 / 8,00)
6. EELS - The Deconstruction (aERodynamIC / 8 / 7.88)
7. Jon Hopkins - Emerald Rush (Titmeister / 12 / 7,86)
8. Wende - Deze gin (Vince Vega /5 /7,80)
9. The Kills - Steppin' Razor (Cervantes / 4 /7,80)
10. Nakhane - Presbyteria (aERodynamIC / 4 / 7,70)

01-05: Moon Gangs - Second Run (Titmeister)

Grappig genoeg doet dit me denken aan Tubular Bells.

8,2

Het doet me zelfs teveel denken aan Tubular Bells. En ik vind het gewoon weinig interessant.

6

Topic valt een beetje stil deze dagen. Ik plaats een nieuwe.

01-05: Moon Gangs - Second Run (Titmeister / 4 / 6,00)
02-05: Leon Bridgers - Bad Bad News (Edgar18 / / )

Als ik van te voren niet had geweten dat het Leon Bridges was, dan had ik gedacht dat dit een nieuw nummer van Anderson Paak was.

7

7,5

Inderdaad rustig hier de laatste tijd. Scheelt ook wel een slok op een borrel dat aERodynamIC helaas is afgehaakt, al begrijp ik het wel.

panjoe (moderator)
7,8

herman schreef:
Al begrijp ik het wel.
Ik niet, maar ik ken de beweegreden dan ook niet.

aERodynamIC, waar ben je?

Het nieuwe nummer Beyond vind ik nog iets beter maar deze leek me wat geschikter voor de commune hier. Die Anderson. Paak vergelijking begrijp ik wel al vind ik het vooral een fijne funker op zichzelf. Zijn eerste album vond ik niet zo maar ik heb goede hoop voor de nieuwe plaat.

8,2

7,5

6

Dit topic is inderdaad wat rustig op het moment.
Ik kan over een weekje weer wat nieuwe nummers plaatsen. Mijn excuses voor het ongemak.

Lekker nummer wel

8

Zeven stemmen al, wat nou rustig!

Was het even beu na het gezemel over standen in lijstjes en de invloed op het jaarlijstje (ik keek altijd anders tegen dit topic aan). Ook te weinig belangstelling van anderen voor het topic, en de meter-topics vragen momenteel nogal wat aandacht (en daar ga ik er snel ook een aantal van laten vallen).

Ik heb het even geprobeerd met alleen wat commentaar en geen beoordeling, maar ook dat beviel me niet zo voor mezelf. Moet eerlijk zeggen dat ik steeds minder ontdek hier door toch wat minder binding met de zeer kleine groep aanwezige users en hun smaak alhier. En met alle respect: elke keer enorm lage cijfers waren ook niet meer zo motiverend (zie smaakverschillen). Als ik mensen niet meer kan plezieren met nummers houdt het een beetje op.

Waar zijn de tijden gebleven dat het vechten was om een plekje om 20.00 uur stipt (of anders 20.05 uur)

Is dat wat herman al begreep?

Omdat het Leon is en vanwege de goede oude tijd nog een stem van mij dan:

7,5

Ja dat was het grotendeels en ook wel herkenb weaar. Die extreem lage cijfers halen de lol er voor mij ook wel vanaf, zeker bij zo weinig deelnemers.

aERodynamIC schreef:
Ik heb het even geprobeerd met alleen wat commentaar en geen beoordeling, maar ook dat beviel me niet zo voor mezelf. Moet eerlijk zeggen dat ik steeds minder ontdek hier door toch wat minder binding met de zeer kleine groep aanwezige users en hun smaak alhier. En met alle respect: elke keer enorm lage cijfers waren ook niet meer zo motiverend (zie smaakverschillen). Als ik mensen niet meer kan plezieren met nummers houdt het een beetje op.
Minder binding met de mensen die nummers plaatsen is natuurlijk jammer. Ik kan me voorstellen dat je dan minder mooie ontdekkingen op doet. Maar aan de andere kant, als je per maand twee of drie goede tips meepakt dan is het eigenlijk al geslaagd. Toch? Ik probeer hier toch wel twee, drie keer in de maand een nummer te plaatsen en volgens mij zijn die regelmatig redelijk in jouw straatje.

Die lage cijfers - zoals herman ook al aangeeft - vind ik ook jammer. Het is niet leuk als je moeite doet voor een liedje en het wordt gewaardeerd met een dikke onvoldoende. Iets meer nuance hierin zou ik ook prettig vinden. Natuurlijk kun je iets soms echt heel slecht vinden (ik plaatste pas voor de grap een keer Re-Play, dan zijn de lage cijfers echt wel terecht) maar bijna dagelijks een zware onvoldoende daar begrijp ik ook niet zoveel van. Zelf onthou ik me ook weleens van stemmen als iets echt niet mijn ding is.

Hoe dan ook, het zou leuk zijn als je zo nu en dan weer eens aanhaakt! Vooral als je dan leuke nieuwe nummers plaatst.

herman schreef:
zeker bij zo weinig deelnemers.

Dat vind ik nog het meest jammere. Er is gewoon niet veel animo voor dit topic en de paar mensen die dat wel hebben lijken er gewoon geen zin in te hebben met de enorm zware onvoldoendes. Dat mag en is niet erg verder maar dan weet ik niet meer wat ik hier nog te zoeken heb. Dan liggen de smaken te ver uit elkaar en is het niet interessant meer met zo weinig mensen.

Maar zodra ik de meter topics wat vaarwel zeg zal ik me hier wel weer eens laten zien, want jarenlang is dit toch wel één van mijn favoriete topics geweest, waar de lijstjes bijzaak waren (de cijfers waren handig om te zien hoe mensen er over dachten).

Laat ik dan maar weer eens wat proberen, alhoewel ik bij deze besef dat het love of hate is (bleek al uit een eerdere plaatsing van een ander nummer van hem)

01-05: Moon Gangs - Second Run (Titmeister / 4 / 6,00)
02-05: Leon Bridges - Bad Bad News (Edgar18 / 8 / 7,44 )
03-05: serpentwithfeet – cherubim (aERodynamIC)

Ik word zenuwachtig bij het zien van die enorme neus septum piercing plus hele act eromheen, en velen zullen het ook van het nummer worden. Voor mij wel één van de interessantere artiesten op dit moment (alhoewel ik niet weet hoe dit een heel album lang gaat uitpakken).

8,7

panjoe (moderator)
Met zo'n nummer kan je idd ook wel hele lage ratings verwachten.

Van mij een 7 voor nu, kan nog beide kanten op.

Gast
geplaatst: vandaag om 08:03 uur

geplaatst: vandaag om 08:03 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.